Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Socrates:

Over voedsel gesproken: ik heb dus altijd al het gevoel gehad dat jouw pf een pot met augurken was. 

Mijn Profile Pic is Wim Kut van Gummbah. Mocht je Gummbah nog niet kennen (van oa de Volkskrant), dan kan dat zomaar iets voor je zijn. Wel benieuwd wat je ervan vindt zelfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei delichris:

Ik zit in ieder geval wel klaar met mijn Oranje shirt tijdens het WK. 

Oranje shirt of geel gevlekt shirt?

Ik weet het niet hoor dit WK. Eigenlijk vind ik alles zo fout aan dit WK dat ik het niet wil kijken. Maar tegelijkertijd schreeuwt de voetballiefhebber in mij ook om toch te gaan kijken. Ben er nog niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Grote Ree:

Ik weet het niet hoor dit WK. Eigenlijk vind ik alles zo fout aan dit WK dat ik het niet wil kijken. Maar tegelijkertijd schreeuwt de voetballiefhebber in mij ook om toch te gaan kijken. Ben er nog niet uit.

Gewoon niet kijken. Massaal boycotten deze onzin. De uitslag lees ik wel ergens in een score-app.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Grote Ree:

Het shirt van 2006 volgens mij. En ik ga het WK gewoon kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Grote Ree:

Ach, dat moralisme. Vorige WK was in Rusland, toen keek ook iedereen. Voetbal is voetbal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een negativiteit hier zeg.

Van Gaal doet het toch prima? Ook zijn uitleg over Malacia als LCV ipv Blind was gewoon wederom logisch.  Blind deed het gisteren wederom goed trouwens, maar goed het is populair om hem weer eruit te pakken. 

We zijn wel een soort vies eng counter landje geworden en dat betreur ik ten zeerste. Maar je kan niet zeggen dat Van Gaal het slecht doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei cimbomcu:

Van Gaal doet het toch prima? Ook zijn uitleg over Malacia als LCV ipv Blind was gewoon wederom logisch.  Blind deed het gisteren wederom goed trouwens, maar goed het is populair om hem weer eruit te pakken. 

We zijn wel een soort vies eng counter landje geworden en dat betreur ik ten zeerste. Maar je kan niet zeggen dat Van Gaal het slecht doet.

Ook zo genoten van Klaassen en Janssen ja?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Socrates:

Ook zo genoten van Klaassen en Janssen ja?

Nou Janssen > Weghorst. En Brobbey heeft nog een dag daarvoor gespeeld dus vond het wel logisch dat Janssen speelde.

Klaassen ben ik geen fan van, maar zie ook geen alternatieven op de bank (Taylor en Gravenberch zijn geen tienen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Nou Janssen > Weghorst. En Brobbey heeft nog een dag daarvoor gespeeld dus vond het wel logisch dat Janssen speelde.

Brobbey was twee dagen ervoor en geen hele wedstrijd. Gakpo kon ook gewoon met Bergwijn en Malen zat er niet eens bij. 

8 minuten geleden zei cimbomcu:

Klaassen ben ik geen fan van, maar zie ook geen alternatieven op de bank (Taylor en Gravenberch zijn geen tienen)

Klaassen speelde niet echt als tien, meer als CM's met Berghuis (later Taylor) voor CVM De Roon. En al had 'ie daar wel gespeeld, hoef je ook niet per sé met een tien te spelen. Als je met De Roon (defensief) speelt wil je toch betere voetballers naast hem op dat middenveld. Schouten zit er niet eens bij, de jongens van PSV (Xavi en Veerman) ook niet en Gravenberch en Taylor beginnen dan op de bank. Tja, ik vind het kansloos. Als je zo graag een lopert wil zou ik zelfs nog eerder een Van de Beek zonder enkele wedstrijdritme meenemen, die kan in elk geval nog eens een bal aannemen en een fatsoenlijke pass versturen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan van hem zeggen wat je wil. Maar hij levert wel. Heeft al heel lang niet verloren als bondscoach van het NL elftal. Hij doet het op zijn manier en uit zich soms een beetje bijzonder. Zelf zou ik het wel leuk vinden als we aan het eind van het jaar met t bekertje in de hand t vliegtuig instappen. Ik denk zelf dat dit een positieve boost voor het land zou geven. Natuurlijk zijn er teams met meer individuele klasse en zal je een hele grote dosis geluk moeten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Arezo:

Je kan van hem zeggen wat je wil. Maar hij levert wel. Heeft al heel lang niet verloren als bondscoach van het NL elftal. Hij doet het op zijn manier en uit zich soms een beetje bijzonder. Zelf zou ik het wel leuk vinden als we aan het eind van het jaar met t bekertje in de hand t vliegtuig instappen. Ik denk zelf dat dit een positieve boost voor het land zou geven. Natuurlijk zijn er teams met meer individuele klasse en zal je een hele grote dosis geluk moeten hebben.

Bekertje. :D Als dat zou lukken lullen we er over 50 jaar nog over. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Socrates:

Brobbey was twee dagen ervoor en geen hele wedstrijd. Gakpo kon ook gewoon met Bergwijn en Malen zat er niet eens bij. 

Klaassen speelde niet echt als tien, meer als CM's met Berghuis (later Taylor) voor CVM De Roon. En al had 'ie daar wel gespeeld, hoef je ook niet per sé met een tien te spelen. Als je met De Roon (defensief) speelt wil je toch betere voetballers naast hem op dat middenveld. Schouten zit er niet eens bij, de jongens van PSV (Xavi en Veerman) ook niet en Gravenberch en Taylor beginnen dan op de bank. Tja, ik vind het kansloos. Als je zo graag een lopert wil zou ik zelfs nog eerder een Van de Beek zonder enkele wedstrijdritme meenemen, die kan in elk geval nog eens een bal aannemen en een fatsoenlijke pass versturen. 

Brobbey heeft daarvoor 60 minuten gespeeld, 2 dagen later basis zal te gek zijn, zeker al omdat hij nog niet eens heeft gedebuteerd, dat is niet logisch. Eerst passeer je hem ten faveure van Janssen, dan valt Depay weg en haal je Brobbey er toch bij, om hem dan opeens de voorkeur boven Janssen te geven? Dat klopt niet.

En over Klaassen, ja ik baseer mij liever op de selectie die er staat en niet op Xavi, Schouten, Veerman, of Van de Beek.  

Van Gaal heeft het zelf over De Roon als controleur, Berghuis als verdeler en Klaassen als meest aanvallende. Daar moet je bijvoorbeeld Gravenberch niet hebben, die kan dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei cimbomcu:

Ach vies eng counterlandje. Met 'vies' countervoetbal wonnen we met 3-0 van Italië, 4-1 van Frankrijk en 5-1 van Spanje. Uiteindelijk maakt dat vele malen meer indruk dan een balletje 35 keer heen en weer schuiven en dan scoren, daar houdt alleen een select groepje fijnproevers van. 

Louis doet het fenomenaal en het elftal scoort ook gewoon ontzettend veel. Dat deden we al in de periode 2012-2014, en nu het laatste jaar ook weer. Dit was volgens mij de eerste 1-0 onder Van Gaal, maar tegen een topland mag dat ook wel een keer. Uiteindelijk tellen vooral de goals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Nations League:

Ach vies eng counterlandje. Met 'vies' countervoetbal wonnen we met 3-0 van Italië, 4-1 van Frankrijk en 5-1 van Spanje. Uiteindelijk maakt dat vele malen meer indruk dan een balletje 35 keer heen en weer schuiven en dan scoren, daar houdt alleen een select groepje fijnproevers van. 

Louis doet het fenomenaal en het elftal scoort ook gewoon ontzettend veel. Dat deden we al in de periode 2012-2014, en nu het laatste jaar ook weer. Dit was volgens mij de eerste 1-0 onder Van Gaal, maar tegen een topland mag dat ook wel een keer. Uiteindelijk tellen vooral de goals.

Ik walg van dit soort voetbal, maar goed als we er ver mee komen is dat prima.

Vroeger stonden we bekend om een bepaald soort voetbal, dat was ons kenmerk, ons uniekheid, Nederland deed het op zijn manier. Nu zijn we gewoon 13 in een dozijn en willen we vooral niet verliezen en dan hopen met snelheid en kwaliteit er een aantal in te schieten. Nee niks voor mij.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, je moest tegen België ook vooral het geluk niet tarten. Natuurlijk kun je als je aanvalt ook tegen een toevallige counter van België lopen. En als je dan blijft aanvallen kan het ook gewoon 3-0 of 7-4 worden. Als dat dan eigen kansen kan kosten is het dat waard. Dit is een heel andere situatie als dat je simpelweg de wedstrijd moet winnen. De enige manier om in deze situatie te komen is in de laatste wedstrijd van de groepsfase of met 2-0 voor te komen tegen een topland in bijvoorbeeld de halve finale.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei cimbomcu:

Vroeger stonden we bekend om een bepaald soort voetbal, dat was ons kenmerk, ons uniekheid, Nederland deed het op zijn manier. Nu zijn we gewoon 13 in een dozijn en willen we vooral niet verliezen en dan hopen met snelheid en kwaliteit er een aantal in te schieten. Nee niks voor mij.

Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Ik ben zelf ook niet perse fan van dit soort voetbal en tactieken. Al kan je op die wijze ook heel aanvallend spelen. Alleen als we heel eerlijk zijn, wil je met Oranje presteren, dan is aanpassen een noodzaak. Wij hebben gewoon te weinig kwaliteit om fris, aanvallend voetbal te spelen met hoge pressing enz. Dus het is even niet anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei ElMarcos:

Ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. Ik ben zelf ook niet perse fan van dit soort voetbal en tactieken. Al kan je op die wijze ook heel aanvallend spelen. Alleen als we heel eerlijk zijn, wil je met Oranje presteren, dan is aanpassen een noodzaak. Wij hebben gewoon te weinig kwaliteit om fris, aanvallend voetbal te spelen met hoge pressing enz. Dus het is even niet anders. 

Ja daar ben ik het dus niet mee eens. Ik denk dat je met een andere coach dan Van Gaal of Koeman straks echt anders kunt spelen met dit elftal. We hoeven natuurlijk ook niet te doen alsof Van Gaal normaal een super aanvallende trainer is die vanwege het materiaal zich aanpast. De man is al jarenlang een redelijk verdedigende trainer geworden, niet voor niets dat De Boer ook hem als voorbeeld heeft en dat United Boring United werd genoemd.

Dat je tegen de absolute top soms jezelf moet aanpassen oke..

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites