Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Citaat

Opvallende ploegentijdrit

"Maar het echte antwoord komt vandaag", weet Merijn Zeeman, sportief directeur van Jumbo-Visma. Dan staat de ploegentijdrit op het programma, maar wel met iets andere regels dan gebruikelijk. Niet de tijd van de vierde binnenkomer telt, maar iedere renner van de ploeg krijgt zijn eigen tijd.

"Het wordt interessant om te zien welke tactiek de ploegen zullen hanteren", zei koersdirecteur François Lemarchand eerder tegen Sporza. "Ik kan me een scenario inbeelden waarbij nog maar twee renners van een team de slotkilometer ingaan, waarna de ene dan de sprint voor de andere lanceert."

"In een koers waarin vaak met seconden gegoocheld wordt, willen we op deze manier ook vermijden dat een team met het merendeel van zijn renners in de kop van het klassement komt te staan."

Jumbo-Visma heeft in elk geval het strijdplan iets aangepast. "Normaal hou je iets in, zodat je als ploeg bij elkaar blijft. Nu gaan we dat op het eerste gedeelte ook wel doen, maar in de laatste kilometers kan Jonas voluit gaan."

Leuk concept in Parijs-Nice vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Lenstra:

Krijgt Jonas toch wel flink op z'n kloten. Moet niet alleen Pogi laten gaan, maar ook Mäder en Paret-Peintre.

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij puur op eigen kracht Pogi kan hebben om eerlijk te zijn. Denk dat de Tour vorig jaar toch vooral door het fenomenale teamwerk van Jumbo kwam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Justin:

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij puur op eigen kracht Pogi kan hebben om eerlijk te zijn. Denk dat de Tour vorig jaar toch vooral door het fenomenale teamwerk van Jumbo kwam. 

Mwah een ploeg is natuurlijk maar net zo goed als de kopman. 

Bahrain heeft voor Landa ook weleens vol koers gemaakt en vervolgens loste Landa als eerste van de kopmannen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rich ruzzian:

Mooie koers in de Panne gezien. Begreep wel niet helemaal de tactiek van Soudal quick step

Ik ook niet. Lampaert moest op een gegeven moment toch aanvallen? Of dacht hij serieus dat hij de sprint kon winnen, omdat hij zo lang in het wiel bleef zitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Lenstra:

Ik ook niet. Lampaert moest op een gegeven moment toch aanvallen? Of dacht hij serieus dat hij de sprint kon winnen, omdat hij zo lang in het wiel bleef zitten

Hij vond het goede moment om aan te vallen niet en twijfelde teveel. Heel veel overschot zal hij ook niet gehad hebben trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites