Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hardlopen

Arsène

Aanbevolen berichten

Vandaag meegedaan aan de vredesloop in den haag. 10km, had niet verwacht dat het zo benauwd zou zijn en zat er na 4 km al goed doorheen. Toen 3.5 km op wilskracht gewoon doorgelopen waarna ik bij zo'n refreshment point ff ben gaan lopen om rustig te drinken, had daarvoor ook al gedronken en was dat rennend gaan doen, doek ook niet meer want had gelijk het gevoel dat ik over me nek zou gaan. Laatste 2.5 km ging okay al ben ik nu behoorlijk naar de klote.

Hoeveel kilometer loop/train je meestal dan dat je na 4/10 al helemaal doorheen zat?

Ik wil maart volgend jaar de 10km doen van de CPC loop.

Heb nu zojuist alle Evi Keep Running 5-10 kilometer lessen op mijn ipod gegooid. Merk dat het toch beter gaat en motiverender werkt dan zelf lopen zonder haar stem/muziek erbij.

Intervaltrainingen heeft ze ook 1x per week maar die vind ik juist chill dat is 10 minuten warmlopen/stretchen, 25 minuten maar echt lopen met versnellingen erbij en 10 minuten uitlopen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel kilometer loop/train je meestal dan dat je na 4/10 al helemaal doorheen zat?

Haalde 8 a 9 km meestal wel zonder problemen, en dan was ik de eerste 4/5 km altijd behoorlijk wat met een vriend aan het praten. Maar ik merkte dat ik afgelopen zaterdag gewoon last had van het weer, voelde niet zo warm aan maar hoorde al dat de luchtvochtigheid hoog zou zijn en dat het benauwd zou zijn, heb in de zomer vaak rond 8 a 9 uur gelopen, lekker in de zon maar heb nooit zo zitten zweten als zaterdag.

Heb nu zojuist alle Evi Keep Running 5-10 kilometer lessen op mijn ipod gegooid. Merk dat het toch beter gaat en motiverender werkt dan zelf lopen zonder haar stem/muziek erbij.

Intervaltrainingen heeft ze ook 1x per week maar die vind ik juist chill dat is 10 minuten warmlopen/stretchen, 25 minuten maar echt lopen met versnellingen erbij en 10 minuten uitlopen :)

Die afleiding helpt erg met lopen merk ik, moet het altijd met een vriend doen of met muziek erbij anders heb ik het al na een paar km gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Netjes, ga wss ook meedoen aan CPC :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe meestal ruim 5 minuten stevig doorwandelen, daarna beetje rekken etc om daarna nog een paar minuten te wandelen. Ben nu bezig met een loopschema van 5km naar de 10km. Voelt echt goed om na jaren van niet kunnen sporten nu lekker te rennen. Merk dat er nog weinig snelheid in zit, maar stapje voor stapje komt dat wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net weer een nieuw mijlpaaltje te pakken. 8.2 kilomter in 49 minuten. Vast niet zo snel als de meeste hier of een ander forum waar ik op zit maar care. Toen ik net aan mij vertelde vroeg ze wanneer ik halve marathon ga lopen. Waarop ik zei nou eerst de 10 kilometer , dan halve en dan oefenen voor de hele maar dat wordt echt kei zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou over anderhalve week de marathon van Amsterdam. Heb de eerste paar maanden van mijn training wel aardig hard getraind, minstens vier keer in de week en daardoor veel uren en kilometers gemaakt. De laatste anderhalve maand daarentegen een beetje verzaakt. Ga het alsnog proberen, heb er immers voor betaald, maar leuk wordt het niet:mrgy:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil zelf weer graag beginnen met hardlopen, even overleggen met de fysiotherapeut of ik dat al mag nadat ik vorige week mijn buitenste knieband heb opgerekt.

Heb goede schoenen volgens mij, maar krijg toch nog vaak laat van mijn scheenbeen. Heb dan dat ik mijn voet niet meer goed kan afrollen.

Waar kan ik het beste een schema maken en wat is nog handig voor ik er mee begin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Godver zeg, gister de marathon uitgelopen. Had al ruim twee maanden amper meer getraind (misschien maar 3-4 keer gelopen nog in totaal) maar wel gegaan. Na een km 28 kreeg ik me toch een kramp zeg:D dus de laatste 14 km half gelopen en half gerend/gestrompeld tot het er weer in schoot. Wel blij dat ik het gedaan heb, alhoewel m'n lichaam nu onbruikbaar is en het nog wel een paar daagjes zo zal blijven. De steun langs de kant en de sfeer was wel echt prachtig zeg:), echt een enorme boost krijg je daarvan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren hardgelopen met interval. 50 meter volle sprint, 200 meter rust en zo 2 kilometer afgelegd met daarvoor en erna een redelijk tempo. Toch een topsnelheid behaald van 1:38 min/km, snelheid van 36,7 km/h. Wel aardig dacht ik :)

Waarmee meet je dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarmee meet je dat?

Zijn twee app's die ik gebruik. Strava voor de lange lopen en wanneer ik interval wil doen gebruik ik Runkeeper. Kun je tijd van je interval instellen en geeft telkens een piepje.

Daarvoor altijd voor mezelf lantaarnpalen aangehouden toen ik de app nog niet gebruikte. Liep toen over een lange straat waar ze om de 50 meter stonden. Moest je er 4 hardlopen en dan 4 rust. Beetje mee spelen

EDIT: Voor mezelf probeerde ik met interval altijd de grens op te zoeken en daar doorheen te lopen. Dan je tweede adem zoeken en dan nog een minuut of vijf/tien verder te gaan. Daarmee bouw je echt je conditie op als je dat herhaalt. Althans voor mijzelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag een duurloop gedaan van 12,5 km. Alles doet aardig zeer nu. Ga begin december meedoen met de Bruggenloop in Rotterdam (15 km incl Brienenoordbrug).

Door mijn rug 8 jaar totaal niet gesport, nu sinds 1 augustus weer aan het rennen. Snelheid is nog lastig voor me, maar duurvermogen begint aardig te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag een duurloop gedaan van 12,5 km. Alles doet aardig zeer nu. Ga begin december meedoen met de Bruggenloop in Rotterdam (15 km incl Brienenoordbrug).

Door mijn rug 8 jaar totaal niet gesport, nu sinds 1 augustus weer aan het rennen. Snelheid is nog lastig voor me, maar duurvermogen begint aardig te komen.

Ik heb hem ook gelopen, hij is nog aardig pittig. Vooral als je op 11km komt en dan iets van een kilometer moet klimmen op de Brienenoord.... Als je even kan zou ik zeker ook het klimmen trainen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga half november mee doen aan de zevenheuvelenloop in Groesbeek. 15 km. Heb nog nooit meer gelopen dan 13. En ga dat van te voren ook niet meer doen.

Simpelweg geen tijd meer voor. En eerlijk gezegd ook geen zin om door het donker te lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem ook gelopen, hij is nog aardig pittig. Vooral als je op 11km komt en dan iets van een kilometer moet klimmen op de Brienenoord.... Als je even kan zou ik zeker ook het klimmen trainen.

Probeer nu ook wel elke training een goed viaduct in de route mee te nemen. Thanks voor de tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag 10.5 kilometer aangetikt. Het doel waar ik nu aantal maanden al naar toe train was 10 kilometer. Ik kan nu met zekerheid zeggen dat de CPC 10km loop van 8 maart 2015 mij gaat lukken. Nu komende 4 maanden dit herhalen en de 10k steeds sneller lopen :). Voelt echt erg fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke tijd loop je het nu? :)

Nog geen 2e poging gewaagd maar woensdag deed ik over 10.52 kilometer 1 uur en 4 minuten :) Komende 4 maanden dus steeds sneller en sneller worden. Ga volgende week weer paar keer proberen :)

Vandaag en morgen denk rustige 5-8 km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klote zeg, wilde de in januari graag een halve marathon lopen, maar sinds die hele marathon van Amsterdam zit ik al te sukkelen met mijn hanstring. Hoop dat het snel herstelt, want helemaal niks kunnen doen is waardeloos en onvoorbereid aan de start verschijnen al helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend 13km gelopen, nog nooit zo ver gelopen. In 1u14m, lekker gevoel nu wel, zal het morgen wel gaan voelen.

Eén van de heerlijkste gevoelen is dat hé, een lange afstand lopen en daarna lekker douchen en op de bank liggen:<. Het is minder lekker als je vandaag nog de hele dag op pad bent;c. Ik had van de zomer voor Awakenings festival ook rond de 13 km gelopen 's ochtends, Ben je toch goed verrot van 's middags met een paar biertjes op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites