Chiemel Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari (bewerkt) Introductie Velen van jullie kennen wel de moeilijk uitdaging: Building A Nation. Hierin probeert een manager een land te laten klimmen naar de top van de UEFA Coefficientenlijst. In deze sign-up Building Nations gaan we samen proberen de top aan te vallen. Jij kiest een land (van buiten de top 10) en bepaalt de investeringen die ervoor gaan zorgen dat jouw land de top gaat bereiken. Dit heeft een redelijk sterke link met mijn eerdere sign-up: Nederlandse Investeerders. Een sign-up waarin het ons redelijk goed lukte om met een aantal amateurclubs de Nederlandse top aan te vallen. De investeringen die je kan doen zijn zowel op nationaal als op clubniveau, van het beïnvloeden van de clubreputaties- en faciliteiten tot het veranderen van de Youth Rating. Kies je voor een brede of gerichte aanpak, ga je meteen volle bak of bouw je het langzaam op? Regels De investeringen Iedere deelnemer krijgt een startbudget van 1 miljard euro. Bij en na aanmelding kan dit geld als hieronder besteed worden. Goed is om te weten dat sommige aspecten veel dynamischer zijn (bv reputatie, faciliteiten) dan andere (youth rating). De huidige waarden van de competitie/land die je kiest is het startpunt (in FM23). Nationaal niveau: Reputatie competitie verhogen (1-200): 2 miljoen per rating Youth Rating verhogen (0-200): 5 miljoen per rating Maximaal verwijderen transfer & loan rules (eenmalig vooraf): 50 miljoen Clubs: Reputatie club veranderen (1-10000): 2 miljoen per 1000 per club Financiële injectie club: zoveel je wilt, met maximum van je budget. Faciliteiten van een club maximaliseren: 50 miljoen (per club), ongeacht het huidige niveau van de faciliteiten. Front End Sugar Daddy voor een club aannemen: 50 miljoen (per club) Eenmalig startrapport van clubs hoogste divisie (eenmalig vooraf): 50 miljoen Extra geld verdienen Over de jaren heen kan er extra geld verdient worden. Per plek die je land op de lijst stijgt krijg je 100 miljoen extra budget te besteden. Dit wordt iedere 4 seizoenen berekend ten opzichte van de startplek / hoogst genoteerde plek. Geld verliezen kan niet, maar geld verdienen door eerst te dalen en daarna terug te stijgen naar dezelfde plek ook niet. Hoe kan je aanmelden? (in het topic) Kies een land Al kiezen of transfer & loan rules geminimaliseerd moeten worden voor je land (-50 miljoen). Dit zal ik moeten aanpassen vooraf in de pre-game editor. Dit zal het makkelijker maken voor de clubs om transfers te doen. Al kiezen of je eenmalige startrapport wil van clubs hoogste divisie (-50 miljoen). In principe is dit niet heel nodig als je zelf een vergelijkbare database hebt. Inschrijving sluit bij 8 deelnemers! Ik heb een database met de meeste Europese landen. Landen die je WEL kan kiezen (in het Engels): Albania, Armenia, Azerbaijan, Belarus, Belgium, Bosnia, Bulgaria, Croatia, Czech Republic, Denmark, Finland, Georgia, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Israel, Kazakhstan, Kosovo, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Moldova, Montenegro, N. Ireland, North Macedonia, Norway, Poland, Romania, Russia, Slovakia, Slovenia, Sweden, Switzerland, Turkey, Ukraine, Wales. Na aanmeldingen krijg je de volgende exacte informatie voor je land Coefficienten Reputatie competitie (exact) Youth Rating Optioneel: startrapport met reputatie, faciliteiten en financiële status per club uit hoogste divisie Hierna zal de rest volgen met mijn verzoek om je investeringen te doen, maar dat hoeft niet direct bij je aanmelding. De updates na start Nadat we van start zijn gegaan, krijg je na ieder seizoen een overzicht van Opvallende inkomend & uitgaande transfers Eindstand competitie Europese prestaties van je clubs Update reputatie competitie Update reputatie hoogst genoteerde club Update coefficientenlijst Nieuwe investeringen kunnen iedere 4 seizoenen gedaan worden: Update budgetten Kans om opnieuw te investeren (eventueel met nieuwe regels als de sign-up erom vraagt). De huidige coefficientenlijst (startpunt): Spoiler Extra informatie Voorbeelden van wat cijfers van 5 willekeurige landen: Spoiler Land Coefficienten Reputatie competitie Youth Rating Noorwegen 16e 21e (3*) 82 Roemenie 24e 27e (2.5*) 91 Slovenie 30e 36e (2.5*) 78 Kosovo 38e 87e (1.5*) 57 Montenegro 52e 65e (2*) 60 Link naar meer informatie over Youth Ratings: Spoiler Spoiler @bas huijsmans @MisterX @Thomassje123 @Elsjorro1990 @sennid @19CH98 @Daniell @komodo25 @Erwin. @Fantasy @Vis @19CH98 @nasje92 @chrisje1993 @van der Water @Copywriter 13 februari bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Leuk, Polen graag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Tof! Ik claim IJsland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 februari Auteur Share Geplaatst 13 februari (bewerkt) 3 minuten geleden zei De Raam: Leuk, Polen graag! Zojuist zei Fantasy: Tof! Ik claim IJsland Staat bij deze genoteerd. Check ook even of dit wilt (onderdeel van de aanmelding), je kan er nog even over nadenken: Al kiezen of transfer & loan rules geminimaliseerd moeten worden voor je land (-50 miljoen). Dit zal ik moeten aanpassen vooraf in de pre-game editor. Dit zal het makkelijker maken voor de clubs om transfers te doen. Al kiezen of je eenmalige startrapport wil van clubs hoogste divisie (-50 miljoen). In principe is dit niet heel nodig als je zelf een vergelijkbare database hebt. 13 februari bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari (bewerkt) Finland! Ik hoef geen van beide opties hoor. Ga de uitdaging blanco in 13 februari bewerkt door bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Israel voor mij! Ook voor mij zijn de beide genoemde opties niet nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 februari Auteur Share Geplaatst 13 februari (bewerkt) Polen IJsland Finland Israel Zwitserland Kosovo Armenie Belgie Hongarije .. Nog een half uurtje en dan zitten we wel vol denk ik 13 februari bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Zwitserlandje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Kosovo hier! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Armenië graag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Heel fijn concept! Ik ga me niet kandidaat stellen, maar volg heel graag de ontwikkelingen in deze novelle! Een tag graag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Geef mij maar een tag om te volgen. Denk dat de inschrijving vol is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 februari Auteur Share Geplaatst 13 februari 4 minuten geleden zei Copywriter: Geef mij maar een tag om te volgen. Denk dat de inschrijving vol is. Is nog 1 plekje over Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari 4 minuten geleden zei Chiemel: Is nog 1 plekje over Doe mij dan maar onze zuiderburen kijken of ik wat forumleden kan zieken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari mocht er nog een plekje vrijkomen wil ik nog wel deelnemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Netzwerk Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Ik wil Hongarije nog indien mogelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 februari Auteur Share Geplaatst 13 februari 47 minuten geleden zei Oerlie: mocht er nog een plekje vrijkomen wil ik nog wel deelnemen. Nou vooruit, we maken er maar weer 10 van. Welk land? Is bij deze de inschrijving wel gesloten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 13 februari Share Geplaatst 13 februari Dat ging rap. Ik laat verdere aanpassingen voor nu ook voor wat het is, n.a.v. het eerdere bericht met de specifieke vraag na mijn inschrijving. Zin in! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 14 februari Share Geplaatst 14 februari Ik wil wel wat investeringen doen, ga ik vanmiddag even voor zitten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 februari Auteur Share Geplaatst 14 februari 1 minuut geleden zei De Raam: Ik wil wel wat investeringen doen, ga ik vanmiddag even voor zitten! Als het gaat over investeringen in het algemeen, daar kom ik nog met een aparte post over. Voor nu is het belangrijk of je één van de volgende twee investeringen wilt doen die echt vooraf (pre game editor) moet doen: Al kiezen of transfer & loan rules geminimaliseerd moeten worden voor je land (-50 miljoen). Dit zal ik moeten aanpassen vooraf in de pre-game editor. Dit zal het makkelijker maken voor de clubs om transfers te doen. Al kiezen of je eenmalige startrapport wil van clubs hoogste divisie (-50 miljoen). In principe is dit niet heel nodig als je zelf een vergelijkbare database hebt. Hierna en na landenkeuze van Oerlie kan ik de game starten @chrisje1993 @Erwin. @Fantasy @Copywriter @Oerlie @Netzwerk @Geppiej @nasje92 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 14 februari Share Geplaatst 14 februari Ah oké, de transferregels mag je in Polen doorvoeren dan @Chiemel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 14 februari Share Geplaatst 14 februari Ik wil wel een tag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 14 februari Share Geplaatst 14 februari Ik hoef geen aanpassingen pre-game Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 14 februari Share Geplaatst 14 februari Ook ik hoef geen aanpassingen pre-game Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 14 februari Share Geplaatst 14 februari @Chiemel voor mij ook geen aanpassingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten