Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM-23] Sign-up: Building Nations

Chiemel

Aanbevolen berichten

image.png.8eb9d570213394d8bf55088a18b10491.png

Introductie

Velen van jullie kennen wel de moeilijk uitdaging: Building A Nation. Hierin probeert een manager een land te laten klimmen naar de top van de UEFA Coefficientenlijst.
In deze sign-up Building Nations gaan we samen proberen de top aan te vallen. Jij kiest een land (van buiten de top 10) en bepaalt de investeringen die ervoor gaan zorgen dat jouw land de top gaat bereiken. Dit heeft een redelijk sterke link met mijn eerdere sign-up: Nederlandse Investeerders. Een sign-up waarin het ons redelijk goed lukte om met een aantal amateurclubs de Nederlandse top aan te vallen.
De investeringen die je kan doen zijn zowel op nationaal als op clubniveau, van het beïnvloeden van de clubreputaties- en faciliteiten tot het veranderen van de Youth Rating. Kies je voor een brede of gerichte aanpak, ga je meteen volle bak of bouw je het langzaam op?

Regels

De investeringen
Iedere deelnemer krijgt een startbudget van 1 miljard euro. Bij en na aanmelding kan dit geld als hieronder besteed worden. Goed is om te weten dat sommige aspecten veel dynamischer zijn (bv reputatie, faciliteiten) dan andere (youth rating). De huidige waarden van de competitie/land die je kiest is het startpunt (in FM23).

Nationaal niveau:

• Reputatie competitie verhogen (1-200): 2 miljoen per rating
  • Youth Rating verhogen (0-200): 5 miljoen per rating
  • Maximaal verwijderen transfer & loan rules (eenmalig vooraf): 50 miljoen

Clubs:

• Reputatie club veranderen (1-10000): 2 miljoen per 1000 per club
  • Financiële injectie club: zoveel je wilt, met maximum van je budget.
  • Faciliteiten van een club maximaliseren: 50 miljoen (per club), ongeacht het huidige niveau van de faciliteiten.
  • Front End Sugar Daddy voor een club aannemen: 50 miljoen (per club)
  • Eenmalig startrapport van clubs hoogste divisie (eenmalig vooraf): 50 miljoen

Extra geld verdienen

Over de jaren heen kan er extra geld verdient worden. Per plek die je land op de lijst stijgt krijg je 100 miljoen extra budget te besteden. Dit wordt iedere 4 seizoenen berekend ten opzichte van de startplek / hoogst genoteerde plek. Geld verliezen kan niet, maar geld verdienen door eerst te dalen en daarna terug te stijgen naar dezelfde plek ook niet.

Hoe kan je aanmelden? (in het topic)

• Kies een land
  • Al kiezen of transfer & loan rules geminimaliseerd moeten worden voor je land (-50 miljoen). Dit zal ik moeten aanpassen vooraf in de pre-game editor. Dit zal het makkelijker maken voor de clubs om transfers te doen.
  • Al kiezen of je eenmalige startrapport wil van clubs hoogste divisie (-50 miljoen). In principe is dit niet heel nodig als je zelf een vergelijkbare database hebt.
  • Inschrijving sluit bij 8 deelnemers!

Ik heb een database met de meeste Europese landen. Landen die je WEL kan kiezen (in het Engels): Albania, Armenia, Azerbaijan, Belarus, Belgium, Bosnia, Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Denmark, Finland, Georgia, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Israel, Kazakhstan, Kosovo, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Moldova, Montenegro, N. Ireland, North Macedonia, Norway, Poland, Romania, Russia, Slovakia, Slovenia, Sweden, Switzerland, Turkey, Ukraine, Wales.

Na aanmeldingen krijg je de volgende exacte informatie voor je land

• Coefficienten
  • Reputatie competitie (exact)
  • Youth Rating
  • Optioneel: startrapport met reputatie, faciliteiten en financiële status per club uit hoogste divisie

Hierna zal de rest volgen met mijn verzoek om je investeringen te doen, maar dat hoeft niet direct bij je aanmelding.

De updates na start
Nadat we van start zijn gegaan, krijg je na ieder seizoen een overzicht van

• Opvallende inkomend & uitgaande transfers
  • Eindstand competitie
  • Europese prestaties van je clubs
  • Update reputatie competitie
  • Update reputatie hoogst genoteerde club
  • Update coefficientenlijst

Nieuwe investeringen kunnen iedere 4 seizoenen gedaan worden:

• Update budgetten
  • Kans om opnieuw te investeren (eventueel met nieuwe regels als de sign-up erom vraagt).

De huidige coefficientenlijst (startpunt):

Spoiler

image.png.c7f0f193377787ac52cb587fa1eb5507.png

image.png.61c1cd4ebb26ea18d3f539c70ab408ef.png

image.png.68bab4b40af8eca2ee128f4b0f4b28fc.png

Extra informatie

Voorbeelden van wat cijfers van 5 willekeurige landen:

Spoiler

Land

Coefficienten

Reputatie competitie

Youth Rating

Noorwegen

16e

21e (3*)

82

Roemenie

24e

27e (2.5*)

91

Slovenie

30e

36e (2.5*)

78

Kosovo

38e

87e (1.5*)

57

Montenegro

52e

65e (2*)

60

Link naar meer informatie over Youth Ratings: 

Spoiler

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei De Raam:

Leuk, Polen graag!

Zojuist zei Fantasy:

Tof! Ik claim IJsland  

Staat bij deze genoteerd. Check ook even of dit wilt (onderdeel van de aanmelding), je kan er nog even over nadenken:

• Al kiezen of transfer & loan rules geminimaliseerd moeten worden voor je land (-50 miljoen). Dit zal ik moeten aanpassen vooraf in de pre-game editor. Dit zal het makkelijker maken voor de clubs om transfers te doen.
  • Al kiezen of je eenmalige startrapport wil van clubs hoogste divisie (-50 miljoen). In principe is dit niet heel nodig als je zelf een vergelijkbare database hebt.
bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei De Raam:

Ik wil wel wat investeringen doen, ga ik vanmiddag even voor zitten!

Als het gaat over investeringen in het algemeen, daar kom ik nog met een aparte post over.

Voor nu is het belangrijk of je één van de volgende twee investeringen wilt doen die echt vooraf (pre game editor) moet doen:

• Al kiezen of transfer & loan rules geminimaliseerd moeten worden voor je land (-50 miljoen). Dit zal ik moeten aanpassen vooraf in de pre-game editor. Dit zal het makkelijker maken voor de clubs om transfers te doen.
  • Al kiezen of je eenmalige startrapport wil van clubs hoogste divisie (-50 miljoen). In principe is dit niet heel nodig als je zelf een vergelijkbare database hebt.

Hierna en na landenkeuze van Oerlie kan ik de game starten

@chrisje1993 @Erwin. @Fantasy @Copywriter @Oerlie @Netzwerk @Geppiej @nasje92

Link naar opmerking
Deel via andere websites