Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Socrates:

Hoezo? Reden zal wel zijn om voorzetten te verwerken, dan is het een logische keuze. Sowieso eigenlijk als je een verdediger wil inbrengen.

Kom op he, 2 goals voor, nog een paar minuten. Alsof De Vrij dat niet kan. Dan zou het gunnen van speeltijd aan spelers om de sfeer en het teamgevoel te behouden/ verbeteren toch meer waarde moeten hebben.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Vitesse88:

En toch vond ik hem de eerste helft best weer matig, onzeker en onhandig. Maar dan 2 assists daar tegenover zetten in de 1e helft. Ik zeg niks meer :cab: 

Er lag vandaag ook wel erg veel ruimte op de flanken. Maakte het voor hen ook wel makkelijker.

1 minuut geleden zei MetalMichael:

Kom op he, 2 goals voor, nog een paar minuten. Alsof De Vrij dat niet kan.

Ah oké, uit een soort liefdadigheid dan. Tja, daar ben ik zelf niet echt van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei AntiChrist7:

Domme belgenvraag, maar ik dacht dat De Ligt het grote defensieve wonderkind was?  En dat daarom juve en bayern zoveel voor hem betaald hebben?

Of wilt van gaal gewoon geen domme handsballen riskeren?

Heeft het uiteindelijk geweldig gedaan bij Juve en goed begonnen bij Bayern. 

In dit systeem is Timber echter meer geschikt. Buitenste centrumverdedigers staan wijd en moeten vaak heel lang en hoog doordekken, zoals je ook tegen België hebt kunnen zien. Dat ligt Timber en Aké meer (mobiel, snel). Van Dijk is onaantastbaar in het Nederlands elftal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Socrates:

Heeft het uiteindelijk geweldig gedaan bij Juve en goed begonnen bij Bayern. 

In dit systeem is Timber echter meer geschikt. Buitenste centrumverdedigers staan wijd en moeten vaak heel lang en hoog doordekken, zoals je ook tegen België hebt kunnen zien. Dat ligt Timber en Aké meer (mobiel, snel). Van Dijk is onaantastbaar in het Nederlands elftal.

+ dat de Ligt de eerste pot echt heel zenuwachtig en onzeker over kwam. Wat ik echt jammer vind want Matthijs is een goede verdediger, absoluut. Maar Timber is ondanks zijn vorm wel een stuk zekerder achterin. Timber was trouwens vandaag ijzersterk. 

De tactiek van oranje in de eerste helft begreep ik wel. Het is niet oog sprankelend voetbal maar hoger voetballen geeft Pulisic en vooral ook Weah zoveel meer ruimte. Die waren eigenlijk, op de ene kans na, behoorlijk onzichtbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Er lag vandaag ook wel erg veel ruimte op de flanken. Maakte het voor hen ook wel makkelijker.

Ah oké, uit een soort liefdadigheid dan. Tja, daar ben ik zelf niet echt van. 

Niet zozeer liefdadigheid, maar het "totale teamprincipe", zoals ik in mijn edit benoemde. Dit had een prima moment geweest om ipv De Ligt De Vrij te brengen en ipv Weghorst De Jong wat speeltijd te gunnen. 

37 minuten geleden zei Vitesse88:

+ dat de Ligt de eerste pot echt heel zenuwachtig en onzeker over kwam. Wat ik echt jammer vind want Matthijs is een goede verdediger, absoluut. Maar Timber is ondanks zijn vorm wel een stuk zekerder achterin. 

Dat heeft alles te maken met wat Socrates als eerste argument noemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei MetalMichael:

Niet zozeer liefdadigheid, maar het "totale teamprincipe", zoals ik in mijn edit benoemde. Dit had een prima moment geweest om ipv De Ligt De Vrij te brengen en ipv Weghorst De Jong wat speeltijd te gunnen. 

Dat heeft alles te maken met wat Socrates als eerste argument noemt.

Het was nog 3 minuten...

bewerkt door Aaron21
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Aaron21:

Daar zitten die niet op te wachten.

Ik denk dat je onderschat wat het met het gevoel van een speler (tov de teamprestatie) doet als hij daar daadwerkelijk een aandeel in heeft gehad, hoe klein ook. Deels psychologie van de koude grond natuurlijk, maar het eerste wat je zo'n beetje leert qua werken met groepen is dat je mensen zoveel mogelijk moet zien te betrekken bij het groepsproces.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het eerst kunnen genieten van NL dit WK, dus prima. Depay leek zijn betere versie ook wat terug te vinden.

De Roon hoeft niet meer. "Zo'n type heb je nodig" kan niet meer gezegd worden. Voegt zowel verdedigend als aanvallend niks toe. Slapjanus, niet adequaat ingrijpen en bij het uitverdedigen ook meerdere keren slappe balletjes. Vond de wissels in de rust erg bevredigend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites