Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Zie iedereen alles op Lamprou afschuiven. Maar ik vond de gehele defensie dramatisch bij Ajax. Keer op keer lagen er hele ruimtes achter de defensie. Ook veel te statisch en zonder in te grijpen. Dan heb je nog geluk dat Heerenveen die laatste er niet inkrijgt en dat die 100% penal niet wordt toegekend. 

Als neutrale toeschouwer wel genoten :)

bewerkt door Pinolero
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei cimbomcu:

Oh en die Lammers goed in de gaten houden, en stiekem oppikken. Wat een klasbak.

:-D:-D:-D 

Om te janken dit. Ben er echt helemaal klaar mee. Typisch Ajax ook weer om het dan te verneuken. Je heb problemen met de counters, maar wat blijven ze doen? Naar voren wandelen en lekker op veertig meter van de goal van Heerenveen gaan staan, om er vervolgens keihard uitgecounterd te worden. Hoe die Lammers ze binnenschoot ook, veel te makkelijk man. Weet je dat je nog één corner moet verdedigen, maar staan er gewoon een paar te slapen daar. Ongelooflijk. Lamprou drama, gehele verdediging drama. Voorin was het ook niet geweldig, maar als je vier goals maakt moet dat toch gewoon genoeg zijn. Alleen Dolberg jongens... Weer onzichtbaar. Wordt nu echt eens tijd dat hij weer gaat vlammen, anders mag wat mij betreft Huntelaar er weer in. 

Edit: Blind was bij die eerste goal te traag (maarja, dat weten we inmiddels wel), terwijl Schöne daarvoor pech had en misschien harder in had moeten grijpen. Tweede goal laat Blind zich eerst makkelijk aftroeven, waarna Sinkgraven niet weet hoe hij moet verdedigen. Derde goal staan er negen mensen van Ajax voor de bal nadat hij weggewerkt wordt, enkel Blind staat één-op-één achterin. Sinkgraven wordt daarna ook wel erg makkelijk afgetroefd, was bij Tagliafico honderd procent zeker niet gebeurd. Pierie was bij de 4-4 de man van Kristensen, terwijl Tadic hem langs zag komen en maar liet lopen. Echt heel slordig en onnodig joh, er werd veel te opportunistisch en laconiek verdedigd. De Ligt die bij een 3-2 stand gewoon de zestien in loopt, waarna dus die één-tegen-één situatie achterin ontstaat. Gaat vaak goed, maar je moet die momenten wel een beetje leren herkennen. Inmiddels wel afgekoeld en er is verder nog niets gespeeld, maar het is en blijft natuurlijk wel enorm zonde.

bewerkt door JanVertonghen'
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel weer typisch Ajax dat je op een dergelijk moment nalaat om de koppositie over te nemen. En dan vooral de manier waarop, staan gewoon 5 man op de hakken te loeren bij die corner.

Tadic moet natuurlijk gewoon die penal er in knallen. Die mist mij te vaak een penal. 

Ik dacht dan ten hag zon sterke bank had. Hoe kan het dan dat je in de problemen komt zodra je keeper en linksback wegvallen? Echt tenenkrommend dit. Verder ook graag dolberg er maar weer uit halen. Ik weet niet wat het met hem is, maar op dat eerste seizoen na lijkt het maar niet te lopen. Loopt er ook een beetje plompverloren bij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frenkie is denk ik niet gedaan vanwege de counter van Heerenveen, en Magallan vanwege de communicatie. Afgelopen week gaven ze al dat de restverdediging niet helemaal lekker meer is sinds de start na de winterstop. Denk dat er daarom gekozen is voor iets meer veiligheid met het centrale duo. Het was verder wel echt slecht, verdedigend gezien. Een groot drama. Maargoed, ook voorin was het niet best, en de invallende Neres liet ook niks zien. 

Maargoed, kan gebeuren, donderdag lopen we er vast weer overheen. Hoop nog wel eigenlijk dat er een keeper aangetrokken gaat worden. De linksback is een minder groot probleem, zodra Magallan er wel staat. Met Wober had je deze wedstrijd helaas waarschijnlijk wel gewonnen, maargoed.. Lamprou is echt niet goed genoeg, niet lang genoeg bij de 3-1 en de 3-2 (die had Onana allebei gehad) vooral.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bramvinos:

Eerlijk is eerlijk, Lamprou zorgt er uiteindelijk wel voor dat het "maar" 4-4 blijft op het allerlaatst :cab: 

Zit er niks in de jeugd wat minstens net zo goed is als koning laaf? Snap niet dat zo een keeper prof kan zijn.

Niet dat ik het erg vind, maar dat een club als Ajax zo'n keeper heeft als tweede doelman, is erg triest. Zeker als je kijkt wat voor bedragen zij (kunnen) neertellen.

bewerkt door Rossi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Elsjorro1990:

Wel weer typisch Ajax dat je op een dergelijk moment nalaat om de koppositie over te nemen. En dan vooral de manier waarop, staan gewoon 5 man op de hakken te loeren bij die corner.

Tadic moet natuurlijk gewoon die penal er in knallen. Die mist mij te vaak een penal

Ik dacht dan ten hag zon sterke bank had. Hoe kan het dan dat je in de problemen komt zodra je keeper en linksback wegvallen? Echt tenenkrommend dit. Verder ook graag dolberg er maar weer uit halen. Ik weet niet wat het met hem is, maar op dat eerste seizoen na lijkt het maar niet te lopen. Loopt er ook een beetje plompverloren bij. 

Die kerel heeft twee keer een strafschop gemist. De eerste die hij nam voor Ajax en gisteren. Zo vaak is dat toch niet?

Mooie wedstrijd overigens. Wij hadden wel een strafschop verdient en ik ben blij dat iedereen dit ziet behalve de scheids en die Sjaak Swart, maar die neemt niemand serieus.

Ik ben alleen bang dat Ajax donderdag getergd gaat zijn en ze met 6-0 of 6-1 over Heerenveen heen walsen. Als je de eerste helft zag had dat gisteren ook kunnen gebeuren maar ging het te makkelijk. Vandaar ook de strafschop van Tadic door het midden. Nonchalance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rossi:

Zit er niks in de jeugd wat minstens net zo goed is als koning laaf? Snap niet dat zo een keeper prof kan zijn.

Kan me niet voorstellen dat een Kotarsi bijvoorbeeld niet minstens zo goed is als Lamprou. Overigens deel ik de mening dat je met zulk kapitaal twee evenredige keepers moet hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei cimbomcu:

Wat lach je?

Omdat hij een goede pot speelt tegen Ajax, een Ajax dat volgens jou een off-day had en waar hij enorm veel ruimte van kreeg? Heel Nederland is meteen weer gehyped, hi ha ho. Hiervoor hoorde je er (bijna) niemand over. Was het gewoon Sammetje Lammers van Heerenveen, een leuke spits, maar ik heb toen niemand horen roepen dat het een 'klasbak' is. Laat staan dat iemand riep dat het de toekomstig spits van PSV/Ajax/Feyenoord zou (kunnen) worden. Nee, ik vind het een beetje lachwekkend om die jongen nu meteen op te hemelen. 

12 uur geleden zei cimbomcu:

Oh en even een tip voor iedereen. Gewoon een complete off-day he gisteren, incident. Kan gebeuren. Niet gek laten maken door de media.

Het is wel toevallig hè Cim. Ajax heeft de afgelopen jaren wel erg vaak een off-day als de concurrent punten verspeelt. Daarnaast was het geen complete off-day, want je maakt er gewoon vier en dat hadden er ook meer kunnen/moeten zijn. Je (rest)verdediging, die had een off-day. Of gewoon een gebrek aan kwaliteit bij sommige spelers, dat kan ook. Lamprou is niet zo'n goede keeper, Sinkgraven kan niet goed verdedigen, Blind zijn gebrek aan snelheid werd goed blootgelegd en De Ligt heeft geleerd dat hij de momenten waarop hij mee aan kan vallen zorgvuldig uit moet kiezen. Wil niet zeggen dat er goed gespeeld werd verder, maar je scoort gewoon vier keer en je had nog meer kansen. En dat zegt wel veel, aangezien ze voorin te veel balverlies leden en Dolberg nagenoeg onzichtbaar was. 

Maar goed. Is ook geen nood aan de man verder, maar zoals ik al zei is het wel gewoon enorm zonde. Vooral aangezien het traditie lijkt te worden bij Ajax, punten verspelen nadat de concurrent dat ook gedaan heeft. Lijkt me niet geheel de bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Rossi:

Niet dat ik het erg vind, maar dat een club als Ajax zo'n keeper heeft als tweede doelman, is erg triest. Zeker als je kijkt wat voor bedragen zij (kunnen) neertellen.

Kotarski en El Maach. El Maach denk ik het grootste talent.  

Echt een verschrikking gister.   Hopelijk is Onana snel weer beter, Nico traint alweer mee zag ik want met die kabouter op goal en softie op linksback gaat het wel erg pijnlijk worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Regis:

Kotarski en El Maach. El Maach denk ik het grootste talent.  

Echt een verschrikking gister.   Hopelijk is Onana snel weer beter, Nico traint alweer mee zag ik want met die kabouter op goal en softie op linksback gaat het wel erg pijnlijk worden. 

Zie die softie graag naar ons komen mocht El Khayati weggaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei JanVertonghen':

Omdat hij een goede pot speelt tegen Ajax, een Ajax dat volgens jou een off-day had en waar hij enorm veel ruimte van kreeg? Heel Nederland is meteen weer gehyped, hi ha ho. Hiervoor hoorde je er (bijna) niemand over. Was het gewoon Sammetje Lammers van Heerenveen, een leuke spits, maar ik heb toen niemand horen roepen dat het een 'klasbak' is. Laat staan dat iemand riep dat het de toekomstig spits van PSV/Ajax/Feyenoord zou (kunnen) worden. Nee, ik vind het een beetje lachwekkend om die jongen nu meteen op te hemelen. 

Het is wel toevallig hè Cim. Ajax heeft de afgelopen jaren wel erg vaak een off-day als de concurrent punten verspeelt. Daarnaast was het geen complete off-day, want je maakt er gewoon vier en dat hadden er ook meer kunnen/moeten zijn. Je (rest)verdediging, die had een off-day. Of gewoon een gebrek aan kwaliteit bij sommige spelers, dat kan ook. Lamprou is niet zo'n goede keeper, Sinkgraven kan niet goed verdedigen, Blind zijn gebrek aan snelheid werd goed blootgelegd en De Ligt heeft geleerd dat hij de momenten waarop hij mee aan kan vallen zorgvuldig uit moet kiezen. Wil niet zeggen dat er goed gespeeld werd verder, maar je scoort gewoon vier keer en je had nog meer kansen. En dat zegt wel veel, aangezien ze voorin te veel balverlies leden en Dolberg nagenoeg onzichtbaar was. 

Maar goed. Is ook geen nood aan de man verder, maar zoals ik al zei is het wel gewoon enorm zonde. Vooral aangezien het traditie lijkt te worden bij Ajax, punten verspelen nadat de concurrent dat ook gedaan heeft. Lijkt me niet geheel de bedoeling.

Wil je mij daar niet bij betrekken? Ik ken die jongen van de A1 van PSV,  toen al voetballend zo sterk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei cimbomcu:

Wil je mij daar niet bij betrekken? Ik ken die jongen van de A1 van PSV,  toen al voetballend zo sterk..

Jawel, daar wil ik jou wel in betrekken. Dit seizoen geen enkele post over Lammers, meneer speelt een goede pot tegen Ajax en meteen zou Ajax hem volgens jou moeten halen. Ik moet het allemaal nog maar even zien, heb hem bij Heerenveen namelijk ook zwakke potten zien spelen. En dat zegt wel iets, aangezien ik niet vaak Heerenveen kijk. Of ik moet net de verkeerde potten kijken natuurlijk, dat kan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Oh, heb je al mijn posts nagekeken? Ga ik iig niet doen. Ik vind Lammers al jaren een prima speler en als jij dat niet wil geloven dat ik dat al een tijdje vind moet jij dat weten.

Oh, ik geloof je wel hoor. Sterker nog, je geschiedenis toont dat ook aan. Vind het alleen erg opvallend dat je dit seizoen nog niks over die jongen gezegd hebt, terwijl hij toch aardig wat speelminuten krijgt. Vervolgens speelt hij een goede pot tegen Ajax en zit je nog net niet klaar om Overmars te tweeten dat hij Lammers op moet pikken.

Verder mag je dat vinden natuurlijk, maar ik vind het nog een beetje te vroeg om zoiets te roepen. Vooral aangezien dit zijn eerste volledige seizoen is/wordt op Eredivisieniveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei JanVertonghen':

Oh, ik geloof je wel hoor. Sterker nog, je geschiedenis toont dat ook aan. Vind het alleen erg opvallend dat je dit seizoen nog niks over die jongen gezegd hebt, terwijl hij toch aardig wat speelminuten krijgt. Vervolgens speelt hij een goede pot tegen Ajax en zit je nog net niet klaar om Overmars te tweeten dat hij Lammers op moet pikken.

Verder mag je dat vinden natuurlijk, maar ik vind het nog een beetje te vroeg om zoiets te roepen. Vooral aangezien dit zijn eerste volledige seizoen is/wordt op Eredivisieniveau.

Toch nog 1 gevonden ;c

''Lammers naar Heerenveen dan toch? Ben gecharmeerd van die boy, maar gelijk voor PSV 1 lijkt mij inderdaad ook te vroeg''

Ik vind het gewoon een goede speler, niet dat hij gelijk basisspeler kan worden bij Ajax of PSV maar in potentie vind ik het een goede, vooral omdat die heel goed kan voetballen als spits. Verder kijk ik niet elk wedstrijd naar Heerenveen, kan die Olde Riekerink en Bulthuis niet aan. Gelukkig gaat die als laatste weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites