Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Was gelukkig een wereld van verschil die helften. Eerste helft klopte er gewoon weinig van op het middenveld. Alleen maar gevaar via de linker vleugel.

Tweede met Promes die in het middenveld speelde en Tadic op links ging het tempo wat versnellingen omhoog. Zat aan de kant waar de goals vielen dus heb uiteindelijk nog een prima voetbalavondje gehad met mijn pa.

Dikke kuddo's voor Blind en Dest. Die waren constant goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Barteh:

Zie hier een artikel op de NOS dat Ajax 51,9 miljoen winst heeft geboekt afgelopen seizoen.

Dat met een omzet van 199,5 miljoen en kosten van 165,2 miljoen. Beetje raar hoe je dan op een winst van dik 50 miljoen uitkomt. 

Blijkbaar is er een verschil tussen "Bedrijfsresultaat vóór afschrijving en resultaat vergoedingssommen" en "Resultaat na belastingen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MisterX:

Blijkbaar is er een verschil tussen "Bedrijfsresultaat vóór afschrijving en resultaat vergoedingssommen" en "Resultaat na belastingen".

Ja en nee. Normaal is afschrijving iets wat gewoon in je winst en verlies rekening valt als kosten. Maar kan me voorstellen dat dit bij een voetbal gerelateerd bedrijf anders is. Immers, normaal gesproken schrijf je je mva af.

resultaat na belastingen is vrij normaal ja. Alleen een vof of eenmanszaak heeft privé belastingen, de rest heeft zakelijke belasting en dat is een balans verhaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei cimbomcu:

Traore weer 2 goaltjes en een assistje op Gravenberch die ook lekker draait.

Ik vind de stijging in kosten wel erg veel moet ik zeggen.

Afgelopen jaar hebben ze het salarishuis toch geherstructureerd, waardoor er meer aan salaris/bonussen wordt uitgekeerd? Daarbij kan ik me voorstellen dat de bonussen die vorig jaar uitgekeerd moesten worden ook een stuk hoger waren dan gebruikelijk door de sportieve prestaties. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei komodo25:

Zeefuik had ook zomaar de 0-1 kunnen maken 

En Ajax had daarvoor al op 3-0 kunnen staan, dus daar kun je niet zoveel mee. Laten we even de expected goals erbij pakken van WyScout (andere bron dan 11tegen11 Twitter), dan kom je uit op 4.32 om 0.65. Tja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat als je zoveel vertrouwem hebt in je tweede controleur je Siem de Jong niet van stal haalt en hem in laat vallen. Ten Hag is sowieso niet iemand die ineens gedurende het seizoen spelers van buiten de eerste 14 speeltijd geeft in competitie-wedstrijden. Dat hij dat nu al met meerdere middenvelders heeft gedaan is voor mij veelzeggend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites