Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Zie niet helemaal de connectie tussen Aston Villa wordt 5e en door naar groepsfase EL, maar interessant plaatje als het klopt dat dat blijkbaar nog een optie is. Staan we er als Nederlandse competitie toch wel heel goed voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

7 minuten geleden zei Rogier.:

Zie niet helemaal de connectie tussen Aston Villa wordt 5e en door naar groepsfase EL, maar interessant plaatje als het klopt dat dat blijkbaar nog een optie is. Staan we er als Nederlandse competitie toch wel heel goed voor.

P5 is in de Premier League groepsfase EL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Beppu:

Met het resterende programma worden jullie eerder nog vierde dan zesde

Dit is echt een hele naïeve gedachte, het is Ajax en tot kort geleden waren alle 3/4 de laatste ploegen nog tegen degradatie aan het vechten en dat worden dus leuke wedstrijdjes

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Jotew:

Waarschijnlijk wel. Maar 5e kan nog Champions League worden. Twee landen met hoogste jaar coëfficiënt krijgen extra CL plaats. Italië is al nagenoeg zeker daarvan. Duitsland heeft 2e plek voor het oprapen maar het is nog mogelijk voor Engeland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jotew:

Dat betekent dan toch dat Villa naar de groepsfase gaat en niet Ajax? Dat extra CL-ticket gaat naar Duitsland namelijk zoals het er nu uit ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Rogier.:

Dat betekent dan toch dat Villa naar de groepsfase gaat en niet Ajax? Dat extra CL-ticket gaat naar Duitsland namelijk zoals het er nu uit ziet.

Als P5 EL is, dan heeft Aston Villa dus EL via de PL en gaat de plek van winnaar ECL naar Ajax

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Zit Wim Jonk bij Rondo trouwens een verkapte sollicitatie richting Ajax te doen? Ik zit zelf niet te kijken maar zag het in een  appgroep voorbij komen. Wellicht dat hier iemand kijkt?

Mwah, hij sloot een terugkeer niet uit maar is verder totaal niet aan de orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Becks:

Waarom niet?

Vanaf dat ze van team Jonk af waren ging Ajax presteren.

Team Jonk ging problemen maken omdat Ajax een aanvaller kocht en niet El Azzouzi in de basis zette. Buiten dat net als bij Volendam het nooit goed is dat een groep mensen zoveel macht krijgt en wanneer ze vertrekken je zoveel posities opnieuw moet invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei timpy00:

2010-2015 was toch wel aardig?

Fluwelen revolutie was ook gewoon met Jonk als hoofd opleidingen.

10 minuten geleden zei timpy00:

Team Jonk ging problemen maken omdat Ajax een aanvaller kocht en niet El Azzouzi in de basis zette.

Dat is één voorval. 

Het hele 'team' werkte op basis van de Cruijff-filosofie. Daar is toch niet zoveel mis mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

JUST IN: Within Ajax they are talking about a potential return of Alex Kroes. If Alex Kroes returns, Graham Potter should join the club as new manager straight after. This is what club officials believe. Negotiations were very advanced with the contract practically on the table. [@SamC_reports]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Becks:

Dat is één voorval. 

Het hele 'team' werkte op basis van de Cruijff-filosofie. Daar is toch niet zoveel mis mee?

Jonk maakte zelf een onwerkbare situatie. Er kwamen legio leden van zijn team op functies die nog niet bestonden en daarna nooit meer hebben bestaan. Hij heeft zeker niet alles slecht gedaan maar genoeg zaken waarmee ik hem niet per se terug zou hoeven zien. De hele Volendam saga is daar ook weer een voorbeeld van.

Om te bepalen of zijn jeugd beleid goed is altijd lastig aan te geven. Zul je onderzoek moeten doen naar de talenten van 2017-2022 zoiets denk ik. En dat naast eerdere opleidingsrichtingen leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei timpy00:

Team Jonk ging problemen maken omdat Ajax een aanvaller kocht en niet El Azzouzi in de basis zette. Buiten dat net als bij Volendam het nooit goed is dat een groep mensen zoveel macht krijgt en wanneer ze vertrekken je zoveel posities opnieuw moet invullen.

Nou ja, in meer of mindere mate heeft Jonk toch met zijn visie daarop best wel gelijk gekregen toch? Of gaan we doen of we op dit moment een hele lekkere talentvolle lichting in Jong hebben lopen? De jaren hiervoor was het toch ook vaak middelmaat, op een Hato en Gravenberch na? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Nou ja, in meer of mindere mate heeft Jonk toch met zijn visie daarop best wel gelijk gekregen toch? Of gaan we doen of we op dit moment een hele lekkere talentvolle lichting in Jong hebben lopen? De jaren hiervoor was het toch ook vaak middelmaat, op een Hato en Gravenberch na? 

Jonk wilde op het moment zelf meer spelers van Jong in Ajax 1. Zoals dus El Azzouzi die toen wel een van de betere was wellicht van zijn lichting.
Ajax heeft toch vrij veel talenten die het eerste halen? Heb niet het idee dat het er nu beduidend minder zijn of meer dan 10 of 20 jaar geleden. Onder De Boer speelden juist veel talenten veel basis die het niveau echt niet hebben/hadden. Ozbiliz, Ebecilio dat soort mannen.

Voor mijn gevoel spelen er jaarlijks in de lichtingen van jong meerdere spelers die Ajax 1 (kunnen) halen en meerdere spelers die respectabele Eredivisie spelers worden. Of heb je het idee dat het zoveel minder is?

Vanaf dat Gravenberch in jong zat hebben onder andere de volgende spelers in jong gespeeld: Bakker, Botman, Dest, Doekhi, Schuurs, Timber, Timber, de Wit, Graveberch, Jensen, Taylor, Brobbey, Lang, Traoré, Scherpen, Ekkelkamp, Hansen, Unuvar, Rensch, Fitz-Jim, Hlynsson, van Axel Dongen, Rasmussen, Gorter, Baas, Regeer, Salah-Eddine, Ihattaren (beetje flauw deze), Misehouy, Vos, Gooijer, Godts, Rijkhoff. 
Heb niet het idee dat dat veel slechter is als wat er in die 10 jaar daarvoor in speelden. En dan vergeten we nog een waslijst aan huidige Eredivisie spelers die in die elftallen hebben gespeeld. En zijn jongens die in de jeugd bekend stonden als top talenten maar voor jong naar grote Europese clubs gingen nog niet meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mij Jonk maar weer terug als hoofd jeugdopleiding hoor. Toen kwam er tenminste veel talent door. Ging in die tijd vaak naar de Toekomst, voornamelijk om naar de A1 te kijken en dat was elk jaar eigenlijk wel een interessant team met genoeg talentvolle spelers. Kan nu niet zeggen dat ik heel warm wordt van de huidige O19. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei timpy00:

Jonk wilde op het moment zelf meer spelers van Jong in Ajax 1. Zoals dus El Azzouzi die toen wel een van de betere was wellicht van zijn lichting.
Ajax heeft toch vrij veel talenten die het eerste halen? Heb niet het idee dat het er nu beduidend minder zijn of meer dan 10 of 20 jaar geleden. Onder De Boer speelden juist veel talenten veel basis die het niveau echt niet hebben/hadden. Ozbiliz, Ebecilio dat soort mannen.

Voor mijn gevoel spelen er jaarlijks in de lichtingen van jong meerdere spelers die Ajax 1 (kunnen) halen en meerdere spelers die respectabele Eredivisie spelers worden. Of heb je het idee dat het zoveel minder is?

Vanaf dat Gravenberch in jong zat hebben onder andere de volgende spelers in jong gespeeld: Bakker, Botman, Dest, Doekhi, Schuurs, Timber, Timber, de Wit, Graveberch, Jensen, Taylor, Brobbey, Lang, Traoré, Scherpen, Ekkelkamp, Hansen, Unuvar, Rensch, Fitz-Jim, Hlynsson, van Axel Dongen, Rasmussen, Gorter, Baas, Regeer, Salah-Eddine, Ihattaren (beetje flauw deze), Misehouy, Vos, Gooijer, Godts, Rijkhoff. 
Heb niet het idee dat dat veel slechter is als wat er in die 10 jaar daarvoor in speelden. En dan vergeten we nog een waslijst aan huidige Eredivisie spelers die in die elftallen hebben gespeeld. En zijn jongens die in de jeugd bekend stonden als top talenten maar voor jong naar grote Europese clubs gingen nog niet meegenomen.

Nou ja, dat is dus eigenlijk een beetje mijn punt. 

Van wat er nu allemaal door komt en aan zit te komen: Daar word ik persoonlijk niet zo heel erg warm van. Dat vind ik dus inderdaad in het rijtje van de zwartgedrukte namen, uitgezonderd een Hato en Hlynsson, waar ik bij die laatste me ook afvraag in hoeverre het nou een heel groot talent is.

Als je dan inderdaad het tweede lijstje pakt, waarvan er een shitzooi 0 wedstrijden voor Ajax gespeeld hebben overigens, of hoogstens een paar, dan mag je Timber, Gravenberch en Brobbey geslaagd noemen. En dan zetten we achter Rijkhoff nog maar even een vraagteken. Dat is toch veel te weinig?

Allemaal leuk en aardig dat je met een waslijst aan spelers komt, maar die zijn toch allemaal niet goed genoeg? Nog los van het feit dat jongens als Traore, Godts, Rasmussen en Scherpen niet uit de eigen jeugd komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwam net een mooi plaatje tegen waarin de scenario's zijn uitgewerkt met betrekking tot het al dan niet hoeven spelen van voorrondes voor de Europa League (bij een vijfde plek). Zou je zo een paar weken aan voorbereidingstijd kunnen schelen volgens mij. Q2 begint al anderhalve week na de EK finale (die we natuurlijk gaan halen onder leiding van het middenveld Wief - Timb - Calla)

Spoiler

GLti8hrXoAAVWk1.jpg.0d67e6fd5ca6e212d2aa16ea4a7c314c.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Beppu:

Kwam net een mooi plaatje tegen waarin de scenario's zijn uitgewerkt met betrekking tot het al dan niet hoeven spelen van voorrondes voor de Europa League (bij een vijfde plek). Zou je zo een paar weken aan voorbereidingstijd kunnen schelen volgens mij. Q2 begint al anderhalve week na de EK finale (die we natuurlijk gaan halen onder leiding van het middenveld Wief - Timb - Calla)

Toon verborgen inhoud

GLti8hrXoAAVWk1.jpg.0d67e6fd5ca6e212d2aa16ea4a7c314c.jpg

Waar pagina 1018 van het AFC Ajax topic op MU allemaal niet goed voor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Nou ja, dat is dus eigenlijk een beetje mijn punt. 

Van wat er nu allemaal door komt en aan zit te komen: Daar word ik persoonlijk niet zo heel erg warm van. Dat vind ik dus inderdaad in het rijtje van de zwartgedrukte namen, uitgezonderd een Hato en Hlynsson, waar ik bij die laatste me ook afvraag in hoeverre het nou een heel groot talent is.

Als je dan inderdaad het tweede lijstje pakt, waarvan er een shitzooi 0 wedstrijden voor Ajax gespeeld hebben overigens, of hoogstens een paar, dan mag je Timber, Gravenberch en Brobbey geslaagd noemen. En dan zetten we achter Rijkhoff nog maar even een vraagteken. Dat is toch veel te weinig?

Allemaal leuk en aardig dat je met een waslijst aan spelers komt, maar die zijn toch allemaal niet goed genoeg? Nog los van het feit dat jongens als Traore, Godts, Rasmussen en Scherpen niet uit de eigen jeugd komen. 

Jij had het over Jong. Maar is het in het verleden allemaal veel beter geweest? Volgens mij niet. Volgens mij is het altijd zo dat uit een lichting er niet heel veel vaste Ajax 1 speler worden. En dat het gros gewoon prima eredivisie spelers wordt.

Overigens mensen als Focus-Mensah, Malen enzo tellen we niet mee omdat ze al weg waren voor jong. Komen evengoed uit de opleiding.

Botman bijvoorbeeld was zeker toen geen typische Ajax speler maar als je een goede premier league verdediger opleidt mag je dat toch wel als succes van je opleiding zien. 

Waar het al dertig jaar aan schort is aanvallende spelers die maar mondjesmaat doorstromen. Maar daar lijken de meeste Nederlandse clubs last van te hebben.

In de basis of vrij regelmatig spelen dit seizoen: Rensch, Hato, Taylor, Hlynsson (kun je over discussiëren vanaf welke leeftijd iemand eigen jeugd is), vd Boomen, Brobbey en Bergwijn. Dat is volgens mij niet per se een lage score.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft ook gewoon met lichtingen te maken he. Hoewel ik zeker geloof in Jonk.

Maar iemand met als website www.teamjonk.nl hoef ik niet bij m'n club te hebben. Of je stelt hem gewoon alleen aan, maar niet hem en nog 10 Jonk minions erbij in je organisatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites