Platina32 Geplaatst 12 oktober 2020 Share Geplaatst 12 oktober 2020 Ik heb een vraag over iets wat ik totaal niet snap: waarom speelt het Nederlands elftal met de punt naar voren op het middenveld? Toen Frenkie de Jong en Ajax dat goede Champions League-seizoen hadden, speelde Ajax met de punt naar achteren, met Frenkie op 6. Dat ging uitstekend, met daarvoor van de Beek en Ziyech, soms iemand anders. Waarom kan het Nederlands elftal dat niet? Ik denk dat er direct een stuk meer voetbal in de ploeg komt als Frenkie kan kiezen tussen twee middenvelders die voor hem staan in plaats van alleen Wijnaldum of balletje breed op de Roon. Een middenveld met Frenkie op 6 en Wijnaldum en van de Beek daarvoor lijkt me een stuk beter. Maar zowel Koeman als de Boer spelen met twee controleurs en ik kan dat maar niet begrijpen. Weet iemand hier de reden voor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 12 oktober 2020 Share Geplaatst 12 oktober 2020 7 minuten geleden zei Platina32: Ik heb een vraag over iets wat ik totaal niet snap: waarom speelt het Nederlands elftal met de punt naar voren op het middenveld? Toen Frenkie de Jong en Ajax dat goede Champions League-seizoen hadden, speelde Ajax met de punt naar achteren, met Frenkie op 6. Dat ging uitstekend, met daarvoor van de Beek en Ziyech, soms iemand anders. Waarom kan het Nederlands elftal dat niet? Ik denk dat er direct een stuk meer voetbal in de ploeg komt als Frenkie kan kiezen tussen twee middenvelders die voor hem staan in plaats van alleen Wijnaldum of balletje breed op de Roon. Een middenveld met Frenkie op 6 en Wijnaldum en van de Beek daarvoor lijkt me een stuk beter. Maar zowel Koeman als de Boer spelen met twee controleurs en ik kan dat maar niet begrijpen. Weet iemand hier de reden voor? Ajax speelde met Frenkie en Schöne op 6, naast elkaar, met Van de Beek in de punt naar voren. Ziyech stond over het algemeen op de rechtervleugel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 12 oktober 2020 Share Geplaatst 12 oktober 2020 Oh ja, dat is waar ook. Bedankt, was ik alweer vergeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 12 oktober 2020 Share Geplaatst 12 oktober 2020 Gek dat ik hier niemand nog iets over Blind heb zien zeggen. Die was imo de slechtste man van het veld. Dat hij nog op mag draven als linksback is wonderbaarlijk. Die speelt als een veertiger zo traag. Ook Dumfries weer ouderwets kromme poten. De Roon heb je ook niks aan tegen zo'n tegenstander, Wijnaldum is overschat op tien, Promes stond te veel naar buiten met een type Luuk de Jong als spits en Malen is geen rechtsbuiten. Dat De Boer het wel prima vond mag natuurlijk niemand verbazen. Dit spel is wat zijn ploegen altijd op de mat leggen. Traag voetbal in de breedte met af en toe wat defensieve foutjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 oktober 2020 Share Geplaatst 12 oktober 2020 16 minuten geleden zei Zeus: Gek dat ik hier niemand nog iets over Blind heb zien zeggen. Die was imo de slechtste man van het veld. Dat hij nog op mag draven als linksback is wonderbaarlijk. Die speelt als een veertiger zo traag. Ook Dumfries weer ouderwets kromme poten. De Roon heb je ook niks aan tegen zo'n tegenstander, Wijnaldum is overschat op tien, Promes stond te veel naar buiten met een type Luuk de Jong als spits en Malen is geen rechtsbuiten. Dat De Boer het wel prima vond mag natuurlijk niemand verbazen. Dit spel is wat zijn ploegen altijd op de mat leggen. Traag voetbal in de breedte met af en toe wat defensieve foutjes. Naja in dat opzicht kun je natuurlijk, zoals jij nu doet, er een stuk of 6/7 man uithalen. Ook Blind was erg pover. Juist met zijn trap zouden er van zijn kant veel meer voorzetten moeten komen op de Jong, zeker ook omdat Promes toch altijd naar binnen trekt. Weet je wat het is? We hebben uberhaupt gewoon geen topelftal. Ja, er zitten een paar absolute (potentiele) toppers bij. Denk aan Depay, Van Dijk, De Jong, de Vrij, de Ligt. Maar dan houd het wel op. Wijnaldum is een goede voetballer, maar niet de man die een elftal bij de hand neemt. Depay staat vaak op een soort eiland een beetje zijn ding te doen, want de vleugelspelers zijn niet van een denderend niveau. Persoonlijk denk ik dat je meer zou moeten kiezen voor een 4-4-2 variant met een ruit. De vraag die dan natuurlijk direct wel weer naar boven komt is wie je op die 10 positie gaat proppen. En eerlijkdshalve heb je nou ook niet 2 typische spelers voor de rechtsmid of linksmid positie. Nou ja het ook een ander systeem zijn, maar ik vind het vreemd dat je blijft vasthouden aan 4-3-3 als je werkelijk geen enkele speler hebt die wat kan uitrichten op die flankposities. Ja Stengs wellicht. En Berghuis. Maar met alle respect voor Berghuis en Stengs, Berghuis is een prima voetballer voor Feyenoord en Stengs een talent, maar die gaan je toch ook niet dragen tegen teams als Italie oid? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 12 oktober 2020 Share Geplaatst 12 oktober 2020 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Naja in dat opzicht kun je natuurlijk, zoals jij nu doet, er een stuk of 6/7 man uithalen. Ook Blind was erg pover. Juist met zijn trap zouden er van zijn kant veel meer voorzetten moeten komen op de Jong, zeker ook omdat Promes toch altijd naar binnen trekt. Weet je wat het is? We hebben uberhaupt gewoon geen topelftal. Ja, er zitten een paar absolute (potentiele) toppers bij. Denk aan Depay, Van Dijk, De Jong, de Vrij, de Ligt. Maar dan houd het wel op. Wijnaldum is een goede voetballer, maar niet de man die een elftal bij de hand neemt. Depay staat vaak op een soort eiland een beetje zijn ding te doen, want de vleugelspelers zijn niet van een denderend niveau. Persoonlijk denk ik dat je meer zou moeten kiezen voor een 4-4-2 variant met een ruit. De vraag die dan natuurlijk direct wel weer naar boven komt is wie je op die 10 positie gaat proppen. En eerlijkdshalve heb je nou ook niet 2 typische spelers voor de rechtsmid of linksmid positie. Nou ja het ook een ander systeem zijn, maar ik vind het vreemd dat je blijft vasthouden aan 4-3-3 als je werkelijk geen enkele speler hebt die wat kan uitrichten op die flankposities. Ja Stengs wellicht. En Berghuis. Maar met alle respect voor Berghuis en Stengs, Berghuis is een prima voetballer voor Feyenoord en Stengs een talent, maar die gaan je toch ook niet dragen tegen teams als Italie oid? De Hollandse school is heilig . Daarom was Louis ook zo'n verademing in Brazilië. Die speelde met een tactisch plan en formatie die hoorde bij het materiaal. Leverde niet per sé het mooiste voetbal op, maar wel resultaat. Probleem is nu alleen wel dat we eigenlijk geen echt goede back hebben, maar ook geen goede 'winger'. Dat maakt dat er eigenlijk nauwelijks tot geen gevaar komt van de flanken. Het is zonde dat zo'n Jetro Willems zich na PSV nooit echt ontwikkeld heeft. En zo zijn er vast nog wel wat namen op te noemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 12 oktober 2020 Share Geplaatst 12 oktober 2020 De meeste offensieve kwaliteit zit toch in de diepte en meer in centrale posities. Wijnaldum, Van de Beek, Memphis, Promes, Malen, Bergwijn, Gakpo.. Veel spelers die imo uit horen te komen op een centrale positie in het veld. Middenvelders zijn vooral in een dynamische stijl van voetballen goed. Blijf dus nog altijd vinden dat een groot middenveld en twee spitsen het beste zou zijn. 3-5-2. Met een tien (Van de Beek) achter aanspeelpunt Memphis en diepgaande spits Promes/Malen/Bergwijn/Gakpo. De Jong naast Wijnaldum, laatstgenoemde gewoon lekker zoals bij Liverpool in zijn kracht laten voetballen. Achterin heb je zat opties met Van Dijk/De Ligt/De Vrij/Aké. Op de vleugels kan je met drie zulke goede verdedigers best wat meer offensief ingestelde spelers opstellen. Hateboer op rechts en op links Wijndal/Van Aanholt/Willems/eenprobeerselmetPromesofDilrosun. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 12 oktober 2020 Share Geplaatst 12 oktober 2020 Hateboer werd laatst ook al afgebrand na een matige wedstrijd voor NL, of hij of Dumfries er nu staat maakt nou niet bepaald veel uit. Op links moet Willems eerst maar eens fit worden na een kruisbandje. Van Aanholt, Wijndal of evt Aké (meer verdedigend dan wel) lijken mij de opties daar. De spelers voorin zijn allemaal te wisselvallig om daar echt iets zinnig over te kunnen zeggen, maar Zeus heeft wel gelijk om te zeggen dat ze allemaal beter centraler renderen. Gakpo, Berghuis en Stengs zijn dan nog de meest geschikte flankspelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 12 oktober 2020 Share Geplaatst 12 oktober 2020 Dumfries is een betere verdediger, Hateboer een betere voetballer. In een 3-5-2/3-4-3 is Hateboer de beste optie. In een viermansdefensie is het beide niet veel. Af en toe redelijk, af en toe komen de tekortkomingen aan het licht. Maar goed, ik zou met dit materiaal dus sowieso nooit met vier achterin spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 13 oktober 2020 Share Geplaatst 13 oktober 2020 Vind Hateboer niet echt een goede voetballer. Speelt bij Atalanta in een systeem waarin hij druk moet zetten en tot voorzetten/schoten moet komen, heeft nauwelijks een rol in de passing daar. Dumfries is gewoon echte middelmaat, is alleen maar zijn eigen foute keuzes aan het opknappen. Met Blind op links moeten we helemaal kappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 oktober 2020 Share Geplaatst 13 oktober 2020 Gewoon Zeefuik op rechts en van Aanholt op links. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 13 oktober 2020 Share Geplaatst 13 oktober 2020 #FrimpongInOranje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 Vrij logische formatie, snap alleen de keus van zowel Blind als Luuk de Jong in dit systeem totaal niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 RT Regis. Wel props dat 'ie het zo neer zet, verrassend ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 Mwah, verrassend. 3-5-2/5-3-2 is toch wel de meest logische formatie met het spelersmateriaal van het Nederlands elftal. Maar inderdaad: Blind voegt weinig toe daar. En Luuk de Jong op de counter slaat ook niet echt ergens op. Wijndal en Malen waren logischer geweest. Wel twee gasten voorin die een bal kunnen vasthouden, maar dan moeten andere spelers op het veld wel meer risico gaan nemen met loopacties de diepte in. Anders gaat het wel heel statisch worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 Enige manier waarop hij Berghuis nog geloofwaardig buiten de basis kon houden. Maar dacht dat hij niet te veel wilde veranderen tov Koeman? Dat lukt tot op heden niet echt. 3 wedstrijden, drie formaties. Ga vandaag m'n 90 min FdB vuurdoop maar eens beleven. Kijken rond welke minuut ik in slaap sukkel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 2 minuten geleden zei Zeus: Mwah, verrassend. 3-5-2/5-3-2 is toch wel de meest logische formatie met het spelersmateriaal van het Nederlands elftal. Ik had wel verwacht dat we op z'n minst in de groepsfase van het EK eruit zouden moeten vliegen voordat hij deze stap zou zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 (bewerkt) Een met Zeus. Interessant opstelling, maar Blind moet ipv Ake en Wijndal (of van Aanholt) ipv Blind. Luuk de Jong zal waarschijnlijk weinig nuttige ballen krijgen. Hateboer is meer van het terugleggen en combinatie dan een bal precies op iemand kop krijgen geloof ik. Blind is meer van de inspeelpass. Bingokaart voor vanavond: - Kleine nederlaag - 0 goals voor NL - Luuk de Jong krijgt weinig nuttige ballen - Frank de Boer zegt dat ze naar heel kort op deze tactiek hebben kunnen trainen - Een of andere vage wissel, Babel voor Luuk ofzo Als dit allemaal waar is, dan eet ik m'n vuist op Het nadeel met 5 verdedigers is dat ze moeten wennen wie welke man opvangt en wie uitstapt. Wat niet echt lekker ging bij die goal. Veel verdedigers die net niks doen. 14 oktober 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 In ieder geval al goed begonnen met 1-0 achter. Ah.. heerlijke frommelgoal dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 Donny Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 Dat middenveld staat wel dom. Hoort gewoon met Wijnaldum naast De Jong en met Van de Beek op 10. Beter in de opbouw, defensief beter de passinglijnen kunnen afsnijden naar de voorste drie en beter combineren met driehoekjes. Ook gevaarlijker met een diepgaande tien. Blijft toch wat naast elkaar staan allemaal ook met Blind op links. Enige keer dat de LVV en de meest diepgaande middenvelder eens kwamen waar ze moeten komen direct gevaarlijk/doelpunt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 Frenkie is weer goed he, man wat een speler. Als we nou ook nog zo'n Barrela hadden gehad, had je toch echt een schitterende combi op je middenveld gehad zeg. Verder laten de mannen uit Liverpool weer eens hun daadwerkelijke niveau zien, zoals zo vaak in Oranje. Man wat bedroevend. Hopen dat De Ligt snel weer fit is, al zal het helaas niet ten koste gaan van die prima-donna. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 Wat is die Hateboer allemaal aan het doen joh Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 Nou, dat viel me nog alleszins mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 14 oktober 2020 Share Geplaatst 14 oktober 2020 Dit was beter dan de voorgaande wedstrijden. 1-1 terechte afspiegeling uiteindelijk. Raar dat Berghuis niet mag invallen maar dat Babel het wel mag. Wat een onzinnige wissel zeg. Veltman viel goed in trouwens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten