Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Op 17-9-2020 om 13:16 zei Regis:

Ja, echt niets bijzonders als je De Ligt, Van Dijk, De Jong tot je beschikking hebt en Wijnaldum en Depay die in de vorm van hun leven verkeerde.   Dan mag je dat zelfs wel verwachten.  Voorgangers moesten het doen met Klaassen, Propper en Veltman dus ook niet heel gek dat zoiets al een tijdje niet gebeurd was.

Nou ja niks bijzonders. Het klopt dat Koeman even wat ander spelersmateriaal tot zijn beschikking had dan de voorgangers. Maar een elftal bestaat nog steeds uit 11 man en niet 3/4 spelers. Dus om het dan af te doen als “ Niks bijzonders” is wel een beetje te goedkoop. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-9-2020 om 14:29 zei cimbomcu:

Volgens mij was er toen nog geen BLM hoor. Het kwam ervan na het gedoe rondom Moreira bij Den Bosch.

Heel veel mensen die het niet snappen, of die het niet willen snappen geven trouwens hetzelfde argument aan als jij. Juist die commissie geeft aan dat het ook hun gaat om kwaliteit en dat er nooit een donkere boven een blanke moet worden gekozen puur om een kleur. Enige wat zij zeggen is, je hebt tig kandidaten en dan ga je niet eens het gesprek aan met de enige realistische donkere trainer. Maar om die commissie maar tevreden te houden ga je wel het gesprek aan met Rijkaard die natuurlijk allang uitgesloten was eigenlijk. Als ik dat zo zeg, snappen de criticasters hier dat het dan niet klopt? Of je zegt, ik heb schijt aan die commissie en ik ga helemaal geen gesprek voeren met een donkere kandidaat, of je neemt het wel serieus en gaat het gesprek aan met iig één donkere kandidaat. Maar niet deze rare middenweg. Niemand zegt dat je vervolgens die kandidaat ook moet aanstellen, maar even een gesprekje aanknopen.

Snap jij nou gewoon niet dat ten cate, behalve het zijn van assisten van Rijkaard, nog noooooooooit wat gepresteerd heeft? Dan had hij wat mij betreft pimpelpaars geweest: als je denkt dat ten cate een serieuze kandidaat mag zijn voor de positie van bondscoach, dan ben je nog meer een gekkie dan je je al voor deed. Kom op he. Overigens geld dat ook voor Frank: ik snap niet dat ze daar bij uit komen, maar dat zal wel aan mij liggen.

gek of niet: Rijkaard is nog steeds de enige gekleurde persoon die uberhaupt ( als Nederlander) de prestaties en kwalificaties heeft om die positie te bekleden. Dat die kans heel klein was lijkt me logisch, maar dan kun je het alsnog proberen. Probeerd de knvb het niet, dan waren er weer een heleboel zeikerds ( waaronder jij waarschijnlijk) die hadden lopen zeuren over het feit waarom we Rijkaard niet vroegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ze ten Cate niet vragen vanwege zijn karakter of eerder conflict met KNVB kan ik begrijpen en van Rijkaard was al lang bekend dat hij nooit meer wilde. Die twee namen zijn een beetje kansloos. Dan was van Bronckhorst nog een logischere optie om te noemen in de discussie. Die heeft bijna net zoveel bewezen als Frank de Boer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige andere (niet-blanke) persoon die je had kunnen vragen was van Bronckhorst imo. En die is al bezet(al was die vast gekomen als het kon.) ik hoop wel dat in de toekomst mensen als wijnaldum en van Dijk goede coaches worden. 

En zo raar vind ik het niet dat ze Rijkaard weer bellen. Die zou ik tot zijn 65e echt altijd eerst bellen als er zo'n functie open is, je weet maar nooit. Ten Cate zou een soort Advocaat zijn, leuk maar voor mogelijk 8 jaar? Andere namen hebben helaas niet hele grote clubs getraind, dus je komt al snel bij de Boer uit. Al heb ik ook zo mijn twijfels bij het tactisch vernuft van de Boer, daar heb je dan Lodeweges voor met zijn briefjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is toch allemaal dom gelul. 

Waarom moet je met donkere trainers om de tafel als je ze toch niet wil benoemen? 

Namen als Ten Cate, Gullit, Fraser en zelfs Seedorf wat hebben ze ooit gepresenteerd, toch helemaal niks. 

Het is een schande dat er geen één Nederlandse trainer goed genoeg is voor het Nederlands elftal, dat zegt toch alles over de zo geroemde trainers opleiding in Nederland. 

Ook Frank de Boer dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ErikEagles:

Dit is toch allemaal dom gelul. 

Waarom moet je met donkere trainers om de tafel als je ze toch niet wil benoemen? 

Namen als Ten Cate, Gullit, Fraser en zelfs Seedorf wat hebben ze ooit gepresenteerd, toch helemaal niks. 

Het is een schande dat er geen één Nederlandse trainer goed genoeg is voor het Nederlands elftal, dat zegt toch alles over de zo geroemde trainers opleiding in Nederland. 

Ook Frank de Boer dus. 

Zijn volop Nederlandse trainers goed genoeg voor het Nederlands Elftal. Bosz, Koeman, Van Gaal, Van Marwijk, Ten Hag. Mogelijk zelfs Rijkaard, al is het vrij lastig om daar iets over te zeggen. Die willen om verscheidene redenen niet, maar dat betekent niet dat ze niet goed genoeg zijn natuurlijk. Denk dat er maar weinig landen zijn die zo veel trainers hebben die geschikt zouden zijn. Mogelijk alleen Italië en Duitsland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-10-2020 om 00:26 zei Vitesse88:

Daarentegen nog steeds Strootman en Babel. Roep dan lekker gakpo ofzo op. Wat dat betreft onbegrijpelijk 

Dit ja. Babel heeft het een paar wedstrijden best leuk gedaan onder Koeman. Maar zeker dat halve jaar bij Ajax zou toch genoeg moeten zijn om te zeggen: Dit gaan we niet meer doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Erwin.:

Ik denk dat de Boer nog niet direct aan de selectie wilde rommelen. Komende selecties zal hij toch steeds wel verder doorselecteren mag ik hopen.

Precies dit. Die wil ook gewoon even kijken wat de groepsdynamiek is en hoe Babel en Strootman daarin passen (en wat ze toevoegen uiteraard). Is gewoon prima, beetje rust in de tent en de basis verandert toch niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Erwin.:

Ik denk dat de Boer nog niet direct aan de selectie wilde rommelen. Komende selecties zal hij toch steeds wel verder doorselecteren mag ik hopen.

Tot op zekere hoogte snap ik dat wel. Maar Babel voegt echt voetballend niks toe. Dan had je toch beter met de dragers in gesprek kunnen gaan? Een van Dijk, Wijnaldum, de Jong, Blind? Zon gakpo is toch een prima speler om een keer uit te proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja. Je kan ook gewoon je visie en speelstijl presenteren en gelijk spelers oproepen die daar in passen. Dan creëer je gelijk een duidelijke basis waar je op verder kan bouwen. Woorden als 'groepsdynamiek' word ik al meteen vrij allergisch van. Je kan je daarnaast afvragen of dit zo slim is op de lange termijn. Als je nu zo'n beetje de hele zelfde selectie oproept en dan de volgende keer er allerlei gasten uit zou laten, krijg je toch een grotere schok in zo'n groep. Het wekt toch een beetje extra het idee dat dit 'de groep' is. Ik had het in elk geval nooit zo gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Zeus:

Tja. Je kan ook gewoon je visie en speelstijl presenteren en gelijk spelers oproepen die daar in passen. Dan creëer je gelijk een duidelijke basis waar je op verder kan bouwen. Woorden als 'groepsdynamiek' word ik al meteen vrij allergisch van. Je kan je daarnaast afvragen of dit zo slim is op de lange termijn. Als je nu zo'n beetje de hele zelfde selectie oproept en dan de volgende keer er allerlei gasten uit zou laten, krijg je toch een grotere schok in zo'n groep. Het wekt toch een beetje extra het idee dat dit 'de groep' is. Ik had het in elk geval nooit zo gedaan.

Misschien wil frankie nu eens niet direct met ruzie beginnen:classic_laugh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Zeus:

Waarom? Volgens mij bepaalt dat in ruime mate het succes van teams, zeker landenploegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kan je net zo goed een groepspsycholoog, bioloog of socioloog voor de groep zetten. Alles begint met een visie en een speelstijl in combinatie met de juiste spelers. Het gaat nu ook gewoon om een eerste selectie. Niets mis mee om dan gewoon direct te beginnen met een selectie die óf past bij de speelstijl die je voor ogen hebt, óf simpelweg bestaat uit de best beschikbare voetballers. Hoeft geen hogere wiskunde te zijn. Het voetbal (een tactische visie en kwaliteit) hoort gewoon op één te staan, niet het pleasen van oude ego'tjes. 

Het is overigens ook niet zo dat wanneer je Strootman en Babel thuis laat, de sfeer in je spelersgroep ineens volledig verziekt is. Als dat zo zou zijn wil dat zeggen dat er serieuze problemen zijn. Die moet je dan serieus nemen en oplossen, maar de oplossing mag nooit zijn: toegeven aan onzinnig gemuit en maar die twee matige veteranen weer oproepen. Dan is je autoriteit als voetbalmanager volledig weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Erwin.:

Want? Hij is de bondscoach, hij moet bepalen wie op dit moment het best in vorm zijn. Babel is onbegrijpelijk, terwijl Gakpo wel in vorm is. En het is oefenpotje vanavond, niks te verliezen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei PJHoutman:

Gun het al die vreselijke azijnzeikers hier enorm dat Babel er gewoon lekker twee prikt vandaag. 

Gun het Babel in ieder geval wel maar waarom die wederom basis staat is mij ook een raadsel eerlijk gezegd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites