Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #52

Urbeto

Aanbevolen berichten

uV6GGRJ.png

ntMRNoE.png

Griekenland

Aantal deelnames: 11

Beste prestatie: 4e plaats

Debuuteditie: 10

Hoe AI Griekenland recenseert:

"California Lullaby" van Evangelia is een zonnige, relaxte track die perfect de vibe van een ontspannen dag aan de kust vastlegt. De zachte zang en het catchy refrein zorgen ervoor dat het nummer moeiteloos in je hoofd blijft hangen, terwijl de productie strak en helder is. De mix van akoestische elementen met moderne popinvloeden geeft het geheel een frisse, laid-back energie die doet denken aan een zorgeloze Californische middag.

Toch blijft het nummer vrij binnen de veilige grenzen van mainstream pop, en wie op zoek is naar iets onverwachts of experimenteels kan hier wellicht op zijn honger blijven zitten. Ondanks deze voorspelbaarheid weet Evangelia wel de perfecte zomersfeer te creëren die prima dienstdoet als soundtrack voor lichte, onbezorgde momenten.

Sterrenrating: ★★★½☆ (3.5/5)

"California Lullaby" is een vrolijke, zomerse poptrack die precies biedt wat het belooft: een aangename, easy-going luisterervaring zonder al te veel verrassingen.

Hoe D. Magoog Griekenland recenseert:

Ach, eindelijk, daar is 'ie hoor: de zomerhit waar niemand op zat te wachten. De Griekse inzending van de reeds naar Griekenland gevluchte @Grote Ree heeft de originaliteit van Pitbull die "Mr. Worldwide!" door de ruimte schreeuwt. Iedereen heeft dit soort identiteitsloze popnummers al 600x gehoord en enige vorm van muzikale verrassing is dan ook ver te zoeken. Dat dit zomerse boutnummer om de bovenste plaatsen meedoet is een middelvinger naar iedere inzending met enige vorm van identiteit in het rechterrijtje. Of ben ik als D. Magoog dan te zuur omdat de zomer hier in het mooie Scandinavië met een zonsondergang om 15:30 al maandenlang ver te zoeken is?

Sterrenrating: ★★½☆☆ (2.5/5)

De punten uit Griekenland (16/26).

Mentions:

@Djurovski @Chiemel @Titan @nasje92 @Urbeto @ivago @Bogatyr @aron24 @Chimpa @007mark @bas huijsmans @Satyr @Tim' @Sick Blik @Roprop @Grote Ree @Kyrill @Platina32 @Whitewolf345 @Vreven @Laki @chrisje1993 @michael16 @Rykjvk1 @Aaron21 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is maar goed dat D. Magoog niet naar het overige repertoire van Evangelia geluisterd heeft. Dan zou hij namelijk terug verlangen naar deze middelvinger. 

Ik moet zeggen dat ik de recensie van AI, zoals wel vaker deze editie, spot-on vind. Ik kan er geen enkel weerwoord tegenin brengen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

xQUQP0K.png

uzBI2cf.png

Frankrijk

Aantal deelnames: 41

Aantal overwinningen: 1

Debuuteditie: 1

Hoe AI Frankrijk recenseert:

"Welcome Theremin" van MEZERG is een inventief en hypnotiserend stuk dat elektronische muziek een unieke, speelse twist geeft. Door de theremin centraal te stellen, een instrument dat al van zichzelf een ongrijpbare en etherische sfeer oproept, weet MEZERG een boeiende spanning te creëren. Het nummer bouwt subtiel op, met lagen die elkaar aanvullen en een meeslepende ritmische flow ontwikkelen. Het is zowel experimenteel als dansbaar, wat een zeldzame combinatie is.

Toch kan de ongebruikelijke focus op de theremin voor sommige luisteraars wat eigenaardig of repetitief aanvoelen. De minimalistische structuur en de hypnotiserende aard van het nummer vragen om een specifieke stemming of mindset om volledig te waarderen.

Sterrenrating: ★★★★☆ (4/5)

"Welcome Theremin" is een fascinerend en origineel experiment dat je volledig weet te grijpen als je openstaat voor zijn excentrieke charme. MEZERG bewijst hier zijn creativiteit, zelfs als het niet voor iedereen weggelegd is.

Hoe D. Magoog Frankrijk recenseert:

Dankzij @Kyrill belanden we in Frankrijk en worden we geconfronteerd met de theremin. Dit is een vrij wonderlijk elektronisch muziekinstrument waarbij de muzikant het instrument niet aanraakt om tot 'muziek' te komen. Het resultaat is, in combinatie met de overige instrumenten, vooral een ratatouille aan snerpende klanken. Het is allemaal wel érg alternatief en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit nummer de boot naar Terschelling voor het Oerol festival heeft gemist en daarom maar naar Buenos Aires is getrokken. De sterren die MEZERG ontvangt zijn dan ook enkel voor zijn talent als multi-instrumentalist, want fijn in het gehoor ligt dit instrumentale werk zeker niet.

Sterrenrating: ★★★☆☆ (3/5)

Huishoudelijke mededeling:

Dit weekend heb ik bezoek over de vloer en dus zie ik jullie op z'n vroegst maandagavond weer.

De punten uit Frankrijk (17/26).

Mentions:

@Djurovski @Chiemel @Titan @nasje92 @Urbeto @ivago @Bogatyr @aron24 @Chimpa @007mark @bas huijsmans @Satyr @Tim' @Sick Blik @Roprop @Grote Ree @Kyrill @Platina32 @Whitewolf345 @Vreven @Laki @chrisje1993 @michael16 @Rykjvk1 @Aaron21 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

@Urbeto; over de tekst van de ''demagoog'' Mezerg was idd niet op Oerol, ik wel de laatste twee keer;c

Maar ik heb hem wel vorig jaar op Down the Rabbit Hole zien spelen, en dat was een van de hoogtepunten van het weekend qua optredens! :)

Is de Klikbeet sketch die ik linkte dan wel enigszins accuraat over Oerol? :classic_wink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Urbeto:

Is de Klikbeet sketch die ik linkte dan wel enigszins accuraat over Oerol? 

Heel erg haahhaa. Geweldig gedaan, super hard gelachen. Zal doorsturen naar mijn mede Oerol vriendjes en vriendinnetjes. Yvonne en Eva komen dus ook op DTRH,alleen Eva was dit jaar helaas niet ivm film opnames toevallig in Frankrijk. Heel leuk filmpje enige klein verbetering puntje,is er vaak heel veel publiek was bij voorstellingen ipv weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites