Djurovski Geplaatst 27 juli Share Geplaatst 27 juli Heerlijke resultaten in Europa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 29 juli Auteur Share Geplaatst 29 juli (bewerkt) #45. Winter seizoen 2030/2031. In de competitie is het verhaal continue hetzelfde. We verliezen weliswaar op zijn tijd wat punten maar aan het einde van iedere maand zijn we toch wat uitgelopen. Daarom hier even geen update over. We gaan eenvoudig richting een kampioenschap en ook de beker ligt voor het grijpen na winst in de kwartfinale tegen Dinamo Zagreb. Kortom, nationaal staat er wederom geen maat op ons. Vandaar een kortere update, voornamelijk gericht op transfers en Champions League. We beginnen met een eenvoudige overwinning op Banik Ostrava. 0-4 is een mooie uitslag en een juiste opmaat op tot de ontknoping. Spoiler Anderhalve maand later lukt het ons ook om Fiorentina te verslaan, mede dankzij een rode kaart van de Italianen. De 3-1 eindstand was terecht, grote man was Toni Briski, met twee goals. Spoiler Zo stonden we op de laatste speeldag van de competitie op pole-position voor een plek bij de eerste 8. Wel moesten we hiervoor naar Camp Nou. In een wedstrijd die gelijk op ging scoorde FC Barcelona de enige goal na 45 minuten. De 1-0 eindstand was voor ons précies genoeg voor de achtste plek. Spoiler Eén goal extra van Barcelona en we waren op basis van doelsaldo naar plek 9 geschoven. Waar we vorig jaar het geluk niet hadden, hebben we dat dit keer wel. In de volgende ronde is dit de loting: Een mooie loting, met wederom perspectief. Wie weet lukt het ons om de kwartfinale te bereiken, dat zou een topprestatie zijn wat mij betreft. We hebben slechts één speler gehaald: Serviër Dusan Bojanic komt voor € 650.000,- over van Vojvodina. Hij is een centrale verdediger die ook uitstekend op linksback uit de voeten kan. Een fijne toevoeging voor de toekomst: Na een niet zo beste instroom een jaar terug belooft dit nog minder: De resultaten zijn vooralsnog goed. Tegen absolute topteams als Barcelona en Bayern komen we nog te kort, tegen andere teams kunnen we ons prima staande houden. Vandaar dat ik ook content ben met de loting, Dortmund moeten we kunnen pakken. Verder is het jammer dat de instroom niet goed oogt. De laatste jaren zijn de beste spelers in de voorhoede allemaal afkomstig uit eigen jeugd. Dat is prettig want dat zijn de duurste krachten. Hopelijk kunnen we komende maanden nog wat verrassen, we hebben er weer zin in in elk geval! Spoiler @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager @Mike14 @jens91 @FlyD @'Jochem @rich ruzzian We did it! @Marius Het was net genoeg, 16 punten was dus genoeg, maar voor Barcelona helaas niet ;-) @dimihuyghe Dat is gelukt! Overigens vroeg je vorige keer naar de samenwerking met Porto. Deze is gebaseerd op scouting: we delen de scouting en vooralsnog is dat in mijn voordeel. @Djurovski Thanks! 29 juli bewerkt door Rob1981 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 29 juli Share Geplaatst 29 juli Wellicht valt er qua standaardsituaties nog wat te halen, dat wil je wel eens over het dode punt helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 29 juli Share Geplaatst 29 juli Pff de jeugdlichting valt echt tegen, dat zal dus weer shoppen worden bij de overige teams. Die Serviër is wel een leuke toevoeging hoor Overigens klein foutje in de tekst, het is Banik Ostrava die je verslagen hebt, niet Bratislava. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 29 juli Auteur Share Geplaatst 29 juli 49 minutes ago, Mordurette said: Pff de jeugdlichting valt echt tegen, dat zal dus weer shoppen worden bij de overige teams. Die Serviër is wel een leuke toevoeging hoor Overigens klein foutje in de tekst, het is Banik Ostrava die je verslagen hebt, niet Bratislava. Aangepast, dank voor de oplettendheid! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 juli Share Geplaatst 29 juli Oef niet de jeugdinstroom die je hoopt bij deze club. Knap gedaan in Europa succes tegen Dortmund Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 30 juli Share Geplaatst 30 juli Mooi dat het net gelukt is om een plaats in de top acht te behalen. Tegen Dortmund mag je terecht ambitie koesteren nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 31 juli Share Geplaatst 31 juli net niet de top 8 in de CL, al is een extra moeilijke wedstrijd in Europa zeker niet negatief te noemen doordat je in eigen land door de competitie walst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 31 juli Auteur Share Geplaatst 31 juli #46. Kampioen, de beker en Champions League knock-outfase. Allereerst werden we als gezegd eenvoudig kampioen en de beker werd ook met overmacht gewonnen. Het kan maar binnen zijn zullen we maar zeggen. Tsja... Dan de Champions League. Voor de achtste finale moesten we eerst naar Dortmund. Ik had een nieuwe tactiek uitgetekend waarbij we meer verdedigend en op de counter konden spelen. Toen ik na enklee minuten 0-1 scoorde meende ik dat de tactiek goed werkte. Toen het na 18 minuten 3-1 voor Dortmund stond (!) besloot ik aanvallend te gaan spelen, mijn oude tactiek dus. Binnen 30 minuten was het 3-3 door drie goals van Briski. Hierna bleven wij sterker en in de absolute blessuretijd scoorden we tot de 3-4. Heerlijk! Thuis begonnen we met onze vertrouwde aanvallende tactiek. Die bleek beter te werken. Na 20 minuten was het al 2-0 door Briski en Dorokhov. Het was Gohordani die de 3-0 eindstand op het bord zette. We gingen eenvoudig verder. Spoiler Vervolgens was het wachten op de loting. Het was mijn oude cluppie Bilbao. Daarmee was ik niet ontevreden. Uit begon ik toch weer verdedigend. Zij scoorden echter na 25 minuten de 1-0 en daardoor besloot ik toch maar (weer) aanvallender te gaan spelen. Kort voor het einde werd dat beloond. Wederom Briski zorgde in minuut 87 voor de gelijkmaker. Vanaf de aftrap scoorde Bilbao 2-1. Net op het moment dat iedereen dacht dat dit de eindstand zou zijn was ie daar weer: Toni Briski, 2-2! Spoiler Een prima uitgangspositie die we in eigen huis verzilverden. Door goals van Briski en Marcec wonnen we verdiend. Cubelic miste zelfs nog een penalty. Zo staan we zomaar in de halve finale. We moesten tegen de winnaar van Liverpool-Arsenal en gelukkig werd het de laatste. We speelden eerst in eigen huis en wederom probeerde ik om verdedigend te spelen. Deze keer ging het wat beter. We kwamen in minuut 42 op 1-0 voor door een goal van Gohardani. Arsenal schakelde bij en we kregen het heel zwaar, maar wonder boven wonder hielden we het doel schoon en wonnen we met 1-0! Spoiler Met diezelfde tactiek gingen we op jacht naar de finaleplaats. In Londen was Arsenal van plan dat te voorkomen. Ze speelden onze verdediging aan gort. Na een penalty in minuut 9 werd het na een kwartier al 2-0. Moet ik dan toch weer aanvallend gaan spelen dacht ik. Tsja, dood of de gladiolen dan maar. Binnen het half uur was het 2-1 door Lendric, die de helaas geblesseerde Gohordani verving. Hierna ging de wedstrijd gelijk op. We kregen zowaar kansen op de gelijkmaker. En toen gebeurde het. In de allerlaatste aanval kwam onze schaduwspits Jan Jedlicka aan de bal en met een prachtig schot van 25 meter schiet hij ons naar finale 2-2! Deze had ik zelf niet zien aankomen. Ja, de loting was gunstig en mijn selectie een slok beter dan het jaar ervoor, maar zo snel de finale bereiken is natuurlijk geweldig. In deze finale kans op revanche: En hier ben ik blij mee. Vorige keer hadden we alle kansen tegen City, dus wie weet wat er nog meer mogelijk is! Mijn slechtste instroom van FM24 is een feit: Het zijn drie talentjes van niets helaas. Volgende keer beter. Wat een leuk seizoen leek te worden, is nu al verworden tot een onvergetelijk seizoen. Door onze reputatieboost hebben we ook de staf kunnen voorzien van een upgrade. Dat is mooi meegenomen. Enige vreemde is dat de laatste competitiewedstrijd drie dagen voor de CL-finale zal zijn. Gelukkig kunnen we ons tweede elftal sturen. In de volgende update kunnen jullie lezen of het ons gelukt is de Cup met de grote oren te winnen! Spoiler @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager @Mike14 @jens91 @FlyD @'Jochem @Nom de Guerre De standaardsituaties helpen inderdaad regelmatig. @Mordurette De instroom was dramatisch inderdaad. Zo vreemd, ongekend zelfs. @Djurovski @Marius Thanks, de reis duurt vooralsnog voort! @dimihuyghe Het is juist nét wél gelukt haha, en nu zijn we nog verder geraakt ook! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 31 juli Share Geplaatst 31 juli Spannend! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 31 juli Share Geplaatst 31 juli Pfoe wat gaat het weer snel! Stiekem hopen op een overwinning van City zodat je nog wat langer door kan met de verschillende uitdagingen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 31 juli Share Geplaatst 31 juli In eigen land met de vingers in de neus. En wat een sprookje in Europa.. nu nog de bekroning! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus In Europa zeer sterk bezig. Succes in de finale Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus veel succes in de finale van de CL Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Je hebt een heel sterk seizoen achter de rug en deze finale tegen Man City zou het helemaal af kunnen maken zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 1 augustus Auteur Share Geplaatst 1 augustus #47. The Champions League Final. Op 31 mei 2031 is het dan zover. De supporters van Hadjuk Split beleven eindelijk de dag waar ze zo lang naar toe hebben geleefd: de finale van de Champions League. In een volgepakt Estádio da Luz, waar er met 59.915 toeschouwers geen man meer bij kon, heerste een fantastische sfeer. Underdog Hajduk krijgt de kans om het op te nemen tegen de grote favoriet Manchester City. Voor we overgaan naar de wedstrijd hier nog even de routes van beide clubs: Manchester City: Hadjuk Split: Dan op naar de wedstrijd. Er waren helaas enkele personele problemen bij Hajduk, waar Rendic en Lendric afwezig waren en Gohordani niet helemaal fit was. Dat waren wat tegenvallers want aanvallend waren er maar weinig wisselmogelijkheden daardoor. Het werd een open wedstrijd en we besloten net als City om goed aan te vallen. Toch was het al vrij snel raak voor de Engelsen want na 26 minuten was het 1-0 door een goal van Haaland. Een teleurstelling en tot de rust lukte het ons niet om echt een vuist te maken. Direct na rust viel onze grote ster Jedlicka ook nog eens uit met een blessure. Hierdoor was ik genoodzaakt Briski naar het middenveld te plaatsen en Marko Mezga in te laten vallen in de spits. We bleven druk zetten en de betere kansen werden voor ons. In de 81e minuut was het Marko Mezga die randje buitenspel de 1-1 wist te maken. De VAR ging de situatie bekijken en het was een geldig doelpunt: 1-1! Vol enthousiasme gingen we verder en sleepten we er een verlenging uit. Dit was al meer dan ik had durven dromen. Ik besloot slechts één wissel te doen en bracht Boris Krmpotic in de ploeg. Voor de rest hield ik alles intact ondanks dat spelers moe werden. Een wissel zou ons team ook verzwakken. In de tweede helft van de verlenging was het diezelfde Krmpotic (die na herhaaldelijke discussies met de trainer eindelijk weer goed aan het trainen was en daardoor deze kans had afgedwonden) die een goede actie maakte en op goal schoot. De bal zou er in gegaan zijn, ware het niet dat de verdediger van City, Ito, hem zelf in de goal werkte: 1-2!! Wat gebeurt hier, gaan we het echt redden? We blijven doorgaan en komen eigenlijk niet meer in de problemen: Hajduk Split stunt en wint de Champions League!! Wat een enorme verrassing is dit zeg. We hadden natuurlijk een vrij eenvoudige route maar met City verslaan we een tegenstander van formaat. Op de coëfficiëntenranglijst blijven we op de tiende plaats staan. Aangezien ik zelf niet heel veel speel denk ik dat het lastig wordt om deze "Building a nation" af te ronden, maar heb ik wel de wens om snel bondscoach te worden van Kroatië. Het lijkt me namelijk wel heel mooi om met Kroatië wereldkampioen te worden. Volgend seizoen gaan we eens kijken of het ons gaat lukken dit seizoen te evenaren. Wel heb ik inmiddels ook de Nederlandse competitie toegevoegd, want wellicht dat ik toch nog een keer een overstap ga maken naar mijn clubje PSV. Dat is iets voor de langere termijn. Voor nu gaan we even genieten van het succes en zorgen dat de selectie komend seizoen nóg beter is! Spoiler @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager @Mike14 @jens91 @FlyD @'Jochem @rich ruzzian Thanks, spannend was het zeker! @Willem Ja inderdaad, eens kijken wat er mogelijk is. @Marius De bekroning is een feit, heerlijk! @Djurovski @dimihuyghe Thanks! @ElMarcos Dit maakt het inderdaad helemaal af :-)! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Heerlijk zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus En je flikt het gewoon! Prachtprestatie om de cup met de grote oren te veroveren, zeker tegen zo’n tegenstander van formaat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Onlangs zelf met Dinamo gestart, dan is het heel bemoedigend om te zien dat jij de Champions League pakt met een andere Kroaatse ploeg, gefeliciteerd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Lekker gedaan! Dat vormt een mooie springplank naar de verdere ambities toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Proficiat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 augustus Share Geplaatst 1 augustus Zeer knap hoor. Gefeliciteerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 2 augustus Share Geplaatst 2 augustus Hupla, nu heb je alles gewonnen met Hajduk Split, benieuwd of je snel naar PSV verkast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 augustus Share Geplaatst 5 augustus Wat een geweldig seizoen zeg. Man City verslaan in de CL finale is echt een geweldige prestatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rob1981 Geplaatst 7 augustus Auteur Share Geplaatst 7 augustus #48. Final update. Na alle mooie en onverwachte successen ben ik ineens op het punt dat ik vooral zelf klaar ben met dit verhaal. Ik had nog wat doelen in mijn hoofd maar wil eigenlijk vooral weer even spelen zonder bezig te zijn met een verhaal. Een hele tijd haal ik veel energie uit het schrijven van een verhaal maar nu is het moment daar dat dat niet meer het geval is en het energie gaat kosten. Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel. In elk geval dank voor jullie belangstelling en ik ga alvast goed nadenken over een volgend verhaal, dat waarschijnlijk plaats zal gaan vinden in de nieuwe versie van Football Manager. Nogmaals dank voor jullie positieve input en tot snel! @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager @Mike14 @jens91 @FlyD @'Jochem @Oerlie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten