Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Giro-parcours ligt Dumoulin wel heel erg. En de Tour een stuk minder. Ik denk dat ik, als hij op tijd fit en in vorm kan zijn, toch met Dumoulin naar de Giro zou gaan. Dan met Groenewegen en lead-out Teunissen mee.

In de Tour is Roglic denk ik toch wel de beste optie. Die zie ik de Tour nog wel winnen, Dumoulin minder en Kruijswijk helemaal niet. Je zou ze wel allebei mee kunnen sturen. En Van Aert meenemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei komodo25:

Ja en in de 1e 11 dagen liggen er een paar kansen . En ipv Teunissen kun je dan ook Groenewegen meenemen imo 

Teunissen kan in andere etappes veel meer werk doen voor de ploeg. En Groenewegen wil je toch een paar renners meegeven (al kan dat met Van Aert en Martin).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Hwb:

Teunissen kan in andere etappes veel meer werk doen voor de ploeg. En Groenewegen wil je toch een paar renners meegeven (al kan dat met Van Aert en Martin).

Maar het werk dat een Teunissen kan, kunnen Van Aert en Tony Martin ook, nog wel beter. Eventueel een Van Emden zelfs. Dan is het veel logischer om Teunissen bij Groenewegen te houden. Teunissen is vooral een zeer goede lead-out.

Overigens zou ik toch ook wel Bennett meenemen in minimaal één grote ronde. Samen met De Plus en een Kuss in vorm de beste drie klimknechten. Gesink en Tolhoek zitten daar nog achter.

bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zeus:

Overigens zou ik toch ook wel Bennett meenemen in minimaal één grote ronde. Samen met De Plus en een Kuss in vorm de beste drie klimknechten. Gesink en Tolhoek zitten daar nog achter.

Gesink heeft wel een bulk ervaring, wat die anderen niet hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei komodo25:

Ja en in de 1e 11 dagen liggen er een paar kansen . En ipv Teunissen kun je dan ook Groenewegen meenemen imo 

Als je de Tour wil winnen en INEOS echt het vuur aan de schenen wil leggen, heb je echt helemaal niks aan Groenewegen. Dat is een type sprinter die pure ballast is in een klassementsploeg. Hij kan eigenlijk alleen maar in het zog mee van het peloton en dan na 180 km heel hard sprinten om de ritzege. Uiteraard ook nog eens alleen op een ultravlak parcours. Groenewegen is louter de verbeterde sprintversie van Kenny van Hummel of de Nederlandse versie van Jakub Mareczko, Matteo Pelucchi of Andrea Guardini. Alle drie berucht als pure antiklimmers.

Alles moet in het doel van dat klassement en er is werkelijk waar geen rol die Dylan tijdens de etappe zou kunnen vervullen in dienst van zijn kopmannen, buiten water dragen in een vlakke rit. En dat is een rol die iedereen kan doen. Het is niet iemand die op kop van het peloton kan gezet worden, want tijdrijden kan hij niet. Hij is ook niet echt behendig genoeg voor het begeleiden van een ploegmaat in het peloton. Groenewegen is als sprinter ook vooral goed in de open ruimte gecreëerd door zijn loods, geen McEwen of Sagan die zijn eigen plan kan trekken. Hij voegt zelf niks toe aan een klimploeg en kost ook nog eens benodigde plaatsen qua ondersteuning, terwijl je iedereen nodig hebt voor het AK.

Teunissen is wat dat betreft vergelijkbaar met Boasson Hagen en Matthews: hij kan tijdrijden, aardig een heuveltje over en is als ex-veldrijder handig genoeg om een kopman door het peloton te loodsen. Overigens heeft Groenewegen zelfs zonder dit verhaal niks te zoeken in deze Tour met dit parcours, dus geen idee waarom hij denkt van wel. Dat wordt een hel voor een non-klimmer en vermoed zelfs nog minder kansen dan hijzelf telt.

Had trouwens ook nooit echt een hoge pet op van de intelligentie van Groenewegen. Gewoon iemand die teert op een per ongeluk sprinttalent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Zeus:

Maar het werk dat een Teunissen kan, kunnen Van Aert en Tony Martin ook, nog wel beter. Eventueel een Van Emden zelfs. Dan is het veel logischer om Teunissen bij Groenewegen te houden. Teunissen is vooral een zeer goede lead-out.

Bedacht later al dat ik Bennett glad vergeten was inderdaad. Die hoort zeker ook zijn plek te hebben in minstens 1 grote ronde. Ligt een beetje aan de samenstelling van het verdere team. Als je uitgaat (wat mijn ideale team is, maar Jumbo niet gaat doen) van Roglic, Dumoulin en Kruijswijk in de Tour, is Bennett én De Plus misschien wat veel. Het kan, maar dan moet je er wel drie coureurs voor het vlakke bijzetten. Waarom ik voor Gesink zou kiezen in dat team is omdat er op de laatste berg toch al veel mannen van de ploeg zijn, Gesink hoeft daar dan niet meer bij te zijn. En Gesink is (veel meer dan Bennett) ook op het vlakke inzetbaar als knecht.

En qua Teunissen. Ik zou hem ook meenemen naast Van Aert en Martin, niet in plaats van 1 vd 2. De theorie schijnt momenteel te zijn dat je toch wel 3 rijders voor het vlakke nodig hebt, dan moet je naast Van Aert en Martin dus nog iemand hebben. Dan kun je voor Van Emden gaan, of bv Leezer, maar ik denk dat Teunissen dan de beste optie is.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Zeus:

Dat kan wel wezen, maar op de slotklim in een zware bergetappe is hij er al lang en breed af, terwijl De Plus en Bennet nog op kop in het elitegroepje kunnen rijden. Geef mij dan maar De Plus of Bennett. En zo zal een Dumoulin of een Roglic ook denken.

Ohja De Plus en bennett sowieso meenemen, maar als je moet kiezen tussen Tolhoek, Kuss en Gesink zou ik altijd Gesink kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Viktor:

Groenewegen is als sprinter ook vooral goed in de open ruimte gecreëerd door zijn loods, geen McEwen of Sagan die zijn eigen plan kan trekken. 

Hoe denk jij dat Groenewegen zou presteren als hij eens de baan op zou gaan? Oprechte vraag, heb geen idee namelijk, maar lijkt me wel dat zijn kwaliteiten daar goed gebruikt kunnen worden (à la Viviani).

@ergens hierboven, met Teunissen kan je eventueel ook nog in de massasprints in heuveletappes meedoen zelfs.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Rogier.:

Hoe denk jij dat Groenewegen zou presteren als hij eens de baan op zou gaan? Oprechte vraag, heb geen idee namelijk, maar lijkt me wel dat zijn kwaliteiten daar goed gebruikt kunnen worden (à la Viviani).

@ergens hierboven, met Teunissen kan je eventueel ook nog in de massasprints in heuveletappes meedoen zelfs.

Ik denk dat het in principe voor iedere sprinter en tijdrijder een goede ontwikkeling is te rijden op de piste vanwege het beter leren sturen op dergelijke hoge snelheden. Je ziet wel vaker dat renners met een verleden in andere disciplines daarvan profiteren op de weg, voornamelijk qua stuurvaardigheid.

Maar denk niet dat Groenewegen goed op de baan gaat presteren, want ik denk dat zijn niet handigheid op de weg niet eens te maken heeft met geen recente baanervaring. Groenewegen is namelijk gewoon aan de dikke kant en dat ook op plekken waarvan ik me afvraag of dat wel voordelig is voor een wielrenner. Op het EK was hij zelfs gewoon de Nederlandse Carlos Betancur met flink wat overgewicht en was allesbehalve de enige die dat opviel. Dat zal er eerst af moeten, want het is lastig manoeuvreren als je extra ruimte nodig hebt in de sprint. Ook met het oog op die kansloze missie ooit MSR te willen winnen. Zou me ook niks verbazen als een ''fitte'' Groenewegen qua BMI nog boven de niet lichte kasseientypes als Kristoff en Degenkolb zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Wielerorganisatie ASO heeft besloten om in 2020 een nieuwe wielerkoers in het Midden-Oosten te organiseren. Van 4 tot en met 8 februari wordt in hoofdstad Riyad de Ronde van Saoedi-Arabië gehouden.

De koers krijgt een 2.1-status op de kalender van de internationale wielerunie UCI en is zodoende niet hoog aangeschreven. De Ronde van Saoedi-Arabië is de eerste van drie koersen in het Midden-Oosten in de tweede maand van het jaar.

Fatsoenlijke zaken regelen voor de vrouwen kunnen ze niet, maar ze stampen wel weer een oliekoers uit de grond :cab: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei MisterX:

4 letters zijn genoeg om de reden te beschrijven: Geld. Met geld kun je alles kopen, zie je maar weer. 

Gerelateerde afbeelding

2 uur geleden zei Gert:

Kijk nog liever een kamelenrace dat die treurige koersen zijn toeschouwers daar :(

Dan zie je tenminste nog 2 bulten

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites