Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Darts Topic

Mvdv

Aanbevolen berichten

Ik weet vrij weinig van darts, maar vind het wel vermakelijk en kijk het soms. Zat ook een beetje oude YouTube-filmpjes te kijken en begin jaren 90 ziet het er vrij elitair uit. Mensen klappen beschaafd, het was meer een soort sfeertje bij biljart dan het losbandige van nu. Wat was het moment dat het allemaal wat massaler werd, flink bezocht werd en er muziek bijkwam? 

bewerkt door Hakai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Hakai:

Ik weet vrij weinig van darts, maar vind het wel vermakelijk en kijk het soms. Zat ook een beetje oude YouTube-filmpjes te kijken en begin jaren 90 ziet het er vrij elitair uit. Mensen klappen beschaafd, het was meer een soort sfeertje bij biljart dan het losbandige van nu. Wat was het moment dat het allemaal wat massaler werd, flink bezocht werd en er muziek bijkwam? 

Sinds de PDC er is en er meerdere toernooien in Nederland op tv kwamen. Laten we zeggen, 10/15 jaar geleden? De verkleedpartijen die je tegenwoordig ziet, zijn door Nederlanders overgebracht.

Vroeger bij de BDO was het echt een doodzonde om lawaai te maken tijdens het gooien :classic_laugh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Hakai:

Wat Satyr zegt inderdaad. Vroeger, de dagen van Barney op de Lakeside, werd je zowat de zaal uitgegooid als je ook maar waagde lawaai te maken onder een beurt. 

@Satyr Hoe bepaal je wat je ideale gewicht is qua darten? Dat is altijd iets wat me gefascineerd heeft. Is dat gewoon een shitload aan verschillende pijlen/gewichten gebruiken? Of kunnen de echte toppers met elke pijl gooien? 

bewerkt door Elsjorro1990
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het begin is het inderdaad trial and error. Ik gooi nu met twee verschillende setjes pijlen (26gr), maar gebruik altijd de kortste shafts en heb peervormige flights van 150 micron. Ik weet nu dat ik bijvoorbeeld dunne, rechte pijlen wil hebben, met grip.

Pijlen als die van King of 'bommetjes' zijn niks voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Satyr:

In het begin is het inderdaad trial and error. Ik gooi nu met twee verschillende setjes pijlen (26gr), maar gebruik altijd de kortste shafts en heb peervormige flights van 150 micron. Ik weet nu dat ik bijvoorbeeld dunne, rechte pijlen wil hebben, met grip.

Pijlen als die van King of 'bommetjes' zijn niks voor mij.

Poeh dat is vrij zwaar toch? Vroeger had ik toevallig die pijlen van King, ik heb nu de oude pijlen van van Gerwen 21gr volgens mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei timpy00:

Mensen die eventueel interesse hebben om straks na q school een dartsspel te doen voor tijdens het jaar?

Iets waarbij je en paar spelers moet kiezen ofzo prijzengeld voor punten zorgt? Mocht er interesse zijn zal ik a de opzet werken.

Hier is zeker interesse!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn selecties voor het behalen van een tourkaart;

Spoiler

UK Q-School;

Chas Barstow
Fallon Sherrock
Scott Waites
Matthew Edgar
Ted Evetts
Nathan Rafferty
Gavin Carlin
Danny Lauby
Diogo Portela
Ciaran Teehan

EU Q-School;

Jelle Klaasen
Karel Sedlacek
Kevin Doets
Rowby-John Rodriguez
Nico Kurz
Chris Landman
Cristo Reyes
Fabian Schmutzler
Steven Noster
Toni Alcinas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe de verdeling precies gaat zijn, dus ik ga ook voor een verdeling van 10-10.

Spoiler

UK Q School

Scott Waites

Ted Evetts

Nathan Rafferty

Jarred Cole

Leighton Bennett

Nathan Girvan

Ryan Hogarth

Danny Lauby

Alan Norris

Diogo Portela

Chas Barstow

Gavin Carlin

Robert Thornton

Fallon Sherrock

Martin Thomas

Michael Barnard

Ryan Murray

European Q School

Jelle Klaasen

Fabian Schmutzler

Kevin Doets

Rowby-John Rodriguez

Luc Peters
Roman Benecky

Nico Kurz

Chris Landman

Mario Vandenbogaerde

Lukas Wenig

Karel Sedlacek

Cristo Reyes

Luc Peters

Sven van Dun

Rene Eidams

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Satyr:

Jules van Dongen doet mee, da's een Nederlander die al een paar jaar in de VS woont en ook namens de VS gooit. Zat laatst in de studio bij het WK Darts.

Volledig over het hoofd gezien bij het bekijken van het deelnemersveld inderdaad. Eerste 2 potten strak gegooid voorlopig. Eerste besliste hij met een 11-darter op 4-4.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Arezo:

Die van der Pas gaat ook niet echt lekker meer? Paar jaar geleden laatste 16 op het WK ofzo?

Eigenlijk was dat al een uitschieter, want daarvoor had hij al 2 matige jaren gehad. Dat ene WK zorgde er echter voor dat hij wat langer nog zijn tourkaart mocht behouden. Vorig jaar moest hij al naar Q School, waar hij het niet wist te bolwerken. Volgens mij is hij enorm veel van pijlen gaan wisselen nadat hij richting de top-16 van de wereld kwam, om zo te kijken of hij echt door kon stoten. Maar hiermee nam het vertrouwen almaar verder af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites