Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2359

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

10 minuten geleden zei Bolderbast:

De hoogste tijd voor een hot take.

Wout Weghorst > Brian Brobbey

Zelfs als dat waar zou zijn dan moet je Brobbey nog steeds altijd boven Weghorst opstellen. Gezien potentie en waarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei timpy00:

Zelfs als dat waar zou zijn dan moet je Brobbey nog steeds altijd boven Weghorst opstellen. Gezien potentie en waarde.

Dat is zo. Weghorst kopen is belachelijk, want je hebt Brobbey.

Ik deed ook maar een provocerende opmerking, waar ik niet eens helemaal achter sta. Als iedereen zegt dat Weghorst een kansloze aankoop is, dan wordt het ook maar saai.

Maar ik denk dat Brobbey bijvoorbeeld niet die goal van Wout tegen Polen maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bolderbast:

Ik deed ook maar een provocerende opmerking, waar ik niet eens helemaal achter sta. Als iedereen zegt dat Weghorst een kansloze aankoop is, dan wordt het ook maar saai.

Nee dat denk ik ook niet. Denk wel dat als meevoetballende spits Ajax meer aan Brobbey heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bolderbast:

Naja, vooral ook omdat Weghorst laat zien absoluut niet echt een vrolijke pinchhitter te zijn. Nog los van het feit dat je Akpom hebt, die volgens mij precies dat doet waar je Weghorst voor haalt: Scoren vanaf de bank. 

Dus in dat opzicht snap ik het niet zo goed. Ja, als er beweging rondom Akpom is wellicht. Maar dan nog vraag ik me af of Weghorst voor Akpom dan een hele goede keuze is. 

Edit:

Als we dan toch bezig zijn al een beetje met wat er komen gaat: Wat voor posities zouden we graag versterking zien?

Zelf zie ik het liefst, en ik kan niet benadrukken hoe idioot het is dat ik dit roep, een nieuwe linksback komen, een centrale middenvelder en zowel een rechts/linksbuiten. 

Linksback lijkt me redelijk logisch: Sosa, die argentijn en een terugkerende Wijndal voldoen imo niet. Die argentijn raak je met die blessure niet kwijt, en Sosa/Wijndal zullen samen toch snel wel een miljoen of 10/12 op moeten leveren? 

Middenveld vind ik het allemaal wat teveel van het zelfde, en vraag ik me af of je van Taylor al mag verwachten dat hij de boel op sleeptouw neemt. Was de 2e seizoenshelft goed, maar ideal gezien zou ik toch graag een wat meer aanvallende middenvelder erbij zien, type Kudus. 

Op het middenveld zou ik dan wel weer afscheid gaan nemen van Tahirovic, misschien tijdelijk. Teveel eenzelfde type speler als wat we al hebben, en dan kies ik toch eerder iemand uit het rijtje Henderson-Mannsverk-vd Boomen.

Buitenspelers lijkt me redelijk duidelijk: Met Godts en Forbs heb je in elk geval jeugdigheid aanwezig. Godts vind ik dan wel echt potentie hebben, Forbs zie ik het nog niet echt. Maar gelet op Chico, ben ik er een beetje huiverig voor om een speler al te snel te laten gaan. Dan mogen Bergwijn en Berghuis wat mij betreft lekker een ander clubje gaan opzoeken, gelet op eerder genoemde bedragen zouden die ook rond de 25 miljoen samen moeten kunnen opleveren. 

Tel daar de bedragen voor Conceicao bij op, en die van Mikautadze, en je hebt een miljoen of 60 binnen gehaald, waarvan we dan ongeveer 20 miljoen opnieuw kunnen investeren, gelet op het gat in de begroting dacht ik? Word wel lastig dus om voor dat soort bedragen nieuwe spelers te halen die wat toevoegen.

CV vind ik ook lastig. Ik wil Sutalo echt nog wel de kans geven, maar god wat laat die weinig zien. 

bewerkt door Elsjorro1990
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Thierryvane:

Het is natuurlijk niet meer de Rosario van PSV. Inmiddels drie jaar in de Ligue 1, altijd in de basis, amper wedstrijden gemist (30, 31 en 36 potten). Hieronder een stukje van VI Pro.

Ik heb je quote even bewerkt Thier. Doorlinken naar content van achter een betaalmuur is niet toegestaan. Het zit niet voor niets achter een betaalmuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Elsjorro1990 uiteraard wil iedereen een betere linksback, maar daar een nieuwe speler halen lijkt niet logisch. Je hebt daar een Kroatische EK-speler met een goede voorzet, een Ajax talent (Baas) en nog een optie van het niveau AZ (Wijndal), bovendien kunnen Hato en Rensch er nog spelen. Ik zou niet weten waar ze een betere optie gaan vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

@Elsjorro1990 uiteraard wil iedereen een betere linksback, maar daar een nieuwe speler halen lijkt niet logisch. Je hebt daar een Kroatische EK-speler met een goede voorzet, een Ajax talent (Baas) en nog een optie van het niveau AZ (Wijndal), bovendien kunnen Hato en Rensch er nog spelen. Ik zou niet weten waar ze een betere optie gaan vinden. 

Uiteraard moet je wel eerst sosa en wijndal zien te lozen, daarna nieuw backie halen en die mag het dan gaan uitvechten met baas. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Uiteraard moet je wel eerst sosa en wijndal zien te lozen, daarna nieuw backie halen en die mag het dan gaan uitvechten met baas. 

Een nieuw backie halen is natuurlijk een wat simpele gedachte. Mja, denk dat we op papier niks beters weten te halen dan een Sosa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij zegt iets van ‘Fajat’, zie daar nou niet echt Feyenoord in gegeven dat de ‘f’ blijft hangen van het woord ervoor (goede imaginatie van die Feyenoorder vooral). Desalniettemin bijzondere verspreking.

Verder, voor de geïnteresseerden, leuk artikel: https://www.parool.nl/sport/een-compleet-nieuwe-staf-verplichte-bedrust-en-ontbijt-op-de-club-farioli-neemt-ajax-stevig-onder-handen~b018607d/

Ben echt zeer benieuwd naar de voorbereiding.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook benieuwd hoe oerconservatieve 'journalisten als Driessen, Verweij en Derksen hier op reageren. Vaak hebben zij hier wel een mening over die ze vervolgens 1000× herhalen. Ik vind het tot nu toe wel een leuk mannetje. Beetje confronterend dat hij jonger is dan ik, maar gun Ajax echt wel die frisse wind (eigenlijk gun ik ze vooral weer een natte wind :-D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Driessen zit alweer te klagen dat hij een grote slijmbal is. Maar al die nuchtere Hollanders gaan gewoon wat moeite hebben met zo'n Zuid-Europeaan. 

Hopelijk hebben die maatregelen in de voorbereiding wat effect. Sommige maatregelen klinken wat sullig, maar alles aangrijpen om de boel te veranderen is wel prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Arezo:

Ook benieuwd hoe oerconservatieve 'journalisten als Driessen, Verweij en Derksen hier op reageren. Vaak hebben zij hier wel een mening over die ze vervolgens 1000× herhalen. Ik vind het tot nu toe wel een leuk mannetje. Beetje confronterend dat hij jonger is dan ik, maar gun Ajax echt wel die frisse wind (eigenlijk gun ik ze vooral weer een natte wind :-D)

Je hoefde niet lang te wachten :D https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1207891/kritiek-op-grote-slijmjurk-farioli-zulke-domme-teksten-uitkramen.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Arezo:

You asked, Driessen delivered. Pijnlijk ook wel dat nu zelfs kontmaatje Verweij hem niet bijvalt.

Overigens stiekem best wel zin in wat komen gaat. Hoop eigenlijk vooral dat Unuvar eens een echte kans gaat krijgen. Dat is dan toch de man die wel voor wat creativiteit kan zorgen. Dat waren we hard nodig afgelopen seizoen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites