Spring naar bijdragen

PSV Eindhoven

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Wat mij opviel was hoe makkelijk de backs van AZ erover heen konden zonder dat er iemand van PSV was die ze tegenhield. Het oude riedeltje was dan dat, bijvoorbeeld, Stengs deed of hij hem voor ging geven, maar de bal naast zich passte om zo Svensson de vrije mogelijkheid te geven om een voorzet te geven (of zelf te schieten). Zelfde geldt voor Idrissi en Wijndal. Daar moet toch wat tegen te doen zijn?

Verder had PSV natuurlijk te maken met een overtal aan AZ'ers dat sowieso al erg in vorm was, en een aanval waarvan men onderhand weet dat die altijd wel weten te scoren. Met 11 man, zonder Malen, Bergwijn en Ihattaren ging het al een moeilijk verhaal worden. Met 10 man maak je dan al helemaal geen kans meer. Zelf zou ik nog niet spreken over een crisis, aangezien er ook écht veel pech bij komt kijken (de twee rode kaarten tegen Utrecht, de gemiste mogelijkheden tegen LASK en nu weer een rode kaart tegen AZ) deze week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Dysproz:

Pech ja, zo kun je het ook noemen. Ik zat meer aan onkunde te denken.

Combinatie van, Thomas mist wedstrijdritme en maakt daardoor een foute keuze. 

Je kan het van Bommel niet aanrekenen dat hij zijn 3 belangrijkste spelers mist, maar zijn oplossing daarvoor was ook 3x niks. Gakpo ben ik ook wel beetje op uitgekeken tbh, zal imo nooit een vaste basisspeler worden hier. Kan een goeie voorzet geven maar is te lang en daardoor niet behendig genoeg om een of meer mannen uit te spelen. Prima backup nog, dat wel. 

Zoet was gisteren ook weer erg matig, dat terwijl hij zich juist zou moeten onderscheiden. Kan toch niet lang meer duren voor Unnerstall komt mag ik hopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap de keuze niet om met deze opstelling te beginnen. Geen spits en geen creatieve middenvelder. Speel dan op z'n minst met Mitroglu in de spits, dan heb je tenminste nog een echte spits lopen.

Op het middenveld in deze samenstelling, terwijl je bijvoorbeeld Pereiro weer beschikbaar hebt. Vind ik jammer, je kan niet verwachten dat Thomas nu de kar gaat trekken op 10.

Zoet ben ik onderhand ook wel klaar mee. Die wissel Doan/Teze snap ik ook niet. Ga dan na de rode kaart 432 spelen met 2 rappe jongens in de spits (Gakpo/Bruma) en Doan op 10. Hoef je ook niet te wisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Erwin.:

Combinatie van, Thomas mist wedstrijdritme en maakt daardoor een foute keuze. 

Je kan het van Bommel niet aanrekenen dat hij zijn 3 belangrijkste spelers mist, maar zijn oplossing daarvoor was ook 3x niks. Gakpo ben ik ook wel beetje op uitgekeken tbh, zal imo nooit een vaste basisspeler worden hier. Kan een goeie voorzet geven maar is te lang en daardoor niet behendig genoeg om een of meer mannen uit te spelen. Prima backup nog, dat wel. 

Zoet was gisteren ook weer erg matig, dat terwijl hij zich juist zou moeten onderscheiden. Kan toch niet lang meer duren voor Unnerstall komt mag ik hopen.

Dat je je 3 beste spelers mist is jammer, maar geen excuus. De spelers die nu in de aanval stonden behoren ook gewoon tot de betere spelers van de competitie. En je kan het van Bommel wel aanrekenen dat zij niet renderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Erwin.:

Je kan het van Bommel niet aanrekenen dat hij zijn 3 belangrijkste spelers mist

Nou, je kunt hem wel kwalijk nemen dart Bergwijn niet kon spelen. Die had meteen gewisseld moeten worden donderdag. Tuurlijk had Bergwijn dat zelf ook moeten aanvoelen, maar als trainer zijnde had hij hem gewoon naar de kant moeten halen, je zag dat het niet meer ging. Zeker gezien de importantie van de wedstrijd zondag. Hierin is van Bommel mijns inziens erg in de fout gegaan, en Bergwijn ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat Bergwijn ook als ie gewisseld was gisteren niet gespeeld had hoor

@Dysproz je miste nu 3 spelers die uit het niets een kans kunnen creëren. Van de 3 aanvallers die er gisteren in stonden zie ik alleen Bruma daar toe in staat maar die speelt al weken minder. Dan komt het aan op je tactiek en dan klopt het wat je zegt dat van Bommel daarin faalt.

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Dysproz:

Ja klopt maar ik vind dat er te makkelijk naar de afwezigen gewezen wordt. Bruma - Mitroglou - Doan is op papier gewoon een topaanval. Nu wordt er net gedaan alsof dat in een keer middelmaat is. 

Gakpo had natuurlijk nooit in de spits moeten starten.

Dat is toch ook gewoon middelmaat? Kom op zeg, wie is die Bruma nou eigenlijk? Leuk hoor, dat dat ventje een “toptalent” was, maar die jongen kan nou niet bepaald hele goede cijfers overleggen en tot nu toe is het, op een enkele wedstrijd na, bij psv ook niet heel erg best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vind ik niet. Als je 3 wedstrijden niet goed speelt wordt je al gelijk als middelmaat bestempeld.

Op Bergwijn, Promes, Ziyech, Tadic, Neres en Stengs na zie ik geen betere buitenspeler dan Bruma in de Eredivisie. 

Dus ik vind het te makkelijk om naar de 3 afwezige aanvallers te wijzen terwijl hun vervangers ook gewoon tot de betere spelers van de Eredivisie behoren.

bewerkt door Dysproz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Regis:

Is gewoon topaanval in de eredivisie?

Dat waag ik ernstig te betwijfelen. Bruma vind ik maar een blind rennertje, Mitroglu is meer een pinchitter en Doan, tja aardig spelertje, maar geen top. Vind het apart dat hier dan weer niet Gakpo bij wordt gezet, die vind ik beter dan deze 3.

8 minuten geleden zei Regis:

Is natuurlijk een achteruitgang tov je vaste 3, maar je niet ineens een reden om er zo af te gaan.  

Nee dat zeker niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dysproz:

Ja vind ik niet. Als je 3 wedstrijden niet goed speelt wordt je al gelijk als middelmaat bestempeld.

Op Bergwijn, Promes, Ziyech, Tadic, Neres en Stengs na zie ik geen betere buitenspeler dan Bruma in de Eredivisie. 

Dus ik vind het te makkelijk om naar de 3 afwezige aanvallers te wijzen terwijl hun vervangers ook gewoon tot de betere spelers van de Eredivisie behoren.

Volgens mij bedoelen we best hetzelfde. Ik vind best dat je als mede oorzaak naar die 3 afwezigen mag wijzen, en ook dat degene die dan overblijven op Bruma na geen man uit kunnen spelen en veel minder creativiteit hebben. Dat je dan 0-4 moet verliezen, zeker niet. Daar mag van Bommel de schuld van krijgen met zijn tactisch plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zorgwekkend dat je 3 rode kaarten haalt in korte tijd. Dan loop je kennelijk achter de feiten aan. 

Verliezen van AZ kan gebeuren, maar niet met 0-4 en dus afgedroogd worden. 

Er moet een wonder gebeuren wil je nog kans maken op de titel, en dat is jammer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites