Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Waarom zou Berghuis moeten spelen dan? overschatte voetballer.        Frank de Boer kennende is Luuk de Jong sowieso zijn vaste spits en krijg je normaal Depay en Promes op de flanken.     Keus voor Malen vind ik dit geval ook wel logisch, heeft iig snelheid en diepgang. Dat zal je denk ik wel nodig hebben tegen Bosnië.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Regis:

Waarom zou Berghuis moeten spelen dan? overschatte voetballer.        Frank de Boer kennende is Luuk de Jong sowieso zijn vaste spits en krijg je normaal Depay en Promes op de flanken.     Keus voor Malen vind ik dit geval ook wel logisch, heeft iig snelheid en diepgang. Dat zal je denk ik wel nodig hebben tegen Bosnië.

Tegen Mexico de  beste in de aanval, Malen heeft het hele seizoen nog een bal geraakt én is geen aangever vanaf de flanken zoals Berghuis dat wel kan zijn. Denk dat iedereen hier wel weet dat ik Berghuis een vreselijke paardenlul vindt, maar je kan toch niet stellen dat Malen om welke reden dan ook een plaats boven Berghuis verdient. 

Als we met Luuk de Jong spelen, wat van mij trouwens niet hoeft, dan lijkt Berghuis me juist de perfecte speler voor op rechts. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp in dit geval wel de keuze voor Malen. Luuk heeft af en toe een voorzet nodig, en Dumfries kan niet alles. Daarnaast zal de afstemming tussen Malen, Luuk en Dumfries gewoon goed zijn. Beter dan die met Berghuis, beetje à la FUT-links ;c Wel eens met dat Berghuis op dit moment beter is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Zeus:

Sowieso is het onzin dat Malen geen bal heeft geraakt dit seizoen. Dat zeggen maakt de liefde voor Babel al helemaal clownesk als clubniveau ineens weer een argument is. Die speelde bij Ajax afgelopen seizoen dramatisch slecht en moet het nu hebben van wat invalbeurten in Turkije. 

Ik vond dan het argument van de voorzetten een betere idd. Berghuis legt die balletjes natuurlijk wel op het hoofd van Luuk.

tot zover is het om te janken. Veltman maakt vaak domme overtredingen ja, dumfries is een goede nummer 2. Wat een domme voetballer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit was in zijn Ajax tijd een van de beste wedstrijden geweest.    Zo'n De Roon en geldt eigenlijk ook in zekere mate wel voor  Wijnaldum; Wat voegen die nu precies toe?  Renderen erg goed bij hun club in een specifieke manier van spelen, maar bij NL vallen ze toch vaak behoorlijk tegen.    Verder word dit NL elftal sowieso wel behoorlijk overschat ook (Ja, tegen Bosnië mag je zeker meer verwachten), 4 echte wereldtoppers met Frenkie, De Ligt, Van Dijk en De Vrij.  Maar verder zijn veel spelers toch ook van een vrij bedroevend niveau met name de backs en vleugelaanvallers.   Moet ook zeggen dat het voetbal onder Koeman ook niet zo bijzonder was toch, werd toen veel verbloemd door de resultaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit was echt heel slecht. Snap ook niet dat je pas ja 70 minuten gaat wisselen als het voor geen meter rendeert. Als je ook zit te kijken naar die opstelling van Bosnië, kende alleen Pjanic. Dan moet je op z’n minst wel wat meer kansen kunnen creeeren, maar het tempo lag vanaf het begin zo laag dat die Bosniërs overal prima op konden anticiperen. Als De Boer al de schijn tegen had na z’n slechte series bij Inter en Palace, maken dit soort wedstrijden het er echt niet beter op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap niet dat mensen het logisch vonden dat Berghuis niet speelde. Wie moet er in dit elftal creativiteit brengen als je hem ook nog eens op de bank zet.   

Snap echt niet waarom een Stengs bijvoorbeeld niet inviel. Wat een verschrikkelijke interland, heb trouwens nog nooit de commentatoren van Langs de Lijn zo negatief gehoord over een interland van het NL elftal.   ''Nederland presteert het om het nog slechter te doen dan de eerste helft'' en ''het is niet om aan te zien''  etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei cimbomcu:

Snap niet dat mensen het logisch vonden dat Berghuis niet speelde. Wie moet er in dit elftal creativiteit brengen als je hem ook nog eens op de bank zet.   

Snap echt niet waarom een Stengs bijvoorbeeld niet inviel. Wat een verschrikkelijke interland, heb trouwens nog nooit de commentatoren van Langs de Lijn zo negatief gehoord over een interland van het NL elftal.   ''Nederland presteert het om het nog slechter te doen dan de eerste helft'' en ''het is niet om aan te zien''  etc.

Promes, blijkbaar. Want die was in zijn vorige 40 interlands ook zo goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat ik het meest verschrikkelijke vind aan de wedstrijd? Dat De Boer na afloop zegt ''4/5 grote kansen gehad vanavond, die moeten er op dit niveau in''. Dit deed hij bij Ajax ook altijd, altijd lullen dat wanneer je de kansen eerder benut je vanzelf beter gaat voetballen. En zo het vreselijke voetbal onderbelicht proberen te laten. Hoe kun je nou na zo'n wedstrijd dat roepen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei cimbomcu:

Weet je wat ik het meest verschrikkelijke vind aan de wedstrijd? Dat De Boer na afloop zegt ''4/5 grote kansen gehad vanavond, die moeten er op dit niveau in''. Dit deed hij bij Ajax ook altijd, altijd lullen dat wanneer je de kansen eerder benut je vanzelf beter gaat voetballen. En zo het vreselijke voetbal onderbelicht proberen te laten. Hoe kun je nou na zo'n wedstrijd dat roepen?

Erg om gelachen. De bondscoach van Bosnië vond dat zij de beste kansen hadden. Benieuwd naar de expected goals, maar durf te zeggen dat De Boer zwaar ongelijk heeft.

Die Berghuis wordt nu gezien als een soort Messi he :-D Ja prima, je had hem best in de basis kunnen zetten. Maar of het dan beter zou zijn gegaan als team, dat betwijfel ik. 

*en met 'ze' doel ik op de analisten op TV (o.a. NPO & Ziggo).

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Sophomore:

Erg om gelachen. De bondscoach van Bosnië vond dat zij de beste kansen hadden. Benieuwd naar de expected goals, maar durf te zeggen dat De Boer zwaar ongelijk heeft.

Die Berghuis wordt nu gezien als een soort Messi he :-D Ja prima, je had hem best in de basis kunnen zetten. Maar of het dan beter zou zijn gegaan als team, dat betwijfel ik. 

*en met 'ze' doel ik op de analisten op TV (o.a. NPO & Ziggo).

Nou ja dat is ook weer wat overdreven. Maar als je met de jong speelt ipv depay moet je je speelwijze iets aanpassen. Laten we wel zijn: de jong rendeert als hij die balletjes op zijn kruin krijgt. Als jij dan 2 buitenspelers en 2 backs hebt die alle 4 geen goede

voorzet geven ( blind is in principe de enige die normaal gesproken wel een goede trap heeft) dan snap ik wel dat het raar is dat je berghuis niet opstelt. 

dumfries heb ik alleen maar ballen tegen de back zien schieten. Die diepte bal op malen op een gegeven moment was tekenend: zo’n simpel balletje gewoon te hard over de achterlijn spelen. Om te huilen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt als De Jong in de spits staat moet je gewoon denken aan het seizoen met professor Jetro. 

Malen is geen vleugelspeler. Zat ook veel te veel te kutten in de 16 - net als Wijnaldum - met van die korte balletjes. Dus ja op voorhand was Berghuis beter geweest. 

Dieptepunt qua ergeren was verder wel volledig Promes. Die vind ik bij Ajax ook al niet te pruimen met die bloedchagrijn van een Tadic erbij. Maar dit sloeg alles. Alsof de godenzoon hem van 40 meter wel even in het netje legt. Wat denk je wel niet jongen. Geef eerst eens 5 fatsoenljike voorzetten, dan praten we verder. Jammer dat Bergwijn geblesseerd was, want deze man had in de rust gewisseld moeten worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Niels:

Klopt als De Jong in de spits staat moet je gewoon denken aan het seizoen met professor Jetro. 

Malen is geen vleugelspeler. Zat ook veel te veel te kutten in de 16 - net als Wijnaldum - met van die korte balletjes. Dus ja op voorhand was Berghuis beter geweest. 

Dieptepunt qua ergeren was verder wel volledig Promes. Die vind ik bij Ajax ook al niet te pruimen met die bloedchagrijn van een Tadic erbij. Maar dit sloeg alles. Alsof de godenzoon hem van 40 meter wel even in het netje legt. Wat denk je wel niet jongen. Geef eerst eens 5 fatsoenljike voorzetten, dan praten we verder. Jammer dat Bergwijn geblesseerd was, want deze man had in de rust gewisseld moeten worden. 

Die Promes heeft inderdaad echt geen bal goed geraakt.. snap ook wel dat Sevilla daar zo makkelijk afstand van deed. 

Vond in de rust die analyse ook tekenend. Zowel Promes als Malen stonden om 30 centimeter van Luuk de Jong in de 16 op één rechte lijn, zonder beweging. En Wijnaldum stond daar dan ook nog heel dicht in de buurt. Tsja.. dan kun je net zo goed met 10 man spelen, want dan heb je echt helemaal niks aan Luuk. En dat is Luuk dan op geen enkele manier aan te rekenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een rechterkant met Dumfries, de Roon en Malen is ook wel echt het domste wat ik ooit heb gezien. Twee matige spelers aan de bal en een diepgaande speler als Malen. Je zou daar toch iemand moeten hebben die de bal laag kan ophalen en hoog op het veld ook gevaar kan stichten. Zo moeilijk is het volgens mij niet om te beredeneren. Hou mn hart vast voor het komende EK met deze bondscoach..

Link naar opmerking
Deel via andere websites