Rogier. Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 1 uur geleden zei Lazy: Probleem hierbij is dat er alleen gekeken is naar het moment dat De Ligt de bal met de hand beroerde en niet het duwtje van Schick. Je zag de herhaling op het scherm die de scheids bekeek en dat was louter het handsmoment. Het duwtje is niet ter sprake gekomen. Klopt, en dat is heel problematisch aan de VAR. Als team moet je gewoon aan kunnen vragen waar naar gekeken wordt, zodat dit soort dingen gewoon wel meegenomen worden. @Kyrill, De Ligt glijdt eerst weg, dus ligt inderdaad al half op de grond. Dat heeft niets te maken met 'maakt zich breed en gaat al liggen'. Vervolgens krijgt hij handen in z'n rug en zij op het moment dat 'ie probeert op te krabbelen. 59 minuten geleden zei Kyrill: Ik heb meerdere malen al terug gezien. Ik vind geen overtreding De Ligt maakt zich breed en gaat al op grond liggen voor Schick hem wegduwd zowat. Je zegt het zelf al. Dat hij zelf wegglijdt is niet relevant. 4 minuten geleden zei cimbomcu: Overtreden of niet van Schick, volgens mij glijdt De Ligt gewoon zelf uit. Zie hierboven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 10 minuten geleden zei Rogier.: Klopt, en dat is heel problematisch aan de VAR. Als team moet je gewoon aan kunnen vragen waar naar gekeken wordt, zodat dit soort dingen gewoon wel meegenomen worden. @Kyrill, De Ligt glijdt eerst weg, dus ligt inderdaad al half op de grond. Dat heeft niets te maken met 'maakt zich breed en gaat al liggen'. Vervolgens krijgt hij handen in z'n rug en zij op het moment dat 'ie probeert op te krabbelen. Je zegt het zelf al. Dat hij zelf wegglijdt is niet relevant. Zie hierboven. ja, Schick kan hem gewoon niet ontwijken omdat De Ligt struikelt. helemaal geen overtreding van de Tsjechische spits. goede beslissing van de scheids / VAR. verdedigers worden al te vaak onterecht beschermd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 (bewerkt) 7 minuten geleden zei Aaron21: ja, Schick kan hem gewoon niet ontwijken omdat De Ligt struikelt. helemaal geen overtreding van de Tsjechische spits. goede beslissing van de scheids / VAR. verdedigers worden al te vaak onterecht beschermd. Deels. Handen op de rug is op zichzelf dan ook geen overtreding (die moet je ergens kwijt om af te remmen als iemand de bal afschermt). De handen op de zij daarentegen zijn onnodig en een overtreding. De Ligt schermt daar de bal af en dan mag je als 'bal afpakkende partij' geen handen gebruiken, wat Schick wél doet. Dan kun je wel leuk zeggen dat verdedigers te vaak onterecht beschermd worden, maar we spelen nu eenmaal geen ijshockey. Edit: Overigens vind ik dat je best kan kiezen om niet te fluiten voor zo'n type overtreding, maar dan moet je dat wel consistent doen (à la Nijhuis). Dat deed deze scheids niet, en als er dan een VAR komt, mag je die ook best overrulen. Die kan er namelijk zomaar andere ideeën op na hebben, zeker als die niet uit een ander land komt. 28 juni 2021 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 25 minuten geleden zei Titan: Memphis en Malen. Of, zoals Franks Snoeks zou zeggen, Eminem. Hoe is die man nog niet ontslagen? Hij zei ja bij 1e goal van Tsjechië Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 21 minuten geleden zei Aaron21: ja, Schick kan hem gewoon niet ontwijken omdat De Ligt struikelt. helemaal geen overtreding van de Tsjechische spits. goede beslissing van de scheids / VAR. verdedigers worden al te vaak onterecht beschermd. "Schick kan hem niet ontwijken". Is dit een nieuwe regel ofzo dan? Dat je maar gewoon een overtreding mag maken als je iemand niet meer kan ontwijken? Hou op hoor. Hij duwt de Ligt gewoon weer naar de grond, niks meer niks minder. Dat je met VAR hier een rode kaart geeft i.p.v. een vrije bal de andere kant op, is echt een regelrechte schande. En dan zie ik mensen er bij halen "dat de ligt al half lag". Dat zijn toch vreselijke non argumenten? Een overtreding is een overtreding. Hij duwt de Ligt gewoon naar de grond toe, niks meer niks minder. Duidelijk ook wel dat die VAR alleen het slaan moment laat zien ja. Die scheids komt naar het beeld en staat de eerste 10 seconden naar een stil beeld te kijken waar de Ligt de hand tegen de bal heeft. Maar uiteindelijk moeten we hier gewoon blij mee zijn ja. Je moet toch niet denken dat we de halve finale hadden gehaald en we dan naar een Frons hadden moeten luisteren die roept over een geslaagd toernooi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 6 minuten geleden zei Elsjorro1990: Maar uiteindelijk moeten we hier gewoon blij mee zijn ja. Je moet toch niet denken dat we de halve finale hadden gehaald en we dan naar een Frons hadden moeten luisteren die roept over een geslaagd toernooi. Ik vrees dat hij gewoon blijft zitten hoor. Gewoon 9 uit 3 in de groepsfase en uiteindelijk verloren door deze rode kaart. Genoeg excuses te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 (bewerkt) 2 uur geleden zei Elsjorro1990: De situatie is iets anders ja, maar het is wel echt een tenenkrommend slechte wissel zeg. En de uitleg nog slechter. Hoe haal je het in je hoofd om je enige speler met diepgang er uit te halen na een rode kaart. Ik blijf het overigens een belachelijke kaart vinden. De kaart opzich is natuurlijk terecht, maar die droeftoeter moet gewoon fluiten voor een overtreding. Zeg maar wat die de rest van de wedstrijd wel deed. Uiteindelijk is het toch ook niet heel erg onverwacht dit? Wellicht dat de groepsfase ons weer wat misplaatst vertrouwen heeft gegeven, maar we hebben op wat spelers na gewoon een vrij middelmatig elftal. Als er dan ook nog wat spelers hun dag ( of in sommige gevallen hun toernooi) niet hebben en je hebt een waardeloze trainer, dan ga je er tegen dit soort teams gewoon af. Waar ik me ook echt aan heb lopen ergeren is dat op de een of andere manier iedereen direct naar Depay kijkt. Het hele spel lijkt gebaseerd op de bal zo snel mogelijk bij Depay krijgen en daar begrijp ik werkelijk helemaal niks van. Wat heeft die man nou laten zien, dat een dergelijk systeem rechtvaardigt? We praten hier niet over Messi ofzo. Het is wel min of meer uit noodzaak hè, dat Memphis dat doet. Geen middenvelder die tussen de linies iets kan uitrichten. Wijnaldum zou dat op papier dus moeten doen, maar die kan dat gewoon niet. Dan voelt Memphis zich genoodzaakt om die ruimtes in te zakken en de boel op te eisen. Dit is nog vele malen erger als zijn aanvalspartner Weghorst is trouwens. Wat me wel enorm stoort is dat hij continue maar vrije trappen en corners mag blijven nemen. Na twee mislukte pogingen zou iemand anders eens dat op moeten pikken. 28 juni 2021 bewerkt door The Saint Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 Dus wie willen we als volgende bondscoach? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 10 minuten geleden zei The Saint: Het is wel min of meer uit noodzaak hè, dat Memphis dat doet. Geen middenvelder die tussen de linies iets kan uitrichten. Wijnaldum zou dat op papier dus moeten doen, maar die kan dat gewoon niet. Dan voelt Memphis zich genoodzaakt om die ruimtes in te zakken en de boel op te eisen. Dit is nog vele malen erger als zijn aanvalspartner Weghorst is trouwens. Wat me wel enorm stoort is dat hij continue maar vrije trappen en corners mag blijven nemen. Na twee mislukte pogingen zou iemand anders eens dat op moeten pikken. Het is noodzaak die gecreëerd wordt dan toch? Omdat je 5-3-2 gaat spelen op een manier waarop je 5-3-2 niet zou moeten uitvoeren. Die Van Aanholt aan de linkerkant heeft echt werkelijk geen 1 keer laten zie dat hij begrijpt wat er van hem verwacht word in dat systeem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 11 minuten geleden zei La Pulga: Dus wie willen we als volgende bondscoach? Antonio Conte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 Guido. Want dan spelen we zonder spits en hoeven we Luuk en Weghorst niet meer in Oranje te zien. Mag Depay nogwel mee teruggezakt als hij gewoon vorm toont van afgelopen jaren bij Oranje. Dit hele EK was echt alsof hij nog geblesseerd was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 Op 17-9-2020 om 11:32 zei Socrates: Vreselijke keuze. Juist een bondscoach moet obv het aanwezige materiaal een bepaald spel voorleggen in een bepaald systeem. Dat vereist tactische kwaliteit én flexibiliteit. Ook moet een bondscoach communicatief sterk zijn omdat het veelal selecteren is en spelen voor de nationale ploeg om het eergevoel van die ego's gaat. Alles wat De Boer nu juist compleet mist. Het is bijna alsof ze het er om doen. Als ik speler was geweest, zou ik overigens helemaal geen respect hebben voor hem. Integendeel. Ik heb hem nauwkeurig gevolgd bij Inter en Palace en dat waren zo'n beetje de meest dramatische trainersprestaties van de eeuw. Pfoe, wat een azijnzeikerd toch, hè. Kan mij de reacties nog wel voor de geest halen. Heerlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 1 uur geleden zei Rogier.: Deels. Handen op de rug is op zichzelf dan ook geen overtreding (die moet je ergens kwijt om af te remmen als iemand de bal afschermt). De handen op de zij daarentegen zijn onnodig en een overtreding. De Ligt schermt daar de bal af en dan mag je als 'bal afpakkende partij' geen handen gebruiken, wat Schick wél doet. Dan kun je wel leuk zeggen dat verdedigers te vaak onterecht beschermd worden, maar we spelen nu eenmaal geen ijshockey. Edit: Overigens vind ik dat je best kan kiezen om niet te fluiten voor zo'n type overtreding, maar dan moet je dat wel consistent doen (à la Nijhuis). Dat deed deze scheids niet, en als er dan een VAR komt, mag je die ook best overrulen. Die kan er namelijk zomaar andere ideeën op na hebben, zeker als die niet uit een ander land komt. de scheidsen gisterenavond waren inderdaad niet van wereldniveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 18 minuten geleden zei Elsjorro1990: Het is noodzaak die gecreëerd wordt dan toch? Omdat je 5-3-2 gaat spelen op een manier waarop je 5-3-2 niet zou moeten uitvoeren. Die Van Aanholt aan de linkerkant heeft echt werkelijk geen 1 keer laten zie dat hij begrijpt wat er van hem verwacht word in dat systeem. Uiteindelijk wel ja inderdaad. Andere poppetjes, of andere invulling. De Boer heeft, zoals vele bondscoaches, gezegd; “ik bekijk per wedstrijd wie ik nodig heb”. Lulkoek. Andere tegenstander, ander spel maar gewoon dezelfde opstelling. Dit komt dan ook deels door zijn selectiebeleid. Ik had bv Hateboer gisteren wel eens willen zien. Die kut halsstarrigheid van NL coaches altijd. Dan prijs ik toch Santos die gewoon zijn hele middenveld op de schop heeft gegooid omdat hij vond dat hij die spelers nodig had. Van Aanhalt ja. Die leek wel aan het zaklopen. By far slechtste speler dit EK voor NL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 4 minuten geleden zei Aaron21: de scheidsen gisterenavond waren inderdaad niet van wereldniveau. Ik weet niet welke gisterenavond slechter was, Brych had ook wat verkeerds genomen Kuipers krijgt de finale in z’n schoenen geschoven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 43 minuten geleden zei La Pulga: Dus wie willen we als volgende bondscoach? Willen weet ik zo niet. Zou wel eens een buitenlandse coach willen zien. NL vijver is niet groot. KNVB kennende zal het Cocu of Van Bronckhorst wel worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 Snap serieus niet.... Promes erbij en erna nog Berghuis? Is Van Aanholt dan centraal gaan spelen? Wie was dan nieuwe LB? Dacht Promes WBR was? Waar ging Dumfries dan spelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 4 minuten geleden zei Vitesse88: Ik weet niet welke gisterenavond slechter was, Brych had ook wat verkeerds genomen Kuipers krijgt de finale in z’n schoenen geschoven. Sowieso hebben ze Kuipers bewaard voor de finale. Heeft pas Denemarken - Belgie gekregen (na het Eriksen-incident) en Slowakije - Spanje (niet echt een moeilijke wedstrijd). Het feit dat hij geen moeilijke aanstellingen heeft gekregen in de achtste finales, is wel bewijs dat hij een kwartfinale wedstrijd en de finale krijgt als er niks geks gebeurd. Doen ze vaak, zorgen dat er geen 'smetjes' zijn op de scheids. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 13 minuten geleden zei The Saint: Uiteindelijk wel ja inderdaad. Andere poppetjes, of andere invulling. De Boer heeft, zoals vele bondscoaches, gezegd; “ik bekijk per wedstrijd wie ik nodig heb”. Lulkoek. Andere tegenstander, ander spel maar gewoon dezelfde opstelling. Dit komt dan ook deels door zijn selectiebeleid. Ik had bv Hateboer gisteren wel eens willen zien. Die kut halsstarrigheid van NL coaches altijd. Dan prijs ik toch Santos die gewoon zijn hele middenveld op de schop heeft gegooid omdat hij vond dat hij die spelers nodig had. Van Aanhalt ja. Die leek wel aan het zaklopen. By far slechtste speler dit EK voor NL Hateboer was volgens mij geblesseerd, dus dat is dan weer niet de schuld van Frons. Naja, we kunnen er wel boos over worden, maar het heeft allemaal weinig zin. Frons heeft bij Ajax ook jaren laten zien dat hij vooral gewoon lekker doet wat die zelf wil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 Vind het ergens ook wel sneu voor hem. Internationaal bij clubs gefaald, dan gun je hem wel wat positieve resultaten bij oranje. Jammer. Zou ook voor een buitenlandse trainer gaan. En een bezem door de knvb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 Heb dat totaal niet. Dit is zijn vak gewoon niet, keer op keer bewezen. Ja, 4-3-3 traag breed tikken en wat discipline op het trainingsveld. Kan je misschien nog eens Willem II of Heerenveen gaan trainen. Dat was het dan ook wel. Als ik korfbaltrainer zou worden hoef je ook geen medelijden met mij te hebben wanneer ik faal. Het enige wat ik mij zou bedenken is dat ik MisterX in elk geval niet op zal moeten stellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 Oh ja inderdaad, breuk in zijn poot. Gaan toch al wat geruchten dat bepaalde mensen binnen de KNVB Frons willen ontslaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 niet voor gevoelige kijkertjes : Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 Nah slechte uitvoering van die grap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 5 minuten geleden zei The Saint: Oh ja inderdaad, breuk in zijn poot. Gaan toch al wat geruchten dat bepaalde mensen binnen de KNVB Frons willen ontslaan. Ja, alleen de mensen bij de KNVB heb ik persoonlijk ook weinig vertrouwen. Zit daar zo ongekend veel middelmaat in de directie en RvC. Die komen dan weer doodleuk aan met Gio of Cocu hoor. Of nog erger zo'n hippe Duitser of Oostenrijker met een atletiekshow. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten