Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

Ik ben gewoon benieuwd naar wat algemene ervaringen (zoals jouw post).

Wat betreft de winter: als je astma of soortgelijke luchtwegaandoeningen hebt is het lopen in de winter niet echt aan te raden (volgens mijn longarts). Je moet dan iig zeer rustig aan doen. Voor mij is dat het grootste nadeel van hardlopen.

Heb gisteren m'n tomtom spark + music binnen gekregen. Wat werkt dat goed zeg :< Ook geen gekut met dopjes meer die uitvallen, die dingen zitten echt super strak (Y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook begonnen met hardlopen. Heb het eigenlijk nooit gedaan en wil een goede conditie hebben voor het nieuwe voetbalseizoen over een paar maanden. Conditie is nu echt 0. Ik kan nog niet eens 1 km aan een stuk hardlopen. Afgelopen donderdag en vandaag wezen hardlopen. 4.2 km in 32.43 en 31.02 met wandelen tussendoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle begin is moeilijk joh. Vooruitgang is vooruitgang.

Gestopt met selectievoetbal, dus ga het ook weer oppakken, zal wel moeten.

Hier vanmorgen net mijn schema's in elkaar gezet. ;c Wil het gewoon onderhouden. Beetje hardlopen, beetje wielrennen, beetje krachttraining.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatst meegedaan met estafette marathon met 5 andere vrienden, dus 7km per persoon. Had 28.13 als tijd, was wel helemaal gesloopt. (d)

Ben je niet goedddd :S allemachtig 28.13 over 7 kilometer... Daar loop ik nog niet eens 5 km in ;e

Das 15 km per uur, gemiddeld!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 rond de 30 en 10 rond de 38 denk ik? Ren meestal 5km ofzo.

Lekker man.. Moet je meer mee gaan doen :) Envy al mensen die 45 minuten over de 10 doen haha xD Maar als je zo snel rent als jij doet kan je net zo goed voor halve marathon gaan...Ik werk om de 10 kilomter onder het uur te gaan lopen en met veel geluk red ik 5 in een halfuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker man.. Moet je meer mee gaan doen :) Envy al mensen die 45 minuten over de 10 doen haha xD Maar als je zo snel rent als jij doet kan je net zo goed voor halve marathon gaan...Ik werk om de 10 kilomter onder het uur te gaan lopen en met veel geluk red ik 5 in een halfuur.

Nee man 10 rond de 38 lukt me nooit, was effe in de war. Heb even in mijn geschiedenis gekeken en heb in 2013 keer 9,59km in 46:21 gerend, mer was nog samen met 2 anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even heel hard schoppen om deze omhoog te krijgen.

Hier het ahrdlopen na hele lange tijd weer oppakken. Valt in t begin niet mee zonder loop conditie. Maar wil het nu van mezelf de komende maanden doorzetten. Vandaag nieuwe schoenen laten aanmeten. Daar maar het niet aan liggen. Dus kan gebeuren dat ik jullie ga vermoeien met ontwikkelingen hier in dit topic. En ben benieuwd hoe anderen het hier doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even heel hard schoppen om deze omhoog te krijgen.

Hier het ahrdlopen na hele lange tijd weer oppakken. Valt in t begin niet mee zonder loop conditie. Maar wil het nu van mezelf de komende maanden doorzetten. Vandaag nieuwe schoenen laten aanmeten. Daar maar het niet aan liggen. Dus kan gebeuren dat ik jullie ga vermoeien met ontwikkelingen hier in dit topic. En ben benieuwd hoe anderen het hier doen.

Ik probeer het ook tegenwoordig weer 1 tot 2 keer per week te doen. Je merkt al snel verbetering gelukkig. Probeer jezelf echter niet aan het begin te zwaar te belasten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer het ook tegenwoordig weer 1 tot 2 keer per week te doen. Je merkt al snel verbetering gelukkig. Probeer jezelf echter niet aan het begin te zwaar te belasten.

Goed advies ja. Hier vanwege het vaderschap moet ik het sowieso plannen. Maar hardlopen kun je gelukkig wel gemakkelijk savonds nog ff doen. Probeer het nu minimaal 1 wekelijks op te pakken. Streven is 2 keer per week. Eerste poging was 3.6km waar ik gewoon rustig aandeed qua tempo. Mezelf niet opblazen. Tweede poging was 4.0KM. Hoop de volgende keer met nieuwe schoenen dan voor 4.5-5.0KM te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Netjes, netjes. Trouwens wel goed voor je spieren zorgen hè, ik krijg altijd last van een vastzittende nek; als ik niet goed rek en strek gaat dat dus helemaal omhoog. Een goede sportmassage op zijn tijd is dan ook zeer welkom.

Mijn vriendin stuurt net door dat ze gepusht wordt door collega's om de Bruggenloop in Rotterdam te gaan doen: 15km op 10 december. Dus misschien gaan we samen lopen. Krijg ik net een appie: ik wil wel even kijken wat het weer vanavond doet. :r

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Netjes, netjes. Trouwens wel goed voor je spieren zorgen hè, ik krijg altijd last van een vastzittende nek; als ik niet goed rek en strek gaat dat dus helemaal omhoog. Een goede sportmassage op zijn tijd is dan ook zeer welkom.

Mijn vriendin stuurt net door dat ze gepusht wordt door collega's om de Bruggenloop in Rotterdam te gaan doen: 15km op 10 december. Dus misschien gaan we samen lopen. Krijg ik net een appie: ik wil wel even kijken wat het weer vanavond doet. :r

Zal deze post ff uitprinten voor de vrouw. Wat betreft die massage.

Haha, ja dat is niet de manier idd. En voor ze het weet is t december ;) Zelf juist wel fan van een beetje regen. Krijg het juist snel warm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites