Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

6 minuten geleden zei MetalMichael:

Van Persie gaat tegen Ajax nooit op het middenveld spelen natuurlijk. Die zal in de punt spelen, Jorgensen vanaf links en Berghuis op rechts. Dan Toornstra op het middenveld. Zoals ze uit in Amsterdam ook wilden spelen. 

Dan ga ik Utrecht - Willem 2 wel kijken. Die Van Persie kan niet meer joh. Die neemt af en toe een bal goed aan tegen Fortuna Sittard of Emmen maar daar blijft het bij. 13 km verderop hoor ik het kraken als die man aan probeert te zetten om te rennen. Schei uit.

Edited by Magikarp

20 uur geleden zei Karlo:

Heb even een analyse gemaakt voor komende zomer, met (eventueel) vertrekkende spelers en tot de conclusie gekomen dat we toch maar ff bij AZ moeten gaan shoppen.

Ervan uitgaande dat Onana, de Ligt, Ziyech en Neres gaan (naast Frenkie) zie ik in Koopmeiners, Til en Stengs een prima drietal om dit op te vangen. Daarnaast Kik Pierie erbij voor achterin en nog een goede keeper zien te vinden. 

Heb je met een blinddoek zitten analyseren? Die Til en Koopmeiners zijn toch geen spelerws die je moet halen als Ajax.

1 uur geleden zei MetalMichael:

Van Persie gaat tegen Ajax nooit op het middenveld spelen natuurlijk. Die zal in de punt spelen, Jorgensen vanaf links en Berghuis op rechts. Dan Toornstra op het middenveld. Zoals ze uit in Amsterdam ook wilden spelen. 

Jorgensen op links :-D Dat word ook kolder. Die heeft het in de punt al zwaar genoeg.   

1 uur geleden zei Pino:

Heb je met een blinddoek zitten analyseren? Die Til en Koopmeiners zijn toch geen spelerws die je moet halen als Ajax.

Vind ik wel. 

Je zou ook kunnen inzetten op de jeugd. Hopen dat Gravenberch, Llansana en Taylor d'r aan komen, maar als je dan moet verwachten dat Eiting, Donny en de Wit de kar moeten gaan trekken op het middenveld vind ik dat behoorlijk magertjes. Zet de selectie maar 's op een rijtje, zo breed is-ie niet meer als al die spelers vertrekken. 

6 minuten geleden zei Pino:

Wat voor extra's brengen Til van Koopmeiners dan? Til is een slechtere versie van vd Beek en je hebt De Wit ook al. Koopmeiners heb je nu ook Eiting voor en daar zie ik veel meer potentie in.

Koopmeiners vind ik een hele sierlijke en begaafde verdedigende middenvelder met een goed linkerbeen. Ook voor corners en vrije trappen. Tuurlijk valt er nog wel wat aan te schaven, maar dat kan ook bij Ajax.

Til is een box-to-box met ook nog eens scorend vermogen, zeker als ook Donny besluit te gaan vind zou hij perfect passen, vind ik. Je ziet dat hij nu al moeite heeft bij AZ, maar da's ook vanwege het ontbreken van ervaren spelers om hem heen. Dat heb je sowieso bij Ajax meer met Schöne/Tadic/Blind/Huntelaar. 

Verdedigend is het weer niet heel soepel. Eerste kans meteen raak ;e Ze zijn in ieder geval wel echt veel beter dan Feyenoord, dus dit moet goed komen.

Edit: Wat is Makkelie allemaal wel niet aan het doen jongens. Als Feyenoord de handen gebruikt oid fluit ie niet, maar zodra een Ajacied ook maar 1 vinger uitsteekt is het al een overtreding.

Edited by Rogier.