Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #52

Urbeto

Aanbevolen berichten

XXHPDnO.png

zXp1O2p.png

Nederland

Aantal deelnames: 48

Aantal overwinningen: 2

Debuuteditie: 1

Hoe AI Nederland recenseert:

"Born Free" van CHRISTON is een opzwepende en groots geproduceerde track die het thema van vrijheid en zelfexpressie breed uitmeet. De krachtige vocalen en bombastische instrumentatie geven het nummer een anthemisch karakter, bijna alsof het gemaakt is om op volle sterkte door stadionboxen te klinken. De energie is aanstekelijk, en CHRISTON brengt zijn boodschap met overtuiging en flair.

Toch zit de kracht ook in de herhaling, en dat maakt het soms voorspelbaar. De songtekst en opbouw blijven iets te veilig binnen de lijntjes, waardoor het nummer niet helemaal de emotionele diepgang bereikt die je zou hopen bij een thema als vrijheid.

Sterrenrating: ★★★½☆ (3.5/5)

"Born Free" is een sterk en energiek nummer dat het goed doet als oppepper, maar het mist net dat beetje scherpte en originaliteit om echt te beklijven.

Hoe D. Magoog Nederland recenseert:

Al zolang ik dit meeslepende spelletje volg weet Nederland teleur te stellen met voorspelbare en nietszeggende inzendingen. Het door @bas huijsmans ingezonden Born Free is daar geen uitzondering op. Integendeel. Born Free voelt alsof CHRISTON met een megafoon schreeuwt hoe "vrij" het wel niet is, terwijl het nummer zelf vastzit in elk mogelijk popcliché. Het heeft de vrijzinnigheid van een willekeurige Loesje sticker. Als je een nummer zoekt om je vrijheid te vieren is dit het niet. Niet bevrijdend maar door clichés geketend. Niet héél slecht, maar wel teleurstellend. Grensoverschrijdend matig.

Sterrenrating: ★★★☆☆ (3/5)

De punten uit Nederland (10/26).

Mentions:

@Djurovski @Chiemel @Titan @nasje92 @Urbeto @ivago @Bogatyr @aron24 @Chimpa @007mark @bas huijsmans @Satyr @Tim' @Sick Blik @Roprop @Grote Ree @Kyrill @Platina32 @Whitewolf345 @Vreven @Laki @chrisje1993 @michael16 @Rykjvk1 @Aaron21 @xanderoo

bewerkt door Urbeto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Aaron21:

Misschien arrogant, maar ik had dit niet verwacht dat het zo slecht zou gaan. Er zit veel grotere meuk tussen die het schijnbaar beter doet.

Same here, met slechts 4 puntjes. Ben al edities lang de feeling kwijt, ook al weiger ik natuurlijk iets in te sturen wat niet bij me past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Aaron21:

Misschien arrogant, maar ik had dit niet verwacht dat het zo slecht zou gaan. Er zit veel grotere meuk tussen die het schijnbaar beter doet.

Anders ik wel :D een van de populairste bands in Japan en iedereen vindt het niks hier. En een aantal slaapverwekkende nummers hier staan in de bovenste regionen. Denk dat de smaak van de mensen hier te ver van mijn smaak af zit.

bewerkt door Sick Blik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

qqcb5xF.png

HNh2LoD.png

Mali

Aantal deelnames: 6

Beste prestatie: 3e plaats (2x)

Debuuteditie: 8

Hoe AI Mali recenseert:

"All The Same" van Vieux Farka Touré en Dave Matthews is een intrigerende samensmelting van Malinese blues en westerse folk, waarbij beide artiesten hun unieke stijlen subtiel in elkaar verweven. Touré’s gitaarspel is rijk en ritmisch, wat het nummer een aardse, hypnotiserende diepte geeft, terwijl Matthews’ stem met zijn kenmerkende warmte een verrassend goede aanvulling vormt. De productie is gelaagd maar ingetogen, waardoor het geheel een ontspannen, bijna meditatieve sfeer krijgt die je gemakkelijk meesleept.

Hoewel de muzikale chemie duidelijk is, blijft het nummer wat lang in hetzelfde register hangen en had het wat dynamischer mogen zijn om de volle zes minuten te blijven boeien. Ondanks deze lichte monotonie is de vibe sterk en onderscheidend genoeg om het een memorabele luisterervaring te maken.

Sterrenrating: ★★★★☆ (4/5)

"All The Same" is een fascinerende cross-culturele samenwerking die indruk maakt door zijn warmte en gelaagdheid, ook al had het nummer wat extra variatie mogen hebben om de aandacht volledig vast te houden.

Hoe D. Magoog Mali recenseert:

Viervoudig winnaar @Tim' lijkt met zijn tweede plaats in de vorige editie eindelijk weer op de weg terug na enkele matige Worldvision edities. In deze editie doet hij voor de tweede keer met een Afrikaans land mee: Mali. Met Vieux Farka Touré stuurt Tim de zoon van één van de grootste West-Afrikaanse muzikanten ooit naar Buenos Aires en dat talent in de genen kan zitten wordt al snel duidelijk. Touré brengt in samenwerking met de Amerikaanse Dave Matthews een bezielende combinatie van West-Afrikaanse blues en Amerikaanse folkpop ten gehore. Het zorgt voor een verrassend schouwspel in dit verder meer dan eens voorspelbare deelnemersveld. Eigenzinnig genoeg om op te vallen, doorsnee genoeg om een breed publiek te smaken.

Sterrenrating: ★★★★☆ (4/5)

Een extra update vandaag omdat ik aankomend weekend op dit vlak even absent zal zijn.

De punten uit Mali (11/26).

Mentions:

@Djurovski @Chiemel @Titan @nasje92 @Urbeto @ivago @Bogatyr @aron24 @Chimpa @007mark @bas huijsmans @Satyr @Tim' @Sick Blik @Roprop @Grote Ree @Kyrill @Platina32 @Whitewolf345 @Vreven @Laki @chrisje1993 @michael16 @Rykjvk1 @Aaron21 @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites