Regis Geplaatst 28 januari 2019 Share Geplaatst 28 januari 2019 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Ik snap vooral het hysterische gedrag van een groepje supporters en de media niet zo ( hallo Valentijn). Tuurlijk, 6-2 verliezen van Feyenoord ( en geheel terecht ook) is verschrikkelijk kloten. Maar dan lees ik gelijk weer berichten: “ ten hag onder druk, “ er gaan koppen rollen als er geen kampioenschap word gepakt”. Wat een hysterisch gedoe zeg. ik heb even geen tijd om het aan statistieken te staven, maar volgens mij had je van de afgelopen 15 jaar 11/12 keer bovenaan gestaan na 19 wedstrijden met 47 punten. Dat PSV het dan nog beter is, dat maakt dan de prestatie van Ajax niet slecht toch? Het maakt de prestatie van PSV ongelooflijk. En dan roept iedereen maar weer wat. Ja, emotie is natuurlijk ook wel een dingetje, maar laten we alsjeblieft we rationeel blijven. het is mid januari, je zit nog in de beker, je zit nog in de champions leaugue en je hebt een achterstand van 5 punten met nog 15 wedstrijden te gaan. Volgens mij is dat het beste uitgangspunt in jaren. Dus aub uit met die Driessen en consorten. Gaat vooral om de manier waarop er verloren is dat roept meer frustratie op. Dan Ten Hag eruit moet slaat dan weer nergens op, maar als je geen eredivisie titel pakt dit jaar moet je toch echt goed af gaan vragen waar je mee bezig bent want kwalitatief ben je met grote afstand de sterkte in de eredivisie. Zou het trouwens ook niet het beste uitgangspunt in jaren willen noemen. 5 punten achter is veel dat is de laatste jaren wel gebleken en een bekertje maakt dit imo ook niet goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 28 januari 2019 Share Geplaatst 28 januari 2019 19 minuten geleden zei Satyr: Dat is wat anders. Wat is daar anders aan dan? Alle twee redelijk bepalende momenten voor dat moment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 28 januari 2019 Share Geplaatst 28 januari 2019 5 minuten geleden zei Kavinos: Wat is daar anders aan dan? Alle twee redelijk bepalende momenten voor dat moment. Toen was de inzet heel anders natuurlijk. 'Even' winnen van De Graafschap en klaar. Er heerste vooral een 'wie doet ons wat' sfeertje Nu was er niks aan de hand, er was geen druk, de verwachting was dat PSV minder zou zijn (en dat klopte), en Ajax stond zelf 3-1 voor tegen Heerenveen. Dan schiet Tadic een pisballetje tegen Hahn aan en ineens is het helemaal weg. Mag Ajax op basis van die tweede helft nog blij zijn met een punt ook en gisteren is er een na de 1-1 een complete off-day. Maar realistisch gezien is er weinig aan de hand. Heerenveen doet het goed in uitduels en Feyenoord uit is nooit makkelijk. Dat het zo slecht uitpakt is vervelend, maar als het na 15 minuten 0-2 staat, zal niemand zeggen dat het onterecht was. Kortom, er valt één bal verkeerd tegen Heerenveen en er is blijkbaar paniek? En die 1-1 van Feyenoord idem, er was nul komma nul aan de hand en ineens stort het in elkaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 januari 2019 Share Geplaatst 28 januari 2019 44 minuten geleden zei Erwin.: Zou Overmars weer een paniekaankoop doen nu? https://speld.nl/2019/01/28/ajax-koopt-max-wober-voor-46-miljoen/ Ja dus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 28 januari 2019 Share Geplaatst 28 januari 2019 50 minuten geleden zei Regis: Gaat vooral om de manier waarop er verloren is dat roept meer frustratie op. Dan Ten Hag eruit moet slaat dan weer nergens op, maar als je geen eredivisie titel pakt dit jaar moet je toch echt goed af gaan vragen waar je mee bezig bent want kwalitatief ben je met grote afstand de sterkte in de eredivisie. Zou het trouwens ook niet het beste uitgangspunt in jaren willen noemen. 5 punten achter is veel dat is de laatste jaren wel gebleken en een bekertje maakt dit imo ook niet goed. Tuurlijk is de manier waarop heel zuur. Maar het word nu omgedraaid: we staan 5 punten achter dus is het allemaal kut. maar laten we eerlijk zijn: als Ajax en PSV hetzelfde puntenaantal zou halen wat ze de eerste seizoenshelft hebben gehaald ( dus Ajax moet nu dan alles winnen) dan kun je toch alleen maar je handen op elkaar doen voor PSV? Dan heb je als Ajax zijnde van de 34 wedstrijden er 2 verloren en 2 gelijk gespeeld. En dan is het een schande als Ajax met lege handen staat? Zelfs als je kwalitatief veruit de beste bent, is alle wedstrijden winnen bijna niet te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 28 januari 2019 Share Geplaatst 28 januari 2019 48 minuten geleden zei Elsjorro1990: Tuurlijk is de manier waarop heel zuur. Maar het word nu omgedraaid: we staan 5 punten achter dus is het allemaal kut. maar laten we eerlijk zijn: als Ajax en PSV hetzelfde puntenaantal zou halen wat ze de eerste seizoenshelft hebben gehaald ( dus Ajax moet nu dan alles winnen) dan kun je toch alleen maar je handen op elkaar doen voor PSV? Dan heb je als Ajax zijnde van de 34 wedstrijden er 2 verloren en 2 gelijk gespeeld. En dan is het een schande als Ajax met lege handen staat? Zelfs als je kwalitatief veruit de beste bent, is alle wedstrijden winnen bijna niet te doen. Nee kan dan alleen maar boos zijn om hoe we dit hebben weggegeven. Heracles en Heerenveen thuis en Feyenoord uit. Allemaal op zo'n verschrikkelijke lakse manier. Niemand verwacht dat we alles wel even winnen, maar wel een Ajax dat we graag willen zien, als dan de kansen er maar niet in willen so be it zolang we het idee krijgen dat de jongens op het veld er maar alles aan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 28 januari 2019 Share Geplaatst 28 januari 2019 14 minuten geleden zei Regis: Nee kan dan alleen maar boos zijn om hoe we dit hebben weggegeven. Heracles en Heerenveen thuis en Feyenoord uit. Allemaal op zo'n verschrikkelijke lakse manier. Niemand verwacht dat we alles wel even winnen, maar wel een Ajax dat we graag willen zien, als dan de kansen er maar niet in willen so be it zolang we het idee krijgen dat de jongens op het veld er maar alles aan doen. Dat is toch niet reeel? Je kunt gewoon niet 34 wedstrijden lang met het mes tussen de tanden presteren. Maak je mij niet wijs. Als we daadwerkelijk met 92 punten 2e worden neem ik mijn pet af voor PSV en ben ik heel erg tevreden met het seizoen. Soms moet je dan ook maar erkennen dat een iemand beter was. Daar doen 4 slechte potten voor mij niks aan af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 28 januari 2019 Share Geplaatst 28 januari 2019 (bewerkt) 6 uur geleden zei Elsjorro1990: "er gaan koppen rollen als er geen kampioenschap word gepakt”. Wat een hysterisch gedoe zeg. Vijf jaar geen prijs voor een club met veruit het hoogste budget. Dat noem ik niet hysterisch, maar extreem geduldig. Edit: Dan doel ik overigens niet perse direct op Ten Hag 28 januari 2019 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 28 januari 2019 Share Geplaatst 28 januari 2019 2 uur geleden zei Elsjorro1990: Dat is toch niet reeel? Je kunt gewoon niet 34 wedstrijden lang met het mes tussen de tanden presteren. Maak je mij niet wijs. Als we daadwerkelijk met 92 punten 2e worden neem ik mijn pet af voor PSV en ben ik heel erg tevreden met het seizoen. Soms moet je dan ook maar erkennen dat een iemand beter was. Daar doen 4 slechte potten voor mij niks aan af. Er is nog wel een heel groot gebied tussen met het mes tussen de tanden en wat we gister te zien kregen. Tevreden zijn met een tweede plek als Ajax fan? Nooit. Die tweede plekjes vieren ze alleen elders... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 28 januari 2019 Share Geplaatst 28 januari 2019 1 uur geleden zei Sophomore: Vijf jaar geen prijs voor een club met veruit het hoogste budget. Dat noem ik niet hysterisch, maar extreem geduldig. Edit: Dan doel ik overigens niet perse direct op Ten Hag Dan trek je het wat breder dan dit seizoen. Waar ik me op zich wel in kan vinden. 1 uur geleden zei Regis: Er is nog wel een heel groot gebied tussen met het mes tussen de tanden en wat we gister te zien kregen. Tevreden zijn met een tweede plek als Ajax fan? Nooit. Die tweede plekjes vieren ze alleen elders... Vooropgesteld dat ik niet blij zou zijn met een 2e plek, echter onder de door mij beschreven omstandigheden zou ik me er prima bij kunnen neerleggen. Als je concurrent een dergelijk puntenaantal bij elkaar speelt ( 95+) dan kun je toch niet meer spreken van “ iets laten liggen”? Je kunt gewoon af en toe een offday hebben. Tuurlijk was het barre slecht gisteren. Maar die 2 potjes doen niet een uitermate goede 1e seizoenshelft ineens te niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 28 januari 2019 Share Geplaatst 28 januari 2019 Jawel, dan spreek ik wel van 'iets laten liggen'. Waarom zou PSV wel 95+ punten bij elkaar kunnen spelen en Ajax niet? Mocht je op 2 punten geen kampioen worden, dan haal ik potten als Heracles-thuis en Heerenveen-thuis aan als potten waarin je hebt het laten liggen hoor. Kan je nog zoveel punten gehaald hebben, dat waren potten die je als Ajax gewoon moet winnen. PSV-uit en Feyenoord-uit kun je verliezen, dat is niet meteen een schande. Manier waarop we uiteindelijk die potten verloren hebben is wel schandalig, maar goed. Kunnen we nog wel weken over lullen, maar je moet wel door. Gat is niet onoverkomelijk, je krijgt PSV namelijk ook nog thuis, maar je maakt het jezelf wel weer onnodig lastig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 29 januari 2019 Share Geplaatst 29 januari 2019 13 uur geleden zei JanVertonghen: Jawel, dan spreek ik wel van 'iets laten liggen'. Waarom zou PSV wel 95+ punten bij elkaar kunnen spelen en Ajax niet? Mocht je op 2 punten geen kampioen worden, dan haal ik potten als Heracles-thuis en Heerenveen-thuis aan als potten waarin je hebt het laten liggen hoor. Kan je nog zoveel punten gehaald hebben, dat waren potten die je als Ajax gewoon moet winnen. PSV-uit en Feyenoord-uit kun je verliezen, dat is niet meteen een schande. Manier waarop we uiteindelijk die potten verloren hebben is wel schandalig, maar goed. Kunnen we nog wel weken over lullen, maar je moet wel door. Gat is niet onoverkomelijk, je krijgt PSV namelijk ook nog thuis, maar je maakt het jezelf wel weer onnodig lastig. Naja ik heb een andere mening. Dan verwacht je dus dat Ajax alle wedstrijden wint in een seizoen. Zal ik je uit de dromen halen: dat is nog nooit gebeurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 29 januari 2019 Share Geplaatst 29 januari 2019 28 minuten geleden zei Elsjorro1990: Naja ik heb een andere mening. Dan verwacht je dus dat Ajax alle wedstrijden wint in een seizoen. Zal ik je uit de dromen halen: dat is nog nooit gebeurd. Nee hoor. Ik verwacht alleen wel dat we minimaal net zoveel punten kunnen halen als PSV (en dan eventueel een hoger doelsaldo). We hebben toch de sterkste selectie? Liep ook meer dan prima voor de winterstop. Als je dan aan het eind van de rit twee punten minder hebt, dan kan je gaan kijken waar je het hebt laten liggen. Vooralsnog zijn dat vooral Heracles-thuis en Heerenveen-thuis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 Bakker op weg naar PSG. Zitten er blinde in die scouting daar? godverdomme. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 Nederlandse trainer bij het beloftenelftal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 Nou die heeft er dan weinig kijk op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 (bewerkt) Waren hier gasten die Frenkie de Jong ook geen groot talent vonden omdat ie al 20 was en nog geen minuten maakte in het eerste van Het Groote Ajax 30 januari 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 30 januari 2019 Share Geplaatst 30 januari 2019 https://www.ajax.nl/streams/actueel/my-american-dream-mitchel-bakker.htm Drie weken later wil meneer naar PSG, zogenaamd wegens 'een gebrek aan kansen in Ajax 1' Zijn zaakwaarnemer is overigens Mino Raiola, dus sta er ook weer niet heel gek van te kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 31 januari 2019 Share Geplaatst 31 januari 2019 Die voetbalt over 2 jaar bij Volendam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 31 januari 2019 Share Geplaatst 31 januari 2019 Leuke speler, maar mentaliteit van niks. Trouwens, Gravenberch heeft ook Raiola. Contract tot 2021 Overigens word ik op dit moment wel kots misselijk van die Sjaak Zwart. Gaan geruchten dat hij samen met Vd Beek de lek is naar De Telegraaf toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 31 januari 2019 Share Geplaatst 31 januari 2019 (bewerkt) Weet niet precies wat er is maar dat De Grote Koning Donny erbij betrokken is verbaast me hoe dan ook niks 31 januari 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 31 januari 2019 Share Geplaatst 31 januari 2019 (bewerkt) 24 minuten geleden zei cimbomcu: Leuke speler, maar mentaliteit van niks. Trouwens, Gravenberch heeft ook Raiola. Contract tot 2021 Overigens word ik op dit moment wel kots misselijk van die Sjaak Zwart. Gaan geruchten dat hij samen met Vd Beek de lek is naar De Telegraaf toe. Gravenberch heeft wel veel meer perspectief bij het eerste. Ook wel makkelijk om naar Raiola te wijzen.Jongens maken nog altijd zelf de keus en tekenen zelf. Thijssie heeft ook Raiola die zit ook nog altijd gewoon bij ons. Waar haal je die geruchten vandaan? Valt ook wel mee qua lekken naar De telegraaf heb ik het idee. Zie wel eens wat voorbij komen maar staat vaak weinig concreets is. 31 januari 2019 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 31 januari 2019 Share Geplaatst 31 januari 2019 (bewerkt) 30 minuten geleden zei Kokkie: De Grote Donny mag lekker weg. Overschat ventje met alleen maar negatieve invloed op de groep. Wees blij dat je een Ajax shirt aan mag trekken of donder lekker op. Negatieve energie moet je inderdaad zo snel mogelijk lozen. Hele houding van die gozer ben je toch liever kwijt dan rijk? Lijkt me echt een uitermate zuur ventje. Leuk als het goed gaat maar zodra het ff tegenzit komt het gevaarlijke in hem naar boven. Doel ik niet eens op die wissel tegen Feyenoord trouwens. Lijkt me een slang eerste klas. Zit geen goeie kop op. 31 januari 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dysproz Geplaatst 31 januari 2019 Share Geplaatst 31 januari 2019 1 uur geleden zei Regis: Gravenberch heeft wel veel meer perspectief bij het eerste. Ook wel makkelijk om naar Raiola te wijzen.Jongens maken nog altijd zelf de keus en tekenen zelf. Thijssie heeft ook Raiola die zit ook nog altijd gewoon bij ons. Dit snap ik ook nooit. Er wordt altijd gedaan of spelers kleine kinderen zonder denkvermogen zijn en dat Raiola alle keuzes voor hen maakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 31 januari 2019 Share Geplaatst 31 januari 2019 Raiola is natuurlijk een manipulatief kereltje. Voetballers zijn 9 van de 10x egocentrische rancuneuze mannetjes dus dat is een simpel ABC-tje voor de pizzabakker uit Haarlem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten