Fantasy Geplaatst 2 oktober 2021 Share Geplaatst 2 oktober 2021 Op voetbalgebied zeg je negen van de tien keer steekhoudende dingen, maar deze opmerking valt wel in het rijtje 'deze statistiek bevalt me niet en valt niet binnen mijn waarheid, dus die telt niet mee' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 2 oktober 2021 Share Geplaatst 2 oktober 2021 1 uur geleden zei Fantasy: Op voetbalgebied zeg je negen van de tien keer steekhoudende dingen, maar deze opmerking valt wel in het rijtje 'deze statistiek bevalt me niet en valt niet binnen mijn waarheid, dus die telt niet mee' Kerel, ik zie hem toch tegen ploegen als NEC, PEC, Twente en Besiktas kans op kans missen? Dat valt gewoon met het oog vast te stellen. Grappig overigens dat nu net jij als vertegenwoordiger van dat stel nitwitten denkt te wijzen op een inconsistentie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 2 oktober 2021 Share Geplaatst 2 oktober 2021 1 uur geleden zei E2E: Haller mist van alle Ajacieden absoluut gezien met afstand de meeste grote kansen, maar relatief gezien mist hij niet zoveel kansen. Wat is dat nou voor lege huls. Wat is hier 'relatief gezien' dan? Zie overigens gewoon dat Haller vrijwel elke wedstrijd op 4-6 kansen zit en er meestal één of nul maakt. 4 uit 5 van Sporting zal het gemiddelde nogal vertekenen. Maar daar denken jullie natuurlijk niet aan, hoe een statistiek tot stand komt. Dat is wat te veel of te ver nadenken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 2 oktober 2021 Share Geplaatst 2 oktober 2021 1 minuut geleden zei Socrates: Wat is dat nou voor lege huls. Wat is hier 'relatief gezien' dan? Zie overigens gewoon dat Haller vrijwel elke wedstrijd op 4-6 kansen zit en er meestal één of nul maakt. 4 uit 5 van Sporting zal het gemiddelde nogal vertekenen. Maar daar denken jullie natuurlijk niet aan, hoe een statistiek tot stand komt. Dat is wat te veel of te ver nadenken. Daar had ik het laatst nog over met iemand. Het maakt natuurlijk nogal uit in wat voor een positie je wil schieten. Schiet je voor open doel vanaf een meter of vijf op goal, dan zal het negen van de tien keer een goal opleveren. Torres in het shirt van Chelsea of Emile Heskey daargelaten. Schiet je altijd alleen maar vanaf een meter of 20, met negen spelers nog voor de goal en doe je dat wel achttien keer in een helft, dan heb je waarschijnlijk net zo'n grote kans om één doelpunt te maken alleen heb je daar dan ook wel achttien pogingen voor nodig gehad. Dus ja, het maakt nogal uit hoe een statistiek tot stand komt. Dacht dat @E2E laatst een mooie statistiek/graphic had van waar Haller in scoringspositie komt. Was vrij weinig mis mee in mijn ogen. Natuurlijk maakt het uit hoe een statistiek tot stand komt. Vindt het nogal neerbuigend om iedereen hier maar over één kam te scheren en als onwetend te betitelen, maar soit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 2 oktober 2021 Share Geplaatst 2 oktober 2021 Neerbuigend is een simpel gegeven statistiek (een hint ernaar zelfs slechts) zonder context heilig verklaren en dan mij met een olijke smiley verwijten dat een gegeven 'feit' niet in mijn straatje zou passen. Dat is pas neerbuigend. Zegt gelukkig genoeg over het niveau ervan gezien de likers. Volgens ESPN zelfs 26 schoten dit seizoen in de Eredivisie, waarvan maar 11 op doel en 5 doelpunten. Haller krijgt heel vaak prima voorzetten in de zestien maar krijgt ze erg vaak over of naast. Dat valt dan ook gewoon wekelijks te zien. Sporting was de uitzondering, een wonderwedstrijd. Besiktas was weer de gebruikelijke Haller. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 2 oktober 2021 Share Geplaatst 2 oktober 2021 Als dat als neerbuigend of beledigend ervaren werd, sorry. Dat was alles behalve de bedoeling. Wist niet dat dat bericht met een olijke smiley er zo'n zware lading aan zou geven. Met het oog op de statistiek die je geeft, dan hebben we daar gewoon een andere interpretatie van. Wat overigens prima is. Als een spits zo goed als de helft van alle doelpogingen op doel krijgt en daar ook weer de helft van tot doelpunt promoveert, dan doe je het in mijn ogen prima. Dat jij daar andere waardes of eisen aan hebt, is ook prima. Maakt dat mij een nitwit? Of vertegenwoordiger van alle nitwits? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 2 oktober 2021 Share Geplaatst 2 oktober 2021 Je zegt net zelf dat het uit maakt waar je je kansen krijgt. Ik zeg al: Haller krijgt constant prima voorzetjes in de zestien en werkt ze ontzettend vaak slecht af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 2 oktober 2021 Share Geplaatst 2 oktober 2021 2 uur geleden zei Socrates: Hoef je die stat dus ook niet meer serieus te nemen. Wat een onzin. Als je 't gewoon neemt voor wat 't zegt, kun je die stat prima serieus nemen. Je kunt moeilijk hier verwijten maken dat nitwits de context niet meenemen als je zelf doorhapt op een (bewust flauwe en) beperkte uitleg van de xG. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 2 oktober 2021 Share Geplaatst 2 oktober 2021 Overigens vind ik persoonlijk dat Ajax pas 1 hele grote wedstrijd heeft gespeeld en dat is die tegen Sporting, want dat is een decider of Ajax naar de volgende ronde komt en die 4 doelpunten zijn allemaal belangrijk voor onderling resultaat. Haller heeft daarnaast nog in de wedstrijd tegen Besiktas en ook tegen Kameroen (2x) gescoord, wat ook een beslissende wedstrijd is. Tegen Cambuur als het 3-0 staat maakt het iets minder uit of Haller hem er in schiet in mijn ogen. Het lijkt in ieder geval dit seizoen tot nu toe dat hij er staat in de belangrijkste wedstrijden en dat is zeker wat waard als spits. Ik vermoed ook niet dat je met hem de Champions League kan winnen en natuurlijk kan hij nooit mee met grote spitsen in de historie als Ruud van Nistelrooy, Lewandowski of Luuk de Jong, maar kom op de statistieken spreken tot nu toe boekdelen, hij is in vorm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 2 oktober 2021 Share Geplaatst 2 oktober 2021 Op dit moment CL en competitie samen heeft hij 10 goals uit 10,1 xG oftewel geen bijzondere afronding ten opzichte van de gehele dataset. Om eerlijk te zijn vind ik dat voor een Ajacied niet goed genoeg omdat ik hoop dat Ajax bij de betere ploegen hoort waarop de dataset gebaseerd is, met andere woorden geen middelmaat. Belangrijker is echter wat nu de taak is van Haller in het elftal. Is hij gehaald omdat hij zo goed kan afwerken (dat is ie dit seizoen dus niet) of omdat hij zo vaak in scoringspositie komt (dat lukt hem namelijk wel, bijna 1,5x zovaak als de nummer 2 in de eredivisie). En ik denk dat daar de hele discussie zit. Persoonlijk vind ik dat hij het goed genoeg doet, elke wedstrijd een goal meepakken, veel meer hoeft een spits niet te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 5 uur geleden zei 19CH98: Op dit moment CL en competitie samen heeft hij 10 goals uit 10,1 xG oftewel geen bijzondere afronding ten opzichte van de gehele dataset. Om eerlijk te zijn vind ik dat voor een Ajacied niet goed genoeg omdat ik hoop dat Ajax bij de betere ploegen hoort waarop de dataset gebaseerd is, met andere woorden geen middelmaat. Van wat ik ervan begrijp, werkt xG zo niet. Er zijn niet of nauwelijks spelers die structureel beter doen dan xG. Dat kun je dus ook niet zomaar verwachten van een speler, ongeacht de ploeg waarvoor iemand speelt. Of is dit de afgelopen jaren veranderd @E2E? Ik ben trouwens benieuwd of @Socrates denkt dat het normaal is voor een spits om uit prima voorzetten vaak te scoren. Ik denk namelijk dat de waarschijnlijkheid dat uit een kans een doelpunt volgt vaak enorm (en dan bedoel ik echt enorm) overschat wordt. Van prima voorzetten wordt normaal gesproken (ruim) meer dan de helft gemist. Het is niet reëel om van een speler te vragen om het beter te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 Ik snap dat @Socrates vindt dat Haller nog veel meer had kunnen en moeten scoren... En dat hij veel kansen verprutst... Maar met 5 CL goals in 2 duels 5 goals en 2 assists in 7 ED duels en 2 goals in de beker in 3 duels basis en 1x als invaller is zijn rendement gewoon prima. En het is natuurlijk ook pas net begin oktober.... Mei duurt nog wel even. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 2 uur geleden zei E2E: Zo werkt confirmation bias; als Haller een kans mist denken we snel 'zie je wel hij mist echt veel kansen!' maar uit vier 1-op-1's vier keer scoren bij Sporting of relatief moeilijke kansen in een goal laten eindigen vergeten we sneller. Ik moet vaak mensen bij clubs met dit soort dingen overtuigen, dus is absouluut niet neerbuigend bedoeld of wat dan ook, gewoon nogal contra-intuïtief omdat - wat ik al zei - Haller absoluut gezien de speler is die het vaakst een grote kans mist, omdat hij bij Ajax de meeste grote kansen krijgt. Maar hij werkt ongeveer even goed af als je mag verwachten. Je snapt het niet E2E. Haller moet álle kansen maken. Anders is het een waardeloze kutspits. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 Verkeerde topic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefan Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 Zojuist zei La Pulga: Verkeerde topic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 @Socrates kom er maar in (kans Haller) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 Slappe hap, niet geheel onverwachts. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 3 uur geleden zei Hwb: Je snapt het niet E2E. Haller moet álle kansen maken. Anders is het een waardeloze kutspits. Kinderachtig Huub. 5 uur geleden zei E2E: Zo werkt confirmation bias; als Haller een kans mist denken we snel 'zie je wel hij mist echt veel kansen!' maar uit vier 1-op-1's vier keer scoren bij Sporting of relatief moeilijke kansen in een goal laten eindigen vergeten we sneller. Ik moet vaak mensen bij clubs met dit soort dingen overtuigen, dus is absouluut niet neerbuigend bedoeld of wat dan ook, gewoon nogal contra-intuïtief omdat - wat ik al zei - Haller absoluut gezien de speler is die het vaakst een grote kans mist, omdat hij bij Ajax de meeste grote kansen krijgt. Maar hij werkt ongeveer even goed af als je mag verwachten. Leuk verhaal, maar ik zie Sporting toch echt als een incident sinds Haller bij Ajax speelt. Buiten die wedstrijd ligt zijn gemiddelde helemaal niet zo hoog en mist hij veel grote kansen in de zestien. Daar komt nog bij dat je voor een deel je speelstijl aan hem ophangt en er dan imo veels te weinig uitkomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 Stacey Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 (bewerkt) En ja hoor, na Twente ook gewoon weer tegen Utrecht. Altijd dezelfde teams. Onana ook maar zsm terug krijgen in doel 3 oktober 2021 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 Deze pot win je 9/10 keer. Erg balen, maar ze hebben er tweede helft alles aan gedaan iig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 4 uur geleden zei Socrates: Kinderachtig Huub. Tja, als jij na posts van het type "ik vind het best oké" of "zo slecht is het allemaal ook weer niet" roept dat we allemaal de polonaise lopen, moet je hier ook niet over zeiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 3 oktober 2021 Share Geplaatst 3 oktober 2021 Ik zeg niet dat jullie allemaal de polonaise roepen. Dat jullie je kennelijk zo vastgrijpen aan een gemiddeld statistiekje terwijl die een wedstrijd meeneemt die finaal haaks staat op al zijn andere wedstrijden vind ik wat achteloos, dat vooral. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 oktober 2021 Share Geplaatst 4 oktober 2021 Ging me wat dat betreft niet specifiek om Haller. Heb je dat (of zoiets) zowel over Ajax als over Oranje verschillende keren zien zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 oktober 2021 Share Geplaatst 4 oktober 2021 19 uur geleden zei La Pulga: Stacey Waar is stacey??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten