Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 uur geleden zei timpy00:

Deze wedstrijd had toch minstens drie rode kaarten mieten hebben? Ook een voor Ajax hoor.

Wat vond je van die overtreding van Reijnders? Ik vind dat echt schandalig. Dat Nijhuis dat mist, oké, dat kan gebeuren. Maar dat een VAR hier niks van vind. Dat vind ik echt absurd.

Twijfel ook nog enigszins over die bal op de schouder/bovenarm bij die AZ-speler vlak voor de lijn. Maar valt nog wel wat voor te zeggen dat ie met z'n schouder raakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha wat makkelijk weer om het op inzet te gooien :cab:

Kut pot vandaag, mensen beelden van die overtreding met de knie op de rug van een Ajacied? Wil die nog wel eens zien. Reijnders had natuurlijk sowieso rood moeten krijgen. Hadden ook wel veel kansen vandaag, hadden een punt verdient.

Tot nu toe merk ik vooral dat als er ploegen zoals Liverpool willen spelen tegen Ajax we het moeilijk krijgen. Kudus in de spits vind ik dan ook helemaal niks, die verliest met zijn manier van voetballen gewoon zoveel de bal en verliest duels. Terwijl je juist iemand moet hebben die dan de bal vast houdt om onder die druk uit te kunnen voetballen. 

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze flanken... Schreuder moet daar echt iets op gaan vinden. Met Blind achter Bergwijn loopt het voor geen meter. Schreuder zou hem een plezier doen als Wijndal start, tenminste wat diepgang. Tadic op rechts wil ik niet meer zien en Bassey staat ook enorm vaak slecht gepositioneerd hè? Heeft 'ie geluk dat hij vrij snel is.

Positief: Pasveer & interlandperiode :cab: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Thierryvane:

Onze flanken... Schreuder moet daar echt iets op gaan vinden. Met Blind achter Bergwijn loopt het voor geen meter. Schreuder zou hem een plezier doen als Wijndal start, tenminste wat diepgang. Tadic op rechts wil ik niet meer zien en Bassey staat ook enorm vaak slecht gepositioneerd hè? Heeft 'ie geluk dat hij vrij snel is.

Ik vermoed dat Wijndal die kans wel gaat krijgen na de interlandperiode, nu hij weer fit is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kudus eruit zsm. Kan goed voetballen maar is alleen maar met zichzelf bezig, kijkt niet goed, te grillig. Brobbey als spits, bemoeit zich minder met alles waardoor er ook meer ruimte ontstaat voor Bergwijn. 

Wijndal op links zou een goede optie zijn, alleen is Blind wel echt je enige goede opbouwer van achteruit dus krijg je daar wel een probleem. 

Geen makkelijke smaken voor Alfredje zo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat we flink door de ondergrens zakten. Mede omdat we het eerste uur geen enkele andere oplossing vonden, dan de bal maar terugspelen naar Pasveer en dan weer de lange bal op Tadic riep je die achterstand over jezelf af. Dan sleept Pasveer je het eerste kwartier na rust er doorheen en als je dan nog ziet wat voor mogelijkheden je krijgt om iig nog gelijk te spelen, dan is het ergens een wonder dat we in dat laatste half uur die goal niet maakten. Dan was het iig wat minder kut wakker worden met een gelijkspel ipv een nederlaag en Psv  op doelsaldo op de eerste plek. 

Ten eerste geeft het te denken dat Ajax 90 minuten tegen Liverpool en daarna een uur lang tegen Az niet aan voetballen toekomt, door de wijze van drukzetten van de tegenstander en dat de spelers ten eerste daar geen oplossing op weten. Maar erger nog dat Schreuder het niet weet op te lossen. Laatste half uur kreeg je de kansen, vooral doordat Az er conditioneel doorheen zakte en die druk niet meer kon zetten daardoor. Wat logisch is.

Daarnaast begint het verhaal Tadic wel echt vervelend te worden. Ik hoop dat zijn oor afgelopen nacht weer aan is gezet in het ziekenhuis. Sinds dat toneelstuk tegen Feyenoord thuis ben ik wel echt Tadicmoe geworden. Qua gedrag dan. Als speler heeft hij ons enorm veel gebracht en kan hij ons vast ook nog wel voldoende brengen, wanneer hij weer in vorm komt. Nu is het op de verkeerde plek en uit vorm een verschrikking voor je elftal. En het vervelendste is dat Schreuder zijn hele elftal steeds als een barbapapa omvormt (ook na wissels), zodat Tadic maar erin kan blijven staan. 

En nu gaat deze brombeer koffie zetten.

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gert:

Ondanks dat we flink door de ondergrens zakten. Mede omdat we het eerste uur geen enkele andere oplossing vonden, dan de bal maar terugspelen naar Pasveer en dan weer de lange bal op Tadic riep je die achterstand over jezelf af. Dan sleept Pasveer je het eerste kwartier na rust er doorheen en als je dan nog ziet wat voor mogelijkheden je krijgt om iig nog gelijk te spelen, dan is het ergens een wonder dat we in dat laatste half uur die goal niet maakten. Dan was het iig wat minder kut wakker worden met een gelijkspel ipv een nederlaag en Psv  op doelsaldo op de eerste plek. 

Ten eerste geeft het te denken dat Ajax 90 minuten tegen Liverpool en daarna een uur lang tegen Az niet aan voetballen toekomt, door de wijze van drukzetten van de tegenstander en dat de spelers ten eerste daar geen oplossing op weten. Maar erger nog dat Schreuder het niet weet op te lossen. Laatste half uur kreeg je de kansen, vooral doordat Az er conditioneel doorheen zakte en die druk niet meer kon zetten daardoor. Wat logisch is.

Daarnaast begint het verhaal Tadic wel echt vervelend te worden. Ik hoop dat zijn oor afgelopen nacht weer aan is gezet in het ziekenhuis. Sinds dat toneelstuk tegen Feyenoord thuis ben ik wel echt Tadicmoe geworden. Qua gedrag dan. Als speler heeft hij ons enorm veel gebracht en kan hij ons vast ook nog wel voldoende brengen, wanneer hij weer in vorm komt. Nu is het op de verkeerde plek en uit vorm een verschrikking voor je elftal. En het vervelendste is dat Schreuder zijn hele elftal steeds als een barbapapa omvormt (ook na wissels), zodat Tadic maar erin kan blijven staan. 

En nu gaat deze brombeer koffie zetten.

Maar ouwe brombeer. Over het gedrag snap ik he. Maar Tadic was gisteren gewoon je beste aanvaller, Kudus en Bergwijn waren nergens. Met Brobbey op de bank mis je zowel aanspeelpunt als diepgang. Dat heb je tegen dit soort ploegen nodig. Kudus gewoon als middenvelder, maar niet als aanvaller. 

Bassey heeft voornamelijk nog moeite ook met dit soort dingen. Kan als een kei verdedigen, maar moet duidelijk wennen aan het voetballende gedeelte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei cimbomcu:

Maar ouwe brombeer. Over het gedrag snap ik he. Maar Tadic was gisteren gewoon je beste aanvaller, Kudus en Bergwijn waren nergens. Met Brobbey op de bank mis je zowel aanspeelpunt als diepgang. Dat heb je tegen dit soort ploegen nodig. Kudus gewoon als middenvelder, maar niet als aanvaller. 

Bassey heeft voornamelijk nog moeite ook met dit soort dingen. Kan als een kei verdedigen, maar moet duidelijk wennen aan het voetballende gedeelte.

Ik vond ze zelf alle 3 door de ondergrens heen zakken. Die Tadic kans vlak na rust was typerend voor zijn vorm de afgelopen weken. Bijna al zijn schoten worden geblokt. Ook hier was het niet doortastend genoeg helaas. Maar die vorm komt vast wel terug. Maar dan hopelijk niet spelende meer op de rechtsbuiten positie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Gert:

Ik vond ze zelf alle 3 door de ondergrens heen zakken. Die Tadic kans vlak na rust was typerend voor zijn vorm de afgelopen weken. Bijna al zijn schoten worden geblokt. Ook hier was het niet doortastend genoeg helaas. Maar die vorm komt vast wel terug. Maar dan hopelijk niet spelende meer op de rechtsbuiten positie.

Niet dat Tadic gisteren uitblonk, maar toch redelijk wat grote kansen gecreëerd gisteren hoor. Die kans was minder ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei cimbomcu:

Haha wat makkelijk weer om het op inzet te gooien

Kut pot vandaag, mensen beelden van die overtreding met de knie op de rug van een Ajacied? Wil die nog wel eens zien. Reijnders had natuurlijk sowieso rood moeten krijgen. Hadden ook wel veel kansen vandaag, hadden een punt verdient.

Tot nu toe merk ik vooral dat als er ploegen zoals Liverpool willen spelen tegen Ajax we het moeilijk krijgen. Kudus in de spits vind ik dan ook helemaal niks, die verliest met zijn manier van voetballen gewoon zoveel de bal en verliest duels. Terwijl je juist iemand moet hebben die dan de bal vast houdt om onder die druk uit te kunnen voetballen. 

De inzet was armoedig. Maar het voetballende gedeelte nog van een dieper niveau. Wat een slechte week hebben wij achter de rug qua voetbal met Liverpool en AZ. Dat je al zo vroeg in het seizoen begint als Schreuder over frisheid is veelzeggend. 

Dit is de eerste week dat Ajax onder druk komt te staan en direct vallen Bassey(verdedigend blijft het echt een aanwinst) en Alvarez(hetzelfde verhaal) flink door de mand. Voorin had je niemand die een bal kon vasthouden. Geen enkele individuele actie lukte. 

Ajax kon vorig seizoen elke bal op eigen helft kwijt aan Gravenberch een linie vooruit en van de zijkant wegvoetballen via Maz. Dat ben je dit seizoen met Rensch en Taylor helemaal kwijt. Berghuis is vaker ontzichtbaar op het middenveld, dan de uitblinker. Tadic op rechts functioneert niet, ook gisteren niet. 

Ajax speelde deze week met angst en je verloor twee keer. Prima als je het lef niet hebt, dat je wordt afgestraft. Zowel voor groep, als voor staff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede reactie in dit topic voor de verandering. Men praat hier louter over de voorste linie (waar je ook echt wel kritiek op mag hebben, Schreuder doet echt maar wat daar), maar ik zie het voetballend toch vooral misgaan bij Bassey, de backs en met name Taylor & Alvarez. Laatstgenoemde was gister ook weer ouderwets retematig in balbezit. Daar begint het allemaal en dat is de kern dat het constant al zo vroeg stokt.

Schreuder met zijn kutwissels (Klaassen erbij..) helpt dan ook niet. Ook snapt hij niet wanneer Kudus als valse negen een goed idee is en wanneer niet. Tegen Liverpool werkte dat ook al totaal niet. Kudus het al overdrukke middenveld in en de verdedigers van Liverpool die lekker door konden dekken. Precies wat ze graag hadden. Gister staat AZ redelijk hoog met BMI achterin. Brobbey kan hoog staan, een achterhoede achteruit laten lopen en het veld groter maken. Dat is wat je nodig had tegen deze tegenstanders. Kom maar weer eens met Kudus als je tegen een ploeg speelt die met de kont in de zestien staat om ze daar weg te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke kijk op het spelletje hebben jullie mannen @Socrates & @Dansmeister. (y) 

Na de interlandperiode krijg je GAE (thuis), Volendam (uit), Excelsior (thuis) en RKC (uit) plus de twee potten tegen Napoli. Hopelijk heeft Schreuder dan zijn ideale elf gevonden. Er kan in ieder geval genoeg geëxperimenteerd worden tegen die laagvliegers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Chiemel:

Ik lees dat Schreuder over frisheid is begonnen? Als daar gebrek aan is, is dat volledig aan hemzelf te danken. Ik had tegen AZ wel meer roulatie verwacht. Het gif van Sanchez, Brobbey en Ocampos erin was niet verkeerd geweest.

Beetje simplistisch niet vriend? Alsof roulatie enige element is dat met frisheid te maken heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites