Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

TV-Series

Tomasson

Aanbevolen berichten

Begonnen met Borgen en ik vind het leuk en vermakelijk. Goede dialogen. Merk dat ik me wel wat moet concentreren omdat het geen Engels is maar Deens. Kan het dus moeilijker combineren met potje FM. Gaat over een Deense politica die te maken krijgt met de bekende verschijnselen uit de politiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-6-2022 om 22:25 zei Arezo:

Begonnen met Borgen en ik vind het leuk en vermakelijk. Goede dialogen. Merk dat ik me wel wat moet concentreren omdat het geen Engels is maar Deens. Kan het dus moeilijker combineren met potje FM. Gaat over een Deense politica die te maken krijgt met de bekende verschijnselen uit de politiek.

Hoe ver ben je nu? Ik ben daar wel aan begonnen een tijdje geleden, maar na een aflevering of 5 afgehaakt. Vond het niet slecht, maar kon er toch niet helemaal inkomen nog. 

Enfin, momenteel bezig met Master of None op Netflix. Is een komedieserie over Dev, een 30-jarige acteur die het probeert te maken in New York. Het is een serie van Aziz Ansari - ook wel bekend als Tom Haverford in Parks and Rec - en tot nu toe bevalt het erg goed. De afleveringen zijn 20-30 minuten, dus ook ideaal om tussendoor te kijken. Grappige serie waarin ook enige inhoud niet geschuwd wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Sopranos-acteur Tony Sirico (79) overleden

Tony Sirico is vrijdag op 79-jarige leeftijd overleden, melden diverse Amerikaanse media. De acteur was met name bekend van zijn rol als maffioso Paulie Walnuts in de serie The Sopranos. 

image.png.f4e1a52e0120d78f48aa55691b52e884.png

De Amerikaan speelde in zijn carrière in diverse films en series het personage van een gangster. Zo was hij onder meer te zien in de film Goodfellas uit 1990. Ook leende hij zijn stem uit voor tekenfilmseries als Family Guy en Fairly Odd Parents.

Sirico speelde vaak een gangster, maar was in zijn echte leven ook een crimineel. Zo werd hij meerdere keren gearresteerd voor diverse vergrijpen en werd hij in 1971 veroordeeld voor illegaal wapenbezit waarvoor hij een celstraf kreeg. In 1989 sprak hij in de documentaire The Big Bang over zijn criminele verleden en wat voor invloed dat op hem had gehad.

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bogatyr:

The Sopranos-acteur Tony Sirico (79) overleden

Tony Sirico is vrijdag op 79-jarige leeftijd overleden, melden diverse Amerikaanse media. De acteur was met name bekend van zijn rol als maffioso Paulie Walnuts in de serie The Sopranos. 

image.png.f4e1a52e0120d78f48aa55691b52e884.png

De Amerikaan speelde in zijn carrière in diverse films en series het personage van een gangster. Zo was hij onder meer te zien in de film Goodfellas uit 1990. Ook leende hij zijn stem uit voor tekenfilmseries als Family Guy en Fairly Odd Parents.

Sirico speelde vaak een gangster, maar was in zijn echte leven ook een crimineel. Zo werd hij meerdere keren gearresteerd voor diverse vergrijpen en werd hij in 1971 veroordeeld voor illegaal wapenbezit waarvoor hij een celstraf kreeg. In 1989 sprak hij in de documentaire The Big Bang over zijn criminele verleden en wat voor invloed dat op hem had gehad.

RIP

Zal vanavond mijn broertje vertellen, kijkt dankzij mijn HBO max abbo nu weer Sopranos opnieuw aan het kijken is. Ik vind eigenlijk wel gaaf ook hij echt ook criminineel was, waren sommige cast leden van The Wire ook.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben bezig aan Manifest, zit begin S2 en er zijn nu 3 seizoenen uit, 4e bevestigd. 

ik snap niet dat je een potentieel intrigerend verhaal zo ongelooflijk de nek om kan draaien met  verschrikkelijk domme personages, veel nietszeggende dialogen en bij vlagen tenenkrommend acteerwerk.

Maar ja, zal hem wel afkijken, al is het alleen maar even tussendoor.

Wel You afgekeken van begin tot eind in een paar weekjes. Die vind ik dan weer erg leuk. 

bewerkt door neva
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-8-2022 om 16:22 zei Titan:

Better call Saul kende afgelopen dinsdag de laatste aflevering. Wat een waanzinnig goede serie met twee fantastische laatste episodes.

Ik was wat later, vandaag afgekeken. Ik ben beetje weemoedig van, 6 hele leuke, toffe en geweldige seizoenen. Voor mij aanzienlijk beter dan Breaking Bad. Geen 1 seizoen voor mij, heeft ooit door de ondergrens heen gezakt.

En heel mooi dat:

Spoiler

Laatste paar episodes. Bryan Cranston, Aaron Paul en Betsy Brandt erin voorkomen als Walter, Jesse en Marie, geweldig:cheer:Daar hoopte ik al op vanaf S1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kyrill:

Ik was wat later, vandaag afgekeken. Ik ben beetje weemoedig van, 6 hele leuke, toffe en geweldige seizoenen. Voor mij aanzienlijk beter dan Breaking Bad. Geen 1 seizoen voor mij, heeft ooit door de ondergrens heen gezakt.

En heel mooi dat:

Inhoud verbergen

Laatste paar episodes. Bryan Cranston, Aaron Paul en Betsy Brandt erin voorkomen als Walter, Jesse en Marie, geweldig:cheer:Daar hoopte ik al op vanaf S1

Mooi dat je er ook van hebt genoten. Elk seizoen is zo mooi en zorgvuldig opgebouwd. Sinds deze week ben ik weer met Breaking Bad begonnen. Die serie kijk je nu weer met een andere blik. 

Spoiler

De scene met alleen Aaron Paul en Rhea Seehorn was voor mij perfectie van de schrijvers. Daar lag het kruispunt van beide werelden (series). Kim met haar blik naar het verleden om aan te geven dat Jimmy ooit goed was. Voor Jesse de bevestiging dat Saul dus een goede advocaat kan zijn. Later introduceert hij Walt bij Saul, omdat Jesse hem nu goed vindt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Titan:

Mooi dat je er ook van hebt genoten. Elk seizoen is zo mooi en zorgvuldig opgebouwd. Sinds deze week ben ik weer met Breaking Bad begonnen. Die serie kijk je nu weer met een andere blik. 

Toon verborgen inhoud

De scene met alleen Aaron Paul en Rhea Seehorn was voor mij perfectie van de schrijvers. Daar lag het kruispunt van beide werelden (series). Kim met haar blik naar het verleden om aan te geven dat Jimmy ooit goed was. Voor Jesse de bevestiging dat Saul dus een goede advocaat kan zijn. Later introduceert hij Walt bij Saul, omdat Jesse hem nu goed vindt. 

Ik kijk wel dingen/series opnieuw zoals Mad Men(ik kijk ook tijdens werk op 3-4 schermen tegelijk, dus ik mis wel eens wat) maar Breaking Bad nu geen zin opnieuw te kijken, ooit misschien. Ik snap zeker dat jij weer kijkt!

Ik vond ook heel gaaf:

Spoiler

Lijkt dat Jimmy/Saul/Gene Kim gaat naaien met zijn testimony en dan zelf van 7 jaar cel naar 86 jaar cel gaat. Kippenvel en kleine traantjes hoor...Paar episodes terug ik snapte er eerst geen bal van maar die ''con'' in die kleding zaak en die beveiligers steeds cinnamonbun geven, geweldig, zo....spannend En dan natuurlijk alles nog met salamancas, fringe, mike, lalo etc, gewoon WAUW. En hele zure nasmaak om Howard Hamlin pfff wat een show

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2 avonden/nachten The Sandman afgekeken ( slecht slaapritme sinds weekend Antwerpen oh nee daarvoor ook al) Geinige serie tot en met aflevering 10. Extra aflevering leek meer een zoethoudertje en weinig met het verhaal te maken. Nu blijkbaar 2 jaar wachten op seizoen 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Beppu:

Ja? Lees er best veel negatieve berichten over. Niet heel eerlijk na één/twee afleveringen lijkt me.

@Kyrill Gister ook de derde gezien. Hij is gruwelijk hé. Daemon:<.

Hebben ook wat last van review-bombing of iets dergelijks, niet helemaal eerlijk. Diehard Tolkien fans vinden het niks, dat kan ik mij ergens voorstellen. Anderzijds zie ik ook erg veel prachtige scènes en is het een verademing Lindon Khazad-Dum en andere nieuwe gebieden te zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei ElPrincipito:

Lord of The Rings: Rings of Power E01 gekeken. Vanavond nog een aflevering tegoed. OMG, geweldig! _O_

Moeten nog aan E02 beginnen. Vond E01 echt enorm wennen en ook tegenvallen. De serie moet echt nog een gezicht krijgen. Bij de nieuwe GoT zit je direct in de vibe van de wereld. Dat heb ik bij de serie van Lotr nog niet echt. Hoop dat 02 een pak beter is in ieder geval. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dansmeister:

Moeten nog aan E02 beginnen. Vond E01 echt enorm wennen en ook tegenvallen. De serie moet echt nog een gezicht krijgen. Bij de nieuwe GoT zit je direct in de vibe van de wereld. Dat heb ik bij de serie van Lotr nog niet echt. Hoop dat 02 een pak beter is in ieder geval. 

Gelukkig zijn er bij geneog serie's de meeste episodes beter zelfs nog dan de pilot :) Vind ik iig bij House of Dragons, Lord of the Rings nog niet geprobeerd.

@Beppu ja was echt genieten, echt heel tof en gruwelijk vet _O_ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-8-2022 om 16:22 zei Titan:

Better call Saul kende afgelopen dinsdag de laatste aflevering. Wat een waanzinnig goede serie met twee fantastische laatste episodes.

De allerallerlaatste? Deze staat zeker ook nog op mn lijstje als Breaking Bad fan, maar vind het altijd wel een prettig idee als een serie een einde heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Chiemel:

De allerallerlaatste? Deze staat zeker ook nog op mn lijstje als Breaking Bad fan, maar vind het altijd wel een prettig idee als een serie een einde heeft.

De allerlaatste, inderdaad. De makers hebben daarna aangegeven dat hiermee het BB-universum voor hen afgerond is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-9-2022 om 10:36 zei Dansmeister:

Inmiddels ook aflevering 3 gekeken. Man man man, ik snap die kritiek allemaal niet zo als er gewoon nieuw LOTR voer is. Ongeacht of het nu alles van Tolkien specifiek heeft overgenomen zijn de nieuwe beelden die je krijgt gewoon adembenemend. Numenor bijvoorbeeld, ongekend... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites