Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Socrates:

Waarom zou je nu in vredesnaam niet gewoon Portugeesje brengen? Wat heb je te verliezen? Nog amper een fatsoenlijke aanval of goede voorzet gezien. Tadic mag ook weer gewoon pisballetjes die drie uur onderweg zijn geven.

Er liep net ook niemandd warm bij Ajax helemaal niemand

Oh my Klaasen erbij 🤣

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Tot die 0-2 nog wel hoop gehouden, dat de bal een keer goed viel. Daarna was het echt helemaal niks meer. Ik gewoon niet wisselen heel lang. Leek wel een statement van mijn bank is niet goed genoeg en ik wil er spelers bij in de winterstop. Nou hoop dat hij na vandaag echt thuis zit. Zat qua veldspel echt weer helemaal niks in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Sanchez. Hoe is die in godsnaam bij Ajax gekomen? 

En hoe matig Blind ook is, zonder hem heb je echt 0 voetbal van achteruit. Het was sowieso dramatisch vandaag, in alle opzichten, geen idee, geen passie, geen strijd (op wat domme Alvarez opstootjes, maar vooral 0 voetbal. Kan me niet voorstellen dat Schreuder dit nog aan de praat krijgt, ook dat rare wachten met wisselen van hem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Same, net terug.

''Vroegah'' had je met Nico Tagliafico één domme kracht die toevallig nog wel redelijk kon voetballen. Omdat hij anders was dan die 10 anderen op het veld, werd het al snel cult. Je ziet wat er van komt als je niet één Nico maar een half elftal vol met Tagliafico's hebt. We voetballen godverdomme niet, ook die Alvarez zo spoedig mogelijk verkopen, haalt al je voetbal eruit, Sanchez niet opstellen iig.

En jongens, soms is voetbal niet zo moeilijk. Als je aanvallende blok Kudus, Berghuis, Tadic, Bergwijn en Brobbey is. Hoe wil je dan ooit modern en dynamisch voetbal spelen zonder dat er iemand diep gaat? Brobbey en Bergwijn willen tegenwoordig alles in de voet wat met hun snelheid echt bizar en bekrompen is.  Dat verwijt ik Schreuder ook, dat hij dat er niet in krijgt. Loop je niet per helft 5 keer diep zonder dat je de bal krijgt? WISSELEN. Zo lastig is dat niet.

Daarom zou ik als je zo gaat spelen wel met een Klaassen voetballen, maar iig moet er een speler bij met een kleine vorm van actie. Dus Conceicao, want wat voetballen we toch statisch.

Eerste keer Schreuder rot op redelijk massaal

Alvarez geschorst tegen Vitesse is ook een heugelijk moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over PSV, je ziet hoe eenvoudig voetbal is als je een aantal spelers hebt met bepaalde kenmerken. De kopkracht van De Jong, het vechten met Guti en Sangare, en wat snelheid en dribbels met Simons en Gakpo en je scoort.  Laten we niet doen alsof het daar zo geweldig was. Maar daar wordt iig niet eendimensionaal voetbal gespeeld uit de prehistorie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker wakker worden zo ja .. waar hebben we naar zitten kijken. Ben oprecht benieuwd of Schreuder redenen voor dit non-voetbal ziet buiten de reden dat hij speler moest inpassen. Want er zit echt geen enkel idee achter. Heb je nog geluk dat je de individuele kwaliteiten hebt, waardoor bijvoorbeeld RKC uit dan een Berghuis je even bij de hand neemt en je door individuele kwaliteiten het weer snel in de 2e helft recht trekt. Maar het is nu al 2 maanden helemaal niks. En als je dan Psv gisteren zag voetballen, dan was daar toch veel tegen mogelijk geweest. Moet ook voor die ploeg vreemd zijn geweest om maar 5 schoten te lossen in 1 wedstrijd terwijl je de tegenstander zo ziet worstelen met zichzelf. En dan dat Ajax na die 0-2 het voor de zoveelste keer na een tegenslag helemaal kwijt is en immense ruimtes weg gaf je er zo mee omgaat. En dan met zo'n kick 'n rush goal nog 1-2 maken. Brrrrrr echt in alles een wedstrijd om snel te vergeten. Ik zat nog te bedenken hoe het zou zijn afgelopen als we gisteren tegen dat Feyenoord van Slot vorig jaar hadden gevoetbald, die we toen met een heel goed plan ons het vuur aan de schenen legden en waar we wonderbaarlijk door circus Tadic en Antony nog wonnen. Daar waren we met de ploeg van gisteren met 0-6 afgegaan. Vandaag maar ajax.nl op een tabblad open laten en hopen op een wonderlijk bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ElPrincipito:

Kan Schreuder nu asjeblieft vertrekken? Niet om de resultaten; wel om de verschrikkelijke manier van voetballen. Zonder plan, aanpassing of maar ook enige zelfreflectie. 

Naar de stand kijken en denken dat het allemaal niet zo slecht is, is dodelijk. Onderliggend is het écht he-le-maal ruk. Spelers staan niet op de goede plek, er zit eigenlijk geen idee achter, geen automatisme, geen patronen. Winnen doen we tegen de matige tegenstand in de Ere op individuele klasse, maar zodra het niveau iets omhoog gaat faalt het team elke keer hopeloos. Iedereen oogt uit vorm. We kunnen toch niet zeggen dat Schreuder moet blijven?

1 uur geleden zei Thierryvane:

De hele F-Side die dan gisteren 'Overmars is een echte Ajacied' begint te zingen. Dan mis je echt wat hersencellen in je koppie hoor. Trieste bende.

Ja.... dit soort mensen snappen er verrekte weinig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schreuder's keuzes snap ik gewoon echt niet. De 'ultieme analyses' laat ik over aan @Dansmeister en @Socrates. Mij daarvoor niet bellen. Maar een rechtsback (verdedigend best prima gisteren) op de linksback, Sánchez die werkelijk waar nog slechter is dan Orejuela, Bergwijn op rechts, Conceicao niet laten invallen, überhaupt heel laat pas wisselen. Restverdediging die volledig verdwenen is, elke counter is bingo. En de positiewisselingen die begin dit seizoen nog goed zichtbaar waren zijn ook weg. Hoofdpijn!

Vitesse en Emmen winnen en dan gelukkig het WK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Thierryvane:

Schreuder's keuzes snap ik gewoon echt niet. De 'ultieme analyses' laat ik over aan @Dansmeister en @Socrates. Mij daarvoor niet bellen. Maar een rechtsback (verdedigend best prima gisteren) op de linksback, Sánchez die werkelijk waar nog slechter is dan Orejuela, Bergwijn op rechts, Conceicao niet laten invallen, überhaupt heel laat pas wisselen. Restverdediging die volledig verdwenen is, elke counter is bingo. En de positiewisselingen die begin dit seizoen nog goed zichtbaar waren zijn ook weg. Hoofdpijn!

Vitesse en Emmen winnen en dan gelukkig het WK.

Op dit moment ben je dan voor Tadic op links of Bergwijn? Want er is veel kritiek op Tadic, maar sinds hij op links staat produceert hij eigenlijk meer als toen Bergwijn daar stond. Snap dat het niet zo eendimensionaal is, maar Bergwijn valt ook op links vlak voor hij naar rechts ging heel erg tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites