Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei tdogg16:

De reden dat ik vaak gewoon Sporza kijk, commentaar is over het algemeen wat beter en zeker wat minder chauvinistisch. ;)

De laatste keer dat ik op Sporza keek, waren ze snuivende Belgen aan het aanbidden. Nee, geef mij dan maar de chauvinistisch NOS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Berjan1986:

Wel jammer dat de analyse van de nos totaal aan de werkelijkheid voorbij gaat. Die Nelissen doet alsof het vooral kwam omdat Alaphilippe en Fuglsang kapot zaten. Maar ze pokerden gewoon ook veel te lang. Als ze beiden doorgereden hadden zou dit niet gebeurd zijn..

De NOS had het de hele tijd erover dat de twee aan het pokeren waren. Geen moment gedurende de race heb ik ze horen zeggen dat ze kapot waren ofzo. Puur en alleen dat ze verkeerd aan het gokken waren.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Pino:

Wat zijn Belgen toch triest als ze verliezen met wielrennen:

Screenshot_20190422-115347_Twitter.jpg

Als dat zo zou zijn zou ik het juist nog mooier vinden. Je rijdt in NL en dan een Nederlander stiekem bevoordelen zou erg wielrenachtig zijn. Zoals men in de jaren 80 nog deed. En ook in Belgie doet met de Belgen..

Vond het ook opvallend dat de manager van Deceuninck zei dat ze Kwiat en Trentin wel in de gaten hielden maar de groep vdp niet meer. 

Tevens was het natuurlijk een bizarre laatste 3 km.Waar men surplace ging rijden in plaats van doorrijden. Eigenlijk schuld dikke bult..

https://nos.nl/video/2281532-kijk-en-beleef-van-der-poels-magistrale-zege-met-commentaar-van-langs-de-lijn.html

Dit commentaar is veel beter dan het commentaar op de nos. Die commentator moet bijna huilen. Schitterend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei MisterX:

De NOS had het de hele tijd erover dat de twee aan het pokeren waren. Geen moment gedurende de race heb ik ze horen zeggen dat ze kapot waren ofzo. Puur en alleen dat ze verkeerd aan het gokken waren.  

Ik had het over Nelissen. Geen een keer komt hij erop te zeggen dat ze wel erg langzaam reden op het laatst. Volgens Nelissen waren ze te vroeg weggereden door de actie van vdp op 45 km. Maar als ze gewoon normaal hadden gedaan waren vdp en consorten er nooit meer bijgekomen. 

Ik vind het jammer dat vdp nu stopt en niet even Luik-Bastenaken-Luik nog rijdt. Zou hij ook kunnen winnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Berjan1986:

Als dat zo zou zijn zou ik het juist nog mooier vinden. Je rijdt in NL en dan een Nederlander stiekem bevoordelen zou erg wielrenachtig zijn. Zoals men in de jaren 80 nog deed. En ook in Belgie doet met de Belgen..

Vond het ook opvallend dat de manager van Deceuninck zei dat ze Kwiat en Trentin wel in de gaten hielden maar de groep vdp niet meer. 

Tevens was het natuurlijk een bizarre laatste 3 km.Waar men surplace ging rijden in plaats van doorrijden. Eigenlijk schuld dikke bult..

https://nos.nl/video/2281532-kijk-en-beleef-van-der-poels-magistrale-zege-met-commentaar-van-langs-de-lijn.html

Dit commentaar is veel beter dan het commentaar op de nos. Die commentator moet bijna huilen. Schitterend. 

Engels commentaar was ook briljant. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Berjan1986:

Ik ben juist wel benieuwd naar het commentaar over het stuk voorafgaand aan dit fragment. Hier was het wel duidelijk dat ze er bijna bij waren. Op 3 km. zag dat er heel anders uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei MisterX:

Ik ben juist wel benieuwd naar het commentaar over het stuk voorafgaand aan dit fragment. Hier was het wel duidelijk dat ze er bijna bij waren. Op 3 km. zag dat er heel anders uit.

https://www.nporadio1.nl/nos-langs-de-lijn/uitzendingen/578041-2019-04-21

De eerste tien minuten gaan over de laatste vijf km. Toen was de strijd om de eerste plek al beslecht en reden Mollema en co slechts voor de vijfde stek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds wanneer gaan we commentaar van Danny Nelissen serieus nemen? Het is echt een farce dat ze die bij de NOS aangenomen hebben paar jaar terug.

Heb het nog flink vaak teruggekeken na zondag, magistrale overwinning. Wielrenner van het jaar, nu al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met het risico dat ik weer allerlei verwijten naar mijn hoofd krijg geslingerd dat ik helemaal niets weet, heb ik toch een puntje van ergernis (of eigenlijk een vraag); wordt er te snel gezegd dat een koers al beslist is?

Natuurlijk was het vrij onverwacht dat Van der Poel jr. alsnog won afgelopen zondag, maar naar mijn idee werd er wel heel vroeg geroepen dat het beslist was. 

Een ander voorbeeld was bij Gent-Wevelgem, waar met nog 170km te gaan achttien renners een voorsprong hadden van vijftig seconden. Toen werd er door de kenners gezegd dat het al gespeeld was. 

Waarom is het al gespeeld als het verschil slechts klein is en er nog flink wat kilometers te gaan zijn? Iets zegt mij dat het met het karakter van de wedstrijden te maken heeft, maar dan vind ik het nog wel behoorlijk vroege enorm breedgedragen conclusies. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Sophomore:

Met het risico dat ik weer allerlei verwijten naar mijn hoofd krijg geslingerd dat ik helemaal niets weet, heb ik toch een puntje van ergernis (of eigenlijk een vraag); wordt er te snel gezegd dat een koers al beslist is?

Natuurlijk was het vrij onverwacht dat Van der Poel jr. alsnog won afgelopen zondag, maar naar mijn idee werd er wel heel vroeg geroepen dat het beslist was. 

Een ander voorbeeld was bij Gent-Wevelgem, waar met nog 170km te gaan achttien renners een voorsprong hadden van vijftig seconden. Toen werd er door de kenners gezegd dat het al gespeeld was. 

Waarom is het al gespeeld als het verschil slechts klein is en er nog flink wat kilometers te gaan zijn? Iets zegt mij dat het met het karakter van de wedstrijden te maken heeft, maar dan vind ik het nog wel behoorlijk vroege enorm breedgedragen conclusies. 

In de situatie van zondag vond ik dat vrij normaal. Wat daar gebeurde was echt ongekend en (bij mijn weten) nooit eerder vertoond.

Bij Gent-Wevelgem klinkt inderdaad gek, kan me die situatie niet voor de geest halen. Als alle sterke mannen met knechten voorin zitten, zou dat een reden kunnen zijn. Maar voor de laatste 20-25 km zeggen dat iets beslist is, is eigenlijk altijd bullshit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Satyr:

Kittel is per direct weg bij Katusha. Zal wel stoppen

Waarom stoppen? Die is toch nog helemaal niet zo oud?

5 uur geleden zei Gert:

Mag toch hopen van niet. Was in 2015 ook heel matig en niet de juiste mindset. Maar daarna toch weer paar grote rondes top gepresteerd. Hopelijk zal hij een nieuw team en juiste begeleiding vinden.

Hij zit dan ook echt bij een kutteam natuurlijk. Domme keuze en puur voor de financiën. Bij Giant zat hij gewoon in een team dat om hem heen was gebouwd. Heerlijk treintje.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites