Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

TV-Series

Tomasson

Aanbevolen berichten

Gisteren eerste 3 afleveringen van Marcella gekeken. Best spannend.

Staat ook op mijn radar. Heb een vrouwelijke collega die ook alles kijkt op Netflix :D

Lijst van The Guardian met in hun ogen meest overschatte series...

https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2016/jul/26/most-overrated-tv-shows-friends-seinfeld-west-wing-lost-mad-men-downton-abbey#comments

[MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=1482]bril_idioot[/MENTION]; [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; [MENTION=6236]Sophomore[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION];

Seinfeld en Friends totaal mee eens maar Mad Men , AD en BSG absoluut niet, Lost zeker weten wel... Wat jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb echt bizar weinig series gezien; natuurlijk ooit wel een aflevering Friends gezien of van Seinfield maar dat was dan toevallig

Maar dan heb je ze dus allemaal gezien, daar komt het op neer bij die 2 series ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jullie?

Zal even ingaan op de series die ik gekeken heb: Ik hou heel erg van Friends en Arrested Development, maar kan me wel vinden in de argumentatie. Humor is ook erg persoonlijk I guess. Maar The West Wing en Mad Men in deze lijst is echt te belachelijk voor woorden. Wat Mad Men doet qua character development en visual storytelling is echt van het beste dat ooit op TV te zien is geweest. En die argumentatie bij The West Wing, wtf.

Partly it’s because creator Aaron Sorkin is so unashamedly sentimental about life on Capitol Hill. President Josiah “Jed” Bartlet (Martin Sheen) and his idealistic team always mean well. Their opponents, meanwhile, are cartoonishly evil figures who exist only so Bartlet and co. can point them towards the righteous path of truth and justice.

Dat is gewoon objectief niet waar. Voel je dat Sorkin politiek naar links neigt? Sure. Maar de serie haalt z'n kracht net uit enerzijds uit de morele struggles van Bartlet en co ([tekst]De hele MS-cover up arc, de executie van Shareef[/tekst]) en anderzijds de sterke Republikeinse karakters (Ainsley Hayes ( <3 ), Arnie Vinick).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het hoeft toch ook niet allemaal topkwaliteit te zijn? Friends pretendeert ook niet een kwaliteitsserie te zijn, maar een populaire show die grappig is. Dat was wat het wilde, dat was wat het deed. Populariteit maakt een serie niet direct goed, maar geliefd. Van komedie moet je ook niet teveel verwachten, want vaak is het juist zo dat wanneer bepaalde karakterontwikkelingen worden doorgevoerd (het gebrek daaraan is hier schijnbaar een kritiekpunt) de flair van de serie verdwijnt. Zie bijvoorbeeld ook HIMYM en Californication. Als iets werkt, moet je het niet geforceerd veranderen.

Maar ik vind de genoemde kritiek bij de andere series ook weinig substantieel. Mad Men een soap noemen? Come on. Hopen op een bevredigend einde? Ja sorry, dan heb je die eenenflippingnegentig eerdere afleveringen gewoon niet opgelet. Het is meer kritiek op de manier waarop deze persoon werd gedwongen de afleveringen te beoordelen.

Ook bij de kritiek op Arrested Development en Lost. Tsjah, heb meer het idee dat de recensenten is gevraagd een bekende serie op te zoeken en daarover te klagen, omdat het niet hun ding is. Dat mag ook, maar het komt wel heel erg over op bitchen om het bitchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het hoeft toch ook niet allemaal topkwaliteit te zijn? Friends pretendeert ook niet een kwaliteitsserie te zijn, maar een populaire show die grappig is. Dat was wat het wilde, dat was wat het deed. Populariteit maakt een serie niet direct goed, maar geliefd. Van komedie moet je ook niet teveel verwachten, want vaak is het juist zo dat wanneer bepaalde karakterontwikkelingen worden doorgevoerd (het gebrek daaraan is hier schijnbaar een kritiekpunt) de flair van de serie verdwijnt. Zie bijvoorbeeld ook HIMYM en Californication. Als iets werkt, moet je het niet geforceerd veranderen.

Maar ik vind de genoemde kritiek bij de andere series ook weinig substantieel. Mad Men een soap noemen? Come on. Hopen op een bevredigend einde? Ja sorry, dan heb je die eenenflippingnegentig eerdere afleveringen gewoon niet opgelet. Het is meer kritiek op de manier waarop deze persoon werd gedwongen de afleveringen te beoordelen.

Ook bij de kritiek op Arrested Development en Lost. Tsjah, heb meer het idee dat de recensenten is gevraagd een bekende serie op te zoeken en daarover te klagen, omdat het niet hun ding is. Dat mag ook, maar het komt wel heel erg over op bitchen om het bitchen.

Beter had ik het niet kunnen verwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren begonnen aan The Office (US), eerste 3 afleveringen inmiddels gezien. Weet niet echt wat ik ervan moet vinden eerlijk gezegd. Moest wel lachen om bepaalde momenten in episodes 1 en 2, maar die andere 18 minuten (x2) zat ik soms echt te cringen om die totaal niet-grappige 'grapjes'. Episode 3 heb ik me enkel zitten vervelen, geen enkel leuk grapje gespot. Wordt dit nog beter of blijft het ongeveer zo? Heb al wel regelmatig random fragmenten gezien die erg grappig waren (op Dumpert enzo), maar als dat ook maar 1 keer in de 2 episodes is ofzo dan ga ik hier mijn tijd niet aan verdoen en zoek ik wel wat compilaties op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt wel beter. Het is als bij veel komedies: als je de personages eenmaal kent, is het soms echt heel hard genieten. Kevin en die ouwe zijn geniaal, Jim en Dwight ook, Pam en Jim is de liefste romance uit de komediegeschiedenis (oké, in The Office UK is 'ie nog wat mooier) en Steve Carell is natuurlijk gemaakt voor deze rol. Dus geef het ff wat tijd.

Ik merk dat nu ook met de herkijk van Parks and Rec. De eerste keer vond ik seizoen 1 maar zo-zo, maar omdat ik nu de personages al ken, komt het heel anders over. Wat mij betreft is de band met de karakters ook vaak de kracht van een serie en daar heb je vooral bij komedie vaak wel even tijd voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds gisteren staat Last Chance U op Netflix. Docu/serie over Junior College Football in Amerika. Zijn vooral atleten die problemen hebben veroorzaakt bij hun vorige school/club en bij East Mississippi Community College (EMCC) voor hun tweede, misschien wel laatste kans gaan om de NFL te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Marcella weer uitgekeken. Kijkt heel makkelijk weg, zijn ook maar 8 afleveringen. Komen in de loop van de serie ook steeds weer wat nieuwe elementen bij waardoor het spannend blijft. Aanradertje om even in een weekend helemaal te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Marcella weer uitgekeken. Kijkt heel makkelijk weg, zijn ook maar 8 afleveringen. Komen in de loop van de serie ook steeds weer wat nieuwe elementen bij waardoor het spannend blijft. Aanradertje om even in een weekend helemaal te kijken.

Ja is erg nice hé. Ik ben nu bij aflevering 6, erg tof ja!

Link naar opmerking
Deel via andere websites