Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

Dat zijn in mijn ogen twee verschillende dingen. Welke optreden vond je beter dan Nederland (serieuze vraag)? Alleen Zweden kan ik mij iets bij voorstellen. Verder zegt het'' beste optreden'' nog niets bij het ESC zoals we allemaal weten. Kwalitatief gezien zit Nederland bij de beste performances, maar het Europese publiek bepaalt uiteindelijk en dan gaat show, kleding en dat zulk onzin ook een rol spelen.

Ik snap ook oprecht niet wat mensen hier zien in de Portugese inzending. Ik heb er zelf een tijd gewoond en ik gun ze het allerbeste maar aan hun nummer zat niks speciaals. Opvallend dat mensen deze zelfs beter vinden van de Nederlandse inzending. Heeft dit te maken hebben met die typische Nederlandse negativiteit over het land zelf..?

Qua nummers vond ik een heleboel landen beter, qua ''optreden'' als in show inderdaad, en dat is helemaal geen onzin want het wordt niet uitgezonden op de radio maar op de televisie, was Nederland dramatisch. 3 minuten lang een beetje gitaar spelen zonder een stap te zetten zoals Kerft al zei, nou wát een optreden zeg. En dan die gast op Nederland 1 er gelijk achteraan, ABSOLUUT HET BESTE OPTREDEN VAN DE AVOND!!!!! :r Ja nee, stop dan maar hoor. Lied was verder ook niet speciaal mja, boeie joh dan gaat Nederland maar een keer naar de finale, big deal. Vind het enkel jammer dat landen als Portugal en Estland eruit liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is jouw mening voortaan direct een feit?

Ga ergens anders bijdehand doen, maak geen enkele keer die suggestie.

Maar is gewoon helemaal niks spannends, uitdagends aan dat nummer, geen climax, geen emotie, technisch niks bijzonders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee met het feit dat ik elke dag tientallen nieuwe nummers ontdek die allen vele malen interesanter zijn dan dat 13 in een dozijn gedoe. Lekker 3 min lang het zelfde gitaarakkoordje aanslaan en een beetje zwijmelen, nou geweldig.

Elitair doen op een forum, wat een klasse. Ik ontdek elke dag tientallen mensen die interessanter zijn dan dit soort saaie cynische mannetjes.

Qua nummers vond ik een heleboel landen beter, qua ''optreden'' als in show inderdaad, en dat is helemaal geen onzin want het wordt niet uitgezonden op de radio maar op de televisie, was Nederland dramatisch. 3 minuten lang een beetje gitaar spelen zonder een stap te zetten zoals Kerft al zei, nou wát een optreden zeg. En dan die gast op Nederland 1 er gelijk achteraan, ABSOLUUT HET BESTE OPTREDEN VAN DE AVOND!!!!! :r Ja nee, stop dan maar hoor. Lied was verder ook niet speciaal mja, boeie joh dan gaat Nederland maar een keer naar de finale, big deal. Vind het enkel jammer dat landen als Portugal en Estland eruit liggen.

Absoluut het beste optreden van de avond, nou nee, maar ik wil toch zeker wel een lans breken voor de staging van Nederland. Het nummer is ontzettend klein en fragiel en het is dan nodig dat je door de visuals de aandacht bij het nummer krijgt. Dit is niet triviaal, want je kunt het omgekeerde effect krijgen. Zo had Montenegro juist dat hun liedje een soort achtergrondmuziek werd voor de schaatsact en de mooie achtergrond en dit werkte ook, omdat het een hele mooie atmosfeer wist te scheppen. Nu ja, bij Nederland kun je eigenlijk niks anders doen dan gebruik maken van close-ups, omdat dan de aandacht komt te liggen bij de zang en wat er gezongen wordt, bij het nummer zelf dus. Maar hoe maak je constante close-ups nu interessant? De oplossing die ze hebben bedacht vind ik echt helemaal niet gek. Met dat gedraai ligt de aandacht heel netjes bij het nummer.

Wat wel ironisch is ergens is dat je dus echt het meest geweldige podium ooit krijgt, met de mogelijkheid tot de meest grandioze lichteffecten en allerlei props die je zou kunnen inzetten daarbij, en dan is je act zo simpel en ontken je min of meer het bestaan van dat hele podium in je act.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon in Finland dus ik heb het Nederlands commentaar uiteraard niet gehoord. Klinkt wel enigszins overdreven imo. Het onzin vinden is een eigen mening. Het blijft een liedjeswedstrijd dus objectief gezien vind ik dat elementen als show & kleding geen rol zouden moeten spelen. Dit doet het wel en dat is nou eenmaal zo, lig ik verder niet wakker van. Levert soms fraaie beelden op als pluspunt. Het was echter de minieme act dat Nederland onderscheidde van de rest en dat is toch wel te prijzen.

Nee met het feit dat ik elke dag tientallen nieuwe nummers ontdek die allen vele malen interesanter zijn dan dat 13 in een dozijn gedoe. Lekker 3 min lang het zelfde gitaarakkoordje aanslaan en een beetje zwijmelen, nou geweldig.

Vind ik weer een hele andere discussie. Dat is een mening en daar kunnen we het simpel weg mee eens zijn of niet. Ik kan mij er wel in vinden. Veel muziek zou ik zelf nooit luisteren van het ESC, maar ik kan zelf niet ontkennen dat ik bijvoorbeeld Spanje en Noorwegen toch leuke nummers vind. Daarnaast maakt voor mij het competitieve element het leuk om naar te kijken. Mocht deze er niet zijn geweest en traden ze ''gewoon'' op, dan zou ik het niet waard vinden om naar te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elitair doen op een forum, wat een klasse. Ik ontdek elke dag tientallen mensen die interessanter zijn dan dit soort saaie cynische mannetjes.

.

Ja verdraai het maar lekker, is niet om mezelf een pluim in de reet te stoppen hoor. :cab:

Is gewoon dat ik elke week wel een stel albums luister die vele malen interessanter zijn dan dit, en ik ben ervan overtuigd dat iedereen die regelmatig albums probeert hetzelfde effect ondervindt.

Verder wel ironisch dat dit juist uit jouw mond komt.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de 2e halve finale denk ik Israel, Noorwegen, Oostenrijk, Finland, Ierland, Belarus, Macedonië, Griekenland, Slovenië en Roemenië door naar de finale.

Kijken of ik er beetje kijk op heb ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Malta: Leuk nummer imo. Gaan zeker door naar de finale, wat ik hen ook van harte gun.

Israël: Vind ik niet erg bijzonder maar zal denk ik wel doorgaan.

Noorwegen: Mijn persoonlijke favoriet dit jaar. Gaat ook zeker wel door.

Polen: Tja, de enige écht act die wat stof doet opwaaien. Zal door gaan op basis van televoting (verwacht niet dat de vakjury's hier veel punten aan gaan geven).

Finland: Enigszins cliché maar toch stiekem wel leuk popliedje. Echter blijft het niet echt hangen. Onderscheid zich wel en verwacht wel dat ze naar de finale gaan.

Ierland: Meh, heb er niet zoveel mee. Verwacht wel dat ze naar de finale gaan.

Zwitserland: Vrolijk nummer. Zou het leuk vinden als Zwitserland weer eens doorgaat en denk dat ze nu een goede kans maken.

Griekenland: Gaat het vast en zeker goed doen in de discotheken deze zomer. Zal met name veel jonge stemmers trekken.

Slovenië: Prima pop nummertje, zie ik zelfs als outsider.

Roemenië: Ik vind het zelf niks, maar denk dat (met name de Balkan) hier massaal op gaat stemmen.

Georgië vind ik best een leuke act, alleen te ingewikkeld nummer voor dit platform. Oostenrijk zal op het randje balanceren van wel of niet door. Litouwen is echt waardeloos, wat een bagger. Wit-Rusland erg afgekeken van Robin Thicke uiteraard, alleen wel een (duidelijke) mindere versie. Macedonië nikszeggend pop nummertje en die zangeres, like WTF.

Mijn verwachtingen ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja verdraai het maar lekker, is niet om mezelf een pluim in de reet te stoppen hoor. :cab:

Is gewoon dat ik elke week wel een stel albums luister die vele malen interessanter zijn dan dit, en ik ben ervan overtuigd dat iedereen die regelmatig albums probeert hetzelfde effect ondervindt.

Verder wel ironisch dat dit juist uit jouw mond komt.

Klopt dat het niet per definitie heel hoogstaand is, maar op een paar nummers na is de rest muzikaal nog minder interessant. Als je muzikaal zeer interessante muziek wilt vinden, is het eurovisie vaak niet de beste plaats om te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Malta

Israël

Noorwegen

Polen

Oostenrijk

Litouwen

Zwitserland

Griekenland

Slovenië

Roemenië

Georgië

Finland

Ierland

Wit-Rusland

Macedonië

Ik heb er nog niet uitgebreid supergoed naar gekeken. Ierland vond ik in hun repetities niet echt goed. Litouwen voorspelde ik om een of andere reden vorig jaar ook goed, dus dat ga ik nog een keer proberen :P

bewerkt door himan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Switserland: Vrolijk nummer en 1 van mijn persoonlijke favorieten

Greece: Heeft altijd een nummer die lekker blijft hangen een goede melodie heeft :D

Slovenie: Lekker rustigevend nummer

Roemenie: Erg swingend echt iets voor eurovisie vind ik

Malta: Niet mijn smaak maar zal wel doorgaan

Israel: Erg dynamisch nummer dat soort nummers houd ik van

Ireland: Brengt wat vrolijkheid naar mij toe

Noorwegen: Gaat door op basis van kwaliteit niet mijn smaak

Poland: Een nummer van waar je denkt wtf doet dit hier maar na een tijdjes toch zeer leuk nummer

Oostenrijk: Niet me smaak maar wel 1 van de beste ballads

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Malta

Israël

Noorwegen

Polen

Oostenrijk

Litouwen

Zwitserland

Griekenland

Slovenië

Roemenië

Georgië

Finland

Ierland

Wit-Rusland

Macedonië

Ik heb er nog niet uitgebreid supergoed naar gekeken. Ierland vond ik in hun repetities niet echt goed. Litouwen voorspelde ik om een of andere reden vorig jaar ook goed, dus dat ga ik nog een keer proberen :P

Noorwegen: Goede zanger, de zanger is niet helemaal mijn smaak het lied is prima!

Oostenrijk: Tsja, stemmen uit heel West-Europa gaan naar Oostenrijk, de man met baard in vrouwenkleding :P

Israël: Is een sterk lied, niet per sé mijn favoriet, maar gaat vast door

Malta: Ik vind het wel leuk, gaat zeker door

Griekenland: Gaat altijd door, Dancenummer is eigenlijk best wel sterk.

Roemenië: Ik vind de staging niet zo goed als 3 jaar geleden, gaat wel gewoon door.

Polen: Dames in korte rokjes, alle mannen stemmen hier op om het nog een keer te zien

Finland: Goed rocknummer+In 'Scandinavië' Het wordt kiele kiele denk ik.

Slovenië: Mooi nummer, haalt de finale

Ierland: Ik heb de staging gezien, ik hou er niet zo van(Waar NL Dit geniaal doet) Geeltinten doet me aan heel veel pis denken. Tsja, gaat toch nog door... Lied is prima

Zwitserland: Gaat niet fluitend naar de overwinning, sterker nog juist niet. Ze hebben niet veel vrienden in Europa en dat gaat Zwitserland de das om doen.

Litouwen: Ik vind zelf Litouwen eigentijds en interessant, Europa niet vrees ik. Gelukkig word ik wel vaker verrast door Litouwen. Vorig jaar zei ik ook dat ze doorgingen, iedereen vond me een idioot, ze gingen door :P

Wit-Rusland: Cheesy, gaat hem niet worden...

Macedonië: Uitgeschakeld door matigheid

Georgië: Tsja Chaos!

t/m Litouwen maakt een redelijke kans. daarna niet meer denk ik. Zelf heb ik liever Litouwen er in ipv Polen, maar ja :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Songfestival: Vakjury’s gaven 12 punten aan Common Linnets // AvroTros

Door Herman Roggeveen op 8 mei 2014 om 10:02, in de categorie AvroTros.

common linnetsHet liedje van de Common Linnets heeft het heel goed gedaan bij de vakjury’s op het Eurovisie Songfestival. Dat verklapt Jan Smit in De Telegraaf. Van verschillende landen hebben de vakjury’s het maximale aantal van 12 punten aan Nederland uitgedeeld. “Dat hebben we via andere commentatoren her en der te horen gekregen. Je ziet dus dat kwaliteit beloond wordt op het Songfestival.”

De stemmen van de vakjury zijn goed voor de helft van het puntenaantal, de rest komt voort uit televoting. Pas na de finale van zaterdag wordt officieel bekendgemaakt op welke positie elk land eindigde bij de halve finale. Wel kan een voorschot worden genomen door middel van de downloadcharts per land. Het liedje van de Common Linnets presteert vooral in Scandinavische en Baltische landen.

Vanavond is de tweede halve finale, waarin 15 landen uitkomen en er wederom 10 doorgaan naar de finale van zaterdag. In de tweede lichting bevindt zich onder andere Conchita Wurst, ‘de vrouw met een baard’ uit Oostenrijk. Het is de meest opvallende inzending van dit jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand die het met me eens is. Volgens mij hebben we een soort smaakovereenkomst :P Het is natuurlijk niet zo'n super hete babe, maar dat hoeft voor mij niet :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze is cute en schattig en volgens die eerste link ook ''sweet''/lief. Dat maakt een vrouw voor mij al waanzinnig knap. Vind de kop die erop zit, zowel innerlijk als uiterlijk, zeer belangrijk m.b.t. dit schoonheidsoordeel. :

Link naar opmerking
Deel via andere websites