FlyD Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Met de huidige selectie zou ik gaan voor de volgende opstelling: Spoiler Hierbij zie ik Kudus in een soort 'Frenkie-rol' waarbij hij zich kan laten uitzakken om mee de opbouw te verzorgen en in te dribbelen. Martinez zou de 'Schone-rol' moeten opnemen en voor de balans op het middenveld zorgen. Ik heb Martinez links gezet en Kudus rechts zodat Martinez aan de 'goede' kant voor zijn linkerbeen staat om het voetballend iets makkelijker te maken voor hem. Verder zou ik graag zien dat Kenneth Taylor regelmatig een kans krijgt in plaats van Martinez. Als hij kan doorbreken heb je direct de ideale man voor die positie voor de komende jaren. Klaassen krijgt hier de rol van Donny. Gravenberch is in deze opstelling het 'slachtoffer' en zal zich moeten ontwikkelen om een rol te vinden. Ik denk daarbij in eerste instantie aan de de positie van Kudus, maar daarvoor moet hij vooral mentaal (concentratie, werkethiek, handelingssnelheid, inzicht) verbeteren. De keuze op de vleugels zal moeten gebeuren op basis van de 'klik' die ze hebben met elkaar en de andere aanvallers en kan aangepast worden obv de tegenstander. Met deze opstelling mag het kampioenschap in Nederland geen probleem zijn. Europees zie ik mogelijkheden, hoewel de CL groep niet makkelijk zal zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 (bewerkt) Eens met de opstelling. Mogelijk 2 varianten tegen clubs die zich ingraven (Eredivisie) en clubs (CL) die meer open spelen. Bij het eerste heb je meer een spits en 10 nodig die in de kleine ruimte kunnen spelen en in het 2e geval wat meer snelheid. Nao Lang definitief weg, vandaar dat hem niet gewoon wilden verhuren. Ben nooit echt van hem geweest sinds hij bij het eerste zit. Dus vind het geen ramp, zijn potentie moet nog blijken. 5 oktober 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Martinez in de 'Schöne-rol' is niet heel slim. Schöne was toch een soort luie regista. Als je Kudus laat uitzakken en Martinez voor de defensie positioneert ben je daar natuurlijk kwetsbaar. Juist in die positie moet je constant aanspeelbaar zijn en een hele goede balbehandeling en visie hebben. Je staat daar ook voortdurend onder druk, dus ook in de kleine ruimte moet je sterk zijn. Als je Martinez al op het middenveld neer zou zetten (zou mijn voorkeur niet hebben, maar wel beter tov Alvarez uiteraard), dan moet hij degene zijn die naast de CV's komt te staan en Kudus de spelverdeler die zich voor de defensie positioneert. Maar liever dus Kudus in een (iets minder defensieve) Frenkie-rol met een dynamische middenvelder naast hem. Techniek en defensieve arbeid op werklust (Klaassen/Ekkelenkamp). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Is er niet ff een goede speler een jaar te huren? Normaal gesproken geen fan van huren, maar past nu misschien wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Zag zojuist dat Guendouzi op huurbasis naar Hertha gaat en Grujic mogelijk naar Werder, nota bene als opvolger van Klaassen. Beide hadden al veel beter gepast als RVM. Een Dahoud komt bijvoorbeeld ook weinig aan spelen toe bij Dortmund. Maar ja, huren doet Ajax niet aan. Terwijl het wel soms een gat kan dichten in je selectie. Kan zomaar het verschil maken in met name de CL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 1 uur geleden zei Zeus: Martinez in de 'Schöne-rol' is niet heel slim. Schöne was toch een soort luie regista. Als je Kudus laat uitzakken en Martinez voor de defensie positioneert ben je daar natuurlijk kwetsbaar. Juist in die positie moet je constant aanspeelbaar zijn en een hele goede balbehandeling en visie hebben. Je staat daar ook voortdurend onder druk, dus ook in de kleine ruimte moet je sterk zijn. Als je Martinez al op het middenveld neer zou zetten (zou mijn voorkeur niet hebben, maar wel beter tov Alvarez uiteraard), dan moet hij degene zijn die naast de CV's komt te staan en Kudus de spelverdeler die zich voor de defensie positioneert. Maar liever dus Kudus in een (iets minder defensieve) Frenkie-rol met een dynamische middenvelder naast hem. Techniek en defensieve arbeid op werklust (Klaassen/Ekkelenkamp). Eens, maar wet je waar ik dan weer een ontiegelijke schijthekel aan heb? Het feit dat je dus een speler koopt voor de 10/9,5 positie en deze uit complete armoede gaat uitspelen als "6". Dit is toch goddomme weer een brevet van onvermogen richting de leiding/trainer/scouting van Ajax? Dit hebben we goddomme vorig jaar dus ook gedaan met Marin/Alvarez/Martinez. Constant spelers op andere posities uitspelen dan waar ze uitblonken bij hun vorige werkgever ( en dan vind ik in het geval van Marin en Alvarez uitblinken een heel groot woord). Idioot dat je in al die maanden het niet voor elkaar krijgt om voor 2/3 posities een degelijke voetballer te halen. Maar wel even voor 25-30 mil 2 spelers halen die niet eens echt nodig zijn, want ideaal gezien loopt klaassen kudus in de weg en laten we wel zijn: Als Promes en Neres gewoon blijven is Antony een hele dure back-up. Wat niet bij voorbaat wil zeggen dat je het moet nalaten om een dergelijke speler te halen, maar ik zou graag andere posities eerder ingevuld zien worden. We zijn de afgelopen 2 jaar De Ligt-Ziyech-de Jong- van de beek kwijt geraakt. Als je dan gaat kijken naar vervangers van die gasten, 1 op 1 zoals ze destijds bedoeld zijn, dan ga je van: De Ligt-Alvarez de Jong-Marin de Jong-Martinez? Ziyech-Antony van de Beek-Klaassen Zet dit nou eens tegen elkaar weg? Dan haal je dus voor elke positie 1. een speler die een totaal ander profiel heeft dan diegene die er voor hem voetbalde en 2. in 4/5 gevallen ga je 4 klasses achteruit. Dit is toch godverdomme niet meer te rijmen met al die uitspraken over europees aanhaken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Ja, dat is ook zo. Type spelers die gehaald worden is heel vaak onbegrijpelijk. Qua profiel niet passend bij Ajax (of de positie waar ze voor worden gehaald). Geld uitgeven aan een groot talent die nog even één seizoen vooral back-up is vind ik nog wel oké. Je moet ook bij voorkeur talenten als back-up hebben. Ik ben geen fan van 'ervaren' spelers op de bank. Sowieso niet, maar zeker bij Ajax niet. Als je een ervaren of in elk geval wat oudere speler haalt, moet dat basismateriaal zijn. Huntelaar, Labyad en Klaiber hadden als ik td was geweest nooit gekomen. Uitzondering kan je imo nog maken voor de positie van tweede keeper. Keepen is een ervaringsvak en op een tweede keeper moet je kunnen vertrouwen. Jonge keepers kunnen beter gewoon wekelijks keepen en zich ontwikkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 (bewerkt) Tsja, moeten we hiermee. Heeft niets bij Ajax 1 te zoeken en niets bij Jong Ajax. Nog zo'n speler in het rijtje kapitaalvernietiging. Zo bizar dat je Lang laat vertrekken en dan deze gozer terughalen, terwijl hij bij focking Thun geen eens potten kon breken. 5 oktober 2020 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Hij wilde zelf terug en Ajax zag geen reden hem bij het gedegradeerde Thun te laten. Is niet zo dat Ajax hem per se terug wilde halen. Schijnt zelfs zo te zijn dat ze hem nog hopen te verhuren. Overigens worden er geregeld spelers op andere posities neergezet dan bij hun vorige werkgever en werkt dat vaak ook prima. Ik noem een Tadic, een De Jong, een Schöne en zelfs (in mindere mate) een Blind. Er wordt wat mij betreft veel te statisch gekeken naar wat 'de positie' van een speler zou zijn. Veel spelers kunnen op meerdere posities uit de voeten en vaak ontwikkeld zich dat ook nog gedurende hun carrière. Wat veel belangrijker is om te kijken welke kwaliteiten/eigenschappen een speler heeft en hoe die op een bepaalde positie tot hun recht komen en hoe dat past bij de rest van het team. En dan is natuurlijk al heel snel duidelijk dat Alvarez in niets een middenvelder is (zeker niet bij Ajax). Dat Promes niet geschikt is als 10 wanneer er weinig tot geen spelers om hem heen staan die hem kunnen bedienen. Dat Tadic geen buitenspeler is om het veld breed te houden, maar een speler met de bal in de as moet komen. etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 34 minuten geleden zei Hwb: Hij wilde zelf terug en Ajax zag geen reden hem bij het gedegradeerde Thun te laten. Is niet zo dat Ajax hem per se terug wilde halen. Schijnt zelfs zo te zijn dat ze hem nog hopen te verhuren. Als Advocaat het maar uit z'n hoofd laat. Één Charisteas was genoeg. Hoe wel die het objectief bekeken nog niet eens zo heel verkeerd deed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Twente zal wel direct interesse hebben. FC Huurspelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 (bewerkt) 13 minuten geleden zei Zeus: Twente zal wel direct interesse hebben. FC Huurspelers. Die hebben al Dervisoglu, Menig en nog een Duitser van Dresden op Bande zijn plek. Menig is zeker beter en dat zegt al heel veel. Maar erg knap als we die nog weten te verhuren, markten sluiten bijna allemaal vannacht. NL morgen nog wel open, maar kan mij haast niet voorstellen dat er iemand geïnteresseerd in is. Erikie gaat vast wel weer iets verzinnen hoe Bande een echte toevoeging is op een rare plek. 5 oktober 2020 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 46 minuten geleden zei Regis: Erikie gaat vast wel weer iets verzinnen hoe Bande een echte toevoeging is op een rare plek. Dit soort opmerking word ik wel een beetje gaar van trouwens. Bande gaan we dit jaar echt niet (of nauwelijks) zien, maak je maar niet ongerust. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Lang dus officieel ook niet. Jammer. Nóg minder creativiteit op offensieve posities. Labyad gaat dus echt een belangrijke speler worden dit jaar. Europa League-niveau op zijn best. Zes miljoen vind ik overigens ook niet heel indrukwekkend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 3 uur geleden zei Hwb: Hij wilde zelf terug en Ajax zag geen reden hem bij het gedegradeerde Thun te laten. Is niet zo dat Ajax hem per se terug wilde halen. Schijnt zelfs zo te zijn dat ze hem nog hopen te verhuren. Overigens worden er geregeld spelers op andere posities neergezet dan bij hun vorige werkgever en werkt dat vaak ook prima. Ik noem een Tadic, een De Jong, een Schöne en zelfs (in mindere mate) een Blind. Er wordt wat mij betreft veel te statisch gekeken naar wat 'de positie' van een speler zou zijn. Veel spelers kunnen op meerdere posities uit de voeten en vaak ontwikkeld zich dat ook nog gedurende hun carrière. Wat veel belangrijker is om te kijken welke kwaliteiten/eigenschappen een speler heeft en hoe die op een bepaalde positie tot hun recht komen en hoe dat past bij de rest van het team. En dan is natuurlijk al heel snel duidelijk dat Alvarez in niets een middenvelder is (zeker niet bij Ajax). Dat Promes niet geschikt is als 10 wanneer er weinig tot geen spelers om hem heen staan die hem kunnen bedienen. Dat Tadic geen buitenspeler is om het veld breed te houden, maar een speler met de bal in de as moet komen. etc. Tuurlijk zijn er multifunctionele spelers die op meerdere posities kunnen spelen. Overigens is dat bij Tadic vooral een ouderdoms probleem: Die had al niet veel snelheid en dat wordt steeds minder. Dat is echt een compleet non-argument. Dus omdat er multifunctionele spelers zijn, is het prima een spits te halen die dan uitgespeeld gaat worden als 6 bij gebrek aan beter? Dat is toch teringslechte scouting? Als jij de Ligt kwijt raakt en de vervangers die je daar semi voor haalt zijn Alvarez en Martinez, die dan vervolgens overal spelen behalve op de positie van De Ligt. En dat dan ook nog eens niet kunnen ( Al vind ik Martinez dan best een leuke voetballer, maar dat is ook geen 6). Je verliest vervolgens de Jong en daar haal je Marin op, die werkelijk geen enkele kwaliteit heeft om die positie in te vullen, dus val je terug op de hierboven genoemde namen. Oke, dat overkomt je 1 keer. Dat is al gek. Maar vervolgens gebeurd het je een seizoen later WEER. Je speelt Kudus, absoluut een nr. 10, uit als 6 omdat je weer faalt daar een speler voor te halen. Vervolgens ga je doorschakelen naar weer een 10 ( Klaassen) en kunnen we gaan kijken naar Kudus op 6 dit seizoen. Leuk dat jij dit allemaal prima vind: Ik vind het topclub-onwaardig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 oktober 2020 Share Geplaatst 5 oktober 2020 Ik begreep het argument van @Hwb niet zo (en ook niet naar wie het gericht was). Multifunctionele spelers? Ten Hag gelooft daar heilig in ja, dat blijkt de laatste weken wel. Maar zo multifunctioneel zijn spelers als Alvarez en Promes niet. Die hebben zeer specifieke kwaliteiten en ook een heleboel spelelementen die ze niet beheersen. Kudus op zes vind ik zo erg overigens nog niet. Maar daar had dus een wat defensievere middenvelder naast gemoeten zodat hij meer risico in zijn spel kon leggen en wat hogerop kon voetballen. Die is niet gehaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 10 uur geleden zei Elsjorro1990: Tuurlijk zijn er multifunctionele spelers die op meerdere posities kunnen spelen. Overigens is dat bij Tadic vooral een ouderdoms probleem: Die had al niet veel snelheid en dat wordt steeds minder. Dat is echt een compleet non-argument. Dus omdat er multifunctionele spelers zijn, is het prima een spits te halen die dan uitgespeeld gaat worden als 6 bij gebrek aan beter? Dat is toch teringslechte scouting? Als jij de Ligt kwijt raakt en de vervangers die je daar semi voor haalt zijn Alvarez en Martinez, die dan vervolgens overal spelen behalve op de positie van De Ligt. En dat dan ook nog eens niet kunnen ( Al vind ik Martinez dan best een leuke voetballer, maar dat is ook geen 6). Je verliest vervolgens de Jong en daar haal je Marin op, die werkelijk geen enkele kwaliteit heeft om die positie in te vullen, dus val je terug op de hierboven genoemde namen. Oke, dat overkomt je 1 keer. Dat is al gek. Maar vervolgens gebeurd het je een seizoen later WEER. Je speelt Kudus, absoluut een nr. 10, uit als 6 omdat je weer faalt daar een speler voor te halen. Vervolgens ga je doorschakelen naar weer een 10 ( Klaassen) en kunnen we gaan kijken naar Kudus op 6 dit seizoen. Leuk dat jij dit allemaal prima vind: Ik vind het topclub-onwaardig. Waar zeg ik dat ik het prima vind? Ik noem nota bene expliciet Alvarez die in geen enkel opzicht een (Ajax-)middenvelder is. Het is niet prima. Ik geef een groot deel van de voorbereiding al aan dat er nog kwaliteit bij moet. Daarbij heb ik de 10 en de 6 expliciet als posities genoemd. Ik vind alleen dat er veel te krampachtig wordt gezegd dat spelers 'iets' zijn, terwijl ze vaak op meerdere posities uit de voeten kunnen. Overigens ben ik benieuwd naar de spits die gehaald is die als 6 wordt uitgespeeld. Ik heb een beetje het idee dat (niet per se alleen bij jou, meer in het algemeen) de multi-functionaliteit van spelers als argument gebruikt wordt om Ten Hag mee te slaan. Natuurlijk zijn daar problemen mee, Alvarez op het middenveld is Ajax-onwaardig. Maar om dan te roepen dat je een 10 haalt (Kudus) die je op 6 zet, is pure framing. Allereerst speelt Kudus niet als 6, maar veel meer naar voren. Daarnaast kan hij dat (vooralsnog) prima invullen en lijkt dat dus goed gezien van Ten Hag. Ook noem je Klaassen nu een 10. Die heeft zich bij Werder juist ontwikkeld tot een veel controlerender speler. Ik weet niet hoe Ten Hag hem wil gebruiken, maar ik sluit niet uit (hoop zelfs) dat dat op de plek van Alvarez is. Op die manier doe je net of Ten Hag alleen maar bezig is om spelers op onlogische plekken neer te zetten. Dat is imo echt niet zo. Hij probeert dingen, en daar zit best een idee achter. Het punt is dat hij, ook als het niet werkt, vervolgens te lang aan dat idee blijft vasthouden. Dat zie je nu bij Tadic op links en Promes op 10, maar ook bij Alvarez op 6. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Toch wel een pijnlijk rijtje. Ik baal echt van Lang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Ik vind dat serieus meevallen. In feite komt het neer op: In Antony Kudus Klaiber Klaassen Uit Ziyech Vd Beek Veltman Dest De rest is ruis, in mijn optiek. Natuurlijk ga je erop achteruit, maar dat is altijd bij het vertrek van sterspelers. Als je ziet dat je Antony en Kudus terughaalt, lijkt het er vooralsnog op dat je het acceptabel hebt gedaan. Punt blijft wel, de zwakke plek in het team van vorig jaar heb je niet aangepakt. En de creativiteit die je (met Ziyech en ook Vd Beek verliest) in de as verliest is onvoldoende aangevuld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 1 uur geleden zei Hwb: Waar zeg ik dat ik het prima vind? Ik noem nota bene expliciet Alvarez die in geen enkel opzicht een (Ajax-)middenvelder is. Het is niet prima. Ik geef een groot deel van de voorbereiding al aan dat er nog kwaliteit bij moet. Daarbij heb ik de 10 en de 6 expliciet als posities genoemd. Ik vind alleen dat er veel te krampachtig wordt gezegd dat spelers 'iets' zijn, terwijl ze vaak op meerdere posities uit de voeten kunnen. Overigens ben ik benieuwd naar de spits die gehaald is die als 6 wordt uitgespeeld. Ik heb een beetje het idee dat (niet per se alleen bij jou, meer in het algemeen) de multi-functionaliteit van spelers als argument gebruikt wordt om Ten Hag mee te slaan. Natuurlijk zijn daar problemen mee, Alvarez op het middenveld is Ajax-onwaardig. Maar om dan te roepen dat je een 10 haalt (Kudus) die je op 6 zet, is pure framing. Allereerst speelt Kudus niet als 6, maar veel meer naar voren. Daarnaast kan hij dat (vooralsnog) prima invullen en lijkt dat dus goed gezien van Ten Hag. Ook noem je Klaassen nu een 10. Die heeft zich bij Werder juist ontwikkeld tot een veel controlerender speler. Ik weet niet hoe Ten Hag hem wil gebruiken, maar ik sluit niet uit (hoop zelfs) dat dat op de plek van Alvarez is. Op die manier doe je net of Ten Hag alleen maar bezig is om spelers op onlogische plekken neer te zetten. Dat is imo echt niet zo. Hij probeert dingen, en daar zit best een idee achter. Het punt is dat hij, ook als het niet werkt, vervolgens te lang aan dat idee blijft vasthouden. Dat zie je nu bij Tadic op links en Promes op 10, maar ook bij Alvarez op 6. Pure framing? Het is gewoon het voorbeeld dat er nog steeds niet geleerd wordt van fouten. Prima dat Kudus een dergelijk goede speler is dat hij zich ook manifesteerd als "6". Dat hij verder vooruit speelt is vooral zijn speelstijl en drive. Maar het uitgangspunt, dat je dus spelers al 2 seizoenen lang scout voor een positie en dan bij gebrek aan scouting voor andere posities maar gaat lopen schuiven binnen je selectie. Messi zou vast ook een prima "6" zijn voor Ajax in de eredivisie. Gaan we het dan een goed idee vinden om hem daar neer te zetten? Als je gewoon poppetjes in hun kracht laat spelen en op de positie neer zet waar ze horen en kunnen uitblinken, dan is het toch gauw duidelijk welke posities je moet spekken? Ja ik noem Klaassen een 10 ja, dat hij dan een jaartje bij Werder iets ander speelt doet daar niet zoveel aan af. Klaassen heeft daar ook helemaal de kwaliteiten niet voor om als 6/controlerende speler te spelen. Maar he, ik laat me graag verrassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Ik baal ook van Noa :( Hopelijk vlamt die bij Brugge. Wel lekker door geselecteerd ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 In 1 window 2 transfers maken. Is dat ooit eerder gebeurd. Hahaha. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 3 uur geleden zei Elsjorro1990: Pure framing? Het is gewoon het voorbeeld dat er nog steeds niet geleerd wordt van fouten. Prima dat Kudus een dergelijk goede speler is dat hij zich ook manifesteerd als "6". Dat hij verder vooruit speelt is vooral zijn speelstijl en drive. Maar het uitgangspunt, dat je dus spelers al 2 seizoenen lang scout voor een positie en dan bij gebrek aan scouting voor andere posities maar gaat lopen schuiven binnen je selectie. Messi zou vast ook een prima "6" zijn voor Ajax in de eredivisie. Gaan we het dan een goed idee vinden om hem daar neer te zetten? Als je gewoon poppetjes in hun kracht laat spelen en op de positie neer zet waar ze horen en kunnen uitblinken, dan is het toch gauw duidelijk welke posities je moet spekken? Ja ik noem Klaassen een 10 ja, dat hij dan een jaartje bij Werder iets ander speelt doet daar niet zoveel aan af. Klaassen heeft daar ook helemaal de kwaliteiten niet voor om als 6/controlerende speler te spelen. Maar he, ik laat me graag verrassen. Hoe weet jij voor welke positie Kudus gescout is? En nu zeg je het weer. "Als je spelers gewoon op de positie zet waar ze horen". Spelers 'horen' niet op een positie. Spelers komen op posities in meer of mindere mate uit de voeten. Je moet spelers neerzetten waar ze (ook tov de andere spelers) de meeste toegevoegde waarde hebben. En ja, dat kan soms een positie zijn die niet hun sterkste positie is. Je kunt immers niet 3 man op 10 zetten. In het jaar dat Ajax de halve finale CL haalde, waren er een stuk of 3 spelers waarvan 10 de beste positie was. Gelukkig vond de staf toen een manier om die goed met elkaar te laten spelen, ipv er 2 op de bank te zetten, omdat ze 'niet op die positie horen'. Als ik nu Kudus zie als linkshalf, dan speelt hij gewoon in zijn kracht. Dat hij op een andere positie ook goed uit de voeten kan (misschien zelfs beter) moet geen reden zijn hem daar niet neer te zetten. Tot slot vraag ik me af waarop jij baseert dat Klaassen de kwaliteiten niet heeft om als 6 te spelen. Ik denk dat hij er meer kwaliteiten voor heeft dan zijn concurrentie op dit moment (Alvarez). Dus lijkt het mij een zeer goede optie. Ik zie hem de Schöne-rol wel invullen. Hij brengt daar waarschijnlijk wat meer dynamiek en duelkracht en wat minder technische klasse dan Schöne. Je denkt echt veel te star over posities man. Zo veel spelers ontwikkelen zich enorm. Messi, Ronaldo, Bale, Pirlo, Gullit, Mazraoui, Reiziger, Bogarde, Frank de Boer, Ronald de Boer, Vd Beek, Ziyech, Blind (vader en zoon), Mbappé, Thiago, Van Persie, Promes, Kuijt, Kimmich, Van Nistelrooy, Robben de lijst van spelers die gedurende hun carrière op andere posities zijn terecht gekomen en daar heel goed hebben gepresteerd is bijna eindeloos. Als je alleen denkt "die heeft daar gespeeld en is voor die positie gehaald en dus moet hij daar spelen en niet ergens anders", dan benadeel je je team enorm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 @Elsjorro1990 volgens mij was Schuurs vast gehaald als beoogde vervanger van De Ligt, Alvarez en Martinez eigenlijk niet. Ook al blijft de reden van het aantrekken van Alvarez nogal vaag. Het was toen logisch dat hij als vervanger van De Ligt werd gehaald (dat was het beeld van het publiek), maar werd vanaf het begin al snel geroepen "kan ook als middenvelder spelen". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 1 minuut geleden zei Chiemel: @Elsjorro1990 volgens mij was Schuurs vast gehaald als beoogde vervanger van De Ligt, Alvarez en Martinez eigenlijk niet. Ook al blijft de reden van het aantrekken van Alvarez nogal vaag. Het was toen logisch dat hij als vervanger van De Ligt werd gehaald (dat was het beeld van het publiek), maar werd vanaf het begin al snel geroepen "kan ook als middenvelder spelen". Kreeg ook nummer 4. Is echt niet gehaald als middenvelder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten