Urbeto Geplaatst 29 augustus Share Geplaatst 29 augustus 6 minuten geleden zei Grote Ree: Ik vind het oordelen over voor hoeveel clubs iemand kan/mag zijn altijd een beetje onzin. Al support iemand 20 clubs, het zal mij echt een rotzorg zijn. Ik zie ook niet in hoe de liefde voor één club alle ruimte in zou moeten nemen. Er zijn toch ook mensen die gedijen bij een open relatie? Zolang iets dergelijks voor hen goed voelt, wie ben ik dan om daar iets van te vinden? Dat mag. Het dikgedrukte zit hem vooral in een stukje loyaliteit. Ik denk dat als je de doorsnee voetbalsupporter bij het stadion aanspreekt je een vrij eenduidig antwoord op deze kwestie krijgt: je verpacht je hart (vaak op jonge leeftijd) aan een club en blijft hem vervolgens steunen in goede én slechte tijden. Voor meerdere clubs zijn is makkelijk - je kunt met alle winden meewaaien - en toont dus bovenal een gebrek aan toewijding en loyaliteit. Hoe iemand zich daarbij voelt moet hij of zij lekker zelf weten, maar ik heb er een duidelijke mening over. 3 minuten geleden zei Djurovski: Wat leverd jouw bijdrage op dan dat je het moet vermelden wat iemand wel of niet mag supporten? Misschien is de man/vrouw/het die ik tag niet eens online of vind deze user het onzin om er op te reageren. Kan ook he. Daarvoor is het is het forum. Als Groningen supporter vind ik de keuze van Chiemel vreemd. Jij vind het blijkbaar niet kunnen als iemand voor meer dan 1 club in Nederland is . Hierdoor tag ik iemand die het er niet mee eens is. Het is dan aan die persoon of hij er wel of niet op reageerd. Maar het draagt zeker wel bij aan aan het onderwerp wat je zelf opwerpt. Joh, je doet het twee keer. Als Chiemel wenst te reageren is dat hem na 1x taggen ook wel duidelijk. Daarna is het pure recalcitrantie. Dat draagt zeker niets bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 29 augustus Share Geplaatst 29 augustus 33 minuten geleden zei Urbeto: Ik vind dat geneuzel van voor verschillende clubs in hetzelfde land zijn persoonlijk altijd een beetje onzin. Als je écht supporter bent van een club bestaat er geen ruimte meer voor andere clubs, hooguit sympathie. Zeker in de situatie waar twee clubs op hetzelfde niveau uitkomen. Daarbij maakt het echt niet uit of je elkaar op de ranglijst in de nek hijgt. Dat dus. Maar nogmaals, wij van het provincieclubje vinden het prima dat hij naar Ajax vertrekt. Neemt niet weg dat alles wat Wout zegt blijkbaar met 6 kuup zout genomen moet worden. Vorig jaar werden we 3e, mede door nalatigheid van andere clubs. Komend seizoen kunnen we zomaar 6e, 7e of misschien wel 8e worden. Dat is hoe de club Twente ansich momenteel draait, en dat is ook geen ramp kijkend waar we vandaan komen en welke ellende bepaalde bestuurders hebben achter gelaten, na Joopie onder andere Jan van Halst. Maar hoe goed Jan functioneert hoef ik Amsterdammers ook niet uit te leggen. Totaal geen moeite mee, we blijven achter de club staan. Het is vooral droevig dat ze in Amsterdam de polonaise lopen dat Woutje hun kant op komt, zegt meer over het beleid en het niveau waarin het grote Ajax momenteel verkeerd, armoede. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 29 augustus Share Geplaatst 29 augustus (bewerkt) 55 minuten geleden zei Urbeto: Ik vind dat geneuzel van voor verschillende clubs in hetzelfde land zijn persoonlijk altijd een beetje onzin. Als je écht supporter bent van een club bestaat er geen ruimte meer voor andere clubs, hooguit sympathie. Zeker in de situatie waar twee clubs op hetzelfde niveau uitkomen. Daarbij maakt het echt niet uit of je elkaar op de ranglijst in de nek hijgt. Het is geen verliefdheid he/wat is de definitie van supporter. Bij mij: Ajax Ben ik supporter van sinds ik mij kan herinneren (sinds jaren 90). Fan van de spelers destijds, wie ik wilde zijn op het schoolplein, had Ajax-shirts. Toen ik ouder werd keek ik zoveel mogelijk wedstrijden op TV ervan. Nu ik nog wat ouder ben geworden kreeg ik meer de fase dat ik in in ieder geval de Europese wedstrijden altijd keek en Eredivisie wanneer het uitkwam (afgelopen seizoen even buiten beschouwing gelaten overigens). Bijna nog nooit naar echte wedstrijden geweest, muv Amsterdam Tournament. FC Groningen Vanaf het moment dat ik terug kwam wonen in provincie Groningen op mn 10e is de liefde voor de FC gaan groeien. Wat wellicht begon met het bezoek van FC spelers aan de lokale club waar ik voetbalde. Over de jaren heen meer gaan kijken en veel wedstrijden bezocht in het Oosterpark en Euroborg. Hroot feest gevierd toen ze de beker wonnen. Zelfs tegen ze mogen voetballen. Op TV wisselend gekeken, maar kijk er dit seizoen en vorig seizoen liever naar dan naar Ajax. Dus zeg het maar, van welke club ben ik supporter? Volgens jouw definities wellicht van geen één. Zelf zie ik mij als supporter van beide clubs, maar wel in de volgorde van Ajax eerst als ik moet kiezen. In dat topic post ik ook veruit het meeste. @Djurovski 29 augustus bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 29 augustus Share Geplaatst 29 augustus @Djurovski heb je de mention ontvangen? Vraag het voor een vriend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 augustus Share Geplaatst 29 augustus Wel van @Chiemel niet van een zogenaamde Feyenoord fan die nu in Zweden is. Kan door de negeer knop komen Vind het prima wat @Chiemel doet ieder zijn keus. Niet mijn keus maar dat staat hier los van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
putdus Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus 6 uur geleden zei Jotew: Het is vooral droevig dat ze in Amsterdam de polonaise lopen dat Woutje hun kant op komt, zegt meer over het beleid en het niveau waarin het grote Ajax momenteel verkeerd, armoede. ben ik met je eens. Gelijk toegezongen toen hij in beeld kwam.🤦♂️ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus 8 uur geleden zei Jotew: Dat dus. Maar nogmaals, wij van het provincieclubje vinden het prima dat hij naar Ajax vertrekt. Neemt niet weg dat alles wat Wout zegt blijkbaar met 6 kuup zout genomen moet worden. Vorig jaar werden we 3e, mede door nalatigheid van andere clubs. Komend seizoen kunnen we zomaar 6e, 7e of misschien wel 8e worden. Dat is hoe de club Twente ansich momenteel draait, en dat is ook geen ramp kijkend waar we vandaan komen en welke ellende bepaalde bestuurders hebben achter gelaten, na Joopie onder andere Jan van Halst. Maar hoe goed Jan functioneert hoef ik Amsterdammers ook niet uit te leggen. Totaal geen moeite mee, we blijven achter de club staan. Het is vooral droevig dat ze in Amsterdam de polonaise lopen dat Woutje hun kant op komt, zegt meer over het beleid en het niveau waarin het grote Ajax momenteel verkeerd, armoede. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus Vandaag toch benieuwd of er nog wat gaat gebeuren. Verwacht eigenlijk nog wel mannetje of 3 dat gaat. Hopelijk 1 of 2 erbij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus 1 uur geleden zei putdus: ben ik met je eens. Gelijk toegezongen toen hij in beeld kwam.🤦♂️ Ik vond het een mooi moment, zat zelf op 428. Kan mij voorrondes in Europa herinneren dat de helft van het stadion met moeite vol zat. Afgelopen drie potten stijf uitverkocht. Het kan verkeren. 2 minuten geleden zei timpy00: Vandaag toch benieuwd of er nog wat gaat gebeuren. Verwacht eigenlijk nog wel mannetje of 3 dat gaat. Hopelijk 1 of 2 erbij. Laten we hopen op een creatieve middenvelder, zeker nu Berghuis weer een maand out is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus Als Farioli het dit jaar voor elkaar krijgt om gewoon om de eerste 3 plekken te spelen dan doet hij gewoon heel goed. Even afwachten wat er bij Feyenoord en PSV nog gebeurd. En bij Ajax zelf natuurlijk, maar dan zou je ook ‘gewoon’ 2e kunnen worden met deze groep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus 3 minuten geleden zei Michaelinho*: Als Farioli het dit jaar voor elkaar krijgt om gewoon om de eerste 3 plekken te spelen dan doet hij gewoon heel goed. Even afwachten wat er bij Feyenoord en PSV nog gebeurd. En bij Ajax zelf natuurlijk, maar dan zou je ook ‘gewoon’ 2e kunnen worden met deze groep. Betere achterste lijn dan de landskampioen. Kan maar een ding betekenen. De titel komt naar huis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus Wel grappig dat zo'n penaltyreeks tegen Panathinaikos je hele seizoen kan bepalen. Stel je verliest die penalty reeks, verliest die pot dus tegen NAC een paar dagen later, en moet vervolgens tegen een relatief sterke tegenstander in de voorronde voor de Conference League ipv tegen de lamme en blinden uit Bialystok, dan ziet de wereld er heel anders uit. Je merkt nu dat er bij Ajax best een optimistische sfeer hangt ten opzichte van vorig jaar en een aantal maanden terug. Geeft maar weer aan hoe dun het koortje is waarop zo'n club balanceert en hoe je als (nieuwe) trainer soms ook maar bent overgeleverd aan de goden(zonen) of er een pingel meer of minder in gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus 1 minuut geleden zei Beppu: Wel grappig dat zo'n penaltyreeks tegen Panathinaikos je hele seizoen kan bepalen. Stel je verliest die penalty reeks, verliest die pot dus tegen NAC een paar dagen later, en moet vervolgens tegen een relatief sterke tegenstander in de voorronde voor de Conference League ipv tegen de lamme en blinden uit Bialystok, dan ziet de wereld er heel anders uit. Je merkt nu dat er bij Ajax best een optimistische sfeer hangt ten opzichte van vorig jaar en een aantal maanden terug. Geeft maar weer aan hoe dun het koortje is waarop zo'n club balanceert en hoe je als (nieuwe) trainer soms ook maar bent overgeleverd aan de goden(zonen) of er een pingel meer of minder in gaat. Deels eens. Vorig jaar won je de meest bizarre wedstrijd ooit tegen Bodo/Glimt en was de sfeer daarna niet per se van nu gaan we Europa rocken. Maar snap je punt opzich wel. Maar denk ook dat je in grote lijnen wel verbetering ziet t.o.v. vorig seizoen met dezelfde selectie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus 10 minuten geleden zei timpy00: Betere achterste lijn dan de landskampioen. Kan maar een ding betekenen. De titel komt naar huis Voor de winterstop al? Of er net na? Laatste zal wel voor witte zakdoekjes zorgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus Zojuist zei Arezo: Voor de winterstop al? Of er net na? Laatste zal wel voor witte zakdoekjes zorgen Weghorst schiet ons eind april in minuut 90+5 naar het kampioenschap. Shirtje gaat uit en doet de Messi-celebration. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus Zojuist zei Arezo: Voor de winterstop al? Of er net na? Laatste zal wel voor witte zakdoekjes zorgen Feyenoord - Ajax wordt uitgesteld naar april. Dan wordt Ajax gehuldigd in de Kuip waar alle schuimbekkende Rotterdammers helemaal leip worden op elkaar en op DtK en Dick Advocaat die inmiddels interim trainer is. Op de terugweg naar de Amsterdam besluit ondertussen Mbappe dat hij de CL wilt winnen nadat hij bij Real in de kwartfinale eruit ging. Weghorst scoort dit seizoen maar 1 keer, de 0 - 1 in de Kuip. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus 9 uur geleden zei Urbeto: Dat mag. Het dikgedrukte zit hem vooral in een stukje loyaliteit. Ik denk dat als je de doorsnee voetbalsupporter bij het stadion aanspreekt je een vrij eenduidig antwoord op deze kwestie krijgt: je verpacht je hart (vaak op jonge leeftijd) aan een club en blijft hem vervolgens steunen in goede én slechte tijden. Voor meerdere clubs zijn is makkelijk - je kunt met alle winden meewaaien - en toont dus bovenal een gebrek aan toewijding en loyaliteit. Hoe iemand zich daarbij voelt moet hij of zij lekker zelf weten, maar ik heb er een duidelijke mening over. Dat ligt er maar net aan wat de situatie is. Als één van je clubs het goed doet en de ander(en) slecht en je focust je op de ene, dan ben ik het met je eens. Maar als al je clubs in zwaar weer zitten, dan toont het juist meer toewijding als je ze desondanks blijft supporten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus 39 minuten geleden zei Beppu: Wel grappig dat zo'n penaltyreeks tegen Panathinaikos je hele seizoen kan bepalen. Stel je verliest die penalty reeks, verliest die pot dus tegen NAC een paar dagen later, en moet vervolgens tegen een relatief sterke tegenstander in de voorronde voor de Conference League ipv tegen de lamme en blinden uit Bialystok, dan ziet de wereld er heel anders uit. Je merkt nu dat er bij Ajax best een optimistische sfeer hangt ten opzichte van vorig jaar en een aantal maanden terug. Geeft maar weer aan hoe dun het koortje is waarop zo'n club balanceert en hoe je als (nieuwe) trainer soms ook maar bent overgeleverd aan de goden(zonen) of er een pingel meer of minder in gaat. Het is wel grappig, maar o zo opportunistisch en ook bijna populistisch en dus per definitie niet waar of overdreven. Want zo'n Panathinaikos waar wij als superieur Holland van verwachten dat we die makkelijk met 3-0 moeten verslaan, schakelt gewoon RC Lens uit. Dus al met al is het een hele goede prestatie van Ajax om door 3 tegenstanders te verslaan naar de EL te gaan, en waren we er toch uit na Panathinaikos? Dan hadden we net als de Grieken ook gewoon RC Lens kunnen verslaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus Lens stelt helemaal niets voor, dus dat zegt vrij weinig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus 15 minuten geleden zei PJHoutman: Lens stelt helemaal niets voor, dus dat zegt vrij weinig. Oké Valentijn Driessen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus Het blijft een prachtig topic, dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus 11 uur geleden zei Chiemel: Het is geen verliefdheid he/wat is de definitie van supporter. Bij mij: Ajax Ben ik supporter van sinds ik mij kan herinneren (sinds jaren 90). Fan van de spelers destijds, wie ik wilde zijn op het schoolplein, had Ajax-shirts. Toen ik ouder werd keek ik zoveel mogelijk wedstrijden op TV ervan. Nu ik nog wat ouder ben geworden kreeg ik meer de fase dat ik in in ieder geval de Europese wedstrijden altijd keek en Eredivisie wanneer het uitkwam (afgelopen seizoen even buiten beschouwing gelaten overigens). Bijna nog nooit naar echte wedstrijden geweest, muv Amsterdam Tournament. FC Groningen Vanaf het moment dat ik terug kwam wonen in provincie Groningen op mn 10e is de liefde voor de FC gaan groeien. Wat wellicht begon met het bezoek van FC spelers aan de lokale club waar ik voetbalde. Over de jaren heen meer gaan kijken en veel wedstrijden bezocht in het Oosterpark en Euroborg. Hroot feest gevierd toen ze de beker wonnen. Zelfs tegen ze mogen voetballen. Op TV wisselend gekeken, maar kijk er dit seizoen en vorig seizoen liever naar dan naar Ajax. Dus zeg het maar, van welke club ben ik supporter? Volgens jouw definities wellicht van geen één. Zelf zie ik mij als supporter van beide clubs, maar wel in de volgorde van Ajax eerst als ik moet kiezen. In dat topic post ik ook veruit het meeste. @Djurovski Ik denk dat we er inderdaad andere standaarden op nahouden op dit vlak. Voor mij is het minimum van supporter zijn toch wel dat je de wedstrijden kijkt. Daar kijk jij anders naar en dat is ook prima verder. 10 uur geleden zei Djurovski: Wel van @Chiemel niet van een zogenaamde Feyenoord fan die nu in Zweden is. Kan door de negeer knop komen Vind het prima wat @Chiemel doet ieder zijn keus. Niet mijn keus maar dat staat hier los van. En daar ben je dan bijna 40 voor geworden 2 uur geleden zei Grote Ree: Dat ligt er maar net aan wat de situatie is. Als één van je clubs het goed doet en de ander(en) slecht en je focust je op de ene, dan ben ik het met je eens. Maar als al je clubs in zwaar weer zitten, dan toont het juist meer toewijding als je ze desondanks blijft supporten. Laat ik het dan zo stellen; in mijn ervaring is van de tweede situatie die jij schetst vrijwel nooit sprake. In ieder geval niet in het geval van FC Twente en Ajax, waar de discussie natuurlijk initieel uit voortkwam. Anders ben ik het wel met je eens hoor, maar soit. 1 uur geleden zei cimbomcu: Het is wel grappig, maar o zo opportunistisch en ook bijna populistisch en dus per definitie niet waar of overdreven. Want zo'n Panathinaikos waar wij als superieur Holland van verwachten dat we die makkelijk met 3-0 moeten verslaan, schakelt gewoon RC Lens uit. Dus al met al is het een hele goede prestatie van Ajax om door 3 tegenstanders te verslaan naar de EL te gaan, en waren we er toch uit na Panathinaikos? Dan hadden we net als de Grieken ook gewoon RC Lens kunnen verslaan. "Hele goede prestatie" lijkt me wel heel overdreven. Het is een prima prestatie dat je de EL haalt, maar dat is zeker niet onmogelijk gemaakt door de lotingen. Vojvodina en Jagiellonia Bialystok waren echt van rechterrijtje Eredivisie niveau. Panathinaikos is inderdaad iets beter, maar laten we niet doen alsof er een wereldprestatie is geleverd. Je hebt aan de verwachtingen voldaan, zoals het hoort bij een club als Ajax, maar laten we het niet groter maken dan dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus Je mag ook alleen FM spelen met jouw eigen club!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus Het leukste gerucht van 't jaar is weer daar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus Prima, gelijk Promes terughalen en dan is het gouden duo compleet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten