Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

PSV Eindhoven

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Zijn vader was wel degene die hem down to earth hield. Al is het niet te zeggen hoe het was gelopen als zijn vader nog wel had geleefd.

Dat Mario Götze aangetrokken wordt vind ik een non-argument. Je moet juist trots zijn dat je met zo iemand kan spelen en juíst proberen om zo iemand uit de basis te spelen als je echt de drive hebt. Als je kijkt naar een Madueke, dan zit daar veel meer een kop op om de top te halen.

Overigens hoop ik nog steeds dat Ihattaren gaat slagen bij PSV, want als voetballer ben ik gewoon fan van hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Erwin.:

Zijn vader was wel degene die hem down to earth hield. Al is het niet te zeggen hoe het was gelopen als zijn vader nog wel had geleefd.

Dat Mario Götze aangetrokken wordt vind ik een non-argument. Je moet juist trots zijn dat je met zo iemand kan spelen en juíst proberen om zo iemand uit de basis te spelen als je echt de drive hebt. Als je kijkt naar een Madueke, dan zit daar veel meer een kop op om de top te halen.

Overigens hoop ik nog steeds dat Ihattaren gaat slagen bij PSV, want als voetballer ben ik gewoon fan van hem.

In theorie is dat natuurlijk hartstikke leuk, maar aangezien Schmidt ongeveer vanaf training 1 op Ihattaren’s nek zit, Götze een Duitser is én vrij veel geld kost, kan ik me goed voorstellen dat Ihattaren nou niet het idee heeft dat hij een faire strijd aan kan gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei PJHoutman:

In theorie is dat natuurlijk hartstikke leuk, maar aangezien Schmidt ongeveer vanaf training 1 op Ihattaren’s nek zit, Götze een Duitser is én vrij veel geld kost, kan ik me goed voorstellen dat Ihattaren nou niet het idee heeft dat hij een faire strijd aan kan gaan.

Ja maar kom op, dat is toch ook gewoon hoe topsport en zeker de voetbalwereld werkt? Schmidt heeft Ihatarren bezig gezien op de 1e trainingen. Zag het daar al niet zitten waarschijnlijk en toen Götze als buitenkansje langs kwam dan grijp je dat met beide handen aan. Het is niet dat Ihatarren al een onbetwiste basisspeler was die even voor Götze aan de kant gezet is. 

Götze is qua speelstijl best vergelijkbaar met Ihatarren. Maar als je de werklust en de inspanning van die twee vergelijkt dan ligt dat echt mijlenver uit elkaar. Waar Götze wel bereid is om arbeid te leveren is Ihatarren dat niet of minder. Natuurlijk is het een talent, maar er zijn maar weinig ploegen/trainers die graag een speler opstellen waar je alleen offensief wat aan hebt en die verder mag lantefanteren in het veld. En het is nou ook niet dat Ihatarren aanvallend zo beslissend is geweest dat hij recht zou hebben op zo'n rol. 

Gaston Pereiro is misschien wel een mooi ander voorbeeld. Offensief in potentie een geweldige speler. Maar ook die liet het in de meeste gevallen qua arbeid afweten en was dan vervolgens in offensief opzicht zo grillig dat zijn positief in de basis ook niet houdbaar was. Als je zo'n rol wilt dan moet je er minimaal 10-15 maken in een seizoen en een evenredig aantal assists geven (ja dat zei Gijp ook, was ik het toevallig wel mee eens.) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Michaelinho*:

Ja maar kom op, dat is toch ook gewoon hoe topsport en zeker de voetbalwereld werkt? Schmidt heeft Ihatarren bezig gezien op de 1e trainingen. Zag het daar al niet zitten waarschijnlijk en toen Götze als buitenkansje langs kwam dan grijp je dat met beide handen aan. Het is niet dat Ihatarren al een onbetwiste basisspeler was die even voor Götze aan de kant gezet is. 

Zal best, maar ik heb het erover dat Ihattaren nu (mogelijk terecht) het beeld heeft dat het toch geen reet uitmaakt wat hij doet, Schmidt wil hem er immers toch niet bij. Dat er een hele dure speler voor jouw positie wordt gehaald sterkt dat beeld, want hoe moet je die er ooit uitconcurreren?

En die gedachtegang is voor een speler van 18 die door iedereen het NL elftal werd ingeschreven best te begrijpen, wat mij betreft. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Erwin.:

Schijnt ie ook al vervelend te zijn geweest volgens Mart van den Heuvel (oa oud-teammanager). In hoeverre we dat met een korreltje zout moeten nemen weet ik niet want hij is wel vaker kritisch over dingen laatste tijd.

Aha. Ik zit hem namelijk wel te verdedigen, maar misschien is het gewoon altijd al een pleurisventje geweest :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei PJHoutman:

Zal best, maar ik heb het erover dat Ihattaren nu (mogelijk terecht) het beeld heeft dat het toch geen reet uitmaakt wat hij doet, Schmidt wil hem er immers toch niet bij. Dat er een hele dure speler voor jouw positie wordt gehaald sterkt dat beeld, want hoe moet je die er ooit uitconcurreren?

En die gedachtegang is voor een speler van 18 die door iedereen het NL elftal werd ingeschreven best te begrijpen, wat mij betreft. 

Wat je zegt ben ik het zeker niet mee oneens. In die zin dat je die gedachtegang kunt hebben, waarschijnlijk is het ook waar. Schmidt is er klaar mee en waarschijnlijk ook terecht. Maar het blijft een zwaktebod van zo'n speler om totaal niet te vechten. Nu zal Raiola als zaakwaarnemer ook niet helpen trouwens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Regis:

Buitendat de 3-0 echt een fantastische aanval was is het toch nog niet zo indrukwekkend wat ze laten zien?

Vergeleken met afgelopen seizoen is het spel van de afgelopen 3 wedstrijden echt bizar goed. Je zou er bijna van klaarkomen :D

Kan me niet eens meer herinneren wanneer we meer dan 3 goals maakten in een pot (vorig jaar), laat staan in de 1e helft.

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap de positiviteit ook wel. Zeker na afgelopen jaar en nu met publiek in het stadion. Laatste kwartier met name lieten ze ook wel mooie dingen zien en tot wat ze in staat zijn, maar daarvoor was het lange tijd ook wel best armoedig wat ze lieten zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Regis:

Buitendat de 3-0 echt een fantastische aanval was is het toch nog niet zo indrukwekkend wat ze laten zien?

Continu goed drukzetten, een meer dwingende Götze, af en toe zeer fraai combinatiespel en we hebben eindelijk een echte verdediger.

Nee, het is nog zeker niet top en de tegenstand is matig. Maar het is al zoveel beter dan vorig seizoen. 7-2 over 2 duels tegen Gala en nu na 45 van de 180 minuten op 3-0 tegen Midtjylland. En dan ben je dus nog niet eens op je allerbest. 

Dan is er wel reden voor voorzichtige euforie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei neva:

Continu goed drukzetten, een meer dwingende Götze, af en toe zeer fraai combinatiespel en we hebben eindelijk een echte verdediger.

Nee, het is nog zeker niet top en de tegenstand is matig. Maar het is al zoveel beter dan vorig seizoen. 7-2 over 2 duels tegen Gala en nu na 45 van de 180 minuten op 3-0 tegen Midtjylland. En dan ben je dus nog niet eens op je allerbest. 

Dan is er wel reden voor voorzichtige euforie.

Oja. En reden tot euforie heb je sowieso wel als fan natuurlijk. Ik sta morgen ook gewoon te gillen en gek te doen als Ajax van Leeds wint en met goed spel langzaam overtuigd zijn dat we de CL kunnen winnen. Hoort er allemaal bij toch. Dat het matige tegenstand is moet je wel meenemen, maar aan de andere kant spelen zowel Ajax als PSV op de onderlinge potjes na in de eredivisie ook enkel tegen matige tegenstanders. Positieve ontwikkeling dat je dit vroeg in het seizoen al wel afstraft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites