Ehcos Geplaatst 28 januari 2017 Share Geplaatst 28 januari 2017 (bewerkt) [quote name='cimbomcu']Vooral op MU, mensen zoals jij die er niks van snappen corrigeren @JanVertonghen' Cannavaro is inderdaad een ongekende centrale verdediger geweest die ondanks zijn lengte een wereldspeler was. Dat we niet verder komen dan Cannavaro en Zamorano die ik zelf niet heb zien spelen zegt toch genoeg? We gaan toch niet iedere keer Casillas erbij halen wanneer we Lamprou te klein vinden?[/QUOTE] Ivan Cordoba mag natuurlijk niet ontbreken. Maar goed, die had even goed hoogspringer kunnen worden met zo'n detente. 28 januari 2017 bewerkt door Ehcos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 28 januari 2017 Share Geplaatst 28 januari 2017 (bewerkt) Ah ook een interessante mening @Östlund Misschien eens met Van Basten en Cim gaan praten voor een nieuwe regel? Ja we kunnen wel uitzonderingen blijven noemen, maar hoeveel centrale verdedigers zijn er geweest in de historie van het voetbal? Dan kunnen we er nog 1000 noemen die onder de 180 cm waren, maar dan is het alsnog een uitzondering ;c 28 januari 2017 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
frietsaus Geplaatst 28 januari 2017 Share Geplaatst 28 januari 2017 Die karatekick naar El Ghazi was al donkerpaars, voor de rest heb ik geen zin om op jouw flauwe grap te reageren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 28 januari 2017 Share Geplaatst 28 januari 2017 (bewerkt) [quote name='Ehcos'] Ivan Cordoba mag natuurlijk niet ontbreken. Maar goed, die had even goed hoogspringer kunnen worden met zo'n detente. [/QUOTE] En als hij het kopduel verloor schopte hij de tegenstander gewoon door midden. Zamorabo was overigens een aanvaller @cimbomcu 28 januari 2017 bewerkt door Pino Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcFR Geplaatst 29 januari 2017 Share Geplaatst 29 januari 2017 (bewerkt) Beugelsdijk op meters afstand van Dolberg die daardoor zo de pass kan geven op Ziyech. Wat een waardeloze verdediger, mooi hoor zo'n cultheld :-D 29 januari 2017 bewerkt door MarcFR Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baddoo Geplaatst 29 januari 2017 Share Geplaatst 29 januari 2017 Dat ADO kan er ook helemaal niks van he Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 29 januari 2017 Share Geplaatst 29 januari 2017 Assaidi :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 29 januari 2017 Share Geplaatst 29 januari 2017 Haha die Beugelsdijk, moet alles met overtredingen en trekken en duwen compenseren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 29 januari 2017 Share Geplaatst 29 januari 2017 Was hetgeen wat Celina en Maatsen deden nou echt natrappen volgens de regels (en dus rood)? Vond het wel meevallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 29 januari 2017 Share Geplaatst 29 januari 2017 Weghorst, enge vent zeg. Elleboogje planten en wegkomen met geel. Gelukkig mocht die douchen van vd Brom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 29 januari 2017 Share Geplaatst 29 januari 2017 Was hetgeen wat Celina en Maatsen deden nou echt natrappen volgens de regels (en dus rood)? Vond het wel meevallen. Die kerel stond echt heel vies op de voet van Celina. Vond zijn reactie niet heel onbegrijpelijk, raakte hem volgens niet eens? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 29 januari 2017 Share Geplaatst 29 januari 2017 Gaat om de beweging natuurlijk. Maar Holla echt smerig ja, zal wel weer niet tegen opgetreden worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 29 januari 2017 Share Geplaatst 29 januari 2017 (bewerkt) Die kerel stond echt heel vies op de voet van Celina. Vond zijn reactie niet heel onbegrijpelijk, raakte hem volgens niet eens? Hij trapte in de lucht idd, raakte hem ruim niet. Kreeg die PEC speler nog geel? Want het zou heel erg onrechtvaardig zijn als dat onbestraft zou blijven. Weet niet meer welke wedstrijd (denk GAE - FC Utrecht) het gisteravond was, dat een speler op de middenlijn een tegenstander neer trapt terwijl hij er al lang voorbij was (en de bal ook). Dat zou je technisch gezien ook als natrappen kunnen beoordelen (kreeg een gele kaart). 29 januari 2017 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pinolero Geplaatst 31 januari 2017 Share Geplaatst 31 januari 2017 [twitter]https://twitter.com/MatthijsSneppie/status/826381597213593600/photo/1[/twitter] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 2 februari 2017 Share Geplaatst 2 februari 2017 Zal vast toeval zijn dat alle topclubs een of meerdere centrale verdedigers boven de 1.90 hebben lopen. Cim's punt staat als een huis, en wil wedden dat als iemand anders het gemaakt had hier veel minder reactie op was gekomen. Is je opgevallen dat Cim mijn vraag wat Heerenveen dan had moeten doen nog steeds niet heeft beantwoord? En dat terwijl ik volgens mij heel redelijk en zonder persoonlijke aanvallen mijn visie hierop heb gepresenteerd. Daarnaast is mijn punt dat Heerenveen geen kopduels van De Jong kon winnen niet komt doordat de cv's te klein waren, maar doordat ze niet goed genoeg zijn in kopduels (waarin hun lengte vermoedelijk een belangrijke rol speelt). Kijken naar lengte leidt tot verkeerde scouting. Je moet kijken naar kwaliteiten, zoals het vermogen kopduels te winnen. Dat zal voor een kleine speler moeilijker zijn, maar als hij zijn gebrek aan lengte weet te compenseren (met bijvoorbeeld positionering, timing, sprongkracht, uit balans brengen tegenstander) is er niets aan de hand. Alleen zijn zulke spelers er niet zo veel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sanel Geplaatst 2 februari 2017 Share Geplaatst 2 februari 2017 Gisteren laat hij weer minstens één houdbare bal door en maakte hij bij een aantal andere situaties een slechte indruk. Maarjah snap dat je in de middenmoot Eredivisie geen wereldkeeper hoeft te hebben, maar hij zit onder het niveau van middenmoot Eredivisie. Die Meul vond ik ook niets en de oudste Bertrams komt ook te kort. Zie toevallig nu Niki Mäenpää keepen bij Brighton. Niet dat ik hem nou een wereldkeeper vind, maar stond ook bij WIllem II onder contract. Gebaseerd op momenten of samenvattingen denk ik? Sowieso moet je lage verwachtingen hebben van keepers uit de Eredivisie, wat is de laatste keer dat hier een écht goede keeper speelde? Laatste was Gomes of wat? Cillessen en Zoet vind ik bijvoorbeeld ook achterlijk. Je hebt bijvoorbeeld ook Filip Kurto, bij Roda alleen maar fouten, zit nu bij Excelsior en weet eerlijk gezegd niet eens of hij eerste of tweede keeper is geworden. Lamprou gewoon een prima keeper voor het niveau van Willem II, na trainerswissel ook blijven staan. Als hij een fout maakt word er snel gewezen naar zn lengte, vind ik een beetje te makkelijk aangezien een Zoet dezelfde fouten maakt. Mathijsen probeerde overigens zn contract te verlengen maar ze kwamen er om een of andere reden niet uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baddoo Geplaatst 2 februari 2017 Share Geplaatst 2 februari 2017 (bewerkt) Is je opgevallen dat Cim mijn vraag wat Heerenveen dan had moeten doen nog steeds niet heeft beantwoord? En dat terwijl ik volgens mij heel redelijk en zonder persoonlijke aanvallen mijn visie hierop heb gepresenteerd. Daarnaast is mijn punt dat Heerenveen geen kopduels van De Jong kon winnen niet komt doordat de cv's te klein waren, maar doordat ze niet goed genoeg zijn in kopduels (waarin hun lengte vermoedelijk een belangrijke rol speelt). Kijken naar lengte leidt tot verkeerde scouting. Je moet kijken naar kwaliteiten, zoals het vermogen kopduels te winnen. Dat zal voor een kleine speler moeilijker zijn, maar als hij zijn gebrek aan lengte weet te compenseren (met bijvoorbeeld positionering, timing, sprongkracht, uit balans brengen tegenstander) is er niets aan de hand. Alleen zijn zulke spelers er niet zo veel. Hier geef je toch al antwoord op je eigen vraag. Spelers, zeker in Nederland, met deze kwaliteiten zijn zeer schaars. Denk dat Moreno de enige is op dit moment die dit heeft. Dan is het handiger om te kiezen voor een centrale verdiger van 1.90 tov een verdediger van 1.80 (mits ze hetzelfde niveau hebben), want die zal meer luchtduels winnen door zijn lengte. 2 februari 2017 bewerkt door Baddoo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 2 februari 2017 Share Geplaatst 2 februari 2017 Het is toch logisch dat je verdedigers niet op lengte moet scouten maar op kwaliteit. Vergeef mij dan dat ik er niet op inga :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 2 februari 2017 Share Geplaatst 2 februari 2017 Hier geef je toch al antwoord op je eigen vraag. Spelers, zeker in Nederland, met deze kwaliteiten zijn zeer schaars. Denk dat Moreno de enige is op dit moment die dit heeft. Dan is het handiger om te kiezen voor een centrale verdiger van 1.90 tov een verdediger van 1.80 (mits ze hetzelfde niveau hebben), want die zal meer luchtduels winnen door zijn lengte. Is dat handiger? Luchtduels zijn niet het enige aspect van het verdedigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Baddoo Geplaatst 2 februari 2017 Share Geplaatst 2 februari 2017 Is dat handiger? Luchtduels zijn niet het enige aspect van het verdedigen. Daarom zeg ik ook 'mits ze hetzelfde niveau hebben'. Je gaat mij niet vertellen dat Doke fucking Schmidt over uberhaupt enige verdedigende kwaliteiten beschikt, zet er dan maar een gast van 1.90 neer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 2 februari 2017 Share Geplaatst 2 februari 2017 Maar lengte gaat vaak ten koste van wendbaarheid en snelheid. Een lange verdediger hoeft dus niet altijd tactisch handiger te zijn dan een kleinere met hetzelfde niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 2 februari 2017 Share Geplaatst 2 februari 2017 (bewerkt) Het is toch logisch dat je verdedigers niet op lengte moet scouten maar op kwaliteit. Vergeef mij dan dat ik er niet op inga :cab: Nouja, jij begint met dat iets niet kan ivm lengte ipv kwaliteit. Maar vervolgens moet je er niet op scouten? Maar het is wel weer een argument dat alle topclubs er wel op scouten/selecteren? Ik ben je draad een beetje kwijt geloof ik. 2 februari 2017 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 2 februari 2017 Share Geplaatst 2 februari 2017 (bewerkt) Ghehe je gaat me niet overtuigen Sanel en ik jou ook niet denk ik ;c Sowieso moet je lage verwachtingen hebben van keepers uit de Eredivisie. Daar heb je zeker gelijk in. Bram Castro was ooit de slechtste keeper in de Eredivisie en nu één van de beste. En hij is echt niet opeens heel veel beter geworden. Dat zegt genoeg over de rest denk ik. 2 februari 2017 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 2 februari 2017 Share Geplaatst 2 februari 2017 Nouja, jij begint met dat iets niet kan ivm lengte ipv kwaliteit. Maar vervolgens moet je er niet op scouten? Maar het is wel weer een argument dat alle topclubs er wel op scouten/selecteren? Ik ben je draad een beetje kwijt geloof ik. Ik vind juist dat je een beetje langs mijn posts heen leest. Dat Doke Schmidt 1.75 is maakt niet uit, maar dat de overige 3 dan ook 1.75 zijn is het probleem! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 3 februari 2017 Share Geplaatst 3 februari 2017 Dus ze moeten wél scouten op lengte? Niet voor iedere speler, maar wel voor voldoende lengte in de selectie. Wat is het nou? Wel of niet scouting op lengte? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten