Jump to content
Fabian.

AFC Ajax

Recommended Posts

41 minuten geleden zei Erwin.:

Is dat iets nieuws ofzo, ik hoor ze in de media ook steeds vaker over blokken praten. 

Term die Ten Hag geintroduceerd heeft, hij werkt van blok naar blok waarin elke keer bepaalde stappen gezet moeten worden (een interlandperiode of andere pauze markeert het einde van een blok). Wel handig om doelen te stellen en bepaalde dingen te bereiken binnen een vastgestelde termijn, maar grappig om te zien hoe de media maar meelult. Beetje hetzelfde met die halfspaces de laatste tijd. Zit ook wel degelijk tactiek achter vanuit Ten Hag, maar tot een jaar geleden las je dat nergens.

Ik heb (helaas) slechts flarden van de wedstrijd gezien gisteren. Ben wel benieuwd hoe Labyad het deed. Hoe vonden jullie hem spelen? 

Edit: Zojuist de samenvatting van Oranje -17 gekeken; wat komen daar weer lekkere spelertjes aan. Sontje Hansen maakt echt indruk; als je ziet hoe hij zijn eerste goal afmaakt :<. En al 6 goals in 5 wedstrijden. Ik begreep dat ie voor de vorige interlandperiode al een paar keer mee heeft getraind met Ajax 1. Ik zie hem (ook gezien de blessure van Neres) nog wel een keer de kans krijgen dit kalenderjaar. 

Edited by tdogg16

1 uur geleden zei tdogg16:

Ik heb (helaas) slechts flarden van de wedstrijd gezien gisteren. Ben wel benieuwd hoe Labyad het deed. Hoe vonden jullie hem spelen? 

Deed aardig mee, maar was niet bijzonder. Gaf een assistje bij de goal van Donny en dat deed hij goed. Verder werd hij wel nadrukkelijk gezocht en dat was wel leuk om te zien. 

6 uur geleden zei Rogier.:

Term die Ten Hag geintroduceerd heeft, hij werkt van blok naar blok waarin elke keer bepaalde stappen gezet moeten worden (een interlandperiode of andere pauze markeert het einde van een blok). Wel handig om doelen te stellen en bepaalde dingen te bereiken binnen een vastgestelde termijn, maar grappig om te zien hoe de media maar meelult. Beetje hetzelfde met die halfspaces de laatste tijd. Zit ook wel degelijk tactiek achter vanuit Ten Hag, maar tot een jaar geleden las je dat nergens.

Vergeet restverdediging niet

6 uur geleden zei Gert:

Wat was dit smullen gisteren. Dit team moeten we koesteren. :classic_love:

En dat zonder Frenkie en de Ligt. 

Flink veel lege wijnglazen. Dus het zal vast bier en tieten niveau gespreksstof zijn geweest.

Op 12-11-2019 om 23:51 zei joostmakaay:

Dat moet wel het meest houterige gesprek van de eeuw zijn geweest

Met Klopp en Tuchel erbij? Die komen allebei super goed uit hun woorden hoor. 

7 minuten geleden zei E2E:

Met Klopp en Tuchel erbij? Die komen allebei super goed uit hun woorden hoor. 

Hebben wel een raar accent. 

Meteen na Chelsea-uit hadden we het hier over de opstelling tegen Lille, zonder Veltman en Blind. Het centrale duo Schuurs-Martinez was toen veruit het meest populair, ook ik ging daarvan uit. Inmiddels twijfel ik of het wel slim is om het middenveld VdBeek-Ziyech-Martinez uit elkaar te halen. Ik denk eigenlijk van niet. De puzzel op het middenveld lijkt eindelijk gelegd namelijk.

De vraag is dan, wat doe je dan centraal achterin? Laten we even aannemen dat Schuurs zeker is als cv, wie moet er dan naast?

Alvarez is natuurlijk een mogelijkheid. In Jong zijn volgens mij niet echt opties. Pierie loopt daar natuurlijk, maar als cv (zeker naast Schuurs) is dat nu te kwetsbaar. Als er per se een linkspoot naast Schuurs zou moeten, zie ik in Tagliafico ook wel een optie. De linksback zou dan overgenomen kunnen worden door Dest/Mazraoui (of evt Pierie). Ik ben benieuwd hoe men hier (nu) over denkt.

Tadic

Promes vdBeek Ziyech 

Martinez Mazraoui

Tagliafico Alvarez Schuurs Dest

Onana

Ik las geruchten over Mazraoui centraal achterin, lijkt me niet direct een goede keus eerlijk gezegd. 

Edited by Erwin.

Op 15-11-2019 om 16:06 zei Erwin.:

Ik las geruchten over Mazraoui centraal achterin, lijkt me niet direct een goede keus eerlijk gezegd. 

Ja dat zei Freeeeek Jaaaansen in de fox sports podcast. Toen er gespeculeerd werd over wie er centraal moesten spelen. Volgens mij was dit gewoon kroegpraat en leek dat uit zijn eigen hoofd te komen. Vervolgens maakte voetbalzone er een heel artikel over.

Ik hoop dat we zo gaan spelen:

Onana

Mous/Dest Schuurs Martinez Nico

Donny Alvarez

Ziyech

Lang/Labyad Tadic Promessi

ou het liefste Alvarez gewoon op 4 zien. Maar dit lijkt me niet direct de pot om dat te proberen. Of hij moet het eerst tegen Heracles gaan testen. Dan kan het nog wel.

Maar Schuurs en Martinez hebben begin van het seizoen al wedstrijden samen gespeeld in het centrum en die vorm van vastigheid zou ik toch wel toejuichen.

15 minuten geleden zei Gert:

Ik hoop dat we zo gaan spelen:

Onana

Mous/Dest Schuurs Martinez Nico

Donny Alvarez

Ziyech

Lang/Labyad Tadic Promessi

Dit lijkt mij inderdaad het meest voor de hand liggend. Die twee heb je eerder dit seizoen al in het centrum gehad. Ben wel benieuwd hoe die twee zich gaan houden tegen de storm van Lille volgende week. Die aanvallers zijn in de omschakeling levensgevaarlijk en pijlsnel. Bleek eerder dit seizoen dat die twee best wat gaten kunnen laten vallen en de tegenstanders best vaak met veel man er doorheen kwamen. Tegen Heracles moet dat geen super groot probleem zijn, maar uit bij Lille lijkt me dat toch een risico.

Zojuist zei Lazy:

Dit lijkt mij inderdaad het meest voor de hand liggend. Die twee heb je eerder dit seizoen al in het centrum gehad. Ben wel benieuwd hoe die twee zich gaan houden tegen de storm van Lille volgende week. Die aanvallers zijn in de omschakeling levensgevaarlijk en pijlsnel. Bleek eerder dit seizoen dat die twee best wat gaten kunnen laten vallen en de tegenstanders best vaak met veel man er doorheen kwamen. Tegen Heracles moet dat geen super groot probleem zijn, maar uit bij Lille lijkt me dat toch een risico.

Ja gaat inderdaad spannend worden. Hoorde van Schuurs tijdens een fc afkicken podcast ook dat verdedigen met ruimte in de rug een groot verbeterpunt van Schuurs is waar hij aan werkt. Dat zei hij iig zelf. En van Martinez staat me bij dat hij wel veel overtredingen nodig had op die plek. Dus gaat wel spannend worden. Maar dat zal ook met elke mogelijk beschikbaar koppel achterin zijn. Laten we maar weer vertrouwen op Ten Hag ;)

9 minuten geleden zei Gert:

Ja gaat inderdaad spannend worden. Hoorde van Schuurs tijdens een fc afkicken podcast ook dat verdedigen met ruimte in de rug een groot verbeterpunt van Schuurs is waar hij aan werkt. Dat zei hij iig zelf. En van Martinez staat me bij dat hij wel veel overtredingen nodig had op die plek. Dus gaat wel spannend worden. Maar dat zal ook met elke mogelijk beschikbaar koppel achterin zijn. Laten we maar weer vertrouwen op Ten Hag ;)

In Erik we trust 😘 

Ik wou zeggen: tover hem om tot keeper nu het nog kan, maar niet lang daarna zag ik ineens een immer graaiende Kjell Scherpen voor me. Misschien spits of centrale verdediger dan. In een type Fellaini heb ik niet zo'n zin, zeker niet bij Ajax.

15 in Nederland, 29 met 3 vrouwen en 8 kinderen in Somalië.

Edited by Magikarp

1 minuut geleden zei Magikarp:

15 in Nederland, 29 met 3 vrouwen en 8 kinderen in Somalië.

Je suggereert hier nu dat donkere mannen met een Afrikaans-uiterlijk a) er veel ouder dan gemiddeld uitzien, b) niet te vertrouwen zijn en liegen en c) er een gewoonte van maken om zich herhaaldelijk voort te planten met verscheidene vrouwen, waarmee dus het stereotype 'onbetrouwbare, willekeurig kindverwekkende zwarte man' bevestigende.

Racisme ten top. Kom er maar in, links-MU en staff.

22 minuten geleden zei Zeus:

Ik wou zeggen: tover hem om tot keeper nu het nog kan, maar niet lang daarna zag ik ineens een immer graaiende Kjell Scherpen voor me. Misschien spits of centrale verdediger dan. In een type Fellaini heb ik niet zo'n zin, zeker niet bij Ajax.

Verwacht wel dat ze hem om willen gaan turnen tot CV