Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Kraak 't of Smaak 't #6

Richarð.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 879
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Leuk initiatief, ik ga me hier ook voor engageren. Lijkt me een ideaal spelletje om nieuwe bands te ontdekken.

Dit nummer deed me wat denken aan het Belgische 'Laïs', bende hippiegrieten die ze wat mij betreft publiekelijk mogen opknopen. Terwijl ze daar toch mee bezig zijn mag deze Iris Penning daar gerust bij -1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn score van +1 erbij, eindigt Iris Penning op -6. Omdat ze de eerste was, staat ze daarmee dus voorlopig op #1.

Benjamine Clementine - Cornerstone Chiemel

7Dc5BQ31iLw

Huisregels:

- Elke dag rond 18:00 zal het volgende nummer gepost worden door mij

- Gebruik +1 of -1. Post zonder zullen niet meetellen

- Motivatie is niet verplicht, maar wordt wel altijd gewaardeerd

- Kijk of je nummer niet al een keer voorbij is gekomen

- Max. 2 nummers per persoon op de wachtlijst

- Alle genres zijn toegestaan

- Het nummer móet op Youtube of Soundcloud te staan

- Ingezonden nummers móeten voorzien worden van een link naar YT of SC

Top 10

-6 Iris Penning - Onvoorstelbaar Onvoorspelbaar

[spoiler=Overige Nummers]-

[spoiler=Wachtlijst]People You Know - Bigger Things 16rDeAByxAo Niejo101

Anderson .Paak ft. The Game & Sonyae Elise - Room in Here QJBB3q0MDPQ Djordison

Eefje de Visser - Scheef 0WXMkk8WURE pecswollenaer

Gers Pardoel - Met Mij 1nNBRWYbgLo 007mark

Andrew McMahon In the Wilderness - Cecilia and the Satellite G_zY_jSVXSU bas2204

Sam Hunt - Cop Car G4dWlCHKdio Kloppie

A Perfect Circle - The Package fn0hy-8vTeE Zeus

Ringo Deathstarr - Rip IQ187y5sH3E Yves

Joanna Newsom - Leaving the City keke7BGzJPI Keko

Thundercat - Them Changes sBM5T4fHucA Justin

Fyfe - Solace oLGnR0UldCM Chiemel

Nothing But Thieves - If I Get High xWpEZguQE8E pecswollenaer

Austin Plaine - Never Come Back Again REUPPN33tBs bas2204

Akwasi - Dorst MiwTYPLUkSg Kloppie

Dave Gahan & Soulsavers - All of This and Nothing cXzppoqAaRc Zeus

Stillwave - Tarmac Plains fLtVQ2ztzks Keko

[spoiler=Mentions] [MENTION=3991]Jasper.[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=7213]Niejo101[/MENTION]; [MENTION=23359]RobBouwman[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=139]Niels[/MENTION]; [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=21191]Kyrill[/MENTION]; [MENTION=19686]Bm[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=19010]Tomas.[/MENTION]; [MENTION=5099]Kloppie[/MENTION]; [MENTION=5638]MetalMichael[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=21212]007mark[/MENTION]; [MENTION=32665]pecswollenaer[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; [MENTION=19189]henkyh[/MENTION]; [MENTION=8910]Baddoo[/MENTION]; [MENTION=32488]Ajaciedjee[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=12165]Justin[/MENTION];

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvankelijk schrok het aparte, erg nasale stemgeluid van deze Michael Kiwanuka-kloon mij af en neigde ik naar een minnetje. Gaandeweg slaagde de zanger er echter in mij mee te nemen in zijn verhaal. Een tweede beluistering heeft mij doen besluiten dat net dat aparte timbre en daarbij de verrassende songstructuur maakt dat dit voor mij een sterke song is. +1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intro heeft wel erg veel weg van een nummer van Monogrenade. En dat blijft dan voortdurend doortikkelen. Ik mis de dynamiek hierin, iets waar ik toch wel erg veel waarde aan hecht in muziek. Ik voel ook weinig voor de zanger en het komt ietwat geforceerd over. Niet drama, maar 't is het gewoon net niet. -1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben erg gecharmeerd van Benjamin Clementine, en ondanks ik dit niet zijn beste nummer vind, krijgt het toch een dikke +1. Vooral live heeft dit iets unieks, zo'n donker silhouette achter een piano in een rokerige ruimte, waarbij ik zelfs nog een glas whiskey erbij wil nemen om de sfeer er naartoe te zetten. Ben zeer benieuwd naar het volgende werk van deze man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites