Rogier. Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 Dat was toch sowieso een onbegrijpelijke wissel. De tandem Mazraoui Dest (en vooral de onderlinge positiewisselingen) kreeg Valencia absoluut geen vat op en dat maakte wat los. Na een kwartier in de tweede helft begon het te lopen en op een gegeven moment waren we in geloof ik 3 minuten 5 keer gevaarlijk in het strafschopgebied. Lang begon met wat meer zelfvertrouwen te spelen en dat doelpunt ging gewoon vallen. Het liep goed, balletjes kwamen nog steeds net niet aan, maar soit zo'n wedstrijd was het nou eenmaal, bij Valencia lukte het ook niet. We zouden gewoon nog zeker 1 skeer scoren en niks meer tegen krijgen. Maar nee... Dit was nou echt een moment om níét te wisselen, terwijl ik zelf vaak wel voorstander ben om relatief vroeg te wisselen (rond 60e minuut). Om op dat moment Huntelaar te brengen voor Tagliafico, waardoor je ontzettend opportunistisch moet gaan spelen is echt onbegrijpelijk. Ik kan daar echt niet inkomen. Je zag meteen dat het voetbal wegvloeide en de ruimtes die er steeds lagen niet meer gevonden werden. Niets ten nadele van Huntelaar, maar dat had echt zo weinig zin met die Diakaby daar in het midden. Als je dan iets doet, had Traore erbij gezet of desnoods Dest aan de buitenkant (wat Zeus ook al opperde), dan kan je in de aanval veel makkelijker variëren, want met een statische spits is het makkelijk verdedigen als je daar met 30 man in het strafschopgebied staat, dat hebben we met Dolberg ook gezien. Het inbrengen daarna van Siem de Jong was echt de doodsteek. Geen moment meer het gevoel gehad dat we ook nog maar uberhaupt kans zouden maken op het doelpunt. Opportunistisch voetbal ten top, en Ten Hag verloochent al z'n principes, al doet hij dit de laatste tijd wel vaker. Waar hij vorig jaar vrijwel nooit wisselde terwijl we bankzitters hadden die wat konden toevoegen op dat moment, lijkt hij te zijn geswitcht naar het andere uiterste. Enfin, ik ben er echt nog steeds verschrikkelijk zuur van, maar vooral vanwege de manier waarop. Om dan zo'n vuile jankbal Parejo met z'n lelijke bek te zien vallen als er een vogeltje op z'n schouder landt, man man man. Megadom om je dan uit te lokken natuurlijk, en het is echt volledig aan Ajax zelf te wijten dat je hier eruit ligt, maar een greintje geluk hebben we niet gehad. Dan ben je 5 wedstrijden (misschien wel 6, want je was wel beter) (en in 4 veruit) de betere ploeg en lig je er gewoon uit door een pechgoal bij Chelsea-thuis, een omgekochte scheidsrechter bij Chelsea-uit en een scheids (en voornamelijk 4e official die er ook geen reet van begrijpt) die er echt helemaal niks van kan (die was de slechtste man van het veld, en dat zegt veel). Maar goed, no one to blame but Ajax zelf. De jongens snakken naar de winterstop, dat zie je aan alles. Hopelijk pakken we minstens een gelijkspel bij AZ (die kun je ook zomaar verliezen) en dan nog even Telstar (met een veredeld B-team) en ADO oprollen en we gaan weer positief de winter in. Op naar een mooie Europa League-campagne, die ik Ajax oprecht zie winnen dit jaar, en een kampioenschap dat niet meer mis mag gaan (zeker als je zondag wint van AZ). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 23 minuten geleden zei Rogier.: Dan ben je 5 wedstrijden (misschien wel 6, want je was wel beter) (en in 4 veruit) de betere Niet helemaal waar hè dit. Qua stand lijkt dat misschien zo, maar vrijwel alle statistieken geven aan dat we in alle potten ook zomaar nat hadden kunnen gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 1 minuut geleden zei Buffell: Niet helemaal waar hè dit. Qua stand lijkt dat misschien zo, maar vrijwel alle statistieken geven aan dat we in alle potten ook zomaar nat hadden kunnen gaan. In welke potten dan? Chelsea-thuis ben ik het wel mee eens, daar had een gelijkspel terecht geweest. Maar Lille heb je 2x gewoon terecht verslagen, ondanks dat zij ook kansen kregen in de counter. Valencia-uit en Chelsea-uit was je ook gewoon beter, ook al waren we voornamelijk verschrikkelijk effectief in de eerste wedstrijd tegen Valencia. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 1 minuut geleden zei Rogier.: In welke potten dan? Chelsea-thuis ben ik het wel mee eens, daar had een gelijkspel terecht geweest. Maar Lille heb je 2x gewoon terecht verslagen, ondanks dat zij ook kansen kregen in de counter. Valencia-uit en Chelsea-uit was je ook gewoon beter, ook al waren we voornamelijk verschrikkelijk effectief in de eerste wedstrijd tegen Valencia. Ik ben voorstander van xG-statistieken, omdat in mijn optiek dit het beste weergaf wie de grootste kansen had. In vrijwel alle potten waren de xG's gelijk of zelfs hoger bij de tegenstanders. Misschien interpreteren andere mensen het anders, maar ik vind het een goede graadmeter wanneer de vraag 'was je de betere ploeg?' gesteld wordt. Balbezet en aantal passes, bijvoorbeeld, zijn totaal nietszeggend als het gaat om 'beter' zijn. Vind ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 Zojuist zei Buffell: Niet helemaal waar hè dit. Qua stand lijkt dat misschien zo, maar vrijwel alle statistieken geven aan dat we in alle potten ook zomaar nat hadden kunnen gaan. Klopt. Ik heb eigenlijk in geen één wedstrijd het gevoel gehad dat Ajax volledig domineerde. In wedstrijden als Lille-thuis en Valencia-uit had je ook zomaar met 3-0/3-1 kunnen verliezen in plaats van dat het dan nu de andere kant op viel. Ook de wedstrijden tegen Chelsea vond ik vaak hen gevaarlijker ogen aan de bal. Ajax geeft structureel (té) veel weg en slaagt er aanzienlijk minder dan vorig seizoen in om een wedstrijd te controleren en te domineren. Hetgeen uiteraard niet zo moeilijk te verklaren valt: De Ligt of Veltman is een wereld van verschil. Hetzelfde geldt voor het balbezitveilige duo De Jong & Schöne afgezet tegen het onwennige duo Martinez & Alvarez, waarbij met name laatstgenoemde geen flauw benul heeft hoe zijn rol als controlerende middenvelder in te vullen. Voorts zegt het natuurlijk weinig dat je ook als verdediger kan spelen als je niet gewoon op het juiste moment achter doorkomende mensen aan weet te lopen en je niet defensief intelligent weet te positioneren, iets wat een De Jong ontzettend goed kon en waar Martinez en met name Alvarez vooralsnog zeker niet in uitblinken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 11 december 2019 Share Geplaatst 11 december 2019 Met Donny en Martinez als controleurs hadden we de restverdediging vaak wel beter op orde. Wel mee eens dat we dit jaar gewoon niet goed waren voor CL en had ons ook niet snel door zien stoten als we PSG, Barca oid hadden geloot. Vind dat sommige media en supporters wel extreem in het negatieve slaan alsof het allemaal niks is Als iedereen fit is hebben we gewoon een erg sterk elftal staan die een behoorlijk hoog niveau kan halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 14 december 2019 Share Geplaatst 14 december 2019 Op 11-12-2019 om 16:51 zei Erwin.: Mwa omdat Huntelaar in de spits ging spelen kwam je al niet meer aan je spel toe omdat je Tadic uit het centrum haalt. Vandaar dat ik gisteren al zei dat je hem dan nog beter als linksbuiten erin kan zetten (weliswaar meer naar de 16 toe dan een echte linksbuiten dan wel) Dat ben ik wel erg met je eens. Maar dat komt niet door het inbrengen van Huntelaar. Je kunt bijvoorbeeld ook met Huntelaar spelen, Tadic op 10 en Ziyech op de flank. Zie ik liever dan Tadic aan de zijkant en Ziyech centraal. Op 11-12-2019 om 17:44 zei Buffell: Ik ben voorstander van xG-statistieken, omdat in mijn optiek dit het beste weergaf wie de grootste kansen had. In vrijwel alle potten waren de xG's gelijk of zelfs hoger bij de tegenstanders. Misschien interpreteren andere mensen het anders, maar ik vind het een goede graadmeter wanneer de vraag 'was je de betere ploeg?' gesteld wordt. Balbezet en aantal passes, bijvoorbeeld, zijn totaal nietszeggend als het gaat om 'beter' zijn. Vind ik. Om te kijken wie beter was, is het voor Chelsea-uit natuurlijk wel zo fair om dan te kijken tot het moment dat de scheids de wedstrijd verkloot. Denk dat de xG dan behoorlijk in het voordeel van Ajax uitgevallen was. Dat je het (onterecht) met 9 man aflegt in een xG, is natuurlijk niet zo gek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 Halve basis missen. Gaat een lange zware middag worden vrees ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 Jezus, nu maar hopen op een gelijkspel. Onana; Veltman, Schuurs, Martínez, Mazraoui; Álvarez, Marin, Van de Beek; Ziyech, Huntelaar, Tadic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 Wat een vreselijke opstelling op zowel alle fronten, zij het haast noodgedwongen. Alsnog was ik met drie achterop gaan spelen en had ik Huntelaar eruit gehouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 Wat een opstelling :r Al kan Erik weinig anders. Wel blij met een kans voor Marin. Hakim ook niet helemaal fit, hoop niet dat die nog eruit gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 (bewerkt) Tadic en Huntelaar naast elkaar werkt totaal niet. Gebeurt helemaal niks daar. Tadic aan de bal ook dramatisch. Alleen Schuurs doet het aardig, voor de rest lijkt het toch weer chaos. Marín krijgt vaak de bal, maar doet er te weinig mee. 15 december 2019 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 (bewerkt) Vind dat Ajax het echt prima doet met alle beperkingen. Alvarez en Marin kunnen beide alleen echt niet dat is wel duidelijk.. Doen aan de bal echt helemaal niks. Ziyech naar 10, lang op de flank en Donny een plek terug. 15 december 2019 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 Ten hag laat weer even zien hoe goed zijn wisselbeleid is. Man man man. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 Wat enorm lachwekkend verdedigd zeg. Boadu blijft stilstaan, springt niet en laat de corner gewoon op z'n hoofd landen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 11 minuten geleden zei Elsjorro1990: Ten hag laat weer even zien hoe goed zijn wisselbeleid is. Man man man. Hoezo? Marin kon niet meer verder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 Net wanneer je denkt dat het niet zuurder kan, krijg je dit. Wat een week. Gauw winterstop gelukkig, en nog steeds bovenaan op doelsaldo... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 2 minuten geleden zei cimbomcu: Hoezo? Marin kon niet meer verder. Ik tikte dit al voor die wissel. Doelend op het feit dat ten hag vrijwel altijd de boel maar een beetje laat aanmodderen en nooit eens met een verrassing komt ofzo. En als hij dan al wisselt dan is het altijd super laat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 Meest dramatische week sinds lange tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 15 december 2019 Share Geplaatst 15 december 2019 3 uur geleden zei Rogier.: Net wanneer je denkt dat het niet zuurder kan, krijg je dit. Wat een week. Gauw winterstop gelukkig, en nog steeds bovenaan op doelsaldo... En dan te bedenken dat ze woensdag naar Telstar komen?. Die beker kan je ook al wegstrepen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 16 december 2019 Share Geplaatst 16 december 2019 Pittige loting met Getafe zeg, had een stuk beter uit kunnen pakken. Desalniettemin weer een lastige ploeg weggewerkt als we deze winnen. Sjachtar - Benfica en Frankfurt - Salzburg zijn ook wel lekkere matchups, en Leverkusen - Porto niet te vergeten. Benieuwd wat we klaar kunnen spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 16 december 2019 Share Geplaatst 16 december 2019 Ajax gaat de transfermarkt op. Ik hoop dat ze die koppies van Boadu en Stengs ff gek gaan maken in ieder geval Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 december 2019 Share Geplaatst 17 december 2019 Ik was eigenlijk nog redelijk positief na afgelopen zondag. Met zo'n elftal had je AZ gewoon in de tang, je was zelf ook niet goed aan de bal maar AZ ook niet. Normaal eindigt zo'n wedstrijd dan 0-0 maar dat mocht niet zo zijn. Met zoveel niet fitte spelers is dit allemaal niet gek jongens, komt helemaal goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 17 december 2019 Share Geplaatst 17 december 2019 Moet er in de winterstop niks geks gebeuren. In het slechtste geval gaat Donny naar Spanje en Ten Hag naar Bayern. Zjn er afspraken gemaakt dat spelers mogen vertrekken bij het niet halen van de volgende ronde van de CL? Heeft Overmars al een keer gezegd dat ze in de winterstop sowieso niet gaan verkopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 17 december 2019 Share Geplaatst 17 december 2019 Enerzijds klopt dat, anderzijds heeft AZ nog wel een paar kansjes gehad én had die sliding van Veltman gewoon een penalty op moeten leveren imo. Verder écht stoppen met Alvarez op het middenveld, altijd Martinez daar laten staan. Mazraoui, Veltman, Schuurs en dan gooi je Castillo of Pierie maar op de back. Alvarez centraal achterin zou ook nog kunnen. Ik snap werkelijk niet dat je het eindelijk gevonden hebt met Martinez en Vd Beek op de controlerende posities en dat dat vervolgens weer steeds uit elkaar gehaald wordt. Maak daarvan nou het blok waar je het team omheen zet. Dan maar Lang er weer bij of iemand anders uit JA, als je dat niet wilt, gooi je desnoods Marin op 10, maar hou Martinez en Vd Beek als het fundament van je team. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten