Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Documentaire-topic

Gast

Aanbevolen berichten

Post hem maar even hier. Fan van deze man al een flink tijdje, nadat ik hem op Sziget heb gezien toen hij nog amper bekendheid had. Paar weken terug ook gezien in de Ziggo Dome en denk ook één van de meest likeable artiesten. Denk dat deze docu wel aangrijpend gaat worden als ik de trailer zo zie en je zijn verhaal een beetje kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren kwam ik halverwege terecht in de 2Doc: Dying to live. Een documentaire over een huisarts die zelf ongeneselijk ziek is en o.a. mensen begeleid in de laatste fase van hun leven. Super goed. Kijk het mensen!

bewerkt door Arezo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Arezo:

Gisteren kwam ik halverwege terecht in de 2Doc: Dying to live. Een documentaire over een huisarts die zelf ongeneselijk ziek is en o.a. mensen begeleid in de laatste fase van hun leven. Super goed. Kijk het mensen!

Thx voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waco American Apocalypse

Wow heftig. Vooral door de uitspraken van de personen die er aanwezig waren aan beide kanten. En wat triest dat het zo geëindigd is. Had imo niet zo hoeven te gaan. Wat een fouten festival was dat zeg. En hoe bizar dat mensen zo kunnen zijn om tot het bittere eind te blijven... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kees vliegt uit

Heb nog maar een uurtje gekeken. Gaat om een nieuw deel waarbij de autistische Kees Momma. Kees heeft autisme. Super mooie docu. Enerzijds zie je de kwetsbare kant van Kees (hij kan nogal boos worden, bekend is het filmpje waarin hij boos wordt op Duitsers in het verkeer 'waterstof bom op Mofrika') anderzijds kan hij absurd goed tekenen (als in gedetailleerd gebouwen namaken). Ik ben fan :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week is deze docu uitgekomen op Netflix: American manhunt: The Boston Marathon bombing: 

3 afleveringen van ong een uur. Vanwege de tijd en plek waarin het gebeurde veel beeldmateriaal van alle gebeurtenissen. Zeker niet te langdradig ( waar Netflix vaak wel een handje van heeft imo). Boeiende docu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-4-2023 om 09:06 zei Gert:

Vorige week is deze docu uitgekomen op Netflix: American manhunt: The Boston Marathon bombing: 

3 afleveringen van ong een uur. Vanwege de tijd en plek waarin het gebeurde veel beeldmateriaal van alle gebeurtenissen. Zeker niet te langdradig ( waar Netflix vaak wel een handje van heeft imo). Boeiende docu.

Ook gekeken. Was al vergeten dat er nog zo’n hele klopjacht was. Krijg wel ontzettende jeuk van dat patriotisme iedere keer. 

Is er eigenlijk nog onderzoek gedaan na al het in wilde weg schieten van de politie?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder het maaiveld

Een mooie kijk op het bodemleven en hoe alles met elkaar in harmonie leeft. Geeft wel aan dat we anders moeten kijken naar ons ecosysteem willen we dit behouden.

Voor het eerst geweest in het filmhuis in Deventer. Verrast over het grote aanbod in films en leuk dat er in de ochtend ook films zijn. De rest van het publiek was gemiddeld wel 30 jaar ouder dan dat ik was ;c.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-4-2023 om 09:06 zei Gert:

Op 20-4-2023 om 00:39 zei The Saint:

Ook gekeken. Was al vergeten dat er nog zo’n hele klopjacht was. Krijg wel ontzettende jeuk van dat patriotisme iedere keer. 

Is er eigenlijk nog onderzoek gedaan na al het in wilde weg schieten van de politie?  

Kwam naar dit topic om te melden dat ik deze zaterdagavond ook gekeken heb. Vind dit soort true crime series altijd wel interessant om te kijken. Vond deze ook sterk met in beeld brengen van nabestaanden/slachtoffers en hun emoties. Kon bijvoorbeeld gewoon de angst voelen van die  Dun Meng bij het horen van zijn verhaal en zien van de beelden toen hij gegijzeld werd. 

Ongekend trouwens ook die volledige lockdown, hele stadje afzoeken en dan zit die gozer gewoon in die boot....waar ook nog eens bloed op zit. Eigenlijk bizar dat je dat niet ziet bij het op poten zetten van zo'n enorme klopjacht, maar goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet zo goed als sunderland till i die imo. Maar wel vermakelijk idd. 

Vanochtend de film trial by fire op netflix gekeken. Wat een verdrietig verhaal en goed geacteerd. Ga maar ff wat flauwe memes checken om weer in een wat vrolijkere stemming te geraken. 

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites