Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

Twee dingen zelfs :o

Kan toch niet, zo'n ''lied'' van Griekenland vol in de top 5, sturen wij een paar clowns halen we de finale niet.

Muzikaal gewoon het beste nummer dat ertussen zat hoor. ;e

6e plaats maar helaas, had beter gemoeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb t niet gevolgd eerlijk gezegd. Net toevallig de punten van de laatste 20 landen gezien. Men kan zeuren over de Balkan of de Turken die overal wonen, maar de Scandinavische landen zijn echt wel een grotere tumor in de Songfestival. Houden jullie maar jezelf voor de gek dat t nu eerlijker is. Goed dat Turkije(en meerdere landen?, want normaal zijn t toch 44 landen die punten geven) zichzelf terug hebben getrokken.

Vond t liedje ook maar matigjes btw. Al zul je weinig toppers als vorig jaar tegen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb t niet gevolgd eerlijk gezegd. Net toevallig de punten van de laatste 20 landen gezien. Men kan zeuren over de Balkan of de Turken die overal wonen, maar de Scandinavische landen zijn echt wel een grotere tumor in de Songfestival. Houden jullie maar jezelf voor de gek dat t nu eerlijker is. Goed dat Turkije(en meerdere landen?, want normaal zijn t toch 44 landen die punten geven) zichzelf terug hebben getrokken.

Vond t liedje ook maar matigjes btw. Al zul je weinig toppers als vorig jaar tegen komen.

Naah we doen het allemaal, maar ben er niet zo mee eens als de punten van Nederland, België, Frankrijk enz. ook nog eens allemaal naar Armenië en Turkije gaan eerlijk gezegd :P (Tenzij de liedjes goed zijn natuurlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het geklaag over vriendjespolitiek ook al jaren overdreven, eerlijk gezegd. Wij zijn geen haar beter (zie dat 12 punten uitwisselen met België), alleen heeft NL er maar twee en is het onderling punten uitdelen met de tweede buurland (Duitsland) al jaren vrij mager. Ik miste trouwens ook een hoop punten van afgevallen landen (Polen en Turkije o.a. idd). Er waren maar 39 stemmers, terwijl er ca. 50 landen actief zijn.

San Marino, Frankrijk, Zwitserland gaven er 12 aan Italië, dat onderlinge punten delen van Scandinavië (IJsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland), Spanje en Portugal normaliter met dat onderlinge verdelen, Griekenland en Cyprus etc.

En ach ja, sinds 2006 won bijna compleet Scandinavië (alleen IJsland niet) en Duitsland won recent ook nog. Wat nou Oost-Europees feestje?

Maar duidelijk minder vriendjespolitiek dankzij de jury's. Waar vroeger 8-10-12 punten waren, zijn tegenwoordig veelal 1-5 punten. Terechte winnares en duidelijk wat Nederland volgende keer weer moet sturen: een artiest met talent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste nummer/show wint meestal, ook voordat deze systeem werd ingevoerd. Gewoon onnodig. Denk ook dat veel minder tegenwoordig smsen, aangezien t 'minder' toedoet.

Nederland moet gewoon een keer winnen. We hebben hier beste dj's ter wereld, laat ze iets inelkaar zetten en Jan met de korte achternaam de show uitvoeren en je bent er al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks van gezien maar een 9e plek is een prima resultaat voor Nederland. Vind boeit het me weinig wie er gewonnen heeft, je hoort er toch niks meer van. Dat we iets van Loreen hoorde dit jaar was opvallend en komt amper voor. Respect voor Anouk, top gedaan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste nummer/show wint meestal, ook voordat deze systeem werd ingevoerd. Gewoon onnodig. Denk ook dat veel minder tegenwoordig smsen, aangezien t 'minder' toedoet.

Nederland moet gewoon een keer winnen. We hebben hier beste dj's ter wereld, laat ze iets inelkaar zetten en Jan met de korte achternaam de show uitvoeren en je bent er al.

Ik vond het nummer van Denemarken nou niet bepaald overlopen van kwaliteit. Zelfs dat wijf was niet eens lekker.

Met je laatste zin ben ik het overigens helemaal eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denemarken inderdaad logische winnaar.

Ik had van te voren een lijstje gemaakt voor wat ik verwacht, en wat ik zelf het leukst vind.

Verwachte top 5:

1. Denemarken

2. Noorwegen

3. Oekraïne

4. Nederland

5. Azerbeidjan

Nederland veels te hoog natuurlijk, mede door mijn oranje getinte bril waardoor ik keek ;c

Mijn eigen top 5:

1. Noorwegen

2. Hongarije

3. Oekraïne

4. Moldavië

5. Malta

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet zeggen dat het niveau wel wat hoger lag dit jaar, buiten dat nummer van Wit-Rusland zat er niks bij dat echt reteslecht was.

Mijn persoonlijke top 5:

1. Italië

2. Malta

3. Hongarije

4. Nederland

5. IJsland

Spanje, weinig mensen ooit zo vals horen zingen. ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle nummers zijn inmiddels bekend:

Ik vind dat er ten opzichte van vorig jaar veel meer leuke nummers tussen zitten. Mijn eigen favorieten:

1. Noorwegen

2. Slovenië

3. Spanje

4. Finland

5. Malta

6. Azerbeidzjan

7. Zwitserland

8. Albanië

9. Montenegro

10. Moldavië

EDIT: Grappig, ik kijk net een aantal posts terug. Vorig jaar was Noorwegen ook mijn favoriet.

bewerkt door Chimpa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga dit jaar een drankspelletje met een vrienden erbij doen. Iedereen moet van te voren een top vijf samenstellen. Regels zijn als volgt:

Elk nummer in de top vijf = 0 shot.

Elk nummer in de top tien = 1 shot.

Elk nummer buiten de top tien (maar wel in de finale): 2 shot.

Elk nummer die niet in de finale komt = 3 shot.

Om het amusementsgehalte nog wat omhoog te halen ;c

Het is overigens verboden om bettingssite's of iets dergelijks te bekijken. De lijstjes hebben we allemaal inmiddels al bekend gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit weer te zuchten om dat lied van Nederland. Je weet toch al van tevoren dat zo'n nummer niet ver gaat komen en dan nog kom je met zoiets op de proppen. Snap niet wat we daar nog gaan doen, elk jaar falen we hopeloos en de afgelopen jaren is er ook geen sprake van enige verbetering. Ene jaar stuur je drie mafkezen in glitterpakjes het podium op die 'SHINE, SHINE, SHIIIIIINE!' zingen, andere jaar een boerenvrouwtje met een volledig Nederlandse tekst: 'Shalalie Shalala!!!!' en afgelopen jaar een rare indiaan die daar gewoon valse noten stond te zingen waar je u tegen zegt :-D Ga toch weg. En verder is dit toch een grote neppe zooi. Balkanlanden stemmen vaak op elkaar, idem voor voormalig Joegoslavische landen, Scandinavische landen, etc.

Zo, ook weer even mijn mening over Nederland en dit rare festival.

Link naar opmerking
Deel via andere websites