Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Magikarp:

Maar misschien moet ik samen met @007mark een cursusje 'Begrijpend lezen van de posts van Cim' volgen, want je het wel weer compleet anders bedoelen. LOI of NCOI? 

Voordat we die cursus hebben afgerond zijn we een paar jaar verder denk ik. Moeten flink wat hoogleraren aan te pas komen om die cursus vorm te geven ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei 007mark:

Voordat we die cursus hebben afgerond zijn we een paar jaar verder denk ik. Moeten flink wat hoogleraren aan te pas komen om die cursus vorm te geven ben ik bang.

Daar heb je geen cursussen voor, want het is onmogelijk. Zodra je ook maar iets er van begrijpt is hij alweer 180 graden gedraaid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik vooral interessant vond is dat Marcel Brands in 9 jaar tijd 9 miljoen winst heeft gemaakt bij PSV, bij Feyenoord Van Geel 15 in 7 jaar, en Overmars in 6 jaar 114. 

Dat Twente ook :r Filmpje geeft goed bloot hoe pijnlijk het allemaal toen was daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei cimbomcu:

Wat ik vooral interessant vond is dat Marcel Brands in 9 jaar tijd 9 miljoen winst heeft gemaakt bij PSV, bij Feyenoord Van Geel 15 in 7 jaar, en Overmars in 6 jaar 114. 

Dat Twente ook :r Filmpje geeft goed bloot hoe pijnlijk het allemaal toen was daar.

Tja dan moet je ook de situaties erbij pakken.

van Geel stapte in toen Feyenoord financieel niet veel kon en dus met veel eigen jeugd speelde, die verkoop je natuurlijk altijd met winst (zijn 1e seizoen al 12 mln winst).

Marcel Brands kocht juist de eerste jaren heel veel omdat PSV snel terug naar de top wilde (op een verkeerde manier wmb). In zijn latere jaren is er meer focus op jeugd geweest en zijn er meer gerichte aankopen gedaan (en kwamen er ook meer uitgebalanceerde selecties).

Overmars stapte gewoon op het juiste moment in en profiteert van een gouden jeugdlichting en een goed aangekochte Frenkie.

Die winst an sich zegt dus vrij weinig imo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Erwin.:

Tja dan moet je ook de situaties erbij pakken.

van Geel stapte in toen Feyenoord financieel niet veel kon en dus met veel eigen jeugd speelde, die verkoop je natuurlijk altijd met winst (zijn 1e seizoen al 12 mln winst).

Marcel Brands kocht juist de eerste jaren heel veel omdat PSV snel terug naar de top wilde (op een verkeerde manier wmb). In zijn latere jaren is er meer focus op jeugd geweest en zijn er meer gerichte aankopen gedaan (en kwamen er ook meer uitgebalanceerde selecties).

Overmars stapte gewoon op het juiste moment in en profiteert van een gouden jeugdlichting en een goed aangekochte Frenkie.

Die winst an sich zegt dus vrij weinig imo

Dat is ook wel zo, vooral bij Van Geel. Maar meer dat de ontevredenheid bij Van Geel natuurlijk al jaren enorm was. Bij Brands juist vooral veel lof de laatste jaren, ook daarom zijn stap naar Everton verdient?

Over Overmars vind ik je te makkelijk, wat dacht je van Milik, Sanchez, Kluivert, Riedewald, Klaassen, maar ook Bazoer en Cillessen, Siem de Jong en dus Frenkie. Het is heus wel meer dan alleen het juiste moment instappen en profiteren van een jeugdlichting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt en zijn sterkte is toch ook wel de bijzondere transfersommen. Bazoer en Riedewald waren geen basisspelers en samen voor meer dan 20 miljoen verkocht, Kluivert had maar 1 jaar contract en maar 1 seizoen gespeeld 17,5 miljoen, Siem voor 9 miljoen ook al een bijzondere prijs want toen was die al veel geblesseerd. Milik huren voor paar ton, daarna kopen voor miljoentje of 2 om daarna voor 34 te verkopen. Sanchez goed gescout natuurlijk maar ook een bijzondere transfersom vind ik 40 miljoen, speelde er ook maar een jaar. Frenkie binnengehaald voor de neus van PSV. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Dat is ook wel zo, vooral bij Van Geel. Maar meer dat de ontevredenheid bij Van Geel natuurlijk al jaren enorm was. Bij Brands juist vooral veel lof de laatste jaren, ook daarom zijn stap naar Everton verdient?

Waar was Van Geel ontevreden over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Sophomore:

Toch wat teleurgesteld in die salonremise op het einde. 

Ach, snap het wel. Ajax wil niet zichzelf teveel naar voren spelen en in de counter spelen, en PSV wil niet te ver doordrukken waardoor ze 1 op 1 komen achterin. In zo'n fase maak je zo'n goal niet meer goed, en het gaat toch om de titel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Magikarp:

Kampioen word je tegen de kleintjes

Dit inderdaad @Sophomore Verliezen tegen je directe concurrent in eigen huis is dodelijk. Gelijkspel helpt ook niet, maargoed. 

Vind overigens dat gelul met dat bij PSV nu de waarde op het veld staat en bij Ajax niet ook zo'n onzin :-D Dolberg net verkocht. Neres is er nog, Promes, Ziyech. Samen zeker 100 miljoen waard. Martinez & Alvarez zijn vanaf de winterstop ook minstens 20 miljoen p.p. waard, Tagliafico achterin, Blind die gewoon nog steeds 15 a 20 miljoen zal kosten mocht een club hem willen kopen. Dest, Mazraoui. Onana ook nog eens. Genant.

Niet dat PSV voorin geen goudhaantjes heeft lopen, maarja die hebben het nog niet op CL-niveau laten zien. Ben je toch veel minder waard. Overigens die Ihattaren man, wát een talent, lijkt alsof die al een jaar lang in het eerste speelt. Hoop echt voor hem dat hij niet zwaar geblesseerd raakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-9-2019 om 20:06 zei MetalMichael:

Voor de goal: Van de Beek staat klaar om erin te komen voor Promes. Na de goal: Van de Beek valt in voor Neres.

Heerlijk dat opportunisme van coaches. Lijkt me toch niet at de redenen voor de wissel plotsklaps zijn veranderd.

Promes kan meer verdedigend werk opknappen dan Neres. Dat was de reden van de wissel. Ajax hoefde immers niet te score. 

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites