Oerlie Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 Volg ik helaas te weinig darts voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 Hoewel het idee heel leuk is doe ik, op af en toe 1 euro betjes via toto na, niet aan gokken voor geld. Ik zou het wel leuk vinden als we a la de wielerpromo ook zoiets gaan organiseren voor de (grote) darttoernooien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 Als er interesse is wil ik best kijken om een pool op te zetten voor het hele jaar, met alle PDC toernooien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 (bewerkt) Ben zelf ook niet van het gokken voor geld. Op het moment dat er net als met het wielrennen hier ook een dartsprono komt door het hele jaar doe ik zeker mee. Wil eventueel ook wel meehelpen met de organisatie ervan. Heb alleen de tijd niet ervoor om dit in me eentje te doen. Kalender van de grote toernooien heb ik al 16 januari 2023 bewerkt door chrisje1993 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 Mijn voorkeur gaat uit naar een gratis spel iig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 Het klinkt in ieder geval of er intresse is. Ik wil ook wel helpen met het organiseren en het nadenken over het format mocht het nodig zijn. @timpy00 @chrisje1993 zullen wij anders even in een PM gaan brainstormen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 Rupprecht won in de EU een tourcard door niet te spelen op de laatste dag. In de UK zijn ze niet zo slim... https://sportnieuws.nl/dartnieuws/engelse-darter-verloor-pdc-tourkaart-op-q-school-juist-omdat-hij-aanwezig-was/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 18 minuten geleden zei Satyr: Mijn voorkeur gaat uit naar een gratis spel iig. Misschien mag jij ook niet eens gokken op wedstrijden uit je 'eigen competitie' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 6 minuten geleden zei Satyr: Rupprecht won in de EU een tourcard door niet te spelen op de laatste dag. In de UK zijn ze niet zo slim... https://sportnieuws.nl/dartnieuws/engelse-darter-verloor-pdc-tourkaart-op-q-school-juist-omdat-hij-aanwezig-was/ Iets te makkelijk gezegd wel. Bij Rupprecht was berekend dat 'ie zeker was als hij niet zou spelen. Whitehead was alles behalve zeker met zijn puntentotaal. Achteraf bleek het handiger te zijn als hij niet speelde. Hindsight is 20/20. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 Aan de ene kant is dit de charme van Q school, die enorme chaos op de laatste dag, aan de andere kant doet Q school op deze manier niet wat het moet doen: de beste spelers selecteren en deze een tourcard geven. Ik zou dus ook graag een andere opzet zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayDeManaager Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 Tof idee Mark, bedankt voor de mention, maar ik ga ook graag liever voor een gratis spel. Zo'n dartsprono lijkt dan in ieder geval wel op de opzet van @007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 7 minuten geleden zei KayDeManaager: Tof idee Mark, bedankt voor de mention, maar ik ga ook graag liever voor een gratis spel. Zo'n dartsprono lijkt dan in ieder geval wel op de opzet van @007mark Hier sluit ik me bij aan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 54 minuten geleden zei 19CH98: Aan de ene kant is dit de charme van Q school, die enorme chaos op de laatste dag, aan de andere kant doet Q school op deze manier niet wat het moet doen: de beste spelers selecteren en deze een tourcard geven. Ik zou dus ook graag een andere opzet zien. Als je niet levert 3 dagen lang, dan behoor je dus niet bij de beste spelers. Zo simpel is het toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 Absoluut. Je moet van iedereen kunnen winnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 18 minuten geleden zei Elsjorro1990: Als je niet levert 3 dagen lang, dan behoor je dus niet bij de beste spelers. Zo simpel is het toch? Op het moment dat je beter niet dan wel kunt spelen gaat er iets mis lijkt mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 19 minuten geleden zei 19CH98: Op het moment dat je beter niet dan wel kunt spelen gaat er iets mis lijkt mij. Nee hoor, die Rupprecht was zo goed dat hij na 3 dagen al zeker was. Alleen een bye + 6-0 nederlaag en een hele, hele bizarre winnaar zou hem in de weg staan. Dat gebeurd dus nooit. Maar je neemt het risico ook niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 2 minuten geleden zei Satyr: Nee hoor, die Rupprecht was zo goed dat hij na 3 dagen al zeker was. Alleen een bye + 6-0 nederlaag en een hele, hele bizarre winnaar zou hem in de weg staan. Dat gebeurd dus nooit. Maar je neemt het risico ook niet. Als je zo goed bent dat je na 3 dagen 100% zeker bent prima, dan verdien je je kaart gewoon. Dat is hetzelfde als wanneer je het hele toernooi wint op een dag. Maar dat die Engelsman er achteraf beter aan had gedaan om niet te spelen is krom vind ik en een fout in de regels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 Ik snap je gedachtegang wel, maar je denkt fout. Het Q-school systeem werkt met bye's in de eerste ronde, dus je krijgt geen punten als je in de eerste ronde wint, maar je legs tellen wél mee, voor en tegen. Het voordeel van een bye is dat je bij een zege meteen een punt hebt, het nadeel is dat je een wedstrijd minder hebt om legs te pakken. Die Engelsman had achteraf gezien een Tourcard gewonnen. Op het moment dat dag vier begon, was hij niet zeker. Maar achteraf gezien dus wel. Dan zijn er dus een hele hoop gekke uitslagen geweest en natuurlijk een onverwachte dagwinnaar. Even ter zijde, Smith Neale is momenteel de meest gehate darter in Engeland, hij schijnt een oplichter op de Engelse Marktplaats te zijn. Rupprecht was wél zeker, mits hij niet met 6-0 zou verliezen. Dan kon hij alleen zeker weten door niet te gooien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 1 minuut geleden zei Satyr: Ik snap je gedachtegang wel, maar je denkt fout. Het Q-school systeem werkt met bye's in de eerste ronde, dus je krijgt geen punten als je in de eerste ronde wint, maar je legs tellen wél mee, voor en tegen. Het voordeel van een bye is dat je bij een zege meteen een punt hebt, het nadeel is dat je een wedstrijd minder hebt om legs te pakken. Die Engelsman had achteraf gezien een Tourcard gewonnen.(1) Op het moment dat dag vier begon, was hij niet zeker. Maar achteraf gezien dus wel. Dan zijn er dus een hele hoop gekke uitslagen geweest en natuurlijk een onverwachte dagwinnaar. Even ter zijde, Smith Neale is momenteel de meest gehate darter in Engeland, hij schijnt een oplichter op de Engelse Marktplaats te zijn. (2) Rupprecht was wél zeker, mits hij niet met 6-0 zou verliezen. Dan kon hij alleen zeker weten door niet te gooien. Ik weet hoe het systeem van Q school werkt, zoals ik al zeg vind ik het redelijk krom. Het is nu al beter sinds het in 2 delen verdeeld is maar de variantie in niveaus is gewoon zo groot dat je met 3 dagen in ronde 1 zeker niet de beste 128 in deel 2 hebt. Nu is dat nog niet zozeer een probleem want als je goed genoeg bent voor een tourkaart kom je hoe dan ook wel bij de laatste 128. Het probleem zit hem wat mij betreft er dus in dat niet spelen beter kan zijn dan wel spelen. En in beide door mij vetgedrukte gevallen is dat het geval. Maar goed, voor de PDC maakt het geen reet uit wie de tour cards pakken, de nummers 65 tot en met 128 van de wereld zijn voor hun betreft natuurlijk volledig inwisselbaar. Ze hebben een paar grote namen nodig voor de marketing en de rest is veldopvulling. Ze zullen er niet wakker van liggen of Pietje Puk of Jan met de korte achternaam een toerkaart wint. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 Je krijgt het toch nooit goed, qua systeem. Ik bedoel, op dag drie van fase 1 zijn er al 16 dagwinnaars weggevallen en kiezen er tien/vijftien man die al 4 punten hebben ervoor om niet te gooien. Dan hou je op die derde dag een relatief zwak veld over en zie je een hoop verschuivingen. En er wordt een hoop weggeven hoor, onderling. Speler A heeft 5 punten, speler B heeft een zege nodig tegen speler A, dan gaan er wat euro's onder de tafel door hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 15 minuten geleden zei Satyr: Je krijgt het toch nooit goed, qua systeem. Ik bedoel, op dag drie van fase 1 zijn er al 16 dagwinnaars weggevallen en kiezen er tien/vijftien man die al 4 punten hebben ervoor om niet te gooien. Dan hou je op die derde dag een relatief zwak veld over en zie je een hoop verschuivingen. En er wordt een hoop weggeven hoor, onderling. Speler A heeft 5 punten, speler B heeft een zege nodig tegen speler A, dan gaan er wat euro's onder de tafel door hoor. Misschien dat het Zwitsers systeem een uitkomst kan bieden? In ieder geval bij de laatste 128. En dan bedoel ik niet de variant die de UEFA bedacht heeft maar zoals ze hem in het schaken uitvoeren. Als je dan bij de bovenste 16 komt heb je echt vier dagen lang goed moeten presteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 51 minuten geleden zei 19CH98: Ik weet hoe het systeem van Q school werkt, zoals ik al zeg vind ik het redelijk krom. Het is nu al beter sinds het in 2 delen verdeeld is maar de variantie in niveaus is gewoon zo groot dat je met 3 dagen in ronde 1 zeker niet de beste 128 in deel 2 hebt. Nu is dat nog niet zozeer een probleem want als je goed genoeg bent voor een tourkaart kom je hoe dan ook wel bij de laatste 128. Het probleem zit hem wat mij betreft er dus in dat niet spelen beter kan zijn dan wel spelen. En in beide door mij vetgedrukte gevallen is dat het geval. Maar goed, voor de PDC maakt het geen reet uit wie de tour cards pakken, de nummers 65 tot en met 128 van de wereld zijn voor hun betreft natuurlijk volledig inwisselbaar. Ze hebben een paar grote namen nodig voor de marketing en de rest is veldopvulling. Ze zullen er niet wakker van liggen of Pietje Puk of Jan met de korte achternaam een toerkaart wint. Ik ben even te lui om het uit te rekenen, maar op een veld van (dacht ik) 450 man, is de kans dat je 3x in ronde 1 een giga sterke speler treft niet zo heel erg groot. Dat niet spelen kun je simpel oplossen door het te verbieden. Inschrijven = alle 3 dagen gooien. Dag niet? Diskwalificatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 3 uur geleden zei 19CH98: Het klinkt in ieder geval of er intresse is. Ik wil ook wel helpen met het organiseren en het nadenken over het format mocht het nodig zijn. @timpy00 @chrisje1993 zullen wij anders even in een PM gaan brainstormen? Ja hoor prima maak maar aan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Srangaman Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 Ik wil die Zweeler competitie hier wel opzetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Srangaman Geplaatst 16 januari 2023 Share Geplaatst 16 januari 2023 (bewerkt) 3 uur geleden zei Srangaman: Ik wil die Zweeler competitie hier wel opzetten. Is hier animo voor? Eenmalig een lijst van 18 darters doorgeven. De rest gaat vanzelf. @Fabian.@nasje92@Elano@Jann@19CH98@Satyr@Michaelinho*@chrisje1993@Srangaman@himan@007mark@Oerlie@KayDeManaager@neva@Djurovski@FMNOOB@delichris@Richarð. 16 januari 2023 bewerkt door Srangaman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten