Hakai Geplaatst 6 januari 2022 Share Geplaatst 6 januari 2022 (bewerkt) Ik weet vrij weinig van darts, maar vind het wel vermakelijk en kijk het soms. Zat ook een beetje oude YouTube-filmpjes te kijken en begin jaren 90 ziet het er vrij elitair uit. Mensen klappen beschaafd, het was meer een soort sfeertje bij biljart dan het losbandige van nu. Wat was het moment dat het allemaal wat massaler werd, flink bezocht werd en er muziek bijkwam? 6 januari 2022 bewerkt door Hakai Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 6 januari 2022 Share Geplaatst 6 januari 2022 5 minuten geleden zei Hakai: Ik weet vrij weinig van darts, maar vind het wel vermakelijk en kijk het soms. Zat ook een beetje oude YouTube-filmpjes te kijken en begin jaren 90 ziet het er vrij elitair uit. Mensen klappen beschaafd, het was meer een soort sfeertje bij biljart dan het losbandige van nu. Wat was het moment dat het allemaal wat massaler werd, flink bezocht werd en er muziek bijkwam? Sinds de PDC er is en er meerdere toernooien in Nederland op tv kwamen. Laten we zeggen, 10/15 jaar geleden? De verkleedpartijen die je tegenwoordig ziet, zijn door Nederlanders overgebracht. Vroeger bij de BDO was het echt een doodzonde om lawaai te maken tijdens het gooien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 6 januari 2022 Share Geplaatst 6 januari 2022 Gaat over de Engelse Q school, maar hij heeft altijd leuke video's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 7 januari 2022 Share Geplaatst 7 januari 2022 (bewerkt) 11 uur geleden zei Hakai: Ik weet vrij weinig van darts, maar vind het wel vermakelijk en kijk het soms. Zat ook een beetje oude YouTube-filmpjes te kijken en begin jaren 90 ziet het er vrij elitair uit. Mensen klappen beschaafd, het was meer een soort sfeertje bij biljart dan het losbandige van nu. Wat was het moment dat het allemaal wat massaler werd, flink bezocht werd en er muziek bijkwam? Wat Satyr zegt inderdaad. Vroeger, de dagen van Barney op de Lakeside, werd je zowat de zaal uitgegooid als je ook maar waagde lawaai te maken onder een beurt. @Satyr Hoe bepaal je wat je ideale gewicht is qua darten? Dat is altijd iets wat me gefascineerd heeft. Is dat gewoon een shitload aan verschillende pijlen/gewichten gebruiken? Of kunnen de echte toppers met elke pijl gooien? 7 januari 2022 bewerkt door Elsjorro1990 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 7 januari 2022 Share Geplaatst 7 januari 2022 In het begin is het inderdaad trial and error. Ik gooi nu met twee verschillende setjes pijlen (26gr), maar gebruik altijd de kortste shafts en heb peervormige flights van 150 micron. Ik weet nu dat ik bijvoorbeeld dunne, rechte pijlen wil hebben, met grip. Pijlen als die van King of 'bommetjes' zijn niks voor mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 7 januari 2022 Share Geplaatst 7 januari 2022 1 uur geleden zei Satyr: In het begin is het inderdaad trial and error. Ik gooi nu met twee verschillende setjes pijlen (26gr), maar gebruik altijd de kortste shafts en heb peervormige flights van 150 micron. Ik weet nu dat ik bijvoorbeeld dunne, rechte pijlen wil hebben, met grip. Pijlen als die van King of 'bommetjes' zijn niks voor mij. Poeh dat is vrij zwaar toch? Vroeger had ik toevallig die pijlen van King, ik heb nu de oude pijlen van van Gerwen 21gr volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 7 januari 2022 Share Geplaatst 7 januari 2022 Ja, 21 tot 24 is gangbaar. Ik ben niet anders gewend en dan maakt 2 gram best wat uit. Heb Joe Cullen van 25 gr gehad, dat liep wel goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 8 januari 2022 Share Geplaatst 8 januari 2022 Mensen die eventueel interesse hebben om straks na q school een dartsspel te doen voor tijdens het jaar? Iets waarbij je en paar spelers moet kiezen ofzo prijzengeld voor punten zorgt? Mocht er interesse zijn zal ik a de opzet werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 8 januari 2022 Share Geplaatst 8 januari 2022 3 uur geleden zei timpy00: Mensen die eventueel interesse hebben om straks na q school een dartsspel te doen voor tijdens het jaar? Iets waarbij je en paar spelers moet kiezen ofzo prijzengeld voor punten zorgt? Mocht er interesse zijn zal ik a de opzet werken. Hier is zeker interesse! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 8 januari 2022 Share Geplaatst 8 januari 2022 4 uur geleden zei timpy00: Mensen die eventueel interesse hebben om straks na q school een dartsspel te doen voor tijdens het jaar? Iets waarbij je en paar spelers moet kiezen ofzo prijzengeld voor punten zorgt? Mocht er interesse zijn zal ik a de opzet werken. Hier ook! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 8 januari 2022 Share Geplaatst 8 januari 2022 Ja, ik doe mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 8 januari 2022 Share Geplaatst 8 januari 2022 Ben benieuwd wat de opzet zal zijn.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 8 januari 2022 Share Geplaatst 8 januari 2022 Mijn selecties voor het behalen van een tourkaart; Spoiler UK Q-School; Chas Barstow Fallon Sherrock Scott Waites Matthew Edgar Ted Evetts Nathan Rafferty Gavin Carlin Danny Lauby Diogo Portela Ciaran Teehan EU Q-School; Jelle Klaasen Karel Sedlacek Kevin Doets Rowby-John Rodriguez Nico Kurz Chris Landman Cristo Reyes Fabian Schmutzler Steven Noster Toni Alcinas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 8 januari 2022 Share Geplaatst 8 januari 2022 (bewerkt) Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe de verdeling precies gaat zijn, dus ik ga ook voor een verdeling van 10-10. Spoiler UK Q School Scott Waites Ted Evetts Nathan Rafferty Jarred Cole Leighton Bennett Nathan Girvan Ryan Hogarth Danny Lauby Alan Norris Diogo Portela Chas Barstow Gavin Carlin Robert Thornton Fallon Sherrock Martin Thomas Michael Barnard Ryan Murray European Q School Jelle Klaasen Fabian Schmutzler Kevin Doets Rowby-John Rodriguez Luc Peters Roman Benecky Nico Kurz Chris Landman Mario Vandenbogaerde Lukas Wenig Karel Sedlacek Cristo Reyes Luc Peters Sven van Dun Rene Eidams 9 januari 2022 bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 8 januari 2022 Share Geplaatst 8 januari 2022 Verdeling wordt waarschijnlijk 17 bij uk en 15 bij eu toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 8 januari 2022 Share Geplaatst 8 januari 2022 Ja, meer dat vorig jaar. Maar 10/10 is zeker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 9 januari 2022 Share Geplaatst 9 januari 2022 Verdeling tourkaarten: UK: - Dagwinnaars (4x) - Top 13 ranking EU: - Dagwinnaars (4x) - Top 11 ranking Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 9 januari 2022 Share Geplaatst 9 januari 2022 Thanks @Richarð. Heb in mijn lijstje de spelers toegevoegd om tot 17 en 15 te komen. Toch ook een paar op de verrassing meegenomen Hopelijk ook wat Nederlands succes en nieuwe revelaties die we tegen gaan komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 9 januari 2022 Share Geplaatst 9 januari 2022 (bewerkt) Europa 1A is begonnen, meteen al een verrassing, Brian Raman, de nummer 1 van de WDF, verliest met 5-4, ondanks een veel hoger gemiddelde. Hij miste heel wat pijlen in leg 3 en 5. https://tv.dartconnect.com/events/pdc 9 januari 2022 bewerkt door Satyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 9 januari 2022 Share Geplaatst 9 januari 2022 Ik zie alweer de nodige 48 en 49 gemiddeldes voorbij komen. Epic. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 9 januari 2022 Share Geplaatst 9 januari 2022 Jules van Dongen doet mee, da's een Nederlander die al een paar jaar in de VS woont en ook namens de VS gooit. Zat laatst in de studio bij het WK Darts. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 9 januari 2022 Share Geplaatst 9 januari 2022 14 minuten geleden zei Satyr: Jules van Dongen doet mee, da's een Nederlander die al een paar jaar in de VS woont en ook namens de VS gooit. Zat laatst in de studio bij het WK Darts. Volledig over het hoofd gezien bij het bekijken van het deelnemersveld inderdaad. Eerste 2 potten strak gegooid voorlopig. Eerste besliste hij met een 11-darter op 4-4. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 9 januari 2022 Share Geplaatst 9 januari 2022 Kan iemand mij oprecht uitleggen hoe iemand het in z'n hoofd haalt om zich in te schrijven voor Q-school en dan een gemiddelde van 35 te gooien? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 9 januari 2022 Share Geplaatst 9 januari 2022 Die van der Pas gaat ook niet echt lekker meer? Paar jaar geleden laatste 16 op het WK ofzo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 9 januari 2022 Share Geplaatst 9 januari 2022 6 minuten geleden zei Arezo: Die van der Pas gaat ook niet echt lekker meer? Paar jaar geleden laatste 16 op het WK ofzo? Eigenlijk was dat al een uitschieter, want daarvoor had hij al 2 matige jaren gehad. Dat ene WK zorgde er echter voor dat hij wat langer nog zijn tourkaart mocht behouden. Vorig jaar moest hij al naar Q School, waar hij het niet wist te bolwerken. Volgens mij is hij enorm veel van pijlen gaan wisselen nadat hij richting de top-16 van de wereld kwam, om zo te kijken of hij echt door kon stoten. Maar hiermee nam het vertrouwen almaar verder af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten