Hwb Geplaatst 2 maart 2017 Share Geplaatst 2 maart 2017 Verschil is wel dat die italianen altijd de Giro reden en dus nooit top konden zijn in de Tour(wel nog etappes gewonnen hier en daar). Terwijl de Vuelta winnaars de Tour niet of niet uitgereden hebben, dwz de Vuelta wordt vaak gepakt om nog wat van het seizoen te maken. De Giro is voor de Italianen echt belangrijker dan de Tour (tegenwoordig geldt dat misschien iets minder) terwijl Spanjaarden ook in de Tour willen presteren. Mwah, valt wel mee. Cunego heeft drie keer de Tour gereden zonder eerst Giro (haalde een van die keren een knappe 6e plaats). Garzelli reed ook eens de Tour zonder Giro, was z'n slechtste klassering. Di Luca heeft de Tour maar 2x geprobeerd (1x zonder Giro), maar beide keren niet uitgereden. Scarponi reed de Tour 4x: 3x zonder Giro en 1x met opgave in de Giro. En in de Vuelta staan juist vaak de mannen uit de Tour ook aan de start; Valverde doet de combinatie al 5 jaar op rij. In 2016 reden verder oa Froome, Quintana en Moreno na de Tour nog de Vuelta. In 2015 in elk geval ook Rodriguez en Majka. Het is volgens mij, maar heb het niet helemaal uitgezocht, vrij zeldzaam als er niet iemand op het Vuelta-podium staat met een volledige Tour in z'n benen. Omdat de Tour verreweg het belangrijkst is, wordt de combinatie Giro-Tour eigenlijk niet meer gereden (uitzonderingen zijn Contador 2015 en Valverde 2016) en de combinatie Tour-Vuelta nog geregeld. Natuurlijk is het zo dat de Giro voor Italianen (minstens) even belangrijk is als de Tour, terwijl dat voor Spanjaarden met de Vuelta wat anders is. Maar dat neemt imo niet weg dat het startveld in de Vuelta vaak sterker is dan in de Giro. Sterker nog, ik denk dat de combinatie van die twee zaken daarvoor zorgt. De sterkste renners laten immers de Giro links liggen om hun kansen op een Tourzege (of mooie klassering) niet te hypothekeren. Die zelfde renners zijn echter wel bereid om na de Tour nog in de Vuelta te starten, want ze hebben daar niets te verliezen. Zo wordt het startveld in de Vuelta sterker. Overigens lijkt er de laatste 2-3 jaar een kentering te zijn, dat vind ik wel mooi. Klassementsmannen van het tweede plan (Chaves, Kruijswijk, Aru, Mollema) beseffen dat strijden om de zege of een podiumplaats in de Giro misschien wel interessanter is dan om een 8e plaats in de Tour, mogelijk om met die extra bagage en hardheid het later (weer) in de Tour te proberen. Maar dan nog blijft de Giro een rittenkoers die vooral betwist wordt door renners van het tweede plan, terwijl in de Vuelta de strijd aangebonden wordt door Froome, Quintana en Contador. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 2 maart 2017 Share Geplaatst 2 maart 2017 Klopt dat er meer toppers aan de start staan in de Vuelta, maar ondanks dat ze hoog eindigen zijn ze vaak toch van net wat minder niveau dan in de Tour. Ik denk dat we er verder wel hetzelfde over denken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 3 maart 2017 Share Geplaatst 3 maart 2017 Geen Giro op Sporza dit jaar :( Net als alle andere Italiaanse koersen, klote Eurosport. Vind dat echt een waardeloze zender. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 3 maart 2017 Share Geplaatst 3 maart 2017 (bewerkt) "Nog 5 km tot de top, maar we gaan even naar de reclame." "Dames en heren, fijn dat u weer terug bent. Tijdens de boodschappen is Pietje op tien minuten gereden, Jantje is gedemarreerd en Klaas is in een afgrond gevallen." "Maar voor de rest heeft u niets gemist." 3 maart 2017 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 4 maart 2017 Share Geplaatst 4 maart 2017 (bewerkt) Genieten dit zeg Edit: Verkeerde topic... 4 maart 2017 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 12 maart 2017 Share Geplaatst 12 maart 2017 Dat was niet saai bij Parijs-Nice. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 12 maart 2017 Share Geplaatst 12 maart 2017 Wat blijft die Contador toch een baas, he. :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 18 maart 2017 Share Geplaatst 18 maart 2017 Ik zit er al klaar voor, hopelijk fietsen ze wel een beetje door want anders mis ik de finale :/ *****Sagan ****Demare, Matthews ***Colbrelli, Degenkolb, Gaviria **Kristoff, Bouhanni, V Avermaet, Ewan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 18 maart 2017 Share Geplaatst 18 maart 2017 Zonde dat Direct Energie niet is uitgenodigd trouwens. Zo'n Coquard hoort hier gewoon aan de start. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 18 maart 2017 Share Geplaatst 18 maart 2017 Hoort er allicht meer thuis dan novo nordisk ja. Weet niet of ze ook aanvraag ingediend hebben? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AjaciedBart. Geplaatst 18 maart 2017 Share Geplaatst 18 maart 2017 Jongons, waarom zenden zowel de NOS als de Belg dit niet uit? Moet ik naar Eurosport gaan zitten te kijken met m'n goede gedrag..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 18 maart 2017 Share Geplaatst 18 maart 2017 Jongons, waarom zenden zowel de NOS als de Belg dit niet uit? Moet ik naar Eurosport gaan zitten te kijken met m'n goede gedrag..... http://www.wielerflits.nl/nieuws/231239/nos-en-sporza-verliezen-giro-ditalia-aan-eurosport.html Eurosport heeft net als voor Giro, een exclusief uitzendrecht in Nederland en België Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AjaciedBart. Geplaatst 18 maart 2017 Share Geplaatst 18 maart 2017 http://www.wielerflits.nl/nieuws/231239/nos-en-sporza-verliezen-giro-ditalia-aan-eurosport.html Eurosport heeft net als voor Giro, een exclusief uitzendrecht in Nederland en België Mehhh..... Jammer dat Sagan m niet pakt :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 18 maart 2017 Share Geplaatst 18 maart 2017 Verschrikkelijk slechte sprint van Sagan, doodzonde want hoe hij de koers weer openbrak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Viktor Geplaatst 19 maart 2017 Share Geplaatst 19 maart 2017 Kennelijk kettingproblemen bij Sagan toen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 22 maart 2017 Share Geplaatst 22 maart 2017 http://www.wielerflits.nl/nieuws/231239/nos-en-sporza-verliezen-giro-ditalia-aan-eurosport.html Eurosport heeft net als voor Giro, een exclusief uitzendrecht in Nederland en België Niet alleen de Giro, alle Italiaanse koersen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 22 maart 2017 Share Geplaatst 22 maart 2017 Niet alleen de Giro, alle Italiaanse koersen. Dat staat toch ook in de link ofnie, ik geef alleen Giro als een extra voorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 26 maart 2017 Share Geplaatst 26 maart 2017 Valverde _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 26 maart 2017 Share Geplaatst 26 maart 2017 Greg _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 26 maart 2017 Share Geplaatst 26 maart 2017 Niki Terpstra (danwel zijn ploegleider) wat een domme lul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 27 maart 2017 Share Geplaatst 27 maart 2017 Ben wel benieuwd: Had Niki gelijk om te stoppen met rijden, omdat Sagan "aan zijn stand" verplicht was om het gat dicht te rijden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 27 maart 2017 Share Geplaatst 27 maart 2017 'aan zijn stand' is toch gewoon dikke zever. 't Is toch niet omdat je wereldkampioen bent dat je al het werk alleen moet opknappen. Hoewel ik persoonlijk niets tegen Terpstra heb, is dat blijkbaar wel een hatelijk figuur binnen het peloton. Of wel had hij gewoon helemaal niet moeten overnemen, of wel gewoon meewerken, maar alleszins geen halve kopbeurtjes waar je niks mee opschiet. Al vond ik sowieso de tactiek van QuickStep zeer vreemd gisteren, ik had gewoon na de kemmel volledig de kaart Gaviria/Boonen getrokken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 27 maart 2017 Share Geplaatst 27 maart 2017 Terpstra geen fan van qua persoon. Dat ie toen Boom op zijn muil wilde timmeren na het NK. En zijn gedrag bij de renner van het jaar verkiezing bijvoorbeeld. Maar wel een klasbak wat betreft kwaliteiten op de fiets. Als er iemand vaak teveel met krachten gooit dan is het Sagan. Dat Boonen zegt dat Sagan verliest en niet Terpstra. Oneens. Quickstep verliest hier minstens zo erg als je met zoveel mensen in de voorste groepen zit en met 3 in de top 10 weet te finishen. Maar niet op het podium komt. Sagan heeft zoveel koersen waar hij top 2 kan en gaat koersen het gehele jaar door. Quickstep moet het vooral van deze wedstrijden hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 27 maart 2017 Share Geplaatst 27 maart 2017 Ik ben wel fan van Terpstra, maar zal voornamelijk komen omdat het een dorpsgenoot is ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 27 maart 2017 Share Geplaatst 27 maart 2017 'aan zijn stand' is toch gewoon dikke zever. 't Is toch niet omdat je wereldkampioen bent dat je al het werk alleen moet opknappen. Dit heb ik dus ook. Ongeacht welke trui je aan hebt, je wilt toch winnen als de kans krijgt. Dan ga je toch niet zitten zaniken. Wat Boonen zei vind ik al helemaal triest, al heb ik dat altijd een akelige renner gevonden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten