Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei FlyD:

Daramy heeft vakantie denk ik. Die heeft nog jeugdinterlands gespeeld.

vind ik wel jammer, dit is het ideale moment om zich te laten zien.

Overigens wel lekker voor Ajax dat Manchester en Arsenal nu tegen elkaar gaan opbieden voor Martinez. Ik schat dat die voor 55 miljoen weggaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2372

• Chiemel

1900

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1525

Op 2-7-2022 om 18:51 zei cimbomcu:

Vind juist die aandacht over Mo zo overtrokken. Die jongen doet het prima tegen de 3de en de 2de bundesliga clubs een helftje, maar is er nog lang niet. Juist dit soort spelers moeten lekker in de luwte blijven en niet teveel lof krijgen, zeker met zijn verleden. Vind het echt behoorlijk overdreven allemaal. Straks gaat die ''gewoon'' op de bank zitten als het eerste terug is, hoe gaat die dan reageren?

Ik was erbij vanmiddag, moet zeggen dat dat Paderborn echt uitstekend voetbalde :-D De jonkies 2de helft konden het niet bijbenen.

Was ook wel een erg matig team zeg de tweede helft. Donny Warmerdam als CV, alles gezien hoor.

Martinez' laatste dagen bij Ajax zijn helaas ingegaan: https://www.telegraaf.nl/sport/1657962575/manchester-united-zet-vaart-achter-martinez?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Thierryvane:

Was ook wel een erg matig team zeg de tweede helft. Donny Warmerdam als CV, alles gezien hoor.

Martinez' laatste dagen bij Ajax zijn helaas ingegaan: https://www.telegraaf.nl/sport/1657962575/manchester-united-zet-vaart-achter-martinez?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitter

Kans is groot dat die weg gaat ja. Strijder 2.0. Maar wellicht houd dit in dat Blind weer centraal komt te staan en dan kunnen we eindelijk weer eens lekker met een fastoenlijke linksback gaan voetballen. Want dat kon niet meer hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Stefan.:

Kan @RogerGarcia niet ff een opstelling maken hier? Raak het overzicht een beetje kwijt met al die transfers. Ligt het aan mijn of hebben we bijna geen verdedigers meer? 

LB: Wijndal, Baas

LCB: Blind, Rensch

RCB: Timber, Schuurs

RB: ?, Klaiber, Regeer

Dat is een beetje de status als Martinez weggaat. Vermoed dat ze geen vervanger voor Martinez gaan halen, maar Blind uit gaan spelen met Rensch als back-up voor die kant. Moet in ieder geval nog wel wat bij inderdaad, misschien met name voor rechtsback. Schreuder lijkt vooral een middenvelder in Regeer te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Martinez is fantastisch, maar 40/50 miljoen kun je bijna niet weigerne.

Bergwijn is veel geld, maar je weet dat die levert. Tja, ook niet mijn favoriet maar zal het goed doen. En waar ik vooral helemaal klaar mee was afgelopen jaar, dat godtrage irritante, ouderwetse speeltijl zonder diepgang, snelheid en dynamiek van vorig jaar. Dat brengt Bergwijn je in iedergeval wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Rogier.:

Dat is een beetje de status als Martinez weggaat. Vermoed dat ze geen vervanger voor Martinez gaan halen, maar Blind uit gaan spelen met Rensch als back-up voor die kant. Moet in ieder geval nog wel wat bij inderdaad, misschien met name voor rechtsback. Schreuder lijkt vooral een middenvelder in Regeer te zien.

Dankje. Benieuwd wat ze met Pierie gaan doen haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Rogier.:

Wordt zonder versterkingen dus Timber - Schuurs - Blind - Wijndal. Wellicht dat Alvarez een linie terug wordt gebracht. 

Is het een bewuste koerswijziging dat Ajax gaat inzetten op Nederlandse spelers? Of krijgen wij met het vertrek van Overmars niks meer voor elkaar in Z-A? Want voor de bedragen wat wij nu gaan neerleggen voor Bergwijn (teveel), Brobby (signaal naar je eigen jeugd) en Wijndal(defensief zo stabiel als een maagdenvlies op hockeykamp) kun je toch flink je lol op als scout van Ajax zijnde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zou ik het niet zien. Altijd een beleid geweest van Nederlandse spelers (Klaassen, Blind, Steek, Pasveer, Huntelaar) met spelers uit het buitenland. Dat is iets wat ik ook graag zou houden. Daarnaast is vooral Veldmate belangrijk geweest in de scouting voor Z-A en was Overmars meer bereid om toe te slaan, dat zou kunnen. Maar zou graag H2 wat langer de tijd willen geven voordat we zulke conclusies trekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei cimbomcu:

Zo zou ik het niet zien. Altijd een beleid geweest van Nederlandse spelers (Klaassen, Blind, Steek, Pasveer, Huntelaar) met spelers uit het buitenland. Dat is iets wat ik ook graag zou houden. Daarnaast is vooral Veldmate belangrijk geweest in de scouting voor Z-A en was Overmars meer bereid om toe te slaan, dat zou kunnen. Maar zou graag H2 wat langer de tijd willen geven voordat we zulke conclusies trekken. 

Hmm ik begrijp waar je heen wil en er zit zeker een kern van waarheid in.

Ik vind het ontzettend zorgelijk als Ajax dertig miljoen voor een bankzitter overmaakt en meer dan vijftien miljoen wil betalen voor een jeugdspeler die zelf is weggegaan een jaar terug. Wijndal lijkt met tien miljoen een redelijk bedrag, maar die heb ik in geen enkele topmatch goed zien spelen. Zowel nationaal als Europees met AZ. 

En uiteraard wil ik H2 alle tijd. Alleen die mensen zijn niet pas enkele weken + een nieuwe trainer die je juist alle tijd wil geven in de voorbereiding. Met de CL gelden die gigantisch omhoog schieten vanaf volgend seizoen, moet je dit seizoen echt kampioen worden. Ik hoop op een flinke versterking in elke linie of dat Schreuder echt de tijd krijgt om de nodige jeugd in te passen binnen de selectie. Maar daar vind ik het eerlijk gezegd een te groot resultaattrainer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei rich ruzzian:

Dit rijmt toch niet echt met elkaar @Dansmeister 

Met een investering in elke linie ga je voor overwintering CL en moet je sneller pieken. Met het inpassen van de jeugd ga je in mijn ogen vooral voor de nationale prijzen en heb je een langere aanloop gedurende het seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dansmeister:

Wordt zonder versterkingen dus Timber - Schuurs - Blind - Wijndal. Wellicht dat Alvarez een linie terug wordt gebracht. 

Is het een bewuste koerswijziging dat Ajax gaat inzetten op Nederlandse spelers? Of krijgen wij met het vertrek van Overmars niks meer voor elkaar in Z-A? Want voor de bedragen wat wij nu gaan neerleggen voor Bergwijn (teveel), Brobby (signaal naar je eigen jeugd) en Wijndal(defensief zo stabiel als een maagdenvlies op hockeykamp) kun je toch flink je lol op als scout van Ajax zijnde.

Speelt het ook niet gewoon mee dat clubs weten dat Ajax geld heeft en vragen ze daarom ook meer? 

Overigens verder wel met je eens. Je ziet ook gewoon dat veel van die jongens in het buitenland gewoon net (of veel) te kort komen. Een zelfde scenario voorzie ik bijvoorbeeld voor Gakpo ook. Malen bij Dortmund hetzelfde verhaal. Terugkeren naar Ajax is dan interessant, want Champions League.

Het is ook een beetje het manco van de Eredivisie. Het niveau is natuurlijk niet heel erg hoog, buiten Ajax en misschien PSV/Feyenoord om. Dan krijg je het in de Premier League/Bundesliga/Serie A etc. toch knap lastig. Van de laatste jaren heeft alleen Frenkie de Jong zich echt staande gehouden. De Ligt is nauwelijks beter geworden en de rest verpieterd op de bank. En de andere uitschieters in het Nederlands elftal hebben zijn er met een omweg gekomen. Memphis (maar is ook geen wereldtop), Van Dijk (wel wereldtop), De Vrij en Danjuma. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites