Jump to content

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

5 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik zou langzamerhand toe werken naar een duo Henderson en dan Manssverk/Tahirovic. 

Wel beetje veel van hetzelfde dan. Berghuis is wat beweeglijker. Kom je in elk geval aan voetballen toe. Ik vind die Hlynsson ook maar een tamme Cedric van der Gun.

Mannsverk heb ik nooit zien voetballen dus dat weet ik niet. 

1 uur geleden zei cimbomcu:

Nou discutabele beslissing wel op het eind, ben iig blij dat Schip en Berghuis niet reageren zoals Slot na een scheidsrechter beslissing.

We kunnen individueel spelers afvallen, maar dit was het bewijs dat Schippie een hele leuke interim is maar geen vaste aanstelling moet krijgen.  Verdediging zag er erg slecht uit, maar goed het is ook wel moeilijk te verdedigen met z´n 4en tegen 7. 

Ik ben er ook van overtuigd dat je naast Hendo een voetballende 6 moet zetten.  Nu blok je Hendo af en heb je met Taylor en Hlynsson vooral diepgaande spelers die in balbezit te weinig doen.  

Goh dat ik het nog eens volledig met je eens zou zijn.

Ik zou vooral niet een type als Hlynsson weghalen bij Berghuis in de buurt. Dan zijn zij alle twee gelijk minder gevaarlijk en aanwezig.

Sowieso inderdaad van 't Schip die al maanden laat zien er tactisch weinig kaas van te hebben gegeten. Kan me geen wedstrijd herinneren waarin Ajax structureel goed druk zet o een tegenstander bijvoorbeeld.

Er lijken totaal geen afspraken te zijn over druk zetten, maar dat is sinds Schreuder zelfs al zo. Gewoon wel druk zetten of gewoon niet, niet halfjes graag. Of deze spelers kunnen dat gewoon niet. Daar heb je ook een leider voor nodig die dat kan sturen.

2 minuten geleden zei Kyrill:

Wel grappig, aangezien er ook 4 Feyenoorders, veelvuldig in dit topic aan het posten zijn/waren, en allemaal op dezelfde pagina

Het was dan ook een grapje omdat Cim dit vaak zegt wanneer Feyenoorders het over Ajax hebben. 

3 minuten geleden zei Urbeto:

Het was dan ook een grapje omdat Cim dit vaak zegt wanneer Feyenoorders het over Ajax hebben. 

Weet ik maatje, uiteraard. Ik maak natuurlijk zelf ook maar grapje. Veel plezier en succes nu zo met de match tegen Sparta :)

Lekker Hlynsson nu even hangend  linksbuiten zetten tot Godts zo fit is. Het hij vorig jaar in jong ook merendeel gestaan. 

Kun je op zijn plek op het middenveld 1 van de terug van blessure komende jongens zetten. 

Of ga 442/532 met Akpom om Brobbey heen proberen. 

Edited by Gert

Heb de wedstrijd niet gezien, maar ik geloof mijn bestie Nekketh op zijn woord dat die bal 🫸               🫷 zo’n stuk over de lijn is.

IMG_2306.thumb.jpeg.91c8d42ed10f6b13e29962ce15c2f397.jpeg

Echt… ik houd van de extreme simpelheid van deze gozer 🤣🤣🤣 

Poeh, poeh. 130 kilometer per uur naar huis gereden om Ajax te halen. Krijg je dit voorgeschoteld.

Hij was - denk ik - over de lijn. Maar goed. Je verdiende dat ene puntje verre van. Waren weer bizar veel dissonanten gisteren. Drie fouten, drie goals. Sutalo, Sosa en Hato heel matig, Gooijer kan mij wel bekoren. Op deze manier in ieder geval heel weinig vertrouwen in donderdag.

13 uur geleden zei timpy00:

Ik zou vooral niet een type als Hlynsson weghalen bij Berghuis in de buurt. Dan zijn zij alle twee gelijk minder gevaarlijk en aanwezig.

Sowieso inderdaad van 't Schip die al maanden laat zien er tactisch weinig kaas van te hebben gegeten. Kan me geen wedstrijd herinneren waarin Ajax structureel goed druk zet o een tegenstander bijvoorbeeld.

Sorry voor de dubbelpost: 1000% waar. Bizar dat Van 't Schip dan tóch Hlynsson op links zet.

45 minuten geleden zei Thierryvane:

Poeh, poeh. 130 kilometer per uur naar huis gereden om Ajax te halen. Krijg je dit voorgeschoteld.

Hij was - denk ik - over de lijn. Maar goed. Je verdiende dat ene puntje verre van. Waren weer bizar veel dissonanten gisteren. Drie fouten, drie goals. Sutalo, Sosa en Hato heel matig, Gooijer kan mij wel bekoren. Op deze manier in ieder geval heel weinig vertrouwen in donderdag.

En dat is oke. Hebben ook al een aantal wedstrijden gehad dat wij wel aan de goede kant van de score zaten onder Schippie. Kwamen er dan goed mee weg, gisteren niet. Meest pijnlijke vind ik de pressing van Ajax sinds Haggie weg is. Gisteren weer gezien hoe Heerenveen kinderlijk eenvoudig een man vrij weet te krijgen. Begrijp echt niet(zeker niet als je ziet hoe Ajax gewoon oke stond tegen PSV) dat je als Schippie met Ajax druk gaat zetten op tegenstanders, als je het gewoon niet kan. Zak in, hou het klein en kom eruit. Zeker als je nog Europees voetbal wil halen komend seizoen.

5 minuten geleden zei Dansmeister:

En dat is oke. Hebben ook al een aantal wedstrijden gehad dat wij wel aan de goede kant van de score zaten onder Schippie. Kwamen er dan goed mee weg, gisteren niet. Meest pijnlijke vind ik de pressing van Ajax sinds Haggie weg is. Gisteren weer gezien hoe Heerenveen kinderlijk eenvoudig een man vrij weet te krijgen. Begrijp echt niet(zeker niet als je ziet hoe Ajax gewoon oke stond tegen PSV) dat je als Schippie met Ajax druk gaat zetten op tegenstanders, als je het gewoon niet kan. Zak in, hou het klein en kom eruit. Zeker als je nog Europees voetbal wil halen komend seizoen.

Met die laatste zin bedoel je CL neem ik aan? Met 6 Europese tickets komt Europees voetbal wel goed.

59 minuten geleden zei Thierryvane:

Dat is precies het punt. Niemand (muv Henderson) heeft kunnen constateren dat de bal over de lijn is. Dan is het geen goal. Ik denk ook dat de bal over de lijn geweest kan zijn. Maarja, kan zijn maakt geen doelpunt.

En ik kan obv de samenvatting weinig zeggen. Valt bij de goals op dat er zeeën van ruimte lagen, zowel in balbezit als -verlies. Ik bedoel: de ruimte die Walemark in de as van het veld heeft bij de 1-0, de ruimte waar bij de 3-0 Sutalo die (dramatische) pass inspeelt (waarom komt niemand zich daar aanbieden?).

En Gooijer liet inderdaad leuke dingen zien, maar was bij de 3-0 liep hij ook te schutteren.

2 minuten geleden zei Hwb:

Dat is precies het punt. Niemand (muv Henderson) heeft kunnen constateren dat de bal over de lijn is. Dan is het geen goal. Ik denk ook dat de bal over de lijn geweest kan zijn. Maarja, kan zijn maakt geen doelpunt.

En ik kan obv de samenvatting weinig zeggen. Valt bij de goals op dat er zeeën van ruimte lagen, zowel in balbezit als -verlies. Ik bedoel: de ruimte die Walemark in de as van het veld heeft bij de 1-0, de ruimte waar bij de 3-0 Sutalo die (dramatische) pass inspeelt (waarom komt niemand zich daar aanbieden?).

En Gooijer liet inderdaad leuke dingen zien, maar was bij de 3-0 liep hij ook te schutteren.

3 - 0 moet Sutalo toch gewoon Henderson inspelen en Henderson daarna Gooijer inspelen en ben je er onderuit?

9 minuten geleden zei Hwb:

Mij hoor je er ook absoluut niet over klagen hoor. Wat Dans zegt zijn we vaker goed weggekomen, nu zat het tegen.

Bij die dramatische inspeelpass van Sutalo ligt - vind ik - ook de schuld van Ramaj. Moet je daar nooit aanspelen en zeker geen Sutalo. Of haal ik nu doelpunten door de war?

4 minuten geleden zei Thierryvane:

Mij hoor je er ook absoluut niet over klagen hoor. Wat Dans zegt zijn we vaker goed weggekomen, nu zat het tegen.

Bij die dramatische inspeelpass van Sutalo ligt - vind ik - ook de schuld van Ramaj. Moet je daar nooit aanspelen en zeker geen Sutalo. Of haal ik nu doelpunten door de war?

Waarom mag hij hem niet inspelen? Hij heeft een vrije passlijn naar Henderson?

12 minuten geleden zei timpy00:

Ramaj speelt die bal wel slecht in op Sutalo waardoor het lastig is om direct strak in te spelen op Henderson. Daarnaast loopt iemand eerst richting Henderson dus mogelijk kiest daarom Sutalo ook voor een andere bal (die slecht is). Ik denk dat het makkelijker was geweest als Ramaj direct inspeelt op Henderson trouwens.

Edited by FlyD

12 minuten geleden zei timpy00:

Ramaj had beter direct naar Henderson kunnen passen. Sutalo onder druk inspelen lijkt mij nooit een goed idee. Vooruit spelen is 50% balverlies bij die jongen.

Hoop dat Kaplan vanavond weer basis staat bij Jong.

19 minuten geleden zei Thierryvane:

Je moet daar Sutalo vooral verwijten hoe hij staat. Hij staat gekanteld en kan die bal alleen maar met links spelen. De bal van Ramaj was prima als hij open stond en met rechts Henderson kon inpassen.