Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Opmerkelijke nieuwsfeiten uit de voetbalwereld

Captain

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Argentijn schakelt tegenstanders uit met naald: ‘Voetbal is voor slimmeriken’

Donderdag, 15 juni 2017 om 11:50

9035166354335.jpg

Sport Pacifico stuntte afgelopen week door het grote Estudiantes uit te schakelen in de Copa Argentina. De club, normaal actief in de lagere divisies van het Argentijnse voetbal, won in Buenos Aires met 2-3. Nu blijkt echter dat verdediger Federico Allende wel een hele bijzondere manier had om zijn tegenstanders uit te schakelen.

Allende had namelijk een naald meegenomen en prikte zijn tegenstanders gedurende de wedstrijd. “Om van grote clubs te kunnen winnen, moet je gemeen spelen. Zo gaat dat in het voetbal. Ik bleef de aanvallers van Estudiantes prikken met een naald. Voetbal is voor de slimmeriken”, zegt Allende in een interview met de Argentijnse radio.

Tegenstander Juan Otero beklaagde zich enkele keren bij de scheidsrechter, maar de leidsman greep niet in. “Ik schakelde hem volledig uit. Hij zal mij wel haten”, aldus de verdediger, die bij zijn eigen club geen vrienden maakte met de truc. Sport Pacifico kreeg een heldenonthaal na de overwinning, maar de blijdschap is inmiddels omgeslagen in verontwaardiging. Voorzitter Hector Moncada is verbijsterd. “Dit incident bezoedelt de knappe prestatie van het team. Ik ben vastbesloten hem weg te sturen bij de club.”

---------------

Kan ook alleen maar weer in Zuid-Amerika dit :-D

bewerkt door ForzaUtreg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een klein stukje uit tekst over het (omkoop)schandaal in Portugal:

Benfica sleepte de afgelopen vier seizoenen steeds de titel in de wacht en in het vorige voetbaljaar eindigde men met een voorsprong van zes punten op FC Porto. Met dank aan Armando Nhaga, het hoofd van de nationale politie van Guinea-Bissau, maar vooral toverdokter op verzoek. Het is niet bekend welke zwarte magie hij precies heeft gebruikt, maar uit alle correspondentie blijkt volgens Marques dat Benfica Nhaga de afgelopen jaren duizenden euro’s heeft betaald

Nhaga sloot naar eigen zeggen in 2015/16 een mondeling akkoord met toenmalig Benfica-directeur Rui Gomes da Silva. Hij zou de club helpen om prijzen te winnen en daar een vergoeding voor krijgen. Na het vertrek van Rui Gomes da Silva in oktober vorig jaar nam Benfica echter geen contact meer op. “Desondanks zijn we doorgegaan met ons werk en zijn we enkel gestopt voor wedstrijden tegen Moreirense en Vitória Setúbal en die gingen ook verloren.” Nhaga verzocht Filipe Vieira om contact op te nemen om de samenwerking middels een handtekening alsnog te bezegelen en dat deed de president, aldus Marques. Hij heeft in totaal 75.000 euro aan Nhaga betaald voor het binnenslepen van het kampioenschap. Veel meer succes boekte Benfica niet; men werd uitgeschakeld in de Champions League.

Die Borussen wonnen in de return van de achtste finale met 4-0 en Filipe Vieira stuurde na afloop direct een mailtje naar Nhaga: “Wat is er gebeurd?” Nhaga zei dat hij te weinig tijd had gehad om zich voor te bereiden: “Het komt doordat ik niet in Guinea was. Wie dit heeft gedaan, de voorbereiding op de wedstrijd, heeft het niet op het juiste moment gedaan. De master in Lissabon wachtte op een signaal, maar in de communicatie is er iets misgegaan. Ik kwam met morgenrood aan in Guinea, communiceerde met de master, maar het was te laat. De master was teleurgesteld en we zullen ons nu concentreren op wat er verder nog belangrijk is: de titel en de beker. Bedankt voor je begrip, dit zal nooit meer gebeuren.” Met de zogeheten ‘master’ zou overigens Nhaga’s broer zijn bedoeld. Of die vlak voor het duel met Borussia Dortmund daadwerkelijk in Lissabon was, laat zich raden.

Hier het hele artikel.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Celta de Vigo heeft een wel heel opmerkelijke boete opgelegd gekregen door de Spaanse voetbalbond. Omdat de club in de eerste twee competitieduels te weinig publiek heeft getrokken, moet Celta de bond een compensatiebedrag betalen.

Estadio Balaídos heeft een capaciteit van 29.000, maar tegen Real Sociedad en Deportivo Alavés kwamen er respectievelijk maar 16.961 en 17.384 toeschouwers opdagen.

En dat is tegen het zere been van de voetbalbond, die in de reglementen een minimale bezettingsgraad van zeventig procent heeft opgenomen.

Vooral de tribunes die prominent op televisie verschijnen, moeten flink gevuld zijn. De hoogte van de boete is overigens onbekend.

Celta de Vigo, momenteel zeventiende in La Liga, heeft voor het thuisduel met Getafe van donderdag actie ondernomen door enkele ticketprijzen te verlagen. Zo zijn er al kaarten beschikbaar vanaf 10 euro.

Moeten ze hier dan ook maar invoeren, kunnen veel clubs hun prijs omlaag gooien omdat ze anders een boete hebben. Wel goed tegen de jong teams. Maar eigenlijk is het wel bizar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is vorig seizoen al afgesproken. Sommige clubs hangen doeken op en verplaatsen fans naar plekken die in beeld komen.

Dat vind ik ook vreemd van de TV bijvoorbeeld. Dat de camera in de JL bijna altijd op de hoofdtribune staat, waardoor die niet in beeld komt. Terwijl deze vaak het best is gevuld. Bij Telstar is dit niet het geval en krijg je voor de tv echt het idee dat het behoorlijk druk is, terwijl dat wel meevalt.

Vitesse

Bij 14.000 zitten die op 70%. Helemaal nu de capaciteit was is teruggebracht. Gemiddeld komen er net iets meer dan 14.000. Zouden dus net geen boete krijgen als je dit zou invoeren.

Maar moet eerlijk toegeven dat ik dacht dat ze er wel wat ruimer boven zaten.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groningen is ook drama de laatste jaren. Roda zie ik ook altijd veel lege plekken.

Utrecht toch ook wel.

Bij 14.000 zitten die op 70%. Helemaal nu de capaciteit was is teruggebracht. Gemiddeld komen er net iets meer dan 14.000. Zouden dus net geen boete krijgen als je dit zou invoeren.

Maar moet eerlijk toegeven dat ik dacht dat ze er wel wat ruimer boven zaten.

Zondag zaten er 15200 dus dan zitten ze op ongeveer 75%. Maar vind het wel een gekke regel hoor, in Italie zullen ze ook wel de nodige boetes moeten geven als ze dat invoeren :D

bewerkt door Vitesse88
Link naar opmerking
Deel via andere websites