Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei ElMarcos:

Ik zou het helemaal met je eens zijn @Michaelinho*, als ik iets van een lijn of een idee kon ontdekken bij Schreuder. Echter, ik zie geen enkel idee terug op het veld, ik hoor louter slappe teksten zoals dat het best goed was tegen Den Bosch en eigenlijk ontwikkeld geen enkele speler zich positief. Dus los van dat we natuurlijk verwend zijn geraakt en het aankoopbeleid niet bepaald goed is, is Schreuder gewoon echt geen goede trainer. Hij haalt verre van het maximale uit deze groep en niemand wordt beter. Voeg daarbij dat ik ook geen duidelijk plan zie of visie en ik denk dat je gewoon afscheid van hem moet nemen. 

V.w.b. Schreuder zijn we het verder eens hoor. Ik denk ook dat hij er niet het maximale uit haalt en dat de selectie voor een groot deel tegen hem is. Of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet, maar dat gevoel krijg je wel. 

Heb met Van Nistelrooij bij PSV een beetje hetzelfde. Daar vind ik de lijn/visie ook bijzonder moeilijk te ontdekken. Het lijkt ook wel een soort 'ziekte' van het moderne (Nederlandse) trainersgilde te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1529

4 uur geleden zei Michaelinho*:

Dat staat dan wel even los van het feit van het zwalkende aankoopbeleid dit seizoen. Het opgebouwde vermogen is met het uigegeven geld natuurlijk wel gewoon verkwanseld. 

Het zwalkende aankoop beleid is het gevolg van het dramatische verkoop beleid. Met Overmars aan het roer was never nooit zoveel verkocht als afgelopen zomer. Maar nu merk je dat zonder technische man met het respect dat hij afdwong bij de RVC en directie alles als een kaartenhuis uit elkaar is gevallen.

De RVC luisterde naar Overmars, de directie deed hetzelfde. Nu kreeg diezelfde directie dollartekens in de ogen en lagen ze direct op de rug toen Dortmund en United met de flappen kwamen wapperen.

Men heeft bovendien een bizar slechte inschatting gedaan met het opvangen van andere vertrekkende spelers. Taylor is by far nog niet goed genoeg om een dragende middenvelder te zijn (iets dat Gravenberch ook nog niet kon btw), Brobbey is nog lang niet in staat om Haller te vervangen en elke week 90 minuten te spelen en Rensch… tja.. die is gewoon niet goed genoeg. 

Als dan ook nog is blijkt dat je paniek aankoop Bassey elk weekend vergeet dat hij voetballer is, Bergwijn totaal niet rendeert in het spel van Ajax en eigenlijk ook eigenlijk niet nodig was zolang Tadic de scepter zwaait in het team.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Michaelinho*:

Gele kaart! :LO:

Als Ajax 'gewoon' wint van Feyenoord dit weekend is er voor het bestuur geen enkele reden om Schreuder te ontslaan denk ik. Heb sowieso het gevoel dat de Ajax leiding per sé het gelijk wil halen. In de zin dat ze staan voor het gekozen pad met Schreuder (wat ergens te prijzen is) en daar dus niets aan gaat veranderen voorlopig. 

Ik ga nu waarschijnlijk iets zeggen wat iedereen gek vind. Maar zijn we met z'n allen (Ajax fans, Nederlandse voetbalfans in het algemeen) niet ook gewoon wat te verwend geraakt de laatste jaren? Waren die Europa League finale en Champions League halve finale niet ook gewoon hele bijzondere uitschieters? Evenals de overmacht in de competitie? 

Dat staat dan wel even los van het feit van het zwalkende aankoopbeleid dit seizoen. Het opgebouwde vermogen is met het uigegeven geld natuurlijk wel gewoon verkwanseld. 

verwend waarmee?

vorig jaar met hangen en wurgen kampioen geworden, in het Corona jaar het kampioenschap gehad.

dat cl seizoen ligt al weer jaren achter ons.

Meer dan het dubbele aan salaris geeft Ajax uit dan de nummer 2!

Uit me hoofd 110 miljoen en psv 52.

Je hebt voor ziekelijk veel geld spelers gekocht.

Met drie vingers in je neus hoor je de competitie te winnen.

Wanbeleid tot en met.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei putdus:

verwend waarmee?

vorig jaar met hangen en wurgen kampioen geworden, in het Corona jaar het kampioenschap gehad.

dat cl seizoen ligt al weer jaren achter ons.

Meer dan het dubbele aan salaris geeft Ajax uit dan de nummer 2!

Uit me hoofd 110 miljoen en psv 52.

Je hebt voor ziekelijk veel geld spelers gekocht.

Met drie vingers in je neus hoor je de competitie te winnen.

Wanbeleid tot en met.

Nou met dit dus. Wat niet weg neemt dat ik het met je eens ben dat je met de Ajax financiën oppermachtig had moeten zijn. Aan de andere kant is het ook zo dat je wel in de Eredivisie speelt. Veel talentvolle gasten kiezen toch steeds vaker voor het geld of voor een betere competitie. Die gaan dan lekker bij Levante ofzo voetballen. Onbegrijpelijk, maar oké.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Michaelinho*:

Nou met dit dus. Wat niet weg neemt dat ik het met je eens ben dat je met de Ajax financiën oppermachtig had moeten zijn. Aan de andere kant is het ook zo dat je wel in de Eredivisie speelt. Veel talentvolle gasten kiezen toch steeds vaker voor het geld of voor een betere competitie. Die gaan dan lekker bij Levante ofzo voetballen. Onbegrijpelijk, maar oké.

Dat er smaakmakers zijn vertrokken en er niet de juiste vervangers voor zijn gehaald dat is wel een reden natuurlijk. Maar als je Ajax ziet spelen, dan is dat met dit materiaal echt ongekend. Alle redenen en geluiden waarom de gemiddelde Ajacied klaar is met Schreuder die zijn wel bekend, dus die zal ik dan ook niet herhalen.

Bij Ruud van Nistelrooy is het waarschijnlijk ook wel een deel onkunde. Maar niet doordat hij overhoop ligt met vrijwel de gehele selectie en hij belangrijke spelers op plekken zet, waar ze niet renderen. Blijft toch altijd een gok om een onervaren trainer de kans te geven.

Schreuder heeft wel al de nodige ervaring en Schreuder en technische mensen hadden veel zaken toch heel anders kunnen doen om het veel gemakkelijker voor Ajax te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Michaelinho*:

Gele kaart! :LO:

Als Ajax 'gewoon' wint van Feyenoord dit weekend is er voor het bestuur geen enkele reden om Schreuder te ontslaan denk ik. Heb sowieso het gevoel dat de Ajax leiding per sé het gelijk wil halen. In de zin dat ze staan voor het gekozen pad met Schreuder (wat ergens te prijzen is) en daar dus niets aan gaat veranderen voorlopig. 

Ik ga nu waarschijnlijk iets zeggen wat iedereen gek vind. Maar zijn we met z'n allen (Ajax fans, Nederlandse voetbalfans in het algemeen) niet ook gewoon wat te verwend geraakt de laatste jaren? Waren die Europa League finale en Champions League halve finale niet ook gewoon hele bijzondere uitschieters? Evenals de overmacht in de competitie? 

Het ligt eraan hoe hoog je de lat legt. In de periode met de Boer(hervorming, geen financiele middelen) had ik er in eerste instantie vrede mee. Voetbal was bij vlagen niet om aan te gluren, maar het resultaat was er wel. Ten Hag heeft die periode ook gehad waarin het niet om aan te gluren was, maar wederom resultaat. Nu heb je het allebei niet. Waar vooral de discussie is wat slechter op dit moment is: het voetbal of de resultaten. 

Het zwalkende aankoopbeleid is hij mede verantwoordelijk voor, daarom zijn er zoveel gasten en users hier helemaal klaar met die man. Die is zich stevig gaan bemoeien met het aankoopbeleid samen met zijn zaakwaarnemer. Bassey komt uit de koker van Schreuder, die hem persé wilde hebben. Grillitisch komt uit de koker van Schreuder. Oscampos komt uit de koker van Schreuder. 

Elke trainer in de eredivisie gaat Ajax in de eigen arena onder druk zetten. In de eigen arena ben je zaterdag niet van je eigen middenlijn afgeweest. Van de 16/17 eredivisie potten hebben wij geen enkele keer in dezelfde samenstelling gespeeld. We bouwen op met Sanchez, Timber, Rensch/Bassey, Wijndal, Klaassen, Alvarez en Taylor. Het is echt om te janken zo slecht. Ik hoop ook niet op een nipte nederlaag zondag, maar op een flink pak slaag. Anders kun je de Schreuder bingokaart er weer bijpakken. 

En ik heb altijd zelf als stelregel: als er enkele spelers niet in vorm zijn of niet fit zijn, ligt het echt aan de spelers zelf. Als de hele selectie (ver) onder hun kunnen speelt, dan ligt het aan de trainer. Angstig voetbal, geen lijn, geen progressie. De bron van deze ellende is niet degene die de ellende kan oplossen.

#Schreuderout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dansmeister:

Ik hoop ook niet op een nipte nederlaag zondag, maar op een flink pak slaag.

Daarnaast: ik acht de kans op een kampioenschap groter met een verlies en ontslag Schreuder na zondag, dan winst en behoud van Schreuder.

Maar goed, dan zou hij er natuurlijk wel uit moeten vliegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Dansmeister:

Ik hoop ook niet op een nipte nederlaag zondag, maar op een flink pak slaag. Anders kun je de Schreuder bingokaart er weer bijpakken. 

Die kans zit er dik in. Rensch is er natuurlijk niet bij zondag, was ik even vergeten. Dan spelen we dus met drie verdedigers die nog nooit een Klassieker hebben gespeeld (Wijndal, Bassey en onze grote vriend uit Mexico). Succes Timber. En dat in De Kuip met 0,0 vertrouwen. Nu al zin in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Thierryvane:

Die kans zit er dik in. Rensch is er natuurlijk niet bij zondag, was ik even vergeten. Dan spelen we dus met drie verdedigers die nog nooit een Klassieker hebben gespeeld (Wijndal, Bassey en onze grote vriend uit Mexico). Succes Timber. En dat in De Kuip met 0,0 vertrouwen. Nu al zin in!

Alvarez verwacht ik achterin. Middenveld Taylor - Berghuis - Klaassen. Voorin vast met onze dribbelaar, Brobbey en Tadic. Kudus eventueel voor Klaassen. Bergwijn zal ik zolang hij met invalbeurten komt zoals zaterdag, vooral de komende weken op de bank houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dansmeister:

Alvarez verwacht ik achterin. Middenveld Taylor - Berghuis - Klaassen. Voorin vast met onze dribbelaar, Brobbey en Tadic. Kudus eventueel voor Klaassen. Bergwijn zal ik zolang hij met invalbeurten komt zoals zaterdag, vooral de komende weken op de bank houden.

Speel je dan niet met een volledig uitgebalanceerd middenveld? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Bogatyr:

Die Jeppe Kjaer was op FM toch altijd een lekker talentje. Hoe komt het dat die niet is doorgebroken bij Ajax? Iets met instelling ofzo?

Spelers onder de 18 die naar het buitenland verkassen voor de jeugd van een club, redden het simpelweg bijna nooit bij die club. Geldt eigenlijk overal. Betekent niet dat ze niet een mooie carrière via een ander traject kunnen hebben. Eriksen en Messi zijn zo ongeveer de uitzonderingen denk ik.

Kijk bijvoorbeeld eens welke Nederlands talent dat vertrokken is vanuit de jeugd naar de buitenlandse (vaak Engelse) top het ook daadwerkelijk bij die club heeft gered. Of Belgische talenten. Denk dus vooral dat internationale jeugdtransfers een erg laag slagingspercentage hebben (en dus ineffectief zijn).

20 uur geleden zei Michaelinho*:

V.w.b. Schreuder zijn we het verder eens hoor. Ik denk ook dat hij er niet het maximale uit haalt en dat de selectie voor een groot deel tegen hem is. Of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet, maar dat gevoel krijg je wel. 

Heb met Van Nistelrooij bij PSV een beetje hetzelfde. Daar vind ik de lijn/visie ook bijzonder moeilijk te ontdekken. Het lijkt ook wel een soort 'ziekte' van het moderne (Nederlandse) trainersgilde te zijn. 

Wel opvallend. PSV heeft eigenlijk de volledige selectie behouden, terwijl Ajax 5(?) basisspelers is verloren. Staan in punten gelijk en de kritiek op Schreuder is echt gigantisch veel groter dan op Van Nistelrooy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Nistelrooy is natuurlijk een clubman en behalve dat het spel nergens op lijkt zegt en doet hij geen rare dingen.

Daarnaast heeft Ajax nu een extreem slechte reeks waar PSV over het hele seizoen gewoon vrij wisselvallig is.

Overigens niet eens dat PSV de gehele selectie heeft kunnen behouden. Götze en Zahavi waren voor het aanvalsspel toch vrij belangrijk, zijn natuurlijk wel prima opgevangen met Luuk en Xavi. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Hwb:

Spelers onder de 18 die naar het buitenland verkassen voor de jeugd van een club, redden het simpelweg bijna nooit bij die club. Geldt eigenlijk overal. Betekent niet dat ze niet een mooie carrière via een ander traject kunnen hebben. Eriksen en Messi zijn zo ongeveer de uitzonderingen denk ik.

Kijk bijvoorbeeld eens welke Nederlands talent dat vertrokken is vanuit de jeugd naar de buitenlandse (vaak Engelse) top het ook daadwerkelijk bij die club heeft gered. Of Belgische talenten. Denk dus vooral dat internationale jeugdtransfers een erg laag slagingspercentage hebben (en dus ineffectief zijn).

Wel opvallend. PSV heeft eigenlijk de volledige selectie behouden, terwijl Ajax 5(?) basisspelers is verloren. Staan in punten gelijk en de kritiek op Schreuder is echt gigantisch veel groter dan op Van Nistelrooy.

In Eindhoven hebben we ons al neergelegd bij de situatie ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Michaelinho*:

Moet je nagaan als Ajax hem voor dat astronomische bedrag gekocht had. Daar zat de RVC dan toch best goed .

Nou idd. Wat een giller. Ajax bood 20 miljoen, rvc zegt nee.

Zegt sevilla 15 miljoen is ook goed!!! hahahah is toch wat.

Gelukkig was de rvc wel wakker.

Kan iemand mij uitleggen waarom zo fofana( molde) nu bij chelsea zit en schjelderup naar benfica, waarom heeft ajax deze spelers niet aangetrokken?

Snap werkelijk waar niet wat de scouting van ajax doet. Meerdere mensen die fulltime!! bezig zijn met spelers zoeken. Maar Anthony vertrekt ( wat je al een half jaar aan zag komen) en dan pas wordt er gekeken wie er aan wordt getrokken. Hoezo staan er niet al vijf spelers op de scoutingslijst die vervolgens worden benaderd.

Bassey heeft een half jaar een goed seizoen en word gekocht. Stonden er dan geen andere op de scoutingslijstjes.

Of wordt er niet naar de scouting geluisterd?

Die fofana 18 jaar topscorer , moet je gelijk halen.

Schjelderup al jaren bekend als groot talent, gelijk halen die vent. 

Nee wij halen spelers voor top transfersommen en top salarissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

En dat voor 114 minuten...

Om te gieren.

Schreuder kennende spelen we zondag zo:

Citaat

Tadic - Brobbey - Bergwijn
Taylor - Berghuis - Klaassen
Bassey - Timber - Alvarez - Sanchez
Rulli

Dan is het te hopen dat Feyenoord geen complete offday heeft en dat we gewoon kansloos met een nulletje of 3 naar huis worden gestuurd. Al wint Feyenoord met een complete offday ook nog wel van dit Ajax. Volle Kuip, druk naar voren. Gaan bovenstaande elf namen nooit onderuit voetballen.

Zie het al helemaal voor me. 4-0 eraf, willen ze hem alsnog laten zitten. Ben benieuwd wat er dan allemaal gaat gebeuren.

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites