Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wie is de Mol? 2014

MisterX

Wie is de Mol? 2014  

30 leden hebben gestemd

1. 1. Wie is de Mol? 2014

Aanbevolen berichten

Vraag me af of de regie niet gewoon deze 2 plaatsen gekozen heeft en dat de mol dat dus wist? Dan kan je als mol zijnde afspreken dat jij bijvoorbeeld de achterste rij bespeurt en het dan 'niet ziet'. Achja, het is overigens wel verdacht dat JW alweer op de afvaller zat..

Ook opvallend; bij zijn biecht waarin JW het heeft over de saamhorigheid van de mensen staat hij aan de "rechterkant" van de praalwagen (De kant waar ook de kandidaten stonden), de volgende keer dat we hem in beeld krijgen staat hij aan de andere kant. Niet echt logisch om zo maar van plaats te wisselen, tenzij je weet waar de kandidaten staan. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 738
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dan moet je 4000 mensen afspeuren, kan me voorstellen dat je je liever verstopt :mrgy:

Voor de mol is het 'afspeuren', niet echt oplettend. JW en Tygo hadden de keus uit twee plaatsen, de mol weet wel waar. En de mol wil de personen juist niet zien. Maar 3 personen die echt goed kijken, is altijd veel beter dan 4 die kijken en o.a. de mol moest zich verbergen, waarbij de positie van Tygo toch best wel kansloos was om niet te ontdekken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook opvallend; bij zijn biecht waarin JW het heeft over de saamhorigheid van de mensen staat hij aan de "rechterkant" van de praalwagen (De kant waar ook de kandidaten stonden), de volgende keer dat we hem in beeld krijgen staat hij aan de andere kant. Niet echt logisch om zo maar van plaats te wisselen, tenzij je weet waar de kandidaten staan. ;)

Maar dan is het toch veel logischer om al vanaf het begin aan de linkerkant te gaan staan in plaats van ineens te switchen halverwege?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Freek haalde de hendel over nádat de auto het niet meer deed, dus?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Het zou me niets verbazen als de auto toevallig afsloeg en JW de auto niet gestart kreeg om dezelfde reden als Tygo. Toen is JW uitgestapt en heeft Freek de auto helemaal onklaar gemaakt. Ik had het idee dat de motor net na het uitvallen nog een beetje wilde starten, net als bij Tygo, maar vervolgens wilde dat ook niet meer. Alsof er op dat moment mee gerommeld is. Al kan het natuurlijk ook zo zijn dat van te voren de hendel ingedrukt is. Mogelijk 'per ongeluk' onder het hobbelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het zo, maar ik zit in een tunnel:

JW heeft tijdens het rijden de hendel omgezet, waardoor de auto stilviel. Voor Freek was dat moelijker, want als jij aan het rijden bent en iemand schakelt plots, valt dat natuurlijk enorm op. Daardoor kon hij lekker zijn tijd nemen. Daarna heeft hij de boot die Tygo mee wilde nemen zo neergelegd dat de jeep onmogelijk het hellinkje op kon.

Maar nogmaals, alles wat ik nu zeg komt volledig vanuit mijn blik op JW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sophie vanaf het begin mijn mol, het blijft een gokspel, ik denk dat niemand kan zeggen na afloop dat hij het door middel van hinds al wist ;) Blijf dus op haar, vooral uit sympathie en omdat ik ook hoop dat ze het is. Tof wijf. Jan Willem en Tygo zijn de leukste spelers en Freek zou een typische mol zijn omdat hij zo weinig aanwezig is.

Als Tygo de mol is dan is het wel een baas hoor, geniet echt van hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sophie als mol? Waarom zou die dan op het laatste moment JW herkennen? Aaf keek al de andere kant op dus was onnodig als ze de mol zou zijn. Tygo valt ook af als mol, geweldige kandidaat waarvan ik hoop dat ie in de finale zit maar de mol is ie niet. Dan nog Freek, Susan en JW. JW was vandaag erg sturend. Ging meelopen in de optocht (mol weet welke envelop hij moet pakken, hij ging als eerste naar voren) en zijn auto ging eraan. Had door deze acties voor het eerst in deze serie het idee dat de mol bezig was, neig dus naar hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sophie als mol? Waarom zou die dan op het laatste moment JW herkennen? Aaf keek al de andere kant op dus was onnodig als ze de mol zou zijn.

Als ze op de een of andere manier is ingeseind dat Freek en Susan hem niet herkend hebben, kan ze die natuurlijk als een geweldige kandidatenactie hebben herkend om de verdenking af te wenden -> toch geen geld in de pot. Maar daar ga ik niet van uit, ook door haar reactie toen ze Tygo herkende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf toch nog steeds op Suzan :) Molacties:

Eerst de optocht, zij zat in het groepje die JW niet zag. minder geld in de pot

Auto-opdracht:

Gewoon door willen rijden, terwijl ze een stuk van de boot ziet. Lekker meegaan op Aafs kronkels

Toekomstopdracht:

Wanted poster in haar filmpje, ook kiest ze meteen het ziekste filmpje.

Degenen die haar verdenken gaan ook gewoon door (Tygo en Sofie) Dus veel wijst er toch wel op :P Maar goed welkom in de tunnel, ook al zit ik daar niet zo heel vaak in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens: Voor de toekomstopdracht zag je een filmpje met een mysterieus melodietje. Daarin was Sofie en nog iemand te zien. Zouden dit de finalisten zijn, en dat dit dan winnaar/verliezer worden en de andere die in de finale komt de mol is? Even terugkijken wie die andere persoon was.

Jan Willem was de andere, het was een shot hoe zij in de kerk stonden. Kan ook een nutteloze hint zijn, maar mochten hun twee in de finale komen dan vind ik het wel verdacht. ;c

bewerkt door Larsjee10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sophie als mol? Waarom zou die dan op het laatste moment JW herkennen? Aaf keek al de andere kant op dus was onnodig als ze de mol zou zijn. Tygo valt ook af als mol, geweldige kandidaat waarvan ik hoop dat ie in de finale zit maar de mol is ie niet. Dan nog Freek, Susan en JW. JW was vandaag erg sturend. Ging meelopen in de optocht (mol weet welke envelop hij moet pakken, hij ging als eerste naar voren) en zijn auto ging eraan. Had door deze acties voor het eerst in deze serie het idee dat de mol bezig was, neig dus naar hem.

Juist dat hij als eerste ging en de kaart met 3 jokers pakte, was voor mij een reden om hem verder af te strepen als mol. De beste plek om te mollen is aan de zijlijn. Door het meelopen had hij zo goed als geen invloed op het te verdienen bedrag. Hij kwam uiteindelijk op de positie te staan dat hij niet makkelijk gezien werd, waardoor hij uiteindelijk niet door beide groepjes gespot werd, maar Tygo had net zo goed door kunnen staan. Volgens mij liet hij zelfs de keus over aan Tygo. Dus met een beetje pech mag hij marcheren met een trompet. Is dat nu de plaats waar je de mol wilt hebben tijdens deze opdracht? Omdat hij ging lopen, kon hij de opdracht juist zo goed als niet sturen... En bij de autoopdracht kan het trouwens ook Freek zijn die de auto vernield heeft. Dus misschien had hij zelfs geen eens invloed op het kapot gaan van de auto...

Wat mij betreft zijn Tygo en Sofie toffe kandidaten die het spel hard spelen. Maar geen mol. Zou wel geweldig zijn als een van hun de mol is. Voor JW heb ik toch wel een aantal redenen waarom hij het niet is, zoals de hier bovenstaande. Vind hem ook wel een toffe kandidaat en gun hem daarom ook zeker een finaleplaats, maar kan niet tippen aan Tygo en Sofie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens: Voor de toekomstopdracht zag je een filmpje met een mysterieus melodietje. Daarin was Sofie en nog iemand te zien. Zouden dit de finalisten zijn, en dat dit dan winnaar/verliezer worden en de andere die in de finale komt de mol is? Even terugkijken wie die andere persoon was.

Jan Willem was de andere, het was een shot hoe zij in de kerk stonden. Kan ook een nutteloze hint zijn, maar mochten hun twee in de finale komen dan vind ik het wel verdacht. ;c

Je moet het programma niet te letterlijk nemen hè. Ze kunnen niet echt in de toekomst kijken gekkie.

Het is onmogelijk om toekomstige beelden te laten zien, enkel eerder opgenomen materiaal. De kandidaten + mol kunnen op dat moment dus geen beelden krijgen van wie er in de finale zit. Maar ik heb geen bekende in die beelden gezien hoor. Enkel wat locals.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet het programma niet te letterlijk nemen hè. Ze kunnen niet echt in de toekomst kijken gekkie.

Het is onmogelijk om toekomstige beelden te laten zien, enkel eerder opgenomen materiaal. De kandidaten + mol kunnen op dat moment dus geen beelden krijgen van wie er in de finale zit. Maar ik heb geen bekende in die beelden gezien hoor. Enkel wat locals.

Bedoelde niet een van die filmpjes in de kerk, maar het shot daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee ik heb op Susan gestemd in de poll maar bij nader inzien denk ik toch ook JW vanwege deze hints:

[spoiler=HINT1]Titel van de aflevering was 5 op een rij. Bij hem ging 5x op een rij de mol eruit.

[spoiler=HINT2]dya8zo.jpg

Lijkt niet veel aan de hand, maar als je de afbeelding op zijn kop doet, zie je duidelijk MOL:

2hplvzb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit nog steeds op JW.

BLijft op de vlakte, haalt hier en daar wat geld uit de pot zonder dat dit opvalt.

Zoals gister dat hij niet gespot werd.

Voor de oplettende kijker liep hij namelijk eerst aan de kant van de andere kandidaten en vlak voor hij hun passeerde aan de andere kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites