Jump to content

Darts Topic

Mvdv
 Share

Recommended Posts

9 minuten geleden zei Satyr:

Ik ga niet. Stel, ik win zo'n tourcard, dan ben ik nóg meer kwijt aan de verplichte reizen naar Engeland. Q-school is 1500 in totaal, een tourcard zit op 25/50K

Heb jij een beeld wat bijvoorbeeld de nummer 70-75 van de wereld kwijt is aan reizen, hotels etc voor een jaar de tour af te gaan zeg maar?

En heb jij tevens een beeld wat deze spelers gesponsord krijgen of wel via bedrijven of wel via andere darters? Ik weet dat van Gerwen met aantal Nederlanders soort dealtje had waarin hij ze sponsorde op de tour.

Top-64 (tourcardhouders) spelen in principe elk PDC toernooi, ik weet niet hoeveel dat nu met corona is, maar dat was altijd 20/30 duizend euro aan slapen/eten/onderhoud. Laten we zeggen dat er 15 toernooien waren, dan was je ongeveer 1000/1500 kwijt aan een weekend. Dit was voor Nederlanders die naar Engeland moesten, je moet elke keer vliegen of door de tunnel.

Sponsoring is vrij matig hoor, je ziet Facebook volstaan met smeekbedes om geld, het is genant.

38 minuten geleden zei Satyr:

Ik ga niet. Stel, ik win zo'n tourcard, dan ben ik nóg meer kwijt aan de verplichte reizen naar Engeland. Q-school is 1500 in totaal, een tourcard zit op 25/50K

Gewoon beter je best doen en ff direct een paar van die players championships winnen. Kosten er zo uit.

Nee zonder gekheid, als je een torukaart wint, moet sponsoring toch niet meer een gigantisch groot probleem zijn? 

Bijzonder dat Q-school meer leeft dan de majors in de rest van het jaar, al snap ik dat bijv @Satyr dit met interesse volgt. Ben wel benieuwd of degenen die net hun tourkaart kwijt zijn geraakt (o.a. Klaassen) hem direct weer terug kunnen veroveren, anders wordt het wel een lastig verhaal. 

21 uur geleden zei timpy00:

Neem aan dat die bedrijven die altijd op die shirts staan wel iets betalen.

Ben benieuwd dan wat ze daarvoor betalen. Zou het wel cool vinden als mijn naam op iemand anders zijn shirt staat :D

18 minuten geleden zei La Pulga:

Ben benieuwd dan wat ze daarvoor betalen. Zou het wel cool vinden als mijn naam op iemand anders zijn shirt staat :D

Zeg maar wat je wilt betalen, ik heb plek op m'n shirt :classic_laugh:

1 uur geleden zei komodo25:

Het gaat dus niet om wie het beste wat pijltjes kunnen gooien maar wie het meeste geld weet binnen te brengen.... Zonde

Als je professioneel wilt sporten zul je eerst in bijna elke soort geld erbij moeten leggen. Behalve misschien in voetbal. Hoewel daar ook veel tijd en moeite in gaat zitten. En dat hangt ook nog af van het niveau. 

13 uur geleden zei komodo25:

Het gaat dus niet om wie het beste wat pijltjes kunnen gooien maar wie het meeste geld weet binnen te brengen.... Zonde

Veel te kort door de bocht. Voor alle sporten moet je investeren als je goed bent. Tennissers moeten ook al op jonge leeftijd Europa door voor diverse toernooien. Voor een darter is het niet veel anders, behalve dat ze veelal in Engeland zijn.

Het is ook niet wie het meeste geld binnenhaalt gaat het redden zoals in de F1. Je moet er gewoon voldoende in investeren om de reiskosten te kunnen betalen. Tien miljoen extra zou dan geen bonus zijn, daar heb je niks aan.

Dat zal bij vrijwel elke andere individuele sport ook zijn. De grote toernooien vinden nou net niet in je achtertuin plaats joh.

Edited by neva

14 uur geleden zei komodo25:

Nee, de echt goede darters komen wel bovendrijven. Je kunt 20 sponsors á €1000,- hebben, als jij 70 gemiddeld gooit, ben je snel klaar. Dan kun je beter een carriereswitch maken en de financiële wereld ingaan ;)

Probleem is dat er heel veel darters zijn die op een schaal van 10 een 6/7/8 zijn en denken een 9/10 te zijn.

1 minuut geleden zei Elsjorro1990:

@Satyr

Wat is er gebeurd met dat mannetje die, ik denk een jaar of wat geleden zoveel in de media was als THE next big thing in het darten? Dook overal op die naam en nu niks meer.

Cadbey?

18 minuten geleden zei neva:

Ik vond die Paul Nicholson ook altijd tof. Was voor mijn gevoel ook ineens weg. 

Kon meer verdienen bij Sky als analist/commentator

Edited by Satyr