ElMarcos Gepost July 1 Share Gepost July 1 In één woord wow! Was een geweldige resultaten op werkelijk alle gebieden zeg! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
De Raam Gepost July 1 Share Gepost July 1 Hey, dit zou een project van de lange adem worden! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost July 1 Share Gepost July 1 Nationaal is 1 ding, maar wat je in Europa aan het neerzetten bent, doet echt de monden open vallen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimihuyghe Gepost July 1 Share Gepost July 1 wat een prestatie van je team, je rijgt de ene overwinning na de andere aan elkaar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Gepost July 1 Share Gepost July 1 Gaat weer heel snel heel gemakkelijk, eigenlijk wat we van jou gewend zijn. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob1981 Gepost July 3 Author Share Gepost July 3 #36. Winter: belangrijke wedstrijden en transfers. De transfermarkt in Kroatië opent pas 18 januari en duurt wat langer dan normaal. Best irritant want spelers wachten langer met hun beslissing terwijl registratie voor Europa gewoon begin februari moet gebeuren. Het spel heeft spelers niet zo intelligent gemaakt dat ze hier rekening mee houden, dat bleek ook, hierover later meer. In de competitie razen we door. Vooral de papieren topper tegen Dinamo was bijzonder. Een xG van 5.51 tegen verreweg de beste selectie van de competitie. Spoiler Zie hieronder de uitslagen: De stand eind februari: De laatste Europese wedstrijd van het jaar was thuis tegen de beste tegenstander Tottenham Hotspur. We speelden een goede partij maar kwamen door een eigen goal op 0-1 achterstand. Voor rust zorgde Krmpotíc voor de 1-1. Na rust scoorde Dorokhov voor de verdiende voorsprong. We rekenden echter buiten topspeler Kvaratskhelia, die zorgde voor een 2-3 verlies. Zuur en onverdiend, maar een wijze les: Gelukkig stelde we orde op zaken in januari. HSV (0-4) en FC Basel (1-4) maakten kennis met Hajduk Split. Ze zullen het niet snel vergeten. Spoiler Dat leverde ons een nette tweede plek op in de eindstand van de competitiefase. De loting voor de volgende ronde werd een oude bekende: Villarreal die we al eerder billenkoek hadden gegeven. Hopelijk kunnen we die partij een passend vervolg geven. De verwachtingen zijn hooggespannen. "Gouden generatie" klinkt me als muziek in de oren. Als laaste punt van deze update de transfers. We kregen direct een tegenvaller te verwerken: Dat is zuur want deze speler is wat mij betreft een topper (en Kroatisch). Ik blijf op hem jagen. Hopelijk kan ik hem alsnog binnen hengelen. In elk geval niet gedurende de winterse periode. Zijn beoogde vervanger had te lang bedenktijd nodig en kwam dus na inschrijving van de Europa League pas melden dat hij akkoord ging. Die deal werd dus afgeblazen: Wel werden er een aantal anders spelers gehaald: - Stipe Biuk kwam transfervrij over van Los Angeles. Hij kan op alle aanvallende posities uit de voeten, is pas 26 en kind van de club. Geboren in Split zelfs. - Maks Lebar is een jonge linksbuiten (17) die gratis over komt van een kleine Kroatische club. Speelt bij Kroatië onder 18 en had een amateurcontract. Is gehaald voor de toekomst. - Oliver Lukic: 22-jarige middenvelder die ook Kroatisch jeugdinternational is en komt over van Red Bull Salzburg. Gehaald voor de breedte. - Marcos Nascimento: doelman van Brazilië onder 20. Gratis gehaald voor de breedte. Biuk is de ideale vervanger van Ivan Cubelic die voor € 3.700.000,- de overstap naar Osijek heeft gemaakt. Was bij ons een back-up-speler en maakt onze concurrent sterker. Daarom liet ik hem graag gaan. Ik verwacht overigens dat bovenstaande spelers na een jaar hetzelfde pad mogen bewandelen. Ze leveren wat geld op, zorgen voor breedte in de selectie en kunnen daarna de concurrenten beter maken. Wie zeker niet naar de concurrent mag vertrekken is de laatste aankoop. Carlos Herrera is een 20-jarige centrale verdediger die direct de beste verdediger is van ons team én het eerste wonderkind. Hier zijn we héél erg blij mee: Kortom, we hebben goede zaken gedaan in de winter, al moeten we hopen dat het vertrek van Krmpotic ons geen pijn gaat doen. Nu gaat het vizier op Villarreal, met deze tegenstander moeten we op zijn minst de kwartfinale bereiken. Voor zover ik kan inschatten moeten we vooral Liverpool en Spurs even niet tegen komen. Dan kunnen we nog mooie dingen bereiken dit seizoen. Spoiler @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager @Mike14 @jens91 @FlyD @ElMarcos Thanks! @De Raam We moeten nog wel even toch? Wellicht wordt het nog een building a nation. @Marius Dat verbaast mij ook inderdaad. Al is het geen Champions League natuurlijk. @dimihuyghe Thanks, gaat heerlijk inderdaad! @Willem De Champions League zal een stuk lastiger worden hoor. 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost July 3 Share Gepost July 3 Behalve een tegenvaller met die sneller teruggekeerde speler is er eigenlijk alleen maar positief nieuws. Zeker qua resultaten blijf je hoge ogen gooien, ook in Europa. En dat mag toch zeer knap genoemd worden! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost July 3 Share Gepost July 3 Wederom hele indrukwekkende prestaties. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimihuyghe Gepost July 3 Share Gepost July 3 sterke prestatie zowel op als naast het veld 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob1981 Gepost July 4 Author Share Gepost July 4 #37. Maart: de clash tegen Villareal en de jeugdinstroom. We gaan lekker verder, we vliegen er doorheen. We hadden de achtste finales van de Europa League voor de boeg en natuurlijk de jeugdinstroom. Maar als altijd beginnen we bij de competitie. En daar is dan toch het eerste verlies. Met een volledig team van reserves (de wedstrijd viel precies tussen het tweeluik tegen Villareal) begonnen we slecht en kwamen snel met 0-1 achter. Ondanks een veel hogere xG konden we niet scoren. Toen we all-in gingen spelen werd het in de slotfase zelfs nog 0-2 voor Rijeka. Geen man overboord, maar wel zonde. Overigens maakten we het ruimschoots in orde een week later door met 0-5 bij Dinamo te winnen. We begonnen het tweeluik met de uitwedstrijd in Villareal. En wederom maakten we ze helemaal gek. Voor rust was het al 0-2 door goals van Dorokhov en Alberto. Ik wisselde mijn beide CV's vanwege een gele kaart. Daardoor werd Villareal wel gevaarlijker maar wij scoorden in de 47e minuut al de 0-3 door Gohardani. Na de 1-3 werd het alsnog 1-4 door de 17-jarige Lendric. Op dat moment speelden we al een minuut of 10 met tien man vanwege een blessure. Het deed de xG geen goed, maar had geen invloed op de uitslag 1-4. De terugwedstrijd was een formaliteit. We wonnen met 3-2 en bleven vrij van blessures en schorsingen omdat we wat spelers hadden gespaard. Spoiler Zo plaatsen we ons voor de kwartfinale. Helaas zitten we aan de verkeerde kans van het schema. We loten Sporting Portugal als volgende tegenstander en moeten daarna tegen de winnaar van Basel-Liverpool en in Liverpool zie ik de grote favoriet voor de titel. Maar eerst maar eens de Portugezen proberen te verslaan! Er wordt gerept over een gouden generatie. Dan ben je erg benieuwd. Het valt me wat tegen. Een talentvolle doelman van 1.76 meter gaat het niet redden tenzij hij nog 10 centimeter gaat groeien. Verder zijn het leuke talenten, maar geen bijzondere spelers. We zullen het zien, maar euforie is er bij mij niet. Spoiler Dan is er nog transfernieuws. Met het oog op de toekomst zijn we erin geslaagd om Vladimir Dimitrijevic vast te leggen van Partizan Belgrado. Deze 19-jarige speler komt transfervrij en kan op alle verdedigende posities en op het middenveld. Ik denk een leuke aanvulling voor de selectie. Spoiler En dan het beste nieuws. Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Vanaf komende zomer komt Krmpotic definitief over van Inter. Heerlijk. Die heb ik er zo graag bij!! Dat was mooi nieuws om mee af te sluiten. Nu gaan we richting april. Dat wil zeggen: de kwartfinale van de Europa League en de halve finale van de beker. Als we daar nog eens doorheen komen, wat zou er dan nog mogelijk zijn? Ik ben erg nieuwsgierig, maar het seizoen kan al niet meer kapot natuurlijk.... Spoiler @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager @Mike14 @jens91 @FlyD @Marius Gelukkig komt hij alsnog! @ElMarcos @dimihuyghe Thanks! Nu gaat het écht spannend worden verwacht ik! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimihuyghe Gepost July 4 Share Gepost July 4 Sporting vind ik een lastige tegenstander in FM en daarna wacht hoogstwaarschijnlijk Liverpool. Doordat alles al beslist is in de competitie kun je gelukkig de basisspelers wat extra rust gunnen met het oog op Europees voetbal en de beker 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost July 4 Share Gepost July 4 De goed nieuws show blijft maar duren. Zeer benieuwd naar het vervolg in Europa, mede omdat je opnieuw zo veel indruk wist te maken tegen Villarreal. Sporting en eventueel daarna Liverpool klinken wel als zeer pittige opdrachten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willem Gepost July 4 Share Gepost July 4 Blijft inderdaad heerlijk gaan. De jeugdinstroom valt dan misschien wat tegen, de rest is subliem! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob1981 Gepost July 5 Author Share Gepost July 5 (edited) #38. Het slot van het seizoen. Met de maand april duurt het seizoen nog maar twee maanden. We draaien natuurlijk een geweldig seizoen, maar op wat voor manier kunnen we het bekronen? We gingen in de competitie vrolijk verder. Op 14 april werden we al kampioen: Dat we de laatste wedstrijd tegen Dinamo verloren deed ons geen pijn. Dat was tussen twee grote wedstrijden door dus daar hadden we maling aan. De eindstand. Dan de Europa League. We hadden natuurlijk een mooi tweeluik in het vooruitzicht tegen Sporting Lissabon. De thuiswedstrijd was voor ons belangrijk, we wilden de druk bij de tegenstander neerleggen. We besloten vol op de aanval te gaan: als we eruit vliegen, dan met eer. In de 13e minuut was het al raak: Yuri Alberto scoorde de 1-0. Een paar minuten later werd het 2-0 vanuit een corner door Ljubo Puljic (die eindelijk zijn ja-woord aan de club gaf en dus in de zomer voor € 2.500.000,- over komt van Bayern). Toen Yuri Alberto voor rust nog de 3-0 maakte, kon ik mijn geluk niet op. De tweede helft bleven we gas geven en het was Carlos Herrera die in de blessuretijd de 4-0 eindstand op het bord zette. Sporting had twee schoten in de hele wedstrijd, geen schot op goal, een xG van 0.32. We hebben ze weg geblazen. De uitwedstrijd zou een formaliteit moeten zijn. We speelden in dezelfde opstelling en toen het bij rust 0-0 was wisselde ik wat. Toen het in de 65e minuut ineens 2-0 voor Sporting stond begon ik wat te zweten, maar gelukkig bleef het bij een 3-0 eindstand waarvan de laatste goal pas diep in de blessuretijd viel. Echt in gevaar zijn we dus niet geweest, al waren mijn wissels wellicht wat te voorbarig. Spoiler Door naar de halve finale dus: Liverpool! Thuis speelden we een moeizame pot, kwamen we wel 1-0 voor maar stelden zij orde op zaken en verloren we met 1-2. Spoiler In Liverpool was er dus nog van alles om voor te spelen. De eerste helft was Liverpool echt beter, en ze kwamen dan ook op voorsprong: 1-0. Na rust gingen we aanvallender spelen. Drie minuten na rust was het Yuri Alberto met de gelijkmaker. Juist op het moment dat we gingen hopen, gebeurde precies wat niet moest gebeuren. Wij zijn in de aanval, Liverpool neemt over. Op het oog komt er een kleine kans maar de bal blijft liggen en tergend langzaam puntert Sudakov van Liverpool de bal door de benen richting goal. 2-1, we zijn uitgeschakeld. Zonde, ook Liverpool was niet geweldig. Maar wat mogen we trots zijn. Halve finale van de Europa League in seizoen 1. De spelers hebben het geweldig gedaan. Gelukkig hebben we de beker nog. De halve finale tegen Osijek werd met 3-0 gewonnen. Gohordani, sindskort de schaduwspits, zorgde voor 2 goals. Zo halen we eenvoudig de finale: Spoiler De finale gaat weer over twee wedstrijden. Ik kan een heel verhaal schrijven, maar als je die met 10-1 over twee wedstrijden wint, dan is dat verhaal overbodig. Op deze manier sluiten we het seizoen natuurlijk wel nog fantastisch af! Vermeldenswaardig is dat we twee mooie persoonlijke Europese prijzen in de wacht hebben gesleept. Yuri Alberto werd overtuigend topscorer: Dorokhov werd uitgeroepen tot talent van het jaar: Zo komt een fantastisch eerste seizoen ten einde, met het winnen van drie prijzen en een prachtige Europese campagne. Nu is het zaak om de selectie te versterken, de faciliteiten en staf te upgraden en dan te zorgen dat we ons plaatsen voor de Champions League. Dan gaat het geld echt binnen komen. Deze uitdaging is nog lang niet ten einde! Spoiler @dimihuyghe Ik kon inderdaad spelers rust gunnen, denk dat dat wel heeft geholpen. @Marius Liverpool helaas nog net een maat te groot. Wie weet wat over een jaar mogelijk is. @Willem Thanks, ik hoop volgend jaar op betere jeugd inderdaad. Die heb ik nodig voor als ik straks bondscoach word. @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager @Mike14 @jens91 @FlyD Edited July 5 by Rob1981 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost July 5 Share Gepost July 5 Een prachtig seizoen uiteindelijk! Heel straf wat je daar ook deed tegen Sporting. Het verschil met Liverpool bleef klein, dat doet het beste verhopen voor de toekomst. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost July 5 Share Gepost July 5 Je mag oprecht spreken van een geweldig seizoen en dat alleen Liverpool je met zo'n nipt verschil de baas kon zegt heel veel! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimihuyghe Gepost July 5 Share Gepost July 5 prachtig seizoen, op naar de CL waar je je kan meten met de allergrootste clubs van Europa 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost July 6 Share Gepost July 6 Heerlijk seizoen zeg 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob1981 Gepost July 11 Author Share Gepost July 11 #39. Europese voorrondes en Champions League. Na een uitstekend eerste seizoen stond het tweede seizoen slechts in het teken van één doel: plaatsing voor de Champions League. Ondertussen waren er behoorlijk wat spelers onder de aandacht gekomen van andere clubs. We waren dan ook benieuwd of we de selectie nog bij elkaar konden houden. In deze update gaan we kijken naar de Europese voorrondes en transfers. De competitie ga ik per half jaar in een update zetten, gezien de dominantie denk ik niet dat het nodig is daar dieper op in te gaan. Als gezegd draait het vooral hierom. Eén keer Champions League halen levert veel geld op én reputatie. We stromen in in de tweede ronde. De eerste tegenstander is FK Shkëndija 79 Tetovo uit Macedonië, ze zijn met een totale score van 14-2 geen partij. Ook Karabagh in ronde 3 zijn geen probleem (8-3). Zo plaatsen we ons eenvoudig voor de playoffs en daarin komen we een oude bekende tegen: FC Basel. In de thuiswedstrijd winnen we met 4-2, in een wedstrijd waar met name Yuri Alberto belangrijk was met 2 goals. De 2 goals van FC Basel kwamen letterlijk uit de lucht vallen: In Basel was het na 5 minuten al gespeeld. Toen stonden we al met 0-2 voor. Het werd uiteindelijk 1-5 in een wedstrijd waarin Gohardani de uitblinker was: Zo plaatsen we ons betrekkelijk eenvoudig voor de Champions League en de eerlijkheid gebied te zeggen dat de loting zeker perspectief biedt: Dan de transfers. De eerste vertrekker was Illing die vertrok voor € 12.250.000,-. Dat was zijn transferclausule en daar konden we niets aan doen. Zo vertrok onze beste speler. De tweede speler die vertrok en waar ik min of meer van baalde is Vasco Sousa. Het bedrag van bijna € 20.000.000,- was niet te weigeren helaas. Hieronder de overige uitgaande transfers. Opvallend misschien dat er een aantal spelers vertrekken die er net waren, maar zij zijn vervangen door betere spelers. Hierover later meer: Inkomend was het erg overzichtelijk! Naast de al besproken transfers van Dimitrijevic, Samuel, Puljic en Krmpotic kwamen er drie spelers bij waar we veel van verwachten. Bradaric wordt gehuurd van Bologna en is na dit seizoen transfervrij. Hij is een heel goede tweede linksback, dus hopelijk kan hij transfervrij naar de club gelokt worden in de winter. Spoiler Camilo Gamarra is een Uruguayaanse linksback die het ver kan schoppen en direct basisspeler is. Hij komt gratis over van Wanderers. De laatste aankoop is Jan Jedlicka. Deze Tsjech komt voor maximaal € 4.800.000,- over van Slovan Liberec. Geen profiel hier, maar wel een ander screenshot: Met de interesse van City en PSG praten we over een groot talent. Hij is gekomen zonder clausule en kan uit de voeten op alle aanvallende middenveldposities én rechtsback. Zo hebben we een aantal goede mutaties gehad zonder een gekkenhuis te creëren. Één speler heb ik bewust laten lopen. Thiago Menendez is een 19-jarige centrale verdediger die transfervrij was. Osijek kwam zich ermee bemoeien en toen ben ik bewust afgehaakt. Achteraf is hij de beste verdediger van de competitie en wonderkind. Die ga ik wellicht nog halen door zijn clausule, maar op deze manier maak ik de competitie tenminste sterker. Osijek deed sowieso opvallende zaken, want voor 10,5 miljoen Euro haalden zij een 28-jarige vleugelspeler bij Brest op. Hopelijk kunnen andere teams dit volgen. Voor nu staan we er fantastisch voor en hopelijk kunnen we de weg omhoog doorzetten in de Champions League. Spoiler @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager @Mike14 @jens91 @FlyD @Marius Thanks, hopelijk kunnen we dit jaar weer dichterbij komen. @ElMarcos Dankejwel kerel! @dimihuyghe Thanks, we gaan het meemaken gelukkig :-)! @Djurovski Dankjewel vriend! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nom de Guerre Gepost July 11 Share Gepost July 11 Ik zie je wel voor vuurwerk zorgen in Europa, Rob. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost July 11 Share Gepost July 11 Sousa was wel een prima speler niet? Leuke vervangers gehaald en je doet het Europees zeer netjes 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Gepost July 11 Share Gepost July 11 Overtuigend naar de CL, en daarin lijkt de loting zelfs wat mee te vallen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost July 12 Share Gepost July 12 Je bent overtuigend door naar de CL en het zou mij niet verbazen als je daar ook hoge ogen gaat gooien. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob1981 Gepost July 12 Author Share Gepost July 12 #Update 40: Autumn in Split. Alweer de 40e update. Een update waarin we onze eerste stappen zetten in de Champions League en uiteraard nationaal gezien weer ons mannetje staan. De competitie is echt bijzaak geworden, net als de beker. Daarom gaan we daar snel doorheen. De Champions League, daar gaat het om. Hoe verhouden we ons tot de beste teams (al dient gezegd te worden dat we de beste teams in de poulefase niet echt tegen komen)? De eerste wedstrijd is uit tegen Celta da Vigo. Sowieso verrassend dat juist zij de Spaanse vertegenwoordiger zijn in de Champions League, maar liever hen dan Madrid of Barcelona. We begonnen slecht en na een kwartier stonden we 1-0 achter. Daarna hielden we huis. Binnen 20 minuten stond het 1-3 door 2 goals van Gohardani en 1 goal van Dorokhov. Ex-Feyenoord speler Minteh draaide na 25 minuten in de tweede helft de wedstrijd om en dankzij zijn twee goals stond het zomaar weer 3-3. Tegen beter weten in gingen we toch aanvallen en dat loonde. Het was Pjero Lendric, een 17-jarige aanvallende middenvelder die de winnende scoorde: 3-4! We hebben de wenste start te pakken. Spoiler Een paar weken later lukte het om ook Galatasaray aan de zegekar te binden. We speelden een prima eerste helft en stonden met 0-2 voor door goals van (wederom) Gohardani en Stefan Gerc, de verdedigende middenvelder van 20 die door tal van grote clubs gewild is. Na rust zakt de energie uit het elftal en geven we kans na kans weg. Als het in de 51e minuut al 1-2 wordt vrees ik het ergste maar we houden het vol: met 1-2 nemen we drie punten mee uit de hel van Istanbul. Maar het ging een stuk lastiger dan verwacht. Spoiler Eind oktober kwam AC Milan op bezoek. Onze keeper werd man of the match en dat is eigenlijk het enige noemenswaardige van deze wedstrijd. We hielden met kunst en vliegwerk de goals schoon en stelen en punt: 0-0. Spoiler De wedstrijd erna spelen we in Lissabon tegen Benfica. Als we na 17 minuten achterkomen en niets te zeggen hebben, dan heb je een beetje geluk nodig. Dat blijkt, want uit het niets krijgen we een penalty en benutten deze dankzij ijskonijn Cubelic (je moet maar durven als 18-jarig broekie). Toch komt Benfica weer op voorsprong en blijven ze beter. Het lijkt er dan ook op dat ze met geen vuiltje aan de lucht kunnen gaan douchen, tot Marcos Lorente vanuit het niets een overtreding op het middenveld maakt en in kan rukken. Na rust zijn wij de betere, vooral door het nummerieke overwicht. Wederom Cubelic (die later voor 7 weken geblesseerd raakt) zet de verdiende 2-2 eindstand op het bord. Heerlijk! In november slechts één wedstrijdje Champions League. En wat voor één! Glasgow Rangers komt op bezoek. We beginnen rustig en na 25 minuten breekt Krmpotic de ban! Via Gerc (2x), Gohardani en Gamarra is het al 5-0 (!) voor rust en dan krijg Rangers ook nog eens rood in de 45e minuut. Na rust spelen we wat minder, maar dat mag ook. Eerst scoort Rangers een goal en daarna scoort Yuri Alberto nog twee keer. Eindstand: 7-1! Billenkoek!! Met 11 punten uit 5 wedstrijden staan we tweede en doen we gewoon mee voor de eerste 8 plaatsen. Dat zou een stunt zijn van jewelste! De transfer van Jan Jedlicka was al bekend, maar zijn profiel had ik nog niet met jullie gedeeld. Kijk en geniet, een topper in wording wat mij betreft. Nee, wacht: een absolute topper nu al!! We draaien natuurlijk prima, maar het aantal tegendoelpunten moet echt naar beneden. Ik zoek dan ook steeds naar (voornamelijk) verdedigende versterkingen. Mijn oog viel op een 18-jarig talent uit Argentinië die meteen onze beste centrale verdediger zou zijn: Martin Léon. Ondanks interesse van alle grote clubs uit Engeland en Spanje was ik de enige die doorpakte. Hierdoor komt deze nu al topper in de winter naar Split: we hebben er weer eentje hoor! Een andere transfer die we hebben gedaan is een upgrade op één van de belangrijkste posities in de organisatie: we hebben in Kristjaan Speakman een nieuwe hoofd jeugdopleidingen. Hier ben ik ook zeer content mee: Spoiler Zo zijn we weer lekker bezig in Split. Het enige dat me verontrust is dat spelers veel moe zijn. De laatste maand ben ik dan ook meer aan het rouleren. Dat levert soms mopperende spelers op, maar dat is vaak snel opgelost. Verder blijft de trainingsstaf echt achter. We hebben meer trainers nodig om zo ook spelers beter en fitter te krijgen. Daar liggen nu de uitdagingen. Verder houden we de ogen open om nog leuke versterkingen te zoeken. De Zuid-Amerikaanse zijn daarvoor vaak geschikt, maar aangezien ik maar maximaal 6 spelers van buiten de EU mag registreren moet ik daar selectief in zijn. Ook kan het team wat extra ervaring gebruiken, maar dat moet dan wel een topper zijn. De volgende update zal gaan over de jeugdinstroom, transfers en de laatste drie wedstrijden in de Champions League. Spoiler @keano77 @Jónstærke @Keeza @dimihuyghe @chrisje1993 @Marius @De Raam@Djurovski @vekie71 @Willem @Kyrill @neva @Arezo @SantiagoMunez @ElMarcos @MNie @Nom de Guerre @Mordurette @Patje! @MarcFM1 @jeffrey koole @BA1986 @xJordinosaur @Badmuts @rich ruzzian @KayDeManaager @Mike14 @jens91 @FlyD @Nom de Guerre Dank voor je vertrouwen, echt vuurwerk verwacht ik niet hoor, niet mocht ik verder dan de poulefase komen in elk geval. Maar dit is al heel wat! @Djurovski Ja Sousa was goed én ervaren. Zijn vervanger Jedlicka is gelukkig ook geen gekke speler. @Marius Die loting is wel een gelukje inderdaad. @ElMarcos In de poulefase wel, maar daarna verwacht ik geen wonderen hoor. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost July 12 Share Gepost July 12 Een 7-1 overwinning op Rangers geeft de burger moed! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts