Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #48

Titan

Aanbevolen berichten

so8pdEA.png

Verslik je niet in de koffie, dat doen we hier op de kantoren ook niet. Het is nog altijd goed weer, het werkende volk wil naar buiten, dus de eerstvolgende artiest wordt door ons Adrie sneller dan verwacht het podium opgedrukt. 'Zingen, eikel, we hebben een beetje haast.' De woorden sprongen enigszins in het verkeerde keelgat (net als de koffie) en bijna werd een nietsvermoedende bezoeker aangevallen die net een selfie wilde maken. 'Laat je niet gek maken, je kunt het!'

Nog twaalf punten moet Argentinië inlopen op Nederland om de eerste plaats over te nemen. Zal het stemgedrag van Laki daar invloed op hebben? Hij zond ADOY in, een indiepopband uit Zuid-Korea. The samenstelling van de groep had zomaar een willekeurige viermansdefensie in de K-League kunnen zijn: Oh, Zee, Jeong en Park. De wereld leerde de band in 2017 kennen, althans, de wereld die dat zou willen. Er werden enkele hits in eigen land gescoord en op menig binnenlands festival werd ADOY een graag geziene gast. 

Op de EP LOVE (Adrie: "Waarom moet altijd alles in hoofdletters? Aanstellerig gedrag"), uitgebracht in 2018, vinden we de song Wonder, de grootste en meest gestreamde hit van het de Koreaanse equipe. Wie dit nummer live wil horen, heeft nog drie weken de tijd om zich voor te bereiden op een trip naar Taiwan, alwaar Wonder ongetwijfeld ten gehore wordt gebracht in de Zepp New Taipei, een hal die het stadskantoor van Hasselt doet verbleken. Genoeg gekletst weer. Scherp luisteren: het hele lied wordt in de Engelse taal gezongen, zoals uit de ondertiteling blijkt. 't is een wonder!

De stemmen uit Zuid-Korea

@007mark, @aron24, @Badmuts, @bas huijsmans, @bas2204, @Bogatyr, @Chiemel, @Chimpa, @chrisje1993, @Djurovski, @Erwin., @Fabian., @Fantasy, @Grote Ree, @ivago, @Laki, @nasje92, @Roprop, @Rykjvk1, @Satyr, @Tim', @timpy00, @Titan, @Urbeto, @Vreven, @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bas huijsmans:

Dan moeten de nummer 3 en 4 ook nog eens punten uit gaan delen. Wie heeft er popcorn voor mij?

Ik denk dat dat niet klopt, want mijn punten zijn al uitgedeeld in het begin. Dus in de scorewiz klopt er iets niet. 

Verder heel blij dat ik dichter bij de top 2 sluip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bogatyr:

Ik denk dat dat niet klopt, want mijn punten zijn al uitgedeeld in het begin. Dus in de scorewiz klopt er iets niet. 

Verder heel blij dat ik dichter bij de top 2 sluip.

Ik vond het ook al gek dat het op alfabet gaat, maar sommige landen nog niet geweest waren. Dan zou denk ik alleen Zweden nog moeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bas huijsmans:

Ik vond het ook al gek dat het op alfabet gaat, maar sommige landen nog niet geweest waren. Dan zou denk ik alleen Zweden nog moeten?

1 minuut geleden zei Titan:

Er is nog maar een stemronde te gaan, lieve mensen. Alleen Zweden nog!

Ja dus. 

Denken jullie al nar over een inzending voor de volgende editie? :classic_ninja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Grote Ree:

Kijk eens aan, ik maak me nog even snel uit de voeten van de laatste plekken voordat de dikke dame zingt. Vriendelijk dank aan Laki voor de acht punten. Wrijving geeft glans, zeggen ze dan. :D

Niet te vroeg juichen he ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

so8pdEA.png

'Het is een ambtelijk project geweest, dit songfestival. Iedere willekeurige werknemer in een andere sector had de contest binnen de gangbare tijd afgerond, maar hier gaat alles net iets anders. Een project opnieuw opstarten, omdat het de eerste keer niet goed ging: wat maakt het uit? Het zijn niet onze centen waarvan het betaald wordt. Tussendoor op vakantie? Dat hebben we nodig! Over vakantie gesproken: al met al heb ik meer uren gemaakt dan ervoor waren begroot, dus ik ga hoogstwaarschijnlijk een paar dagen vrijaf nemen. De jaartaak moet aan het eind van jaar kloppen, niet? Adrie, out.'

De apotheose van de 48e editie van de MU Worldvision Song Contest is hier! Zorgen de stemmen uit Zweden nog voor een verrassing in de top van het klassement? Nederland heeft nog één punt nodig om de overwinning te pakken, terwijl Argentinië er twaalf nodig heeft om op gelijke hoogte te komen. Alles ligt in de handen van Erwin., die Covenant heeft ingezonden. De band werd door drie vrienden opgericht, maar treedt niet altijd in die samenstelling aan. Soms zien we twee artiesten op het podium, dan weer vier. Het is geen onbekende act binnen de electropopwereld: al vanaf 1986 werkt Covenant aan de weg en in 1994 werd reeds het eerste album uitgebracht. Tot de dag van vandaag zijn ze nog actief, al blijven de fans sinds 2019 op nieuw werk wachten.

In 2006 kwam Covenant met het album Ritual Noise. Laat dat nou net ook de naam zijn van de track zijn die zo geluisterd gaat worden: Ritual Noise. Met 7 minuten en twintig seconden is dit het langste nummer van deze editie. Dat is, in tegenstelling tot sommige kortere songs, geen straf. Adrie was ervan gecharmeerd en staat al een tijdje te brullen op het podium in het kader van zijn innerlijke rituele geluid. Laten we snel naar de ontknoping gaan!

De stemmen uit Zweden

@007mark, @aron24, @Badmuts, @bas huijsmans, @bas2204, @Bogatyr, @Chiemel, @Chimpa, @chrisje1993, @Djurovski, @Erwin., @Fabian., @Fantasy, @Grote Ree, @ivago, @Laki, @nasje92, @Roprop, @Rykjvk1, @Satyr, @Tim', @timpy00, @Titan, @Urbeto, @Vreven, @xanderoo

Felicitaties aan de winnaar; op naar de volgende!

Link naar opmerking
Deel via andere websites