Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Wel een goedkope strafschop zeg, laat staan rood. Dit resultaat maakt het potje daar op de noordpool wel een stuk interessanter. Lees wel overal dat Bodø daar in eigen huis op dat kunstgras en met die kou normaliter een stuk beter voor de dag komt dan buiten huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist niet wat ik zag gisteren joh. Veldbezetting is zo ontzettend zwak, op deze manier vraag je je af of Ajax uberhaupt wel top vijf gaat halen als ze zo doorgaan. Henderson maakt ook een zeeeeeer geirriteerde indruk, heb nog weinig dingen gezien waarvan ik denk: hey, daar hebbie wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag en hoorde ik het gisteren nou goed en begon het stadion massaal te juichen/klappen toen Taylor werd gewisseld? Had zo gehoopt dat die jongen stappen ging maken dit seizoen. Vind de kritiek op hem vaak buitenproportioneel, maar gisteren was wéér niet goed genoeg. Ronduit slecht. Branco liet in die 20 (?) minuten zoveel meer zien. Als hij fit blijft lekker opstellen naast Henderson.

Misschien een gekke gedachte maar is Rijkhoff niks voor op links aanstaande zondag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Thierryvane:

Zag en hoorde ik het gisteren nou goed en begon het stadion massaal te juichen/klappen toen Taylor werd gewisseld? Had zo gehoopt dat die jongen stappen ging maken dit seizoen. Vind de kritiek op hem vaak buitenproportioneel, maar gisteren was wéér niet goed genoeg. Ronduit slecht. Branco liet in die 20 (?) minuten zoveel meer zien. Als hij fit blijft lekker opstellen naast Henderson.

Misschien een gekke gedachte maar is Rijkhoff niks voor op links aanstaande zondag?

Yep, oude Feyenoord tijden dit, eigen jeugdspeler uitfluiten en juichen dat die gewisseld worden. Dan weet je dat je als club zijnde diep bent gezonken hoor. Niet best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Beppu:

Wel een goedkope strafschop zeg, laat staan rood. Dit resultaat maakt het potje daar op de noordpool wel een stuk interessanter. Lees wel overal dat Bodø daar in eigen huis op dat kunstgras en met die kou normaliter een stuk beter voor de dag komt dan buiten huis.

Kom op, even dat brilletje af. Er wordt gewoon een 100% scoringskans ontnomen op een metertje of 5 van het doel. Er staat heel duidelijk dat het rood is bij het ontnemen van een scorignskans dmv vasthouden.

Of je moet dit geen vasthouden vinden, dan adviseer ik juist wel een bril. 

27 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Ik wist niet wat ik zag gisteren joh. Veldbezetting is zo ontzettend zwak, op deze manier vraag je je af of Ajax uberhaupt wel top vijf gaat halen als ze zo doorgaan. Henderson maakt ook een zeeeeeer geirriteerde indruk, heb nog weinig dingen gezien waarvan ik denk: hey, daar hebbie wat aan.

Dit was wel weer heel slecht ja. Ik vind de veldbezetting onder Van 't Schip juist wel wat beter, of toch in elk geval zo richting de winterstop wel. Dit was tenenkrommend slecht. En dat mag je hem wel aanrekenen. Want wat hadden we nou op papier? een 4-2-3-1? Daar kwam werkelijk niks van terecht, en dat is ook niet zo gek. Daar heb je de spelers ook helemaal niet voor. We waren compleet vleugellam, Taylor liep overal waar die niet lopen moest. Henderson is ook niet een speler die dan even laat zien hoe het wel moet, hoef je ook niet van hem te verwachten. Dat was hij bij Liverpool ook niet. 

4 minuten geleden zei Thierryvane:

Ik heb me altijd buiten die discussie hier gehouden, omdat ik gewoon niet zo vaak als vroeger meer wedstrijden zie van AJax. Maar wat kan ik me na gisteren wat van die kritiek voorstellen zeg. Echt, ik dacht dat ik gek werd toen die die bal op doel schoot en hem niet mee gaf aan Brobbey. Sorry, maar als je daar het overzicht en de rust niet hebt om die bal gewoon in de loop van Brobbey mee te geven en een 1 op 1 kans te creëren, dan ben je wat mij betreft het shirt van Ajax niet waard. Nog los van het feit dat die bij de 1-0 waar gigantisch staat te slapen, bij de opbouw van die aanval, en uiteindelijk als een kip zonder kop met 6 man mee loopt, ipv naar Hato te sprinten. Man wat heb ik me zitten te verbijten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Thierryvane:

Je kunt dit ook zien als het publiek dat blij is dat Branco terug is, al was Taylor natuurlijk weer zijn erbarmelijke niveau aan het vertonen.

Laten we hopen dat dit het startschot is voor een middenveld met Hendo en Boomen naast elkaar. Dat gaat je zo veel meer balans opleveren. Nu kon je weer om Henderson een cirkel van zo’n 35 meter trekken omdat de beide andere middenvelders nog denken als pupillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Kom op, even dat brilletje af. Er wordt gewoon een 100% scoringskans ontnomen op een metertje of 5 van het doel. Er staat heel duidelijk dat het rood is bij het ontnemen van een scorignskans dmv vasthouden.

Of je moet dit geen vasthouden vinden, dan adviseer ik juist wel een bril. 

Ben het er niet per se mee oneens, maar het contact wel echt heel licht. Ben het er ook mee eens dat wanneer je fluit voor een overtreding je ook rood moet geven. Heeft niks met een bril te maken. Jammer dat dat altijd gelijk wordt aangehaald. Dan kan je namelijk 90% van het internet die de wedstrijd heeft gezien een bril voorschrijven.

Spoiler

Screenshot_20240216_085825_rifisfun.jpg.6d755ab0db7aec384a3a708fb449b80b.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Beppu:

Ben het er niet per se mee oneens, maar het contact wel echt heel licht. Ben het er ook mee eens dat wanneer je fluit voor een overtreding je ook rood moet geven. Heeft niks met een bril te maken. Jammer dat dat altijd gelijk wordt aangehaald. Dan kan je namelijk 90% van het internet die de wedstrijd heeft gezien een bril voorschrijven.

Toon verborgen inhoud

Screenshot_20240216_085825_rifisfun.jpg.6d755ab0db7aec384a3a708fb449b80b.jpg

Dat zal wel ongeveer kloppen ja. Jij weet net zo goed als ik, Ajax supporters doen dat overigens net zo goed andersom, dat er hordes aan internetheldjes zijn die dit een zuivere penalty vinden als het hun eigen club betreft, en het ineens niks vinden als het Ajax betreft. 

Die verdediger,imo, trekt net genoeg aan brobs om te zorgen dat hij niet bij die bal kan. Maw: als hij van brobs afblijft, haalt Brobbey die bal. Dan kan het licht zijn, dan kan het ongelukkig zijn, maar dan ontneem je iemand een scoringskans en dat is volgens de regels een penalty. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Becks:

Het was ook wel een penalty, alleen geen rood vond ik. Maar dat zal wel weer één of andere gare regel zijn.

Dat is inderdaad de regel. Uitzondering op die triple penalty die ze er af wouden halen is, meen ik, vasthouden, tackle zonder intentie om de bal te raken en opzettelijk hands. Dat zijn de uitzonderingen waarvoor rood gegeven wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dat is inderdaad de regel. Uitzondering op die triple penalty die ze er af wouden halen is, meen ik, vasthouden, tackle zonder intentie om de bal te raken en opzettelijk hands. Dat zijn de uitzonderingen waarvoor rood gegeven wordt. 

Dit kan je makkelijker maken: indien er een haalbare poging gedaan wordt de bal te spelen, is het geel. In alle andere gevallen is het altijd rood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij opvalt, is dat er eigenlijk geen speler beter wordt.. en daar is Schippie wel debet aan denk k. Nou ben ik partijdig, want heb de beste man nooit goed genoeg gevonden als trainer maar dat is waar ik niemand over hoor.

Patronen zie je niet terug, simpele vaste dingen die je als team hoort te hebben? nergens wat van te zien. Het team lijkt elke wedstrijd wel de pot in te gaan met als instelling: lukt t vandaag niet dan morgen wel.

En nee ik denk niet dat Brobbey zo veel beter is geworden door John, maar door Brobbey zelf. (kwartje begint eindelijk te vallen bij t over t paard getild mannetje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei DutchDoofus:

Wat mij opvalt, is dat er eigenlijk geen speler beter wordt.. en daar is Schippie wel debet aan denk k. Nou ben ik partijdig, want heb de beste man nooit goed genoeg gevonden als trainer maar dat is waar ik niemand over hoor.

Patronen zie je niet terug, simpele vaste dingen die je als team hoort te hebben? nergens wat van te zien. Het team lijkt elke wedstrijd wel de pot in te gaan met als instelling: lukt t vandaag niet dan morgen wel.

En nee ik denk niet dat Brobbey zo veel beter is geworden door John, maar door Brobbey zelf. (kwartje begint eindelijk te vallen bij t over t paard getild mannetje)

Ramaj, Brobbey, Gooijer en Hato hun CA is wel gestegen denk ik sinds Schippie. Je kan je afvragen of dat door hem komt, alleen Gooijer en Ramaj denk ik omdat zij gewoon erin gegooid zijn. Weet niet of Schippie hier veel mee bezig is en of dit een belangrijke taak voor hem is. Veel de Ajax-jeugd de kans geven, veel meer niet denk ik. Er een team van maken en de mentaliteit veranderen zie ik zelf als een belangrijkere taak. Dit was in een stijgende lijn tot Zwolle, daarna viel het weer een beetje uit elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites